Beste,
Ik wens hierbij een officiële klacht in te dienen tegen Hey! Telecom omwille van de totaal onaanvaardbare en ontoereikende klantenservice.
Volgens hun eigen cijfers bedroeg de gemiddelde antwoordtijd van de klantendienst in semester 2 van 2024 nog 35 seconden. Sinds 22 september 2025 is de situatie echter volledig veranderd: het is onmogelijk om een medewerker van Hey! Telecom telefonisch of via een officieel e-mailadres te bereiken.
De zogenaamde chatdiensten functioneren niet:
berichten blijven dagenlang onbeantwoord,
wanneer er wél een laattijdig antwoord komt, volgt er nadien geen enkele reactie meer,
er is dus in de praktijk geen enkele vorm van werkende klantendienst beschikbaar.
Dit betekent dat klanten zonder service vallen, terwijl ze wél gebonden zijn aan hun contract en verplichtingen. Dit kan niet enkel beschouwd worden als een gebrek aan dienstverlening, maar mogelijk ook als een schending van de wettelijke verplichtingen inzake consumentenbescherming en communicatieplicht van telecomoperatoren.
Ik verzoek Test-Aankoop om dit probleem te onderzoeken en de nodige stappen te ondernemen zodat Hey! Telecom zijn klanten opnieuw een minimale, betrouwbare en bereikbare service aanbiedt.
Met vriendelijke groet,