Terug

Klacht tegen Hey

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Service-activering

Klacht

D. D.

Naar: Hey! Telecom

18/09/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 28 augustus kocht ik een nieuwe telefoon aan. Bij de overdracht van mijn eSIM (na mijn overstap van Orange naar Hey) stelde ik vast dat dit niet mogelijk was. Volgens de klantendienst moest ik hiervoor een fysieke simkaart aanvragen. Chronologisch overzicht van de feiten: 28/8: aankoop van mijn nieuwe telefoon, probleem bij overdracht eSIM. 29/8: telefonisch contact met de klantendienst; een fysieke simkaart werd beloofd (levering binnen 3–5 werkdagen). 3/9: simkaart werd pas verzonden, maar nooit ontvangen. 12/9: ik werd telefonisch gecontacteerd; wegens niet-levering werd een nieuwe simkaart verzonden. 15/9: tweede simkaart ontvangen, maar activering via de app lukte niet (foutmelding: simkaartnummer ongeldig). 16/9 en 17/9: herhaald contact met de klantendienst om het correcte simkaartnummer te verkrijgen, maar zonder resultaat. Gevolgen Intussen ben ik al sinds 28 augustus onbereikbaar, wat voor mij als zelfstandige bijzonder storend en schadelijk is. Ik heb mijn beroepstelefoon dringend nodig en de gebrekkige dienstverlening van Hey brengt mijn professionele activiteiten ernstig in het gedrang. Verzoek Ik verzoek Test-Aankoop om in dit dossier tussen te komen en Hey ertoe aan te zetten: mij onmiddellijk een werkende simkaart en nummer te bezorgen, een passende compensatie te voorzien voor de lange periode waarin ik onbereikbaar ben geweest. In bijlage voeg ik aankoopbewijs en mijn communicatie met Hey toe. Ik dank u bij voorbaat voor uw bemiddeling. Met vriendelijke groet, Dymphie De Keyzer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform