Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Problemen garantie
Geachte heer/mevrouw, Hierbij wensen wij een klacht in te dienen over de kwaliteit en service met betrekking tot de leren zetel die wij bij Chateaux Dax (Aalst) hebben aangeschaft. Bij de aankoop werd ons verteld dat het leer zeer sterk en duurzaam zou zijn, zelfs bestand tegen onze hond. Daarnaast werd ons verzekerd dat eventuele schade hersteld zou worden. Helaas blijkt de realiteit anders. De zetel had een oorspronkelijke waarde van €10.000, maar wij hebben deze met een hoge korting gekocht omdat de winkel ging renoveren. Ondanks deze korting hadden wij verwacht een kwaliteitsproduct te ontvangen. Binnen een jaar na aanschaf hebben wij de volgende problemen opgemerkt: - Het leer vertoont al krassen die niet te verwijderen zijn. - Op sommige plekken pelt het leer af. - Het leer begint te rimpelen, ondanks normaal gebruik. - Een deel van de zitting is doorgezakt. Daarnaast ondervonden wij vanaf dag één problemen met de levering en service: - De zetel werd geleverd zonder poten. - Enkele dagen later ontvingen wij de verkeerde poten (zilveren in plaats van de bestelde bruine). Ons werd beloofd dat de juiste poten in de winkel opgehaald konden worden, maar we hebben hier nooit meer iets over gehoord. Uiteindelijk moesten wij zelf de poten monteren, iets wat niet verwacht wordt bij een dure zetel. Wij hebben ook een extra verzekering genomen van €75 per zitplaats. De verkoopster had ons uitdrukkelijk beloofd dat deze verzekering van toepassing zou zijn mocht er krassen ontstaan door de hond en dat dit zonder problemen zou worden verholpen. Er werd ons verzekerd dat deze service alles zou dekken. Nu blijkt echter dat de verzekering niet ingeroepen kan worden voor de schade die wij ervaren, wat in strijd is met de informatie die wij bij aankoop hebben ontvangen. Ondanks herhaalde klachten bij Chateaux Dax en de belofte dat het probleem zou worden opgelost, hebben zij geen verdere stappen ondernomen. Nu beweren zij zelfs dat de fout bij ons ligt. Dit vinden wij onacceptabel, gezien de eerdere beloften en de gebrekkige kwaliteit van de zetel. Wij verzoeken Test-Aankoop om ons bij te staan in het verkrijgen van een passende oplossing. Dit kan in de vorm van reparatie, vervanging of een redelijke compensatie. Daarnaast eisen wij dat de juiste poten alsnog geleverd en gemonteerd worden, zoals oorspronkelijk overeengekomen. Indien nodig kunnen wij u kopieën bezorgen van relevante documenten, waaronder de aankoopbon en onze correspondentie met Chateaux Dax. Wij vertrouwen erop dat Test-Aankoop onze zaak met de nodige ernst zal behandelen en horen graag spoedig van u. Met vriendelijke groet, E.L en A.R
Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190
1. 07/10/2024 -->Levering zetels 2. Klacht persoonlijk in de winkel: Boomsesteenweg 123, Aartselaar - 09/10/2024 Jullie zeggen dat wij moesten wachten op jullie technieker Gilles. 3. 15/10/2024 Wij hebben mail verzonden --> Vernietiging aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 + Aangetekende schrijven verzonden 14/10/2024 -ontvangen door jullie. Geachte heer, mevrouw, Op 07/10/2024 hebben jullie saloon Joseph geleverd bij ons in Vilvoorde. Deze aankoop heb ik tegen mijn zin gedaan, want u heeft mij geen juiste informatie gegeven tijdens bestellen van deze saloon over mogelijke afwijkingen: - dat 3 zit zal geen 1 geheel vormen maar wel 3 losse elementen die aan elkaar geklikt worden - waardoor er openingen kunnen zijn tussen de elementen - dat er 2 cm verschillen kunnen zijn tussen de elementen - dat het schuine stiksels kunnen zijn want dat het ambachtelijk product is en dat het zo kan zijn - dat er afwijking van de structuur van het leer kan zijn Deze informatie hebben wij van u past gehort toen wij kwamen in de winkel 09.010.2024 om klacht in te dienen. Tijdens bestelling hebben wij duidelijk gezegd dat wij willen zetels zoals hebben wij in jullie toonzaal gezien – zonder openingen en zonder hoogte verschillen. Wij hebben afwijkend product ontvangen – niet zoals het toonzaalmodel! Kwaliteit en uitzicht van deze geleverde zetels zijn ver van de modellen welke hebben wij gezien in jullie winkel: - enorme! openingen tussen zitplaatsen in 3 zit, verschillende hoogtes - het middelste gedeelte van 3zit: rug - is hoger dan andere 2 zij plaatsen, en zit plaats is lager, achterkant steekt uit/is groter dan 2 zij zetels - kwaliteit van het leer in rechtse zit plaats is ondermaats - andere structuur - glanzend, glad en niet zoals Buffalo leer moet zijn of is bij andere zetels - bij 2 zit is linkse hoofdkussen en rug kussen niet gelijk zoals rechtse – schuin gestikt Wij hebben 3 zit besteld en geen 3 losse elementen die zelf niet bij elkaar passen! Er is sprake van dwaling want u heeft ons te weinig info gegeven omtrent deze saloon. U hebt ons ondeugdelijk saloon geleverd, afwijkend van toonzaal model. Als wij dit allemaal op voorhand wisten bij de bestelling zouden wij deze saloon nooit kopen! Ik vernietig daarom de overeenkomst. Ik verzoek u binnen 14 dagen mijn geld terug te geven. U kunt het bedrag van € 6190.00 overmaken op BE50 .... .... ....op naam van P.V.H. (rekening nummer is jullie bekend) Ik ontvang graag binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van de vernietiging aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190. Als ik niets hoor, neem ik juridische stappen. De kosten daarvan zal ik op u verhalen. Ik vertrouw erop dat het niet zover hoeft te komen. 4. Van: "Chateau-d'Ax Aartselaar" [aartselaar@chateau-dax.be] Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be] Cc: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be], "g vdschrieck" [g.vdschrieck@hotmail.com] Verzonden: Woensdag 16 oktober 2024 12:27:54 Onderwerp: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 Beste, zoals eerder vermeld komt onze technieker eerst bij U de nodige vaststellingen doen. Wij wachten dan ook eerst zijn technisch verslag af, alvorens conclusies te trekken. We kunnen U al wel meedelen dat U wel degelijk een grote driezit in drie aparte elementen hebt besteld, zoals U op de tekening van uw bestelbon kunt zien. Met vriedelijke groeten, Fred voor Chateau d’Ax Aartselaar. 5. Op 13/11/2024 is hun technieker Gilles langs gekomen en heeft gezegd dat dit EVIDENT EEN FABRICAGE FOUT IS en hij er niks aan kan doen. 6. 22/11/2024 Omdat wij nog steeds NIKS GEHOORT hadden hebben wij een nieuwe mail naar jullie verzonden. Beste Fred Jullie technieker Gilles is op 13/11/2024 langs geweest. De zetel voldoet niet aan de verwachting en is door hem ook niet te bewerken. De geleverde zetel is totaal niet te vergelijken met de zetel in de winkel. Heeft totaal een andere constructie en het gaat hier wel degelijk om een fabricagefout – deze is bevestigd door Gilles. Ook wil ik nog eens benadrukken dat er geen sprake was van drie losse elementen, aangezien dat zetel in de winkel te lang was voor ons heeft u een voorstel gedaan om middelste stuk kleiner te maken. De zetel moet toch een geheel vormen? Gilles heeft ons gezegd dat er binnen de tien dagen een oplossing ging komen. We zijn nu reeds 10 dagen verder en nog geen antwoord! De levering is gebeurd op 07/10/2024 en nog steeds is het probleem niet opgelost. Moeten wij echt verdere stappen ondernemen voor het probleem wordt opgelost? Hoelang moeten wij nog wachten op een antwoord van jullie? Het lijkt ons best dat de zetels gewoon teruggenomen worden en ons geld teruggestort wordt. Wij aanvaarden deze zetels nog altijd niet! Tot snel P.V.H. 7. Op 04/12/2024 kregen wij volgend antwoord van jullie: Van: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be] Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be] Cc: "ANVERS" [aartselaar@chateau-dax.be] Verzonden: Woensdag 4 december 2024 11:14:56 Onderwerp: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 Beste Mijnheer, We hebben een beslissing aan onze directeur gevraagd en een herinnering vandaag gestuurd maar het neemt tijd om een antwoord te krijgen , vooral momenteel. We zullen u op de hoogte houden. Met vriendelijke groeten, Nathalie Chateau d’Ax België 7. 17/12/2024 hebben wij opnieuw geïnformeerd en duidelijk gemaakt dat wij het hier niet bij laten. From: patrickvanhoylandt@telenet.be Sent: Tuesday, December 17, 2024 12:17 PM To: Nathalie Vrancken Subject: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 Beste Het is al weer een tijdje geleden dat wij van jullie iets vernomen hebben in verband met onze aankoop. Als wij begin volgende week geen antwoord hebben ontvangen wordt er een dossier geopend bij de consumentendienst. Ik denk dat wij genoeg geduld hebben gehad . Het is zeker niet plezant als er mensen op bezoek komen dat die steeds vragen stellen over het salon. En dat zijn zeker geen positieve vragen en reacties. Wij zijn nog steeds niet akkoord met het geleverde salon en blijven eisen dat dit terug genomen wordt. En ons geld terug gestort wordt. P.V.H. 8. 19/12/2024 Opnieuw was jullie antwoord niet veel zeggend Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 19 december 2024 11:57 Van: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be] Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be]Beste Mijnheer, We komen terug op uw mail hieronder en we hebben nog geen antwoord van de directie en fabricant gekregen dus we hebben dus een herinnering vandaag gestuurd. Steeds tot uw dienst. Met vriendelijke groeten, Nathalie Chateau d’Ax België 9. 02/02/2025 Zij jullie echt tot onze dienst??? Wij hebben sinds 19/12/2024 NIKS MEER VAN JULLIE GEHOORD! Ons geduld is op daarom beginnen wij langs deze weg. Wij zijn 4 MAANDEN VERDER!!! Wanneer komen jullie deze zetels ophalen en ons geld terugbetalen??? Op de bijgevoegde foto's zetels die we besteld hebben. Foto's genomen in de winkel, en de zetels die we ontvangen hebben - ter vergelijking. Om de kwaliteit en het vakmanschap van uw producten te tonnen. Wij hebben jullie vertrouwen en hadden verwacht super kwaliteit zetels te ontvangen zoals jullie beloften--> 75 jaar ervaring, Chateau d’Ax weet heel goed wat ware schoonheid is en heeft aandacht voor detail - iemand is duidelijk vergeten zijn bril op te zetten!!!!. P.V.H
Problemen met het verkrijgen van een nieuwe zetel.
Beste,Ik bestelde een salon bij jullie firma. Deze werd kapot geleverd want na een paar dagen vertoonden zich verschillende mankementen. Het relaxgedeelte van de tweezit trok helemaal scheef. Er zit ook verschil in de hoogte van de zitkussens. Na veel mails en telefoongesprekken is er uiteindelijk een technieker langs gekomen van jullie verzekering Oranje. Er was een stuk kapot in de tweezit. Hij heeft de zetel dan wat opgelapt zodat de rugleuning niet zo scheef weer trok want hij kon geen nieuw stuk bestellen. Het verschil in de hoogte van de zitkussens was volgens hem normaal. Ik heb terug gebeld om te zeggen dat ik niet tevreden was en dat de technieker schade heeft toe gebracht aan de zetel. Na weer lang wachten, mails en telefoongesprekken is er een technieker langs geweest van Chateau d'Ax. Deze kon het kapotte stuk wel vervangen. Rugleuning lijkt terug recht maar de relax helt nog steeds af. Nu is de onderkant ook al scheef getrokken. Het verschil van hoogte van de zitkussens Is ook volgens hem normaal. Ook deze technieker heeft een kleine schade achter gelaten in mijn woning. Dit alles loopt al sinds Juni. Ik vind dit dus echt niet kunnen. Zeker niet als het om een salon gaat van 4100 euro. Ik zit ondertussen weeral weken te wachten op nieuws maar nog steeds niks gehoord. In de winkel zat deze zetel zalig. Hier thuis zit ik er totaal niet makkelijk in omdat hij niet in orde is. Ik heb betaald voor een nieuwe zetel. Geen opgelapte. Bestelbon 613345. Opgemaakt in Wommelgem op 16 Maart 2023. Alle foto's zijn al door gestuurd naar jull.
lederen zetel die begint te schilferen
Beste, wij hebben op 30/07/2017 een lederen zetel bij jullie aangekocht en daarbij een service contract van 5 jaar afgesloten.Nu zien wij dat op sommige plaatsen het leder van de zetel begint af te pellen. Hiervoor hebben wij al verschillende keren contact opgenomen met jullie . Na meerdere telefoons en e-mails hebben we uiteindelijk van jullie een mailtje teruggekregen waarin jullie vermelden dat jullie geen gehoor kunnen geven aan onze klacht vermits de schade niet gedekt is door jullie service. Jullie zeggen letterlijk en ik citeer het afpellen van het leer is een kwaliteitsprobleem van het leer zelf. dus dit wil zeggen dat jullie ons een zetel hebben verkocht waarbij er sprake is van een kwaliteitsprobleem van het leer, dat is niet wat de verkoper ons toen gezegd heeft. De verkoper zei dat dit kwaliteitsleer was en hier eigenlijk niks mee kon gebeuren en indien er toch iets zou fout lopen met de lederen zetel we gedekt waren als we een service contact zouden nemen. Voelt een klein beetje als bedrog naar mijn mening. Ik zou graag hebben dat dit probleem door jullie als verkoper wordt opgelost en liefst zo snel mogelijk.
Schade aan toplaag
Beste,Wij hebben in maart 2019 een lederen zitbank bij jullie gekocht, en nu na bijna 2 jaar is er schade aan de toplaag en is er een piepend geluid te horen wanneer iemand plaats neemt in de zetel.Aangezien wij de bijkomende verzekering hebben genomen, contacteerden wij dan ook de hersteldienst.De dienst verantwoordelijk voor mechanisch herstel komt in februari langs, de dienst verantwoordelijk voor het reinigen wil niet tussenkomen omdat schade aan de toplaag niet onder garantie valt.We doen dan ook beroep op de normale garantie regeling via jullie winkel om de toplaag te herstellen.Dank bij voorbaat,
voorschot ..geen levering
Heb 500 euro voorschot betaald . Bestelling week 3 ,geen levering week 30 .Aangetekend in gebreke gesteld week 24 .Een mails gedaan met al dan niet spelletje (aan beide kanten)Vandaag aangetekend schrijven gehad dat ik 484 euro extra moet betalen .
schade mechaniek zetel Chateau d'ax
Beste,Wij kochten een hoekzetel aan bij jullie en dit op datum van 29/01/2017. Deze werd geleverd in oktober 2017. Op die moment was er al iets niet in orde met een tussenstuk van de zetel en hebben wij dit ook meegedeeld aan de (franssprekende) installateurs. Wij zitten meestal op dezelfde plaats in deze zetel en dus niet op het desbetreffende stuk. Sinds kort merken wij dat er met dit tussenstuk problemen zijn en dit heel makkelijk inveert. Je zit ook als het ware in een put. Vandaag (10/03/2020) snijdt ik een deel van de onderbekleding los en de kapotte stukken komen mij al tegen. Dit is dus al vanaf het begin dat hier iets aan schort en wat al geweten was op voorhand. Wat mij ook opviel is dat er een oud stuk van de onderbekleding mee uit de zetel kwam gevallen, dus dit maakt dat de zaak helemaal niet koosjer is. Ik verwacht van jullie firma dat jullie, jullie verantwoordelijkheid hierin opnemen.
Levering niet op tijd
Beste, wij bestelden op 22/11/2019 een volledig salon ter waarde van €5203 en betaalden een voorschot van €2203.Voorziene leveringstermijn = 12 weken.Gezien dit salon geplaatst moet worden in een nieuwe woonst en dus tevens een verhuisfirma moest vastgelegd worden, nemen wij een reserve van 2 weken en bepalen onze verhuisdatum op zaterdag 29/02/2020.Gezien ik niks meer hoor van het bedrijf, neem ik begin februari zelf contact met hen op. Helaas konden ze mij pas in de week van 17/02 meer weten te zeggen over de levering. Een vervangsalon zou desgevallend eventueel mogelijk zijn, maar ook daar konden ze nog niks over zeggen.Gezien ik weer niks hoor, neem ik op woensdag 19/02 zelf terug contact op. Ons salon zou pas uit productie komen vrijdag 21/02, dus de kans dat dit van Italië op tijd in België zou geraken, is quasi nihil. Dan toch maar de piste van het vervangsalon, echter...dat kost ons€99, die wij uiteraard niet wensen te betalen.Alweer word ik op sleeptouw genomen en moet ik zelf nog eens terugbellen naar de winkelverantwoordelijke op vrijdag 21/02 om 11u. Zo gezegd, zo gedaan, echter alweer zonder resultaat, want het salon stond nog niet in facturatie dus kon ze mij niet zeggen wanneer dit op de camion zou gezet worden. De discussie over het vervangsalon werd hoogoplopend gezien ik uitga van enige klantvriendelijkheid -service, wat ook op hun site staat, en de tegemoetkoming van €99 leveringskosten toch wel verwacht zodat wij tenminste in onze nieuwe woonst niet op de grond hoeven te gaan zitten.Ik krijg echter kortweg het antwoord dat ik terug zal gecontacteerd worden nadat ze zelf een mail hebben gestuurd naar Italië en mij dan pas kunnen zeggen wanneer de levering effectief plaatsvind.Vandaag, maandag 24/02, had ik zelf nog niks gehoord, dus alweer bel ik zelf. Jammer genoeg nog geen antwoord, wat ik dien te begrijpen gezien in het weekend niet gewerkt wordt, dus ze zullen mij waarschijnlijk wel in de loop van de dag contacteren. Als ik dan vraag of tenminste onze mat en tafeltjes kunnen geleverd worden, zodat we dan toch tenminste op een mat kunnen zitten, dan moet dat bekeken worden want anders kost het ons een tweede levering.Wij dachten bij een gerenomeerd bedrijf meubels te bestellen en misschien is onze €5000 niet voldoende om op enige klantvriendelijkheid en service te mogen rekenen...een les voor de toekomst, want de levering van de eetkamer die bij Morres is besteld op 23/11/2019, wordt zoals afgesproken geleverd en ook zij hebben kerstvakantie en weekends (hét excuus om niet op tijd te moeten leveren). Ik hoop alsnog op een tegemoetkoming én een vervangsalon dat GRATIS ter beschikking wordt gesteld tegen zaterdag 29/02/2020. Met GRATIS bedoel ik dan ook geen leveringskosten, want het salon zou gratis zijn, het is de levering die mij €99 kost. Eind van de rit betaal ik €99, dus dit is niet gratis.Hopelijk kunnen we na de verhuis in een zetel zitten ipv op de grond.Alvast dank voor het begrip!Nele Dehaen
Problemen hoofdsteun zetel
Beste, Februari 2019 heb ik een zetel in bestelling laten gaan bij de firma Chateau d'ax. Voor de difinitieve beslissing ter plaatsen was de hoofdsteun heel stroef, ik heb de verkoper erop aangesproken maar werd gesust met de woorden dat deze heel soepel zou worden door het gebruik. Een automatische hoofdsteun was niet nodig...! We drongen er wel op aan dat voor de definitieve ondertekening op het factuur bij levering de hoofdsteun alvast losser zouden zetten. Op 1/07/2019 is mijn zetel dan geleverd door de firma Chateau d'ax. Het heeft geen verbetering gebracht wel in tegendeel met als gevolg grote nek-problemen enz... Ik heb Chateau d'ax meerdere keren met het probleem geconfronteerd maar kreeg telkens hetzelfde antwoord deze wordt soepeler door gebruik. Tot op heden is er niets veranderd. Ik heb bij de aankoop de verkoper het voordeel van de twijfel gegeven maar het heeft niet geleid tot wat hij beloofd had in tegendeel!! Mijn zetel heb ik 2500€ betaald en heb een extra waarborg van 6 jaar genomen. Enkele dagen geleden heb ik na veel nekproblemen gevraagd of het mogelijk was om een motor te plaatsen in de 2 hoofdsteunen zodat we deze zelf op de gewenste stand zouden kunnen zetten maar daar hangt een prijzenplaatje tussen de 1500€ en 2000€ aan vast wat enorm veel is!! Kan ik iets ondernemen of wat is de oplossing?? Alvast bedankt!
schade bij levering aan nieuwbouw
bestewe bestelden een salon bij chateau d'ax aartselaarer werd brutaal geleverd door één niet Nederlandssprekende man die zelfs eerst het salon niet in elkaar wou zetten en zijn afval gewoon liet liggen (stond zo niet in contract))er werden krassen in de nieuwe parket aangebracht en dit werd geconstateerd door 2 werfleiders van VOORUITZICHT bouwonderneming ,die dit ook schriftelijk verklaarden..reacties kregen we even met een totale afwijzing van hen (paraplu) en veel meer onze raadsman trachtte met dwingende ultimata reacties los te krijgen en zo probeerden we via verzoening vrederechter BOOM tot compromis te komen, het gaat slechts over een 450 eu, we hielden de schadeeis zo klein mogelijk..men reageert vandaag uiteindelijk toch en wijst alle onschuld af en poneert dat de verklaringen niet onpartijdig zijn en dat we pas na het weekend contact opnamen met chateau d'ax ,waarom niet ineens zeiden ze dit kon niet want 's morgens leverden ze en in de namiddag vond verhuis plaats naar nieuwbouwvan barslechte onprofessionele service gesproken, dit is een voorbeeld..verder procederen via Vredegerecht kost meer dan schadeeis dus moeten we hiermee afsluiten en leven met het feit dat ze krassen in onze nieuwe parket aanbrachten, dat test aankoop het aan iedereen laat weten aub...dank u
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten