Terug

Problemen garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

E. L.

Naar: Chateau d'Ax

24/02/2025

Geachte heer/mevrouw, Hierbij wensen wij een klacht in te dienen over de kwaliteit en service met betrekking tot de leren zetel die wij bij Chateaux Dax (Aalst) hebben aangeschaft. Bij de aankoop werd ons verteld dat het leer zeer sterk en duurzaam zou zijn, zelfs bestand tegen onze hond. Daarnaast werd ons verzekerd dat eventuele schade hersteld zou worden. Helaas blijkt de realiteit anders. De zetel had een oorspronkelijke waarde van €10.000, maar wij hebben deze met een hoge korting gekocht omdat de winkel ging renoveren. Ondanks deze korting hadden wij verwacht een kwaliteitsproduct te ontvangen. Binnen een jaar na aanschaf hebben wij de volgende problemen opgemerkt: - Het leer vertoont al krassen die niet te verwijderen zijn. - Op sommige plekken pelt het leer af. - Het leer begint te rimpelen, ondanks normaal gebruik. - Een deel van de zitting is doorgezakt. Daarnaast ondervonden wij vanaf dag één problemen met de levering en service: - De zetel werd geleverd zonder poten. - Enkele dagen later ontvingen wij de verkeerde poten (zilveren in plaats van de bestelde bruine). Ons werd beloofd dat de juiste poten in de winkel opgehaald konden worden, maar we hebben hier nooit meer iets over gehoord. Uiteindelijk moesten wij zelf de poten monteren, iets wat niet verwacht wordt bij een dure zetel. Wij hebben ook een extra verzekering genomen van €75 per zitplaats. De verkoopster had ons uitdrukkelijk beloofd dat deze verzekering van toepassing zou zijn mocht er krassen ontstaan door de hond en dat dit zonder problemen zou worden verholpen. Er werd ons verzekerd dat deze service alles zou dekken. Nu blijkt echter dat de verzekering niet ingeroepen kan worden voor de schade die wij ervaren, wat in strijd is met de informatie die wij bij aankoop hebben ontvangen. Ondanks herhaalde klachten bij Chateaux Dax en de belofte dat het probleem zou worden opgelost, hebben zij geen verdere stappen ondernomen. Nu beweren zij zelfs dat de fout bij ons ligt. Dit vinden wij onacceptabel, gezien de eerdere beloften en de gebrekkige kwaliteit van de zetel. Wij verzoeken Test-Aankoop om ons bij te staan in het verkrijgen van een passende oplossing. Dit kan in de vorm van reparatie, vervanging of een redelijke compensatie. Daarnaast eisen wij dat de juiste poten alsnog geleverd en gemonteerd worden, zoals oorspronkelijk overeengekomen. Indien nodig kunnen wij u kopieën bezorgen van relevante documenten, waaronder de aankoopbon en onze correspondentie met Chateaux Dax. Wij vertrouwen erop dat Test-Aankoop onze zaak met de nodige ernst zal behandelen en horen graag spoedig van u. Met vriendelijke groet, E.L en A.R

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 26 februari 2025

Chateau d'Ax

Naar: E. L.

06/03/2025

Geachte Mevrouw, Mijnheer, We komen terug op uw mail hieronder en we moeten opnieuw onze posities bevestigen. Inderdaad, dekt het assistentiecontract dingen die op de folder , door de klant ook ontvangen, zijn opgeschreven en het is dus het geschreven document dat geldig is, niet wat een verkoper of andere persoon kan eventueel zeggen. De krassen van dieren vallen inderdaag niet onder deze contract maar voor de reste , behalve de plooien die een normaal verschijnsel is, kan de klant met de firma Oranje direct zien of ze iets daarover kunnen doen. (de mail is met kopij voor Oranje) Het feit dat u een garantie- of assistentiecontract hebt, betekent ook niet dat u uw eigendom niet goed moet behandelen en onderhouden. We hebben ook een document ondertekend op 25/1/24 voor de plaatsing van de voeten en sindsdien hebben we geen klacht of herinnering aan een klacht over dit onderwerp gekregen, dus we begrijpen ook niet wat we er nu aan moeten of kunnen nog doen. We moeten dus opnieuw vermelden dat het niets heeft te maken met de kwaliteit of weerstand van het leder maar meer met het gebruik. De kwaliteit is goed maar natuurlijk met een normaal en juist gebruik. We hopen u met dit schrijven voldoende geïnformeerd te hebben. Hoogachtend, Nathalie VRANCKEN Secretaresse Chateau d’Ax België


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform