1. 07/10/2024 -->Levering zetels
2. Klacht persoonlijk in de winkel: Boomsesteenweg 123, Aartselaar - 09/10/2024
Jullie zeggen dat wij moesten wachten op jullie technieker Gilles.
3. 15/10/2024 Wij hebben mail verzonden --> Vernietiging aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 +
Aangetekende schrijven verzonden 14/10/2024 -ontvangen door jullie.
Geachte heer, mevrouw,
Op 07/10/2024 hebben jullie saloon Joseph geleverd bij ons in Vilvoorde.
Deze aankoop heb ik tegen mijn zin gedaan, want u heeft mij geen juiste informatie gegeven tijdens bestellen van deze saloon over mogelijke afwijkingen:
- dat 3 zit zal geen 1 geheel vormen maar wel 3 losse elementen die aan elkaar geklikt worden -
waardoor er openingen kunnen zijn tussen de elementen
- dat er 2 cm verschillen kunnen zijn tussen de elementen
- dat het schuine stiksels kunnen zijn want dat het ambachtelijk product is en dat het zo kan zijn
- dat er afwijking van de structuur van het leer kan zijn
Deze informatie hebben wij van u past gehort toen wij kwamen in de winkel 09.010.2024 om klacht in te dienen.
Tijdens bestelling hebben wij duidelijk gezegd dat wij willen zetels zoals hebben wij in jullie toonzaal gezien – zonder openingen en zonder hoogte verschillen.
Wij hebben afwijkend product ontvangen – niet zoals het toonzaalmodel!
Kwaliteit en uitzicht van deze geleverde zetels zijn ver van de modellen welke hebben wij gezien in jullie winkel:
- enorme! openingen tussen zitplaatsen in 3 zit, verschillende hoogtes
- het middelste gedeelte van 3zit: rug - is hoger dan andere 2 zij plaatsen, en zit plaats is lager, achterkant steekt uit/is groter dan 2 zij zetels
- kwaliteit van het leer in rechtse zit plaats is ondermaats - andere structuur - glanzend, glad en niet zoals Buffalo leer moet zijn of is bij andere zetels
- bij 2 zit is linkse hoofdkussen en rug kussen niet gelijk zoals rechtse – schuin gestikt
Wij hebben 3 zit besteld en geen 3 losse elementen die zelf niet bij elkaar passen!
Er is sprake van dwaling want u heeft ons te weinig info gegeven omtrent deze saloon.
U hebt ons ondeugdelijk saloon geleverd, afwijkend van toonzaal model.
Als wij dit allemaal op voorhand wisten bij de bestelling zouden wij deze saloon nooit kopen!
Ik vernietig daarom de overeenkomst.
Ik verzoek u binnen 14 dagen mijn geld terug te geven.
U kunt het bedrag van € 6190.00 overmaken op BE50 .... .... ....op naam van P.V.H. (rekening nummer is jullie bekend)
Ik ontvang graag binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van de vernietiging aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190.
Als ik niets hoor, neem ik juridische stappen. De kosten daarvan zal ik op u verhalen. Ik vertrouw erop dat het niet zover hoeft te komen.
4. Van: "Chateau-d'Ax Aartselaar" [aartselaar@chateau-dax.be]
Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be]
Cc: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be], "g vdschrieck" [g.vdschrieck@hotmail.com]
Verzonden: Woensdag 16 oktober 2024 12:27:54
Onderwerp: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190
Beste,
zoals eerder vermeld komt onze technieker eerst bij U de nodige vaststellingen doen.
Wij wachten dan ook eerst zijn technisch verslag af, alvorens conclusies te trekken.
We kunnen U al wel meedelen dat U wel degelijk een grote driezit in drie aparte elementen hebt besteld,
zoals U op de tekening van uw bestelbon kunt zien.
Met vriedelijke groeten,
Fred voor Chateau d’Ax Aartselaar.
5. Op 13/11/2024 is hun technieker Gilles langs gekomen en heeft gezegd dat dit EVIDENT EEN FABRICAGE FOUT IS en hij er niks aan kan doen.
6. 22/11/2024 Omdat wij nog steeds NIKS GEHOORT hadden hebben wij een nieuwe mail naar jullie verzonden.
Beste Fred
Jullie technieker Gilles is op 13/11/2024 langs geweest.
De zetel voldoet niet aan de verwachting en is door hem ook niet te bewerken.
De geleverde zetel is totaal niet te vergelijken met de zetel in de winkel. Heeft totaal een andere constructie en het gaat hier wel degelijk om een fabricagefout – deze is bevestigd door Gilles.
Ook wil ik nog eens benadrukken dat er geen sprake was van drie losse elementen, aangezien dat zetel in de winkel te lang was voor ons heeft u een voorstel gedaan om middelste stuk kleiner te maken.
De zetel moet toch een geheel vormen?
Gilles heeft ons gezegd dat er binnen de tien dagen een oplossing ging komen.
We zijn nu reeds 10 dagen verder en nog geen antwoord!
De levering is gebeurd op 07/10/2024 en nog steeds is het probleem niet opgelost.
Moeten wij echt verdere stappen ondernemen voor het probleem wordt opgelost?
Hoelang moeten wij nog wachten op een antwoord van jullie?
Het lijkt ons best dat de zetels gewoon teruggenomen worden en ons geld teruggestort wordt.
Wij aanvaarden deze zetels nog altijd niet!
Tot snel
P.V.H.
7. Op 04/12/2024 kregen wij volgend antwoord van jullie:
Van: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be]
Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be]
Cc: "ANVERS" [aartselaar@chateau-dax.be]
Verzonden: Woensdag 4 december 2024 11:14:56
Onderwerp: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190
Beste Mijnheer,
We hebben een beslissing aan onze directeur gevraagd en een herinnering vandaag gestuurd maar het neemt tijd om een antwoord te krijgen , vooral momenteel.
We zullen u op de hoogte houden.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie
Chateau d’Ax België
7. 17/12/2024 hebben wij opnieuw geïnformeerd en duidelijk gemaakt dat wij het hier niet bij laten.
From: patrickvanhoylandt@telenet.be
Sent: Tuesday, December 17, 2024 12:17 PM
To: Nathalie Vrancken
Subject: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190
Beste
Het is al weer een tijdje geleden dat wij van jullie iets vernomen hebben in verband met onze aankoop.
Als wij begin volgende week geen antwoord hebben ontvangen wordt er een dossier geopend bij de consumentendienst.
Ik denk dat wij genoeg geduld hebben gehad .
Het is zeker niet plezant als er mensen op bezoek komen dat die steeds vragen stellen over het salon.
En dat zijn zeker geen positieve vragen en reacties.
Wij zijn nog steeds niet akkoord met het geleverde salon en blijven eisen dat dit terug genomen wordt.
En ons geld terug gestort wordt.
P.V.H.
8. 19/12/2024 Opnieuw was jullie antwoord niet veel zeggend
Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190
19 december 2024 11:57
Van:
"Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be]
Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be]Beste Mijnheer,
We komen terug op uw mail hieronder en we hebben nog geen antwoord van de directie en fabricant gekregen dus we hebben dus een herinnering vandaag gestuurd.
Steeds tot uw dienst.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie
Chateau d’Ax België
9. 02/02/2025 Zij jullie echt tot onze dienst???
Wij hebben sinds 19/12/2024 NIKS MEER VAN JULLIE GEHOORD! Ons geduld is op daarom beginnen wij langs deze weg.
Wij zijn 4 MAANDEN VERDER!!! Wanneer komen jullie deze zetels ophalen en ons geld terugbetalen???
Op de bijgevoegde foto's zetels die we besteld hebben. Foto's genomen in de winkel, en de zetels die we ontvangen hebben - ter vergelijking.
Om de kwaliteit en het vakmanschap van uw producten te tonnen. Wij hebben jullie vertrouwen en hadden verwacht super kwaliteit zetels te ontvangen zoals jullie beloften--> 75 jaar ervaring, Chateau d’Ax weet heel goed wat ware schoonheid is en heeft aandacht voor detail - iemand is duidelijk vergeten zijn bril op te zetten!!!!.
P.V.H