Terug

Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Chateau d'Ax

02/02/2025

1. 07/10/2024 -->Levering zetels 2. Klacht persoonlijk in de winkel: Boomsesteenweg 123, Aartselaar - 09/10/2024 Jullie zeggen dat wij moesten wachten op jullie technieker Gilles. 3. 15/10/2024 Wij hebben mail verzonden --> Vernietiging aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 + Aangetekende schrijven verzonden 14/10/2024 -ontvangen door jullie. Geachte heer, mevrouw, Op 07/10/2024 hebben jullie saloon Joseph geleverd bij ons in Vilvoorde. Deze aankoop heb ik tegen mijn zin gedaan, want u heeft mij geen juiste informatie gegeven tijdens bestellen van deze saloon over mogelijke afwijkingen: - dat 3 zit zal geen 1 geheel vormen maar wel 3 losse elementen die aan elkaar geklikt worden - waardoor er openingen kunnen zijn tussen de elementen - dat er 2 cm verschillen kunnen zijn tussen de elementen - dat het schuine stiksels kunnen zijn want dat het ambachtelijk product is en dat het zo kan zijn - dat er afwijking van de structuur van het leer kan zijn Deze informatie hebben wij van u past gehort toen wij kwamen in de winkel 09.010.2024 om klacht in te dienen. Tijdens bestelling hebben wij duidelijk gezegd dat wij willen zetels zoals hebben wij in jullie toonzaal gezien – zonder openingen en zonder hoogte verschillen. Wij hebben afwijkend product ontvangen – niet zoals het toonzaalmodel! Kwaliteit en uitzicht van deze geleverde zetels zijn ver van de modellen welke hebben wij gezien in jullie winkel: - enorme! openingen tussen zitplaatsen in 3 zit, verschillende hoogtes - het middelste gedeelte van 3zit: rug - is hoger dan andere 2 zij plaatsen, en zit plaats is lager, achterkant steekt uit/is groter dan 2 zij zetels - kwaliteit van het leer in rechtse zit plaats is ondermaats - andere structuur - glanzend, glad en niet zoals Buffalo leer moet zijn of is bij andere zetels - bij 2 zit is linkse hoofdkussen en rug kussen niet gelijk zoals rechtse – schuin gestikt Wij hebben 3 zit besteld en geen 3 losse elementen die zelf niet bij elkaar passen! Er is sprake van dwaling want u heeft ons te weinig info gegeven omtrent deze saloon. U hebt ons ondeugdelijk saloon geleverd, afwijkend van toonzaal model. Als wij dit allemaal op voorhand wisten bij de bestelling zouden wij deze saloon nooit kopen! Ik vernietig daarom de overeenkomst. Ik verzoek u binnen 14 dagen mijn geld terug te geven. U kunt het bedrag van € 6190.00 overmaken op BE50 .... .... ....op naam van P.V.H. (rekening nummer is jullie bekend) Ik ontvang graag binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van de vernietiging aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190. Als ik niets hoor, neem ik juridische stappen. De kosten daarvan zal ik op u verhalen. Ik vertrouw erop dat het niet zover hoeft te komen. 4. Van: "Chateau-d'Ax Aartselaar" [aartselaar@chateau-dax.be] Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be] Cc: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be], "g vdschrieck" [g.vdschrieck@hotmail.com] Verzonden: Woensdag 16 oktober 2024 12:27:54 Onderwerp: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 Beste, zoals eerder vermeld komt onze technieker eerst bij U de nodige vaststellingen doen. Wij wachten dan ook eerst zijn technisch verslag af, alvorens conclusies te trekken. We kunnen U al wel meedelen dat U wel degelijk een grote driezit in drie aparte elementen hebt besteld, zoals U op de tekening van uw bestelbon kunt zien. Met vriedelijke groeten, Fred voor Chateau d’Ax Aartselaar. 5. Op 13/11/2024 is hun technieker Gilles langs gekomen en heeft gezegd dat dit EVIDENT EEN FABRICAGE FOUT IS en hij er niks aan kan doen. 6. 22/11/2024 Omdat wij nog steeds NIKS GEHOORT hadden hebben wij een nieuwe mail naar jullie verzonden. Beste Fred Jullie technieker Gilles is op 13/11/2024 langs geweest. De zetel voldoet niet aan de verwachting en is door hem ook niet te bewerken. De geleverde zetel is totaal niet te vergelijken met de zetel in de winkel. Heeft totaal een andere constructie en het gaat hier wel degelijk om een fabricagefout – deze is bevestigd door Gilles. Ook wil ik nog eens benadrukken dat er geen sprake was van drie losse elementen, aangezien dat zetel in de winkel te lang was voor ons heeft u een voorstel gedaan om middelste stuk kleiner te maken. De zetel moet toch een geheel vormen? Gilles heeft ons gezegd dat er binnen de tien dagen een oplossing ging komen. We zijn nu reeds 10 dagen verder en nog geen antwoord! De levering is gebeurd op 07/10/2024 en nog steeds is het probleem niet opgelost. Moeten wij echt verdere stappen ondernemen voor het probleem wordt opgelost? Hoelang moeten wij nog wachten op een antwoord van jullie? Het lijkt ons best dat de zetels gewoon teruggenomen worden en ons geld teruggestort wordt. Wij aanvaarden deze zetels nog altijd niet! Tot snel P.V.H. 7. Op 04/12/2024 kregen wij volgend antwoord van jullie: Van: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be] Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be] Cc: "ANVERS" [aartselaar@chateau-dax.be] Verzonden: Woensdag 4 december 2024 11:14:56 Onderwerp: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 Beste Mijnheer, We hebben een beslissing aan onze directeur gevraagd en een herinnering vandaag gestuurd maar het neemt tijd om een antwoord te krijgen , vooral momenteel. We zullen u op de hoogte houden. Met vriendelijke groeten, Nathalie Chateau d’Ax België 7. 17/12/2024 hebben wij opnieuw geïnformeerd en duidelijk gemaakt dat wij het hier niet bij laten. From: patrickvanhoylandt@telenet.be Sent: Tuesday, December 17, 2024 12:17 PM To: Nathalie Vrancken Subject: Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 Beste Het is al weer een tijdje geleden dat wij van jullie iets vernomen hebben in verband met onze aankoop. Als wij begin volgende week geen antwoord hebben ontvangen wordt er een dossier geopend bij de consumentendienst. Ik denk dat wij genoeg geduld hebben gehad . Het is zeker niet plezant als er mensen op bezoek komen dat die steeds vragen stellen over het salon. En dat zijn zeker geen positieve vragen en reacties. Wij zijn nog steeds niet akkoord met het geleverde salon en blijven eisen dat dit terug genomen wordt. En ons geld terug gestort wordt. P.V.H. 8. 19/12/2024 Opnieuw was jullie antwoord niet veel zeggend Re: Vernietiging overeenkomst aankoop saloon Joseph - bestelbon 519190 19 december 2024 11:57 Van: "Nathalie Vrancken" [nathalie@chateau-dax.be] Aan: "patrickvanhoylandt" [patrickvanhoylandt@telenet.be]Beste Mijnheer, We komen terug op uw mail hieronder en we hebben nog geen antwoord van de directie en fabricant gekregen dus we hebben dus een herinnering vandaag gestuurd. Steeds tot uw dienst. Met vriendelijke groeten, Nathalie Chateau d’Ax België 9. 02/02/2025 Zij jullie echt tot onze dienst??? Wij hebben sinds 19/12/2024 NIKS MEER VAN JULLIE GEHOORD! Ons geduld is op daarom beginnen wij langs deze weg. Wij zijn 4 MAANDEN VERDER!!! Wanneer komen jullie deze zetels ophalen en ons geld terugbetalen??? Op de bijgevoegde foto's zetels die we besteld hebben. Foto's genomen in de winkel, en de zetels die we ontvangen hebben - ter vergelijking. Om de kwaliteit en het vakmanschap van uw producten te tonnen. Wij hebben jullie vertrouwen en hadden verwacht super kwaliteit zetels te ontvangen zoals jullie beloften--> 75 jaar ervaring, Chateau d’Ax weet heel goed wat ware schoonheid is en heeft aandacht voor detail - iemand is duidelijk vergeten zijn bril op te zetten!!!!. P.V.H

Berichten (1)

Chateau d'Ax

Naar: P. V.

12/02/2025

Geachte Mevrouw, Mijnheer, We komen terug op uw mail hieronder en we hadden het antwoord van onze fabrikant en de directie op 4/2 ontvangen , deze was naar de winkel gestuurd om uitleggingen aan de klant te geven maar waarschijnlijk niet gekregen. We moeten dus u bevestigen , zoals onze verkoopster heeft al uitgelegd in het begin, dat de salon van de klant wel conform is en vertoont geen abnormaal verschijnsel. Ten eerste, de klant heeft wel een grote 3 zits in 3 aparte elementen besteld zoals u op de tekening van zijn bestelbon kunt zien. Het is normaal dat het niet helemaal identiek is aan het getoonde zetel of zelfs aan één andere zetel dat we opnieuw zouden hebben gemaakt, want we herinneren u eraan dat dit handgemaakte producten zij en dus hun eigen kenmerken hebben. Bovendien, in dit geval , heeft het getoonde model ook een kleine opening tussen de elementen en het model van de klant heeft nog minder, omdat de zetel uit 3 delen bestaat zijn de openingen aan 2 kanten en niet slechts aan 1 van de 2 zoals in de winkel. We moeten daarom bevestigen dat de ontvangen salon inderdaad aan de eisen voldoet en is wel conform dus dat we geen geldige reden hebben om verder tussenkomen of de salon te veranderen. Steeds tot uw dienst. Hoogachtend, Nathalie VRANCKEN Secretaresse Chateau d’Ax België

Bemiddeling door Testaankoop 13 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform