Terug

Levering niet op tijd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. D.

Naar: Chateau d'Ax

24/02/2020

Beste, wij bestelden op 22/11/2019 een volledig salon ter waarde van €5203 en betaalden een voorschot van €2203.Voorziene leveringstermijn = 12 weken.Gezien dit salon geplaatst moet worden in een nieuwe woonst en dus tevens een verhuisfirma moest vastgelegd worden, nemen wij een reserve van 2 weken en bepalen onze verhuisdatum op zaterdag 29/02/2020.Gezien ik niks meer hoor van het bedrijf, neem ik begin februari zelf contact met hen op. Helaas konden ze mij pas in de week van 17/02 meer weten te zeggen over de levering. Een vervangsalon zou desgevallend eventueel mogelijk zijn, maar ook daar konden ze nog niks over zeggen.Gezien ik weer niks hoor, neem ik op woensdag 19/02 zelf terug contact op. Ons salon zou pas uit productie komen vrijdag 21/02, dus de kans dat dit van Italië op tijd in België zou geraken, is quasi nihil. Dan toch maar de piste van het vervangsalon, echter...dat kost ons€99, die wij uiteraard niet wensen te betalen.Alweer word ik op sleeptouw genomen en moet ik zelf nog eens terugbellen naar de winkelverantwoordelijke op vrijdag 21/02 om 11u. Zo gezegd, zo gedaan, echter alweer zonder resultaat, want het salon stond nog niet in facturatie dus kon ze mij niet zeggen wanneer dit op de camion zou gezet worden. De discussie over het vervangsalon werd hoogoplopend gezien ik uitga van enige klantvriendelijkheid -service, wat ook op hun site staat, en de tegemoetkoming van €99 leveringskosten toch wel verwacht zodat wij tenminste in onze nieuwe woonst niet op de grond hoeven te gaan zitten.Ik krijg echter kortweg het antwoord dat ik terug zal gecontacteerd worden nadat ze zelf een mail hebben gestuurd naar Italië en mij dan pas kunnen zeggen wanneer de levering effectief plaatsvind.Vandaag, maandag 24/02, had ik zelf nog niks gehoord, dus alweer bel ik zelf. Jammer genoeg nog geen antwoord, wat ik dien te begrijpen gezien in het weekend niet gewerkt wordt, dus ze zullen mij waarschijnlijk wel in de loop van de dag contacteren. Als ik dan vraag of tenminste onze mat en tafeltjes kunnen geleverd worden, zodat we dan toch tenminste op een mat kunnen zitten, dan moet dat bekeken worden want anders kost het ons een tweede levering.Wij dachten bij een gerenomeerd bedrijf meubels te bestellen en misschien is onze €5000 niet voldoende om op enige klantvriendelijkheid en service te mogen rekenen...een les voor de toekomst, want de levering van de eetkamer die bij Morres is besteld op 23/11/2019, wordt zoals afgesproken geleverd en ook zij hebben kerstvakantie en weekends (hét excuus om niet op tijd te moeten leveren). Ik hoop alsnog op een tegemoetkoming én een vervangsalon dat GRATIS ter beschikking wordt gesteld tegen zaterdag 29/02/2020. Met GRATIS bedoel ik dan ook geen leveringskosten, want het salon zou gratis zijn, het is de levering die mij €99 kost. Eind van de rit betaal ik €99, dus dit is niet gratis.Hopelijk kunnen we na de verhuis in een zetel zitten ipv op de grond.Alvast dank voor het begrip!Nele Dehaen

Berichten (3)

Chateau d'Ax

Naar: N. D.

25/02/2020

Klacht: Levering niet op tijd (CPTBE00831008-09)Geachte,Wij komen terug in deze zaak en wij bevestigen dat tafels en tapijt bij ons opslag zijn aangekomen en het wordt tegen de klant voorgesteld om de levering van deze artikelen al te krijgen want inderdaad is de levertijd van een salon van ongeveer 12 weken maar nu met de Corona virus is alles in Italie geblokkeerd en wij weten dus geen precies levertijd geven.Zodra wij de salon zullen krijgen, zullen wij met de klant contact opnemen om een afspraak te maken zonder probleem.Hoogachtend,Nathalie VRANCKENSecretaresseChateau d'Ax Belgie

N. D.

Naar: Chateau d'Ax

25/02/2020

Geachte,Reeds voor het Corona-virus in Italië was duidelijk dat ons salon niet op tijd ging geleverd worden. Dit is een bijkomend aspect en geval van overmacht.Desalniettemin blijkt een levering van een vervangsalon met een kost van €99 op een bedrag van €5203 te veel te zijn om dan toch enige service te bieden. Uw mag zelf berekenen hoeveel percent klantenservice dit is...nauwelijks 1%!Gezien er geen tegemoetkoming is tot nu toe, impliceert dit dat wij vanaf zaterdag 29/02 en zonder enig uitzicht op een termijn, op de grond mogen zitten, sorry...een mat, want deze wordt wel geleverd.Daarom vraag ik u nogmaals om enige service te bieden en kosteloos het vervangsalon te leveren samen met de mat en de tafeltjes.Als er dan terug vanuit Italië mag geleverd worden, kan ons salon besteld op 22/11 kosteloos gebracht worden, misschien binnen 1-2-3-...weken.Ik kijk uit naar de service!Vriendelijke groeten,Nele Dehaen

Chateau d'Ax

Naar: N. D.

26/02/2020

Klacht: Levering niet op tijd (CPTBE00831008-09)Geachte,Wij hebben tussentijd een aankomsatum van de leverancier voor de salon ontvangen, waarschijnlijk kunnen ze toch nu uit Itala¯e weggaan, deze zal dus bij onze opslag op 3/3/20 geleverd worden en zal dus ook op tijd geleverd worden.Wij sturen ook een mail naar onze winkel om een afspraak met de klant voor de levering van alles te kunnen maken.Hoogachtend,Nathalie VRANCKENSecretaresseChateau d'Ax


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform