Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Terugbetaling flex verzekering
Geachte mevrouw/heer, Op 24/06 heb ik vliegticket gewijzigd voor een vlucht van 26/07 dat normaal doorging op 15/08. Ik heb al een claim al ingediend sinds 26/06. Op mijn ticket staat KOSTELOZE wijziging. Daarom ben ik ook verzekerd. Tot op heden nog geen cent ontvangen. Na talrijke telefoons word ik van kast naar deur gewezen. Niemand weet van iets. Ik heb mails gestuurd. Ik kreeg pas reactie als ik de ombuds inschakelde. Ik vraag u daarom om binnen de 7 dagen de terugbetaling van 123 op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bestelling ticket • Kopie betalingsbewijs • Kopie melding wijziging datum evenement Klantnummer: RV: E24T0641244-26M[<4> Reserveringsnummer 8633294
dubbele betaling ruimbagage
beste, Mijn naam is Daems Nancy en ben de partner van Marc Bormans. Ik kocht drie vliegtickets naar Bologna met een extra ruimbagage waarvoor 42 euro betaald . Echter bij het inchecken heen en terug bleek dat dit niet werd doorgegeven aan de vliegtuigmaatschappij waardoor we voor de heenvlucht 60 euro extra moesten betalen en voor de terugvlucht nog eens 70 euro. Ik kreeg geen contact noch telefonisch , noch via mail met de vliegtickets.be. Factuurnummer R/87/14510
Geen enkel persoonlijk contact mogelijk, geen reactie op contactformulier
Beste,Op zondagavond 28/04/2024 boekten we 2 tickets heen en terug Brussel - Rabat via Vliegtickets.be. We vergisten ons echter in de datum van de retourvlucht: dat moest 30/12/2024 zijn in plaats van 30/01/2025. Maandagochtend belde ik meteen naar Tui Fly Belgium om dit aan te passen. Zij zagen daarin geen enkel probleem en gaven aan dat dit wat hen betreft kosteloos kan, maar we moeten via Vliegtickets.be gaan omdat we daarmee geboekt hebben. Ik heb diezelfde dag (dus amper 1 nacht na de foute boeking) het contactformulier ingevuld dat je online kan vinden en heb oeverloos geprobeerd om hen te contacteren, op alle mogelijke telefoonnummers die ik online kon vinden. Ofwel is het nummer niet in gebruik, ofwel krijg ik de boodschap dat hun diensten gesloten zijn, terwijl ze volgens hun eigen informatie op de website bereikbaar zouden moeten zijn. Ik heb daarna nog 2 contactformulieren gestuurd en eindeloos geprobeerd om hen telefonisch te bereiken, maar er is geen enkele reactie van hun kant. We zijn intussen meer dan een maand verder. Dit is ronduit rampzalig! Het enige wat Vliegtickets.be moet doen is een mail sturen naar gds@tui.be met de vraag om onze terugvlucht om te boeken naar 30/12/2024. We willen daar uiteraard de kosten voor betalen die daarbij horen (hoewel Tui zelf heeft aangegeven dat het wat hen betreft kosteloos kan). En als dat toch niet kan, dan vragen we annulatie en terugbetaling van die retourvlucht zodat we dan zelf de juiste vlucht kunnen boeken.
problemen met vergoeding van de kosten
we hebben 2 tickets geboekt via vliegtickets.be.Door omstandigheden waren wij te laat op de luchthaven waardoor wij onze vlucht wellicht gingen missen. Op dat moment zijn we contact gaan zoeken via 2 telefoonnummers die we op de site gevonden hadden. Een niet in gebruik en de andere geeft aan vanaf 9 uur te bereiken.We hebben screenshot van het bellen, maat om 9:44 nog steeds niet te bereiken en het bandje gaf nog steeds aan vanaf 9 uur....Intussen hadden we uit wanhoop ook maar een email gestuurd.Ook hebben we rechtstreeks contact proberen te zoeken bij Lufthanse maar die gaven aan dat een en ander alleen via vligtickets.be kan.We hebben dus niet kunnen overleggen en dus nieuwe tickets moeten boeken en achteraf was onze retourvlucht ook gecanceld door vliegtickets.be dus hebben we ook een nieuwe vlucht terug naar huis moeten boeken.Ik heb contact gezocht met vliegtickets over een tegemoetkoming in de kosten en die zeggenheel simpel dat we een verkeerd e-mail adres en telefoonnummer gebruikt hebben....Ook zeggen ze dat we het noodnummer wat onder de emails staat moeten bellen, maar daar is nergens een telefoon / noodnummer te vinden
Opondo
Beste, ik bestelde een vliegtuigreis naar Boedapest vertrek 18/8 en terug op 28/8 om 14h00? Ik kreeg een bericht van annulatie van de terugvlucht, waarbij werd vermeld dat de terugvlucht om 6h00 (SN2830)zou doorgaan.Ik wou echter niet 's morgend, maar 's avonds om 18h00 (SN2826terug keren. Na verschillende pogingen op hun website heeft er een medewerken een extra vlucht geboekt om 18h00 en deze dan ook alszijnde nieuw aangerekend. Het was me niet steeds duidelijk op de ontvangen info of de nieuw vlucht wel degelijk was geboekt. Bij het vertrek op 18/8 heb ik, aan de ontvangstbalie, nagekeken in hoeverre mijn terugvlucht van 18h00 in orde was en heb dan ook de andere terugvlucht geannuleerd. Na mijn thuiskomst heb ik verschillende pogingen gedaan om één van beide terugvluchten te laten terugbetalen, doch zonder succes. Op 9 november heb ik daarop dan eindelijk respons op gekregen, doch zij zijn niet bereid één van de tickets terug te betalen.
zetelreservatie betaald maar niet gekregen
Beste,Wij bestelden onze vliegtuigtickets via vliegtickets.be voor vlucht met Brussels Airlines met zetelreservatie en betaalden hiervoor 10€ p/p (30€ totaal). Wij kozen onze nrs. maar bij het afprinten van de tickets stonden er andere nrs bij onze zetels en we konden die niet veranderen.We stuurden een klachtmail nadien en als uitleg kregen we te horen dat de stoelen aangevraagd werden maar geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij en dat zij hiervoor zelf passende alternatieve stoelen hebben aangeboden.....en excuses voor het ongemak.Dus betaald voor stoelen die we niet gekregen hebben, jammer.
Geen vliegtickets
In November 2022 heb ik 4 tickets geboekt naar New York met Vliegtickets.be voor de periode april 2023, in december 2022 gaan ze failliet en in februari 2023 zijn ze overgenomen door een ander bedrijf? Ondertussen verkopen ze terug tickets onder vliegtickets.be maar mijn tickets /geld ben ik kwijt! het gaat over ongeveer 1500 euro
Problemen met terugbetaling
ik bestelde een vlucht online via vlegtickets.be en deze vlucht is eerst gedeeltelijk geannuleerd geweest door Ita airways, dan herboekt geweest door Ita airways met vluchten via Lufthansa die en dan weer gedeeltelijk geannuleerd geweest waardoor we uiteindelijk de trein hebben moeten nemen vanuit Frankfurt naar Brussel
Malafide praktijken
Beste,Ik boekte tickets naar Boedapest met vliegtickets.be en moest bij elke stap in het reserveringsproces meerdere opties zelf uitvinken om telkens extra kosten te vermijden. Bij de laatste pagina, waar ik de betaling moest doen, stond er onderaan en slecht zichtbaar de optie ‘Wizzpriority’ aangevinkt waardoor ik voor 3 vliegtickets €296 extra heb betaald. Toen ik daarover met de klantendienst contact wou opnemen kwam er ‘page not found’ als ik op die tab klikte. Tenslotte staat er op de site dat je bij problemen de vliegtuigmaatschappij (Wizzair in mijn geval) zelf moet contacteren, maar zij konen me niet helpen omdat ik niet via hen geboekt hebt. Ik vind dit zeer misleidende praktijken!
Betaalt voor Bagage, maar niet zichtbaar op het e-ticket
Beste , ik heb 14 december 2022 een vlucht geboekt via vliegtickets.be, op de documenten die ik heb ontvangen staat duidelijk dat ik heb bijbetaalt voor 1 extra Bagage. maar op het officiele e-ticket van Lufthansa staat dit nergens vermeld. dus ik zou nog eens moeten bijbetalen voor diezelfde bagage.Helaas is vliegtickets.be overgenomen door TIX.be. Inloggen op de website gaat niet meer, je eticket downloaden of factuur gaat ook niet meer. klantendienst niet meer beschikbaar. ze zeggen letterlijk dat ze niet meer helpen voor boeking voor mei 2023. mijn boekingsreferentie bij vliegtickets.be is 22373853. Bij Tix.be kan je niet terecht want hun boekingsnummers bevatten slecht 7 cijfers. dus kan je daar geen contactformulier invullen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten