Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
terugbetaling fiets
Geachte, Enkele weken geleden hebben we een popal electrische damesfiest gekocht bij itek hasselt, we maakten daar de opmerking dat de poot laag bij de grond hing, dit hoorde zo te zijn vertelde ze ons daar. Na het eerste ritje bleek dat dit niet het geval was en in de bocht raakte de poot de grond, terug naar itek en daar bevestigde de technieker dat dit niet ok was en ze zouden de poot veranderen. Twee dagen later mochten we deze terug oppikken stond er een ander dubbel poot onder waardoor het voorwiel ongeveer 30c m boven de grond stond, we vroegen of dit zo wel kon omdat het niet stabiel leek, maar er werd verzekerd dat dit zo hoorde, dit werd verteld door iemand die zich voordeed als filiaal manager. De dag erna is de fiets omgewaaid omdat hij niet stabiel genoeg stond met tot gevolg de remhendel stuk. Weer fiets binnen en duidelijk gemaakt dat er een goede oplossing moest komen Enkele dagen later mochten we de fiets weer ophalen, stond gewoon de zelfde poot er nog steeds op, enkel lager ingesteld, en met een vinger duw de fiets terug om. Bijkomend bleek de bescherm mousse rond het stuur ineens helemaal stuk. Fiets daargelaten en nog maar eens gevraagd voor een deftige oplossing, toen hebben ze er na 4 dagen een enkele poot opgezet, na die af te halen bleek de bel uit de remhendel stuk te zijn gemaakt in het atelier. En de fiets viel nog steeds om zelfs zonder fietstassen. Toen ik weeral terug belde kreeg ik als antwoord kom maar gratis een bel halen. Uiteindelijk naar itek lanklaar gebeld, probleem daar uitgelegd en ze gingen het oplossen, de fiets helemaal naar maasmechelen gebracht, ze gingen kijken wat ze konden doen, dit ging een week tot 1,5 week duren. Na 1,5 week bleek er zelfs nog geen oplossing te zijn en staat de fiets er nog. Ze kunnen me niet vertellen hoelang het nog gaat duren Ondertussen moeten we dagelijks een andere oplossing zoeken om te gaan werken. Dit is niet ok We hebben eerst gevraagd een ander model fiets te krijgen met een betere poot, maar wat ze voorstelden voldeed niet aan de noden. Nu is ons vertrouwen in itek helemaal verdwenen en vrezen we voor de toekomst als er nog mankementen zouden opduiken. Bij deze hadden we dan ook graag een terugbetaling gehad van de fiets Tombolato Kevin Greet Snyers
Niet terug krijgen van grasmachine na herstelling onder garantie
Voor de zomer machine binnen gedaan. Ontvangen door iemand die geen goed Nederlands praat of verstaat. Duidelijk onder garantie! Wanneer iets niet onder garantie moesten ze me bellen. Na niets te horen zelf contact opgenomen. Mechanieker was toen plots in verlof. Na bijna 2 maand niets te horen weer contact opgenomen. Plots dag erna bericht dat ik het kon komen halen. Moest opeens 51 euro betalen. Carburator verstopt. Grasmachine 3 keer gebruikt en een jaar oud. Dingen gedaan zonder toestemming. Willen machine niet terug geven.
Probleemfiets
Op 11/01/2024 kocht ik een nieuwe fiets bij Itek filiaal te Dormaal. Deze fiets stond 2195€ getekend, na overname van mijn oude fiets moest ik nog 1600€ opleggen. Vrijwel enkele dagen na aankoop stelde ik enkele kleine mankementen vast. De fiets werd nagekeken maar toch werd er overeengekomen om de fiets op 26/01 om te ruilen voor een andere fiets van hetzelfde merk en uitvoering. Ook deze fiets moest terug binnen wegens enkele mankementen die vrijwel identiek waren aan de vorige fiets. De fiets bleef ongeveer een week in de winkel ter nazicht. Nadien bleken de meeste klachten , op een vervelend geluid door de kettingkast veroorzaakt na, opgelost. 4 maanden na omruiling, wegens nieuwe problemen moest mijn fiets terug binnen ,het was toen 24 mei. Na nazicht bleek dat de motor moest vervangen worden, dit zou wel enkele weken kunnen aanslepen. Hoewel ik van de dienst na verkoop niet echt te klagen heb, kunt u zich wellicht inbeelden dat ik helemaal niet tevreden ben over deze aankoop. Ik ben het vertrouwen in dit type fiets helemaal kwijt. Liefst van al zou ik deze fiets willen omruilen voor een ander model. Ik kreeg dan het voorstel om de fiets effectief om te ruilen maar wel tegen de absurde opleg van 800€. Dit kon ik niet aanvaarden. De fiets werd hersteld maar moest vrijwel onmiddellijk daarna terug binnen omdat het vervelend geluid van eerder terug aanwezig was. Weer mijn fiets een week missen, uiteindelijk heb ik dan toch een kleine 3 maanden mijn fiets kunnen gebruiken. Tot vorige week; de computer gaf een foutmelding, de versnelling haperde en het achterlicht was defect. Mijn fiets gaat weer binnen op 27 augustus. Vandaag informeer ik achter de reparatie. Blijkbaar dient er opnieuw een nieuwe motor geplaatst te worden en ga ik de fiets nog enkele weken moeten missen...... Sinds ik hem gekocht heb is mijn fiets 5 keer in de werkplaats geweest op bijna evenveel maanden. Ik heb hem bijna 3 maanden moeten missen en dan spreek ik nog niet van het ongemak dat hiermee gepaard gaat om hem binnen te brengen en op te halen. Op mijn vraag om de fiets om te ruilen werd enkel ingegaan mits opleg van 800€ wat betekent dat ik 2400€ voor mijn nieuwe fiets zou betaald hebben en bovendien houden jullie mijn oude fiets die volgens u 600€ waard is. Mijn geduld raakt op, ondanks dat er telkens werd overgegaan tot herstel van de fiets, met tijdelijk een verbetering, kwam er ook een absurd overnamevoorstel. Hier ben ik niet op ingegaan. Er is hier duidelijk geen sprake meer van een normale situatie. Bij deze lanceer ik via het platform van testaankoop een laatste poging om tot een vergelijk te komen. Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar het inleveren van mijn huidige extract tegen het model dat in mei in promotie stond aan 1895€. Budenaerts Patrick Fonteinstraat 11 3890 Gingelom 0497 573075
Gebrek aan wisselstukken ,accu , onder garantie.
Korte beschrijving van uw probleem Waterschade ,regen, aan de accu. Geen vervang mogelijk bij gebre aan wisselstukken. Ref.accu DWP Z20
Geen levering
Beste, Ik bestelde op 26/3/2024 bij Itek Webwinkel een tuinset Houston 6 en betaalde hiervoor 299,95 euro. Op 28 maart werd de tuinset geleverd via DHL en we zagen onmiddellijk dat de artikels beschadigd waren, de hoeken van de tuintafel waren afgebroken. Wij hebben foto's genomen van de levering en we hebben de levering geweigerd. Wij hebben dit ook onmiddellijk gemeld via mail aan de klantendienst van Itek met de bijhorende foto's. Op 2 april kreeg ik een reactie van de klantendienst dat ze de retour nog niet hadden gekregen. Dat ik geduld moest hebben. Na herhaaldelijk herinneringen kreeg ik op 17 april opnieuw een mail dat de retour die dag pas in het systeem was verschenen en dat zij de schade gingen claimen bij DHL. Ik heb toen wel gevraagd voor een terugbetaling of een levering van een nieuwe tuinset aangezien alles door ons al was betaald. Hun onderzoek met DHL daar hebben wij tenslotte niks mee te maken. Ik kreeg als antwoord dat alles in behandeling was en ik opnieuw geduld moest hebben. Elke week op dinsdag stuur ik een mail ter herinnering, zonder nog enige reactie van Itek, ondertussen zijn we 14 mei en bijna 2 maanden na de aankoop en we krijgen geen oplossing aangereikt. Wij hebben 299,95 euro betaald, dat zijn best wel veel centen. Ik heb ook het gevoel dat ze niet met een oplossing gaan komen.Vandaar dat wij nu verdere stappen wensen te nemen.
Niet mijn grasmaaier en onderhoud niet correct uitgevoerd
Beste,Ik heb jullie al een mail gestuurd via mijn privé adres,over jullie winkel in Hasselt en de dingen die daar gebeurd zijn inclusief de foto’s en factuur van mijn grasmaaier en niet degenen die ik in mijn bezit heb ook met foto’s.Daar ik vermoede dat jullie toch niet zouden reageren op mijn e-mail ,hebben jullie ook niet gedaan met onze 1 ste e-mail dus doe ik het langs deze wegIk laat mij ook niet uitmaken als leugenaar ook vandaag nog met bewijs en foto dat het mes niet geslepen is geweest door jullie onderhoudsdienst ,en dat het zwarte origineel stuk van mijn originele grasmaaier er niet op past.Vond ik dit erover en ga ik via dit kanaalHier ben ik zeker als er geen reactie komt van jullie kant ,ik dit dossier doorgeef aan de juridische dienst Van test aankoopMvg
herstel van fiets
herstel van e bike trapsensor..... fiets aangekocht in januari 5 .. eerste keer binnne na drie weken .week later gemaakt drie dagen later terug binnne van 27 februari tot nu 17 maart en nog niet gemaakt ..trapsenor van vogue elite fiets mintblauw
Roest op nieuwe fiets
Beste, op 13-01-2024 kocht ik bij itek te Aarschot een nieuwe Lapierre Edge fiets en bleek na een week al enorme roest te vertonen aan de ketting, pedalen, schijfremmen en alle schroeven. De fiets staat altijd binnen en na contact te hebben gehad met de winkel sturen ze mij gewoon wandelen en zeggen ze dat ik de fiets moet kuisen. We hebben echter verschillende fietsen staan in dezelfde garage (zelfs van meer dan 25 jaar oud) en deze vertonen belange zoveel roest niet als de nieuwe fiets.
Zitmaaier 4 keer op reparatie in half jaar tijd
Beste,We kochten op 18-04-2023 bij Itek Dormaal een zitmaaier aan. Wanneer ik de zitmaaier voor de eerste keer gebruikte viel hij stil en ging niet meer aan. Dus 20/04/2023 voor de eerste keer binnen gebracht. Gewoon gemaakt en een tijdje erna terug mogen gaan halen. Enkele dagen erna start ik hem weer en na enkele rondjes op het gazon ging hij weer niet meer aan. Dus 13/05/2023 terug binnen gebracht. Wederom weer hetzelfde. Dan op 29/06/2023 binnen gebracht en daarna op 15/09/2023 maar deze keer staat hij er weer voor reparatie 2 maanden later... ik ben het ondertussen grondig beu en verwacht mijn geld terug of toch een groot deel ervan. Ik probeer contact op te nemen met de klantendienst via telefoon maar hier zeggen ze dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Dan nog via mail en facebook geprobeert maar ook hier geen reactie... ik heb dus eigenlijk sinds de aankoop nog niet fatsoenlijk mijn gras kunnen doen ermee.
Geen terugbetaling, ondanks herhaaldelijk verzoek
Beste mensen,Wij bestelden en betaalden op 14 oktober 2022 een batterijlader voor een elektrische scooter Talent. Kostprijs 144 €. Bij levering bleek de lader defect. Na telefonisch en mailcontact met de klantendienst werd ons een retourlabel bezorgd. De defecte lader werd teruggestuurd en er zou een ander exemplaar opgestuurd worden. Na enkele weken nam ik opnieuw contact op om te polsen naar de levering. Die werd steeds uitgesteld. Uiteindelijk lieten wij in maart 2023 weten dat wat ons betrof een redelijke termijn was overschreden en wij bijgevolg een terugbetaling van de nooit geleverde tweede lader vroegen. Op onze mails, die wij uiteraard nog in ons bezit hebben, is nooit een antwoord gekomen. Drie weken geleden namen wij telefonisch contact met Itek en toen kregen wij de garantie dat het bedrag tegen het einde van de week gestort zou worden. Dit is niet gebeurd.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten