Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. W.
30/07/2025

Betalingsprobleem

Ik ben aan het scheiden. Mijn vrouw had mijn kaart Heb die geblokkeerd. Krijg nog betalingen (Heb ze betaald) Ik stelvragen aan buyway. Rekeningnummer en vrouw en... Geen antwoord. Per ongeluk na een tijd een opzegging gedaan. Kan dit niet aanpassen. kan ze niet bereiken. Tot nu. Geven geen andere oplossingen Ik heb meedere documenten als bewijs. maar voeg ze nu niet toe daar het er wel wat zijn maar heb wel een bestand met een specifieke uitleg van mij "Mijn volledige uitleg"

Afgesloten
M. H.
7/02/2025

lening afbetaald, opeens betalingsaanvraag?

beste, mijn echtgenoot Peter Delrue °26/1/1963 had een krediet bij buyway. Hij is overleden op 2/3/2023. In het voorjaar 2024 stelde ik de vraag om het krediet voortijdig af te lossen. ik stortte op 29/4/24 een bedrag van 1883.88 euro. ik hoorde niets meer van hen. geen bericht van afsluiting geen bericht dat ik nog iets diende te betalen. in januari 2025 kreeg ik n rekening die nog vereffend diende te worden. 54.99 euro, ik betaalde dit op 30/1/25. ik nam telefonisch contact op maar werd niet geholpen. ik wacht nog steeds op n antwoord vandaag kreeg ik opeens een brief van buy way dienst invordering, te betalen bedrag 225.26. terwijl ik helemaal geen krediet meer heb bij hen. kan u voor verduidelijking zorgen? Ze zijn niet telefonisch te bereiken of geven geen sluitend antwoord. er wordt melding gemaakt van herinneringen die zouden gestuurd zijn geweest, ik heb niets ontvangen! Kan u mij hierbij bijstaan. dank bij voorbaat voor een spoedig antwoord. Marleen Delrue Hustinx +32 477/369/349

Opgelost
F. R.
21/01/2025

melding nationale bank

ik heb meermaals contact opgenomen met de klantendienst van Buy way om te weten welk bedrag ik hun nog verschuldigd was. dit werd zogezegd per mail altijd verzonden mails die wij niet ontvangen wat zeer vreemd is. in oktober en november heb ik een mail ontvangen van wat ik zou moeten betalen. er na niets meer.en vrijdag hoor ik dat er geen mail adres bekend is van ons. ik heb nu opeens een melding voor een klein bedrag en dit zonder verwittiging, geen enkele brief, mail al zeker geen aangetekend schrijven. vrijdag opnieuw contact met hun opgenomen gevraagd om mijn afschriften na 2u in wacht te hebben gehangen. drukt de persoon me gewoon op mute. zeer professioneel! dus maandag terug gebeld weer zolang wachten maar ok. daar word me een ander openstaand bedrag meegedeeld dan vrijdag dus ik zeg ik betaal niet zomaar iets ik wil dit op papier hebben. geen probleem ik mail je alles door was het antwoord. intussen een dag later en nog steeds geen mail. wel sturen ze me een mail om hun te beoordelen???? dit is zoooo niet ok. ik heb intussen alles betaald en na zo een communicatie hoop ik dat de melding op de nationale bank verwijderd word en niet enkel geregulariseerd. Want deze manier van communiceren is echt niet gepast! en alles behalve klantvriendelijk! ook is de melding onterecht want eind november een overschrijving gedaan begin januari opnieuw dus begrijpen wie begrijpen kan!!! ik hoop oprecht op jullie medewerking! en op een volledige verwijdering bij de nationale bank! ons dossier is trouwens afgerond. alles is terug betaald. dan kan ons hypothecair krediet ook doorgaan wat hierdoor dus niet het geval is!

Opgelost
B. P.
6/09/2024

Domiciliering

Gelieve mijn domiciliering stop te zetten. Ik begrijp niet waarom het bedrag niet van mijn bankrekening gaat?? Er is genoeg provisie! De kosten zijn onterecht! Gelieve mij een totaal overzicht te mailen met het openstaand bedrag. Ik regel de afbetaling zelf. Mvg B.Peel

Afgesloten
Y. N.
25/05/2024

Lening afbetaald

Beste .Ik heb een brief en sms berichten gekregen dat 102e moet betalen achterstand??. Ik heb nog NOOIT een betaling gemist en de lening is afbetaald. En ook heb ik geen kaart van jullie nooit gehad . Er was bij het vervroegd terugbetaling 13069.31euro betaald terwijl het 13227e moest zijn. ik heb de 28ste 159.69e instant bij betaald dus ook op tijd . En heb om bevestiging gevraagd en gekregen dat de lening is afbetaald. Heb talloze emails gestuurd maar krijg geen antwoord wel blijven ze facturen sturen via email en per brief en als je belt hang je 40min tot een uur aan de telefoon te wachten dan hangen ze ineens op of zeggen ze je moet een email sturen we kunnen je niks zeggen via de telefoon en onwettig geld van mijn rekening proberen te halen want het mandaat was voor de lening en die is afbetaald. Dus een simple antwoord kunnen ze niet geven achterstand van wat ? Welke maand? Hoe? Gewoon een factuur dat je moet betalen en vragen ook in de brief om hun recht te geven om maandelijkse domiciliëring te kunnen uitvoeren ??????? Voor wat ? Als ik eerlijk moet zijn voel als afpersing aan. Ik heb alle bewijzen van betaling en aangezien ik vervroegd heb terugbetaling en bevestiging heb gekregen van ontvangst zouden ze de lening verwijderen binnen 8dagen van de nationale bank is ook niet gedaan

Opgelost
N. V.
12/04/2024

Geblokkeerde kaart

GeachteSinds enkele weken kan ik géén gebruik meer maken van mijn Buy Way kaart, zonder enige verwittiging of reden.Ik heb reeds de contactpagina ingevuld op 15/3 maar daar nog geen antwoord van gekregen. Zie printscreen in bijlage.Ook jullie telefonisch bereiken blijkt onmogelijk want ik krijg niemand aan de lijn!Kan u mij dus via deze weg informeren waarom mijn kaart niet meer kan gebruikt worden en nog beter zou zijn dat ze opnieuw kan gebruikt worden.Klantnummer: 42930788971100.Alvast dank.

Opgelost
Z. M.
16/01/2024

Wanpraktijk verzekering Kredietkaart

Beste,sinds 2020 benut ik een kredietkaart van Mediamarkt uitgebracht door Buyway. In 05/2021 werd ik gecontacteerd door een verkoper van Buy Way met de vraag of ik een verzekering wou afsluiten voor de kaart. Hier ben ik niet op ingegaan.Mijn maandelijkse betalingen lopen verder zonder enige verschillen. Dus kijk ik mijn afrekeningen niet verder dan het eerste blad waar een bedrag staat voor het kapitaal en een bedrag voor 'allerei', wat ik vermoede ging over mijn interest.Fast forward naar begin januari 2024 merk ik in de details van mijn afrekeningen dat er wel een verzekering actief is. Dit stond blijkbaar gemeld op de tweede pagina van de afrekeningen die ik ervoor nooit gezien heb. Onder 'Allerlei' stond de interest en het bedrag voor de verzekering.Nogmaals, ik heb een verzekering nooit genomen.Mijn contacten via mail met het bedrijf op 08/01 en 11/01/2024 hebben tot niets geleid. Volgens hun redenering was ik op de hoogte aangezien ik gedurende al die tijd niets heb opgemerkt. Elke maand wordt er een bedrag gestolen van mijn bankrekening door Buy Way. Een bedrag dat ik goed kon gebruiken de laatste 2/3 jaren tijdens de zware crisis.

Opgelost
H. A.
7/11/2023

foutieve aanrekening van schuld

GeachteBij deze dien ik nogmaals klacht in bij jullie om niet-geoorloofde bedragen te annuleren en mij de correcte en gedetailleerde informatie door te geven. (zie mijn dossier 4604 735 607 1100)1. begin augustus 23 stel ik een aanrekening vast van 29,99 € van een leverancier die ik niet ken en waarmee ik geen zaken heb gedaan - gezien kort daarop mijn geplande reis doorgaat heb ik beperkte mogelijkheden, maar bij mijn terugkomst heb ik u onmiddellijk ingelicht over (21/8):- stopzetting van de domiciliëring van Buy Way - stopzetten van mijn creditkaart- afspraak op plaatselijk politiekantoor voor aangifte2. uw antwoord hierop is dat ik de betrokkene moet contacteren en annulering vragen3. leverancier is akkoord en doet terugbetaling aan jullie4. het vervolg staat in bijgevoegde mail aan jullie dienstenGeachte MichelU wist dat de domiciliëring geannuleerd was tgv een voor mij ongekende leverancier waar wij niets besteld hadden. Ik had hem verwittigd en de politie ingeschakeld en hij beloofde terug te betalen.Vandaar mijn TIJDIGE betaling op 9/9/23 van 2032,53 euro. Het verschil met wat u opvroeg was 33,99 euro, zijnde 29,99 van het betwiste bedrag en 4 euro van de nieuwe kaart.29,99 werd terugbetaald door Original plus (betwiste leverancier) ref. ARN 75184893241034748473309 4,00 werd door mij betaald op 14/10/23Al deze gegevens heb ik u gecommuniceerd en ook uw dienst CLAIMS was hiervan op de hoogte.Wat ben ik nog schuldig?9,64 aan herinneringskosten 0,60 zijnde 15% van 4,00 die te laat betaald werd.-------10,24 euro die ik vandaag overschrijfZo dit is voor mij het einde van het dossier.Hugo Andriessen5. ik heb aan mijn verplichtingen voldaan en hoop vanaf nu met rust gelaten te worden. Bovendien heb ik de samenwerking met Buy Way stopgezet zodat er op 30/11/23 een einde komt aan de samenwerking.Hopelijk dwingt u mij niet om verdere stappen te ondernemen in diverse sectoren waardoor deze wijze van werken kenbaar wordt gemaakt aan andere bevoegde instanties en (potentiële) klanten van Buy Way.

Opgelost
D. D.
21/10/2023

betaling die ik zelf niet uitvoerde

is reeds drie maanden dat ik een betaling zou uitgevoerd hebben waar ik niets van weet telkens bij iemand anders maar wel telkens 48.75 euro, al mails gestuurd maar nergens antwoord !!!

Opgelost
R. V.
30/08/2023

Registratie bij de nationale bank

Beste,Sinds Januari is mijn schuld bij Buy way afbetaald. Dit sinds 17/01/2023Volgens de wet zijn ze verplicht om binnen de 8 werkdagen de afbetaling te registreren bij de nationale bank, wat tot op vandaag nog niet is gebeurd.Als ik bel moet je heel lang wachten en dan sturen ze mij door naar de Juridische dienst maar het telefoonnummer is niet in gebruik. Dan kreeg is hun mailadres , met als antwoord dat de juridische dienst enkel via mail bereikbaar is. Al meermaals e-mails verstuurd , maar ook hierop krijg ik geen antwoord.Ik hoop zo dat ik dit opgelost wordt voor 11 september. Zodat wij verder kunnen gaan met de aankoop van ons huis .Alvast bedankt .

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform