Terug

melding nationale bank

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. R.

Naar: Buy Way

21/01/2025

ik heb meermaals contact opgenomen met de klantendienst van Buy way om te weten welk bedrag ik hun nog verschuldigd was. dit werd zogezegd per mail altijd verzonden mails die wij niet ontvangen wat zeer vreemd is. in oktober en november heb ik een mail ontvangen van wat ik zou moeten betalen. er na niets meer.en vrijdag hoor ik dat er geen mail adres bekend is van ons. ik heb nu opeens een melding voor een klein bedrag en dit zonder verwittiging, geen enkele brief, mail al zeker geen aangetekend schrijven. vrijdag opnieuw contact met hun opgenomen gevraagd om mijn afschriften na 2u in wacht te hebben gehangen. drukt de persoon me gewoon op mute. zeer professioneel! dus maandag terug gebeld weer zolang wachten maar ok. daar word me een ander openstaand bedrag meegedeeld dan vrijdag dus ik zeg ik betaal niet zomaar iets ik wil dit op papier hebben. geen probleem ik mail je alles door was het antwoord. intussen een dag later en nog steeds geen mail. wel sturen ze me een mail om hun te beoordelen???? dit is zoooo niet ok. ik heb intussen alles betaald en na zo een communicatie hoop ik dat de melding op de nationale bank verwijderd word en niet enkel geregulariseerd. Want deze manier van communiceren is echt niet gepast! en alles behalve klantvriendelijk! ook is de melding onterecht want eind november een overschrijving gedaan begin januari opnieuw dus begrijpen wie begrijpen kan!!! ik hoop oprecht op jullie medewerking! en op een volledige verwijdering bij de nationale bank! ons dossier is trouwens afgerond. alles is terug betaald. dan kan ons hypothecair krediet ook doorgaan wat hierdoor dus niet het geval is!

Berichten (1)

Buy Way

Naar: F. R.

27/01/2025

We danken je om met Buy Way contact te hebben opgenomen. Deze e-mail bevat een nieuwe notificatie betreffende je aanvraag. Beste FILIP, We hebben uw klacht met aandacht gelezen en onderzocht. Vandaag 27/01/2025 zijn de verschillende betalingen ontvangen en verwerkt. Hierdoor is er nu een bedrag in voordeel voor u. De achterstanden zijn betaald. Dit wordt ook binnen de week doorgegeven naar de Nationale Bank als een regularisatie. De negatieve melding zal verwijderd worden 1 jaar na het verwerken van de achterstand. De negatieve melding is veroorzaakt door het 3 maal achter elkaar niet betalen van het minimum bedrag. Elke maand wordt er een email gestuurd met het te betalen bedrag. Indien we die betaling niet ontvangen wordt er een brief gestuurd, waarbijeen SEPA domiciliëringsmandaat toegevoegd is, om een domicliëring aan te vragen. Dat geen verplichting. De laatste twaalf maandelijkse overzichten zijn ook beschikbaar via de Buy Way Mobile Applicatie. De meldingsplicht en de verwijdering zijn wettelijke bepaald. Daarom is het niet mogelijk dit aan te passen. Buy Way heeft u herhaaldelijk de informatie gestuurd om de betalingen correct uit te voeren via zowel brief, email als SMS. Ook is de informatie beschikbaar via de Buy Way Mobile Applicatie. Het niet ontvangen van door Buy Way verstuurde berichten naar de contactinformatie die we ontvingen van u, kan Buy Way niet verweten worden. Het is een verplichting van u om eventuele aanpassing in uw gegevens zoals (inclusief, maar niet beperkt tot) GSM nummer, bankrekening, en adres ons door te geven met eventueel de nodige bewijzen. Het positieve saldo zal binnen de week op uw rekening staan. We blijven tot je beschikking voor meer informatie. Met vriendelijke groeten, Marco Het Buy Way-teamVind alle info over je dossier terug in Buy Way MobileFAQ Contact ChatOnze website BUY WAY PERSONAL FINANCE nv Boudewijnlaan 29 bus 2 - 1000 Brussel FSMA 019542a - RPR Brussel - KBO 0400 282 277 - ING IBAN BE03 3101 2966 9484 - BIC BBRUBEBB --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 21/01/2025 11:30 Aan: claims@buyway.be Onderwerp: melding nationale bank ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform