We danken je om met Buy Way contact te hebben opgenomen. Deze e-mail bevat een nieuwe notificatie betreffende je aanvraag.
Beste FILIP,
We hebben uw klacht met aandacht gelezen en onderzocht.
Vandaag 27/01/2025 zijn de verschillende betalingen ontvangen en verwerkt. Hierdoor is er nu een bedrag in voordeel voor u. De achterstanden zijn betaald. Dit wordt ook binnen de week doorgegeven naar de Nationale Bank als een regularisatie. De negatieve melding zal verwijderd worden 1 jaar na het verwerken van de achterstand.
De negatieve melding is veroorzaakt door het 3 maal achter elkaar niet betalen van het minimum bedrag. Elke maand wordt er een email gestuurd met het te betalen bedrag. Indien we die betaling niet ontvangen wordt er een brief gestuurd, waarbijeen SEPA domiciliëringsmandaat toegevoegd is, om een domicliëring aan te vragen. Dat geen verplichting.
De laatste twaalf maandelijkse overzichten zijn ook beschikbaar via de Buy Way Mobile Applicatie.
De meldingsplicht en de verwijdering zijn wettelijke bepaald. Daarom is het niet mogelijk dit aan te passen.
Buy Way heeft u herhaaldelijk de informatie gestuurd om de betalingen correct uit te voeren via zowel brief, email als SMS. Ook is de informatie beschikbaar via de Buy Way Mobile Applicatie. Het niet ontvangen van door Buy Way verstuurde berichten naar de contactinformatie die we ontvingen van u, kan Buy Way niet verweten worden. Het is een verplichting van u om eventuele aanpassing in uw gegevens zoals (inclusief, maar niet beperkt tot) GSM nummer, bankrekening, en adres ons door te geven met eventueel de nodige bewijzen.
Het positieve saldo zal binnen de week op uw rekening staan.
We blijven tot je beschikking voor meer informatie.
Met vriendelijke groeten,
Marco
Het Buy Way-teamVind alle info over je dossier terug in Buy Way MobileFAQ Contact ChatOnze website
BUY WAY PERSONAL FINANCE nv
Boudewijnlaan 29 bus 2 - 1000 Brussel
FSMA 019542a - RPR Brussel - KBO 0400 282 277 - ING IBAN BE03 3101 2966 9484 - BIC BBRUBEBB
--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------
Van: [klachten@test-aankoop.be]
Verzonden: 21/01/2025 11:30
Aan: claims@buyway.be
Onderwerp: melding nationale bank