Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. C.
11/08/2025

Lin Cooremans

Geachte mevrouw/heer, Op 6/7/2025 kocht ik een nachthemd en betaalde hiervoor incl. de verzendingskosten 20,48€. U deelde mij op 8/7/2025 mee dat het product niet leverbaar is, waardoor u 20€48 binnen enkele dagen zou overschrijven naar de rekening die is gebruikt voor mijn online-betaling. Echter, hoe ongeloofwaardig ook, werd dit niet teruggestort naar mijn rekeningnr., maar naar een rekening waarmee ooit (in 2023) eens een bestelling zou zijn betaald. Dit is niet mijn rekeningnr. Ondanks de verschillende mails met bewijsstukken van betaling, kreeg ik als antwoord dat het bedrag is gestort op een nr. dat door de boekhouding gekend is van een bestelling in 2023 en dat u dus niets meer voor me kunt doen. Mag ik er u op wijzen dat een terugbetaling dient te gebeuren op hetzelfde rekeningnr. als waarmee de betaling is uitgevoerd? Ondanks de mails met bewijsstukken, wil u niet terugbetalen, dus zie ik me genoodzaakt test-aankoop hierbij te betrekken. Met vriendelijke groet, Lin Cooremans

In behandeling
J. M.
8/08/2024

kortingscode wordt niet toegepast

Geachte mevrouw/heer, Op 08/08/2024 wilde ik het [PRODUCT/DIENST] in uw winkel kopen en genieten van de promotie/korting die u had gemaakt. Echter, de beloofde promotie/korting geldig tot 08/08/2024 werd geweigerd en niet verrekend bij mijn aankoop. Ik heb mijn bestelling dan ook niet gevalideerd of betaald. Dit is de zuiverste misleiding. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie/korting direct te willen toepassen zodat ik mijn bestelling kan plaatsen met de beloofde korting. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Foto Promotie/korting - Foto zonder kortingscode - Foto met kortingscode en zelfde bedrag

Opgelost
C. V.
6/05/2024

3 artikelen tekort in mijn pakket!

Beste,Ik ontving een pakketje en ik stelde vast dat er 3 items niet meegeleverd waren!Blancheporte weigert om dit te vergoeden!!Dank u

Afgesloten
R. B.
28/09/2023

Retour word niet terug betaald

Beste, ik deed een bestelling van € 51,93 op 24/08/2023. Factuur nr. 2350159266.Het pakket werd volledig met alle inhoud retour gestuurd op 26/08/2023 maar ze weigeren bij Blancheporte België om de som van € 51,93 terug te storten daar de retourzending zogezegd maar 2 artikelen bevatte.Ik kan jullie verzekeren dat ALLES werd teruggestuurd.Reeds enkele mails gestuurd maar weinig reactie.Nu is het zogezegd in behandeling bij de klantendienst maar ik hoor daar ook niets meer van.Ik eis wel de teugbetaling van deze som.

Opgelost
M. F.
16/08/2023

Slechte klantenservice

Beste,Ik ben niet te spreken over de slechte klantenservice!Waarom worden emails en prive berichten niet beantwoord?Ik heb zelf moeten bellen naar jullie, dit op mijn kosten!Ik ben naar 3 retour zaken moeten gaan om het retour product te kunnen terug sturen!Jammer dat klant is koning hier NIET van toepassing is!

Afgesloten
A. C.
26/06/2023

Ongegronde aanmaning

Beste, ik bestelde op 09/02/2023 3 t-shirts met de volgende referentie: 7887562 - 7886572 - 2304366. Deze waren echter te klein dus wou ik deze retourneren. De enige manier om te retourneren bij Blancheporte is door dit terug op te sturen met een papier bij het pakket. Er bestaat geen manier om dit online aan te melden. Op dit papier heb ik duidelijk de keuze aangeduid dat ik geen geld terug wou maar een grotere maat van de bestelde artikelen. Vele weken later heb ik 2 nieuwe tshirts ontvangen. Het t-shirt met nummer 2304366 zat er nooit bij. Aangezien ik de te kleine t-shirts heb geretourneerd en nieuwe (met 1 in backorder) heb ontvangen ging ik ervan uit dat de transactie voor mij afgerond is. Het ging namelijk om een wissel, niet een nieuwe bestelling. We zijn ondertussen 3 maand verder en nu krijg ik een brief in de bus met een derde aanmaning om het verschuldigde bedrag voor mijn telefonische bestelling te betalen. Als ik kijk naar het bestelnummer van de aanmaning zie ik op de website dat dit gaat om mijn retour (wissel). Deze heb ik nooit telefonisch besteld. Bovendien moet ik kosten betalen voor een eerste, tweede en derde aanmaning. Ik heb echter nooit een schriftelijk eerste en tweede aanmaning ontvangen. Ik heb dan maar het bedrag van €51,47 betaald voor een retour dat eigenlijk maar €23,98 was en zelfs geen retour maar een omwisseling was. Hun manier van werken vind ik echt schandalig! Er is geen track en trace van de retour en geen communicatie. Enkel een derde aanmaning terwijl ik nooit een eerste of tweede heb ontvangen. Ik ging er trouwens vanuit dat als je iets besteld het eerst betaald moet worden alvorens het wordt opgestuurd. Hoe zij komen bij de optie achteraf betalen weet ik niet. Een bewijs van het retourdocument heb ik niet want deze moest ik toevoegen bij het pakket.

Opgelost
M. E.
24/08/2020

Probleem retourzending terugbetaling

beste,Ik heb mijn bestelling op 16 juli ontvangen en omdat de goederen niet aan mijn vereisten voldeden heb ik dezelfde dag de goederen teruggezonden via jullie ophaalpunt in Ekeren.ik ontvang een mail ter bevestiging van deze retour.Nu zes weken en tientallen mails later zijn jullie er nog steeds niet in geslaag de retour te verwerken en mij mijn geld terug te storten. Graag dringend terugbetaling ?Marie

Opgelost
R. C.
2/07/2019

PAKKET NOOIT MOGEN ONTVANGEN

Beste, ik bestelde enige tijd geleden bij Blanche Porte maar heb mijn artikelen nooit mogen ontvangen en wens dan ook niet langer klant te blijven bij hen.

Opgelost
A. C.
24/06/2018

Pakket terug gestuurd , toch aanmalingen

Wik hadden balpennen besteld die kwamen 2 wekennlater toe . Die schreven helemaal niet , dus hebben we 4 dagen later het terug gestuurd , nu bewerenbze het niet te hebben ontvangen ... maar daar kan ik toch niets aan doen , volgens mij liegen ze zelf ... TOEVALLIG is dit niet toegekomen ..

Opgelost
I. P.
18/04/2018

Misbruik bestelling geplaatst met adres en naam maar vals emailadres

Er is op een nl mail adres ( dus niet mijn mailadres ) wel mijn adres en enkel achternaam een bestelling geplaatst door iemand. Ik op een morgen in de vlucht 2 kleine pakketten van Bpost aangenomen. Heb pakket geopend en besefte dat ik dit niet besteld had. Heb dadelijk contact opgenomen via mail met BLANCHEPORTE om dit te melden om en te vragen waar ik pakketten kosteloos kon terugsturen. Heb die de dag zelf of dag erna bij Krantenwinkel gaan afgeven. Nu na een maand krijg ik een aanmaning van betaling omdat er blijkbaar meer in de pakketten moest zitten dan dat ik had teruggestuurd. Er zou meer moeten in zitten maar daar ik zelf niets besteld had wist ik ook niet wat er in moest zitten.Ik heb hen laten weten dat ik niets besteld heb en dat het mailadres mijn niet gekend is, zij hebben mijn email zonder dat ik dit heb gevraagd aangepast en dat ik niet ga betalen voor iets dat ik niet besteld heb. Nu heb ik vorige week voor de 2de maal een betalingsherinnering met interesten Het gaat nu al over een bedrag van 342€17. Kan u mij helpen want mails en telefoon helpt niet. Zij vinden dat ik in de fout ben doordat ik artikelen achterhou. Ik ben een melding bij de politie gaan doen. Als ik iets koop via internet betaal ik als het kan altijd met Pay Pal of met creditcard op voorhand. Heb ook bewijs van Bpost dat er een nl ( vals) emailadres werd gebruikt.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform