Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
discussie over aangerekend bedrag
Prestaties van poetsdiensten van october 2024 worden pas ingebracht in januari 2025 Geen voorafgaande meldling Als klant betwist ik niet de prestaties , maar wel de bedragen die ik ga moeten betalen , de dienstencheques zijn ondertussen met 1 euro verhoogd. ALs klant betaal ik ook een bijdrage voor de administratie dus ga ik ervan uit dat Trixxo dit ook stip opvolgt en mij niet 3 maand na datum nog een dienst aanrekend.
Uitvoeren van werken en geen terugbetaling
Ik ben al even klant bij Trixxo, tot we verhuisden. Dan kwam onze vaste poetshulp wel nog aan (om 8u) op het afgesproken uur, maar vertrok steeds rond 11u30, terwijl we wel steeds voor 4u betaalden. Hier kan Trixxo geen vergoeding voor geven, lijkt me raar. Verder kregen we dan wel een vervanghulp, deze kwam vanaf november tem januari in totaal 3 keer, terwijl we normaal een poetshulp om de 2 weken krijgen. Dit is voor ons onaanvaardbaar. Zeker met een kleine baby in huis, rekenen we meer dan ooit op onze poetshulp. Verder werden de uren van de poetshulp dus wel vaak aangerekend ookal kwam deze niet opdagen. Lijkt me vrij crimineel! Ten slotte kregen we ook nog is een mooie rekening voor de vaste kosten van Trixxo, terwijl dit dus helemaal niet inorde is. Helemaal niet tevreden dus!!!
niet uitgevoerde taken
Beste, op data 25/04/2024 zou onze poetshulp voor 5 uren op ons adres komen poetsen. Zij is begonnen om 9u. Van haar werd verwacht de hele bovenverdieping van stof te ontdoen alsook te stofzuigen, plus de gang en trappen met nat te dweilen. De benedenverdieping moest worden gestofveegd, gestofzuigd alsook gedweild. alsook werd er gevraagd een mand strijk te strijken.Gister werd ik door onze poesthulp gecontacteerd omstreeks 11u14 dat zij schade had berokkend in onze woning, ze heeft de hele stang van onze lamellen uit de muur getrokken, met gevolg dat deze dan ook afgebroken is en niet meer bruikbaar is. Ik ben omstreeks 12u thuis gekomen van mijn werk. op mijn vraag voor meer informatie wat er gebeurd is , is er een discussie ontstaan, waarop de poestvrouw besloten heeft de werkzaamheden neer te leggen en te vertrekken. Ik heb hiervoor onmiddellijk trixxo op de hoogte gebracht via een voicemailbericht die ingesproken werd bij hun. Echter rekent Trixxo mij toch 3 volledige uren aan voor uitgevoerde werkzaamheden terwijl er totaal niet gepoetst is geweest. Noch de bovenverdieping noch de benedenverdieping zijn ook maar enigzins gepoetst. noch de mand met strijk is aangeraakt geweest. Dit is gestaafd door foto's die genomen zijn. Dit heb ik Trixxo ook schriftelijk laten weten met in de mail de bijgevoegde foto's. Echter blijven zij volhouden om 3 uren aan te rekenen. ondanks dat er geen prestatie geweest is.
vergoeding schade door poetshulp
Beste,wij hebben met u een overeenkomst voor een poetshulp, die elke week komt poetsen en we zijn erg tevreden over haar.Recent heeft zij bij het poetsen het glas van de ovendeur beschadigd.We vernemen dat er tussenkomst is van uw verzekeraar, maar dat we zelf een vrijstelling van € 150 dienen te betalen.Dit kan o.i. niet. U dient de schade die door uw aangestelde veroorzaakt werd te vergoeden, niets meer maar ook niets minder. Dat uw verzekeraar een vrijstelling van € 150 hanteert is niet onze zaak, het is niet correct om dit door te schuiven naar uw klant aan wie er niets te verwijten valt.Mogen wij er aldus op rekenen dat onze schade integraal vergoed wordt ?Alvast bedankt.
administratieve vergoeding voor niet geleverde diensten
Beste, ik ging een contract aan met Trixxo waardoor ik gebruik ging kunnen maken van hun poetsdienst. Op 31-03-2023 werd ik verzocht om 48€ te betalen voor de administratieve kosten. Begrijpelijk en geen probleem mee. Sinds 29 maart hebben wij 4 keer 4 u en 1 keer 2 u een poetshulp gekregen dewelke onervaren was, geen opleiding had gekregen waardoor het gewenste resultaat niet werd behaald. Ik heb hierover mailverkeer gehad met Trixxo en telefonisch contact. Er werd beloofd dat de poetshulp opleiding zou krijgen maar dit bleek niet het geval de laatste keer dat ze hier was en na 2 u is ze ziek naar huis gegaan.Keer op keer beloofd men ons een andere poetshulp maar dit blijkt zeer moeilijk te zijn. Nu heb ik alle begrip voor personeelstekort maar nu word ik aangemaand om opnieuw 48€ te betalen voor administratieve kosten? Dat vind ik echt niet kunnen, ik ga echt niet betalen voor beloofde diensten die nooit werden geleverd.
niet nakomen afspraken
Na een verblijf in het buitenland had ik enkele kort op elkaar volgende betalingsaanmaningen van Trixxo gekregen, omdat er geen dienstencheques meer beschikbaar waren in mijn digitale portefeuille bij Sodexo. De dag dat ik terug thuis was heb ik onmiddellijk contact opgenomen met Trixxo Gent, om te vragen hoe ik die betaling in orde kon brengen. Met de medewerkster sprak ik af dat ik zo snel mogelijk nieuwe dienstencheques zou bijbestellen. Onmiddellijk na deze telefoon heb ik 12 cheques besteld. Nu blijkt dat ná dit telefoontje en deze afspraak mijn dossier overgemaakt is aan een incassobureau, en de 4 verschuldigde dienstencheques niet opgenomen zijn. Volgens de medewerkster die ik daarop aan de lijn had is de desbetreffende werkneemster met wie ik die afspraak gemaakt had intussen ontslagen, en heeft zij deze afspraak ook niet gecommuniceerd aan haar collega's. Door deze interne miscommunicatie werd mijn dossier alsnog aan een incassobureau overgemaakt. Trixxo weigert hiervoor de verantwoordelijkheid op te nemen ik krijg op mijn emails zelfs geen antwoord.
Dure administratiekosten dienstencheques
GoedemorgenSinds enige tijd telt Trixxo zonder aanleiding 96 euro per jaar administratiekosten voor een poetshulp. Ik vind dit schandalig veel in deze dure tijden. Een cheque kost 9 euro, hier heb je bijna 11 dienstencheques voor. Je moet hier maar gewoon mee akkoord gaan, maar eigenlijk ben ik hier niet mee akkoord. Als je dan ziet dat Trixxo overal maar opduikt als sponsor, Trixxo Arena in Hasselt, stel ik mij toch vragen bij deze kosten. Mvg Stijn
Plotse admin kost 100 euro onder mom van 'betere diensverlening'
Beste,Ik ben sinds jaren klant van TRIXXO. Ik volgde mijn vaste poetsvrouw van een ander bureau mee naar u, maw: ik werd klant zonder enige moeite van uw kant.Ik heb in al die geen tijd geen enkel bezoek gehad van Trixxo zelf, geen mail om te vragen naar enige tevredenheid, geen check-up, niets van service of opvolging.Mijn poetsvrouw is meestal aanwezig, doch vaak afwezig door ziekte of vakantie. het enige punt van 'service' dat ik ooit mocht ontvangen, is een mailtje om de vakantie te melden met de vraag of ik een vervanging wens (nee, dank u)En nu krijg ik een mail, word ik verplicht om een 'admin' kost te betalen van 48euro per half jaar = 100 euro per jaar. Doel: betere dienstverlening ??? U wil uw dienstverlening gaan verbeteren ?Ik quote uit uw mail:Zo bieden we onze huishoudhulpen voordelen aan zoals de jaarlijkse familiedag, kunnen ze fietsen en brommers leasen en zorgen we voor attenties op speciale gelegenheden.Daarnaast zetten we nog meer in op opleidingen, preventie en omkadering voor onze huishoudhulpen en blijven we investeren in vooruitgang. Zo zijn we momenteel volop bezig met de ontwikkeling van een applicatie om gemakkelijk met je huishoudhulp of kantoor in contact te staan. Op die manier zullen onze collega's jouw specifieke vragen nog beter kunnen beantwoorden.Fantastisch: maar omdat u uw contacten naar mij of tussen mij en de huishoudhulp wil verbeteren moet ik betalen ? u kan gewoon de telefoon nemen, een mail sturen of een whatsapp hoor. U hoeft geen contactplatform te bouwen, en ik heb al contact met mijn huishoudhulp - gelukkig kan ik op haar rekenen om mij altijd te verwittigen bij haar verlof aanvragen en krijg ik van haar bericht als ze ziek is (nooit of veel te laat via u !). Investeren om contact te leggen is te gek: u neemt sowieso nooit contact: er bestaan al opties genoeg en die gebruikt u niet.En dat u uw poetsvrouwen voordelen wil geven, moet ik daarvoor extra betalen in admin kost ?Dat is uw plicht als werkgever ! Dus als ik niet betaal, geen voordelen voor de poetsvrouw? Hoe compleet fout is dit ?En daarvoor krijg ik in ruil toegang tot een platform waar ik zogezegd 1000den euros kan besparen - natuurlijk wel eerst euros spenderen ! Maw: ik moet 100 euro per jaar betalen voor een zogezegd contactplatform dat u toch niet gebruikt, voordelen te geven aan de poetsvrouw die eigenlijk uw verantwoordelijkheid zijn, en lid te zijn van een shopplatform waar u waarschijnlijk nog op kan verdienen via commissie, maar dat ik niet nodig heb en niet zal gebruiken !Dit lijkt mij een zeer verdoken manier om extra geld te maken van uw klanten zonder enige echte geldige reden.Ik vraag me dan ook af of dit een WETTELIJK GERECHTVAARDIGE kost is die u zomaar afdwingt !Bij deze leg ik klacht neer bij Testaankoop. Een transcript van uw mail:Beste klant,Het TRIXXO Dienstencheque team is continu bezig met het versterken van zijn diensten. We zoeken steeds naar nieuwe manieren om zowel klanten als medewerkers nog beter te helpen.Een duurzame relatie tussen klant en huishoudhulp Eens we samen de perfecte match tussen jou en een huishoudhulp hebben gevonden, doen we er alles aan om die te behouden. Dat gouden paar helpende handen kan je ongetwijfeld moeilijk missen. Daarom doen we er alles aan om een zorgzame werkgever te zijn, waar het prettig werken is en blijft. Zo bieden we onze huishoudhulpen voordelen aan zoals de jaarlijkse familiedag, kunnen ze fietsen en brommers leasen en zorgen we voor attenties op speciale gelegenheden.Daarnaast zetten we nog meer in op opleidingen, preventie en omkadering voor onze huishoudhulpen en blijven we investeren in vooruitgang. Zo zijn we momenteel volop bezig met de ontwikkeling van een applicatie om gemakkelijk met je huishoudhulp of kantoor in contact te staan. Op die manier zullen onze collega's jouw specifieke vragen nog beter kunnen beantwoorden.Administratieve bijdrageOm deze verbeteringen te kunnen doorvoeren, rekenen we vanaf 2022 een administratieve bijdrage aan. Concreet wil dit zeggen dat je naast de dienstencheques van 9 euro per gepresteerd uur (verminderd met een gedeelte fiscale aftrekbaarheid), 8 euro per maand zal betalen. Je ontvangt hiervoor halfjaarlijks een factuur van TRIXXO voor een vast bedrag van 48 euro. Deze factuur zal steeds bij aanvang van de eerste zes maanden worden verstuurd.Wij vragen je vriendelijk om via onderstaande link kennis te nemen van onze vernieuwde algemene voorwaarden en deze te accepteren binnen de 14 dagen na ontvangst van de communicatie.Aanvaard de algemene voorwaardenToegang tot ons loyaliteitsplatformNa het accepteren van onze algemene voorwaarden krijg je als klant toegang tot ons nieuw digitaal voordelenplatform. Minstens 1.000 euro per jaar, zoveel is dit platform waard. Van kortingsbonnen voor de bioscoop tot korting bij tal van webshops, de mogelijkheden zijn eindeloos. Op je persoonlijk Ekivita-platform ontdek je exclusieve kortingen bij jouw favoriete winkels, restaurants, pretparken en webshops. Met duizenden aangesloten handelaars in België komt dit voordelenplatform altijd van pas.Voor vragen kan je terecht op het nummer 02 583 01 70. Dit nummer is bereikbaar van 8u00 tot en met 20u00 op weekdagen, enkel en alleen voor vragen betreffende de administratievergoeding. We kijken ernaar uit jou nog beter te helpen en danken je voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Jeroen PoesenCEO TRIXXO Groep
aanrekenen van administratieve kosten
Beste, Op 01/08/2021 heb ik een factuur ontvangen ivm met de administratieve vergoedingen die u toepast op klanten die nog werken met papieren dienstencheques.U had ons eerder dit jaar daarover geïnformeerd, maar ik heb nooit mijn akkoord gegeven. Ondertussen na een maning heb ik deze factuur betaald. Enkel en alleen dat ik mijn poetsvrouw zo goed vind. Nu wens ik deze kosten in de toekomst niet meer betalen. U liet ons in de informerende brief laten weten dat dat in de toekomst voor al jullie klanten ging aanrekenen, of dat jullie anders de klantenrelatie zou beëindigen. Ik heb naar de consumentendienst mij geinformeerd, Hun antwoord was dat ik het beste een klacht zou indienen bij jullie. Ik vind dat dit niet kan, en geldklopperij is ! Plus wel discriminerend , niet alle klanten zijn hetzelfde behandeld.
Problemen met bedrijf Trixxo
Beste,ik heb beroep gedaan voor een poetshulp met dienstencheques ,bij het bedrijf trixxo,bij Brenda Claeys,na meerdere poetsvrouwen,met negatief gevolg,hebben mijn vrouw en ik besloten om geen hulp meer te willen nemen,en door een onbekwaam persoon als Brenda Claeys,die mijn gebruikersnummer kwijt speelde ,die ik door gegeven heb zowel aan de poetsvrouw,als aan Brenda Claeys,en die laatste geen dienstencheques afnam,in de eerste dagen ,hebben wij onze dienstencheques terug betaald gekregen,omdat wij geen poetsvrouwen meer nodig hebben,kwam die Brenda Claeys ermee af dat haar poetsvrouw nog niet betaald was,door haar onbekwaamheid,en ik word beschuldigd,dat ik niet zou willen betalen,ik heb zelf voor gesteld voor een rekeningnummer door te geven om 63euro te betalen dat wij nog schuldig waren,nu is hopelijk 90 euro betaald via een Sodexo BE nummer,ze dreigde ermee een incasso bureau in te schakelen,die Brenda Claeys is echt onbekwaam,wij willen gewoon dat melden dat die Brenda Claeys niet goed bezig is met het bedrijf Trixxo,mvg. Van Damme patrick
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten