Beste Veronika,
Bedankt voor uw bericht.
We begrijpen dat deze verhoging en de overstap van een vast abonnement naar een vergoeding per gepresteerd uur een verandering is die vragen of bezorgdheden kan oproepen. We lichten deze beslissing graag duidelijk toe.
De aanpassing werd ingevoerd om de prijszetting eerlijker en transparanter te maken. Waar u vroeger vooraf een vast bedrag betaalde, ongeacht het aantal prestaties, betaalt u nu enkel wanneer er daadwerkelijk diensten geleverd worden. U ontvangt de factuur op kwartaalbasis, achteraf. Met andere woorden, u betaalt exact in verhouding tot de uren die uw huishoudhulp leverde. Dit komt neer op 11,50€ per gepresteerd uur, wat nog steeds een voordelig tarief is. Ook wil ik opmerken dat de nieuwe prijs nog steeds competitief is in vergelijking met andere aanbieders in de markt.
Dat vinden we logischer en correcter tegenover al onze klanten. Uit een eerdere klantenenquête bleek dit ook één van de belangrijkste opmerkingen.
Veel klanten onderschatten de omvang van het administratieve werk, omdat hun contact meestal beperkt blijft tot de huishoudhulp. Toch is deze huishoudhulp in dienst van onze organisatie, wat betekent dat wij niet alleen instaan voor haar brutoloon, maar ook voor haar verplaatsingskosten, maaltijdcheques, verzekering en een reeks andere kosten die gepaard gaan met haar tewerkstelling.
Daarnaast verzorgen wij de volledige personeelsadministratie, de planning, de verwerking van de dienstencheques, enzovoort. Ook de consulenten die onze huishoudhulpen onthalen en begeleiden op kantoor, moeten uiteraard vergoed worden. Ook onze gebouwen vragen voorurend onderhoud en zijn voorzien van verwarming, elektriciteit, internet, enzovoort zodat de klanten en huishoudhulpen in een aangename omgeving terecht kunnen.
Er staat dus een volledig team achter de schermen, vaak onzichtbaar voor de klant, dat bijdraagt aan de goede werking van onze dienst.
Tegelijk staan we als organisatie voor een grote uiaging. Onze werkingskosten zijn gestegen onder andere door een recente en noodzakelijke loonaanpassing voor al onze huishoudhulpen. Deze loonsverhoging betekent voor onze medewerkers een belangrijke stap vooruit en dat verdienen ze ook. We willen als betrouwbare werkgever blijven investeren in hun welzijn en stabiliteit wat uiteindelijk ook in het voordeel is van onze klanten. Tevreden en correct verloonde medewerkers zorgen voor duurzame en kwalitatieve dienstverlening. Alle inkomsten worden geïnvesteerd in het bedrijf om onze werknemers een veilige toekomst te garanderen.
We hopen dat deze toelichting u helpt om het waarom van deze verandering beter te begrijpen.
Met vriendelijke groeten,
Cordialement,
Facturatie - Debiteuren –
TRIXXO APH bv - Dienstencheques
Industrielaan 32, 3730 Bilzen-Hoeselt
facturatie@trixxo.be
+32(0)2 344 98 69 +32 (0)78 150 550