Middelmatig

60 punten Info

Meest recente klachten

Stijging administratieve kosten bij Trixxo

Geachte, Op 1 januari 2020 ben ik klant geworden bij Trixxo voor wekelijkse huishoudhulp van 4 uur per week via dienstencheques. Ik stel echter vast dat de jaarlijkse administratiekosten sindsdien disproportioneel zijn gestegen: 2020: €72/ jaar 2022: €96/ jaar 2024: €144/ jaar 2025: €1,5 per uur = €288/ jaar (gebaseerd op mijn situatie: 4u/week huishoudhulp, rekening houdend met jaarlijkse vakantie) Dit betekent een stijging van administratiekosten van 300% in 5 jaar tijd, zonder enige verbetering in service, kwaliteit of dienstverlening. Tegelijkertijd is het fiscale voordeel voor dienstencheques afgeschaft en is de prijs per cheque verhoogd naar €10. De communicatie van Trixxo over deze laatste stijging is bovendien misleidend en minimaliserend. Dit heeft geleid tot een situatie waarin ik mij als klant financieel onder druk gezet voel en genoodzaakt ben om mijn hulpfrequentie te verlagen, ondanks dat dit niet mijn voorkeur is. De combinatie van prijsstijgingen en verminderde overheidssteun maakt de dienstverlening steeds minder toegankelijk. Daarom verzoek ik u om deze situatie te onderzoeken en te beoordelen of deze prijsstijgingen en communicatiepraktijken in lijn zijn met de consumentenwetgeving. Met vriendelijke groeten, Veronika Rudnenko Bijlage: Kopie e-mail van Trixxo over de stijging van administratiekosten

In behandeling

discussie over aangerekend bedrag

Prestaties van poetsdiensten van october 2024 worden pas ingebracht in januari 2025 Geen voorafgaande meldling Als klant betwist ik niet de prestaties , maar wel de bedragen die ik ga moeten betalen , de dienstencheques zijn ondertussen met 1 euro verhoogd. ALs klant betaal ik ook een bijdrage voor de administratie dus ga ik ervan uit dat Trixxo dit ook stip opvolgt en mij niet 3 maand na datum nog een dienst aanrekend.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Uitvoeren van werken en geen terugbetaling

Ik ben al even klant bij Trixxo, tot we verhuisden. Dan kwam onze vaste poetshulp wel nog aan (om 8u) op het afgesproken uur, maar vertrok steeds rond 11u30, terwijl we wel steeds voor 4u betaalden. Hier kan Trixxo geen vergoeding voor geven, lijkt me raar. Verder kregen we dan wel een vervanghulp, deze kwam vanaf november tem januari in totaal 3 keer, terwijl we normaal een poetshulp om de 2 weken krijgen. Dit is voor ons onaanvaardbaar. Zeker met een kleine baby in huis, rekenen we meer dan ooit op onze poetshulp. Verder werden de uren van de poetshulp dus wel vaak aangerekend ookal kwam deze niet opdagen. Lijkt me vrij crimineel! Ten slotte kregen we ook nog is een mooie rekening voor de vaste kosten van Trixxo, terwijl dit dus helemaal niet inorde is. Helemaal niet tevreden dus!!!

Afgesloten

niet uitgevoerde taken

Beste, op data 25/04/2024 zou onze poetshulp voor 5 uren op ons adres komen poetsen. Zij is begonnen om 9u. Van haar werd verwacht de hele bovenverdieping van stof te ontdoen alsook te stofzuigen, plus de gang en trappen met nat te dweilen. De benedenverdieping moest worden gestofveegd, gestofzuigd alsook gedweild. alsook werd er gevraagd een mand strijk te strijken.Gister werd ik door onze poesthulp gecontacteerd omstreeks 11u14 dat zij schade had berokkend in onze woning, ze heeft de hele stang van onze lamellen uit de muur getrokken, met gevolg dat deze dan ook afgebroken is en niet meer bruikbaar is. Ik ben omstreeks 12u thuis gekomen van mijn werk. op mijn vraag voor meer informatie wat er gebeurd is , is er een discussie ontstaan, waarop de poestvrouw besloten heeft de werkzaamheden neer te leggen en te vertrekken. Ik heb hiervoor onmiddellijk trixxo op de hoogte gebracht via een voicemailbericht die ingesproken werd bij hun. Echter rekent Trixxo mij toch 3 volledige uren aan voor uitgevoerde werkzaamheden terwijl er totaal niet gepoetst is geweest. Noch de bovenverdieping noch de benedenverdieping zijn ook maar enigzins gepoetst. noch de mand met strijk is aangeraakt geweest. Dit is gestaafd door foto's die genomen zijn. Dit heb ik Trixxo ook schriftelijk laten weten met in de mail de bijgevoegde foto's. Echter blijven zij volhouden om 3 uren aan te rekenen. ondanks dat er geen prestatie geweest is.

Afgesloten

vergoeding schade door poetshulp

Beste,wij hebben met u een overeenkomst voor een poetshulp, die elke week komt poetsen en we zijn erg tevreden over haar.Recent heeft zij bij het poetsen het glas van de ovendeur beschadigd.We vernemen dat er tussenkomst is van uw verzekeraar, maar dat we zelf een vrijstelling van € 150 dienen te betalen.Dit kan o.i. niet. U dient de schade die door uw aangestelde veroorzaakt werd te vergoeden, niets meer maar ook niets minder. Dat uw verzekeraar een vrijstelling van € 150 hanteert is niet onze zaak, het is niet correct om dit door te schuiven naar uw klant aan wie er niets te verwijten valt.Mogen wij er aldus op rekenen dat onze schade integraal vergoed wordt ?Alvast bedankt.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform