Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Geld kwijt pré order
Beste Ik had een pré order geplaatst van al in mei voor de game assassins creed shadows collector edition. Toen ik vernomen had dat game mania het faillissement had aangevraagd is de webshop open gebleven. De fisieke winkels gingen al dicht. Ik heb via de klantendienst gestuurd en nooit iets van antwoord gekregen. Pré order is niet geannuleerd ook al was dit wel gevraagd. Nu ben ik dus €280 kwijt omdat jullie communicatie zo slecht is. Nu zit ik hier met geld kwijt en een game die ik niet zal zien door jullie nalatigheid. Met vriendelijke groeten
Faillissement GM Webstore BV
Geachte mevrouw/heer, Op 3 september 2024 is bovengenoemde vennootschap in staat van faillissement verklaard. De vennootschap exploiteert een webshop in België en Nederland. Tot curator is benoemd mr. K. Swartelé (Vanhoucke Law te Antwerpen). Tijdens het faillissement blijft de webshop gesloten. Ik heb echter nog aan zo'n 250€ aan bestelde en vooraf betaalde spellen open staan. Als antwoord op mijn mail via de website van Game Mania, kreeg ik te lezen dat dat de opstaande bestellingen niet worden uitgevoerd en er ook geen mogelijkheid is tot het recupereren van het betaalde bedrag (zie mail: bijlage 1). Graag zou ik toch de opstaande som willen terug krijgen. Met vriendelijke groeten, D. D. Bijlage: - Mail bestellingen GM 2 - Mail bestellingen GM 1 - Openstaande bestelling op website GM - mail van Game Mania
Weigering levering of terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, In de maanden mei en juni van 2024 heb ik gezamenlijk 2 pre-orders van games geplaatst. Toen bleek dat in juli 2024 Game Mania een overnemer zocht, heb ik contact met hen opgenomen met de vraag wat er met mijn pre-orders ging gebeuren. Hierbij kreeg ik het antwoord dat deze ofwel uitgevoerd nog gingen worden, ofwel terugbetaald zouden worden. Nu twee maanden later geen overnemer gevonden is, heeft Game Mania het faillissement aangevraagd. Een week geleden zou ik één van mijn pre-orders ontvangen moeten hebben, echter is deze nooit aangekomen. De klantendienst van Game Mania reageert ook niet meer op mails. Ik vroeg namelijk of ze de pre-orders alsnog zouden leveren en indien onmogelijk zouden terugbetalen. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie reactie klantendienst Game Mania - Screenshot pre-orders bij Game Mania --------- Hoi Robin, Bedankt om contact op te nemen met de Game Mania klantenservice. Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat lopende pre-orders niet zullen geleverd worden. De komende maanden zal daar zeker duidelijkheid over komen. Mocht het onverhoopt niet goed aflopen, dan zullen pre-orders worden geannuleerd en terugbetaald indien er een aanbetaling of volledige betaling heeft plaatsgevonden. En daar wordt je dan vanzelfsprekend van op de hoogte gebracht. Met vriendelijke groet, Yves ------
niet geleverde bestelling
Geachte mevrouw/heer, Op 16 augustus 2024 heb ik een pre-order geplaatst voor het product "PS5 Warhammer 40K Space Marine 2" via uw website. De verwachte leverdatum van dit product was 9 september 2024. Helaas heb ik tot op heden geen ontvangstbevestiging gekregen, noch een mail van de post dat mijn bestelling onderweg is. Bovendien zie ik op Facebook vergelijkbare klachten van andere klanten, wat mijn bezorgdheid verder vergroot. Pogingen om contact op te nemen met uw bedrijf via e-mail en telefoon zijn tot nu toe zonder resultaat gebleven. Dit heeft geleid tot aanzienlijke ongemakken, aangezien ik al had gerekend op de levering van mijn bestelling op de beloofde datum en ik geen informatie heb ontvangen over de status ervan. Daarom verzoek ik u om mij onverwijld en uiterlijk tegen 17 september 2024 te informeren over de status van mijn bestelling en deze alsnog te leveren. Mocht dit niet mogelijk zijn of mocht er verdere vertraging optreden, verzoek ik u vriendelijk om mijn betaling van 57,48 euro terug te storten. Met vriendelijke groeten, Noah Fransen
Aankoop PS5 Disc Limited Edition Spiderman
Wil PS5 Marvel's SpiderMan 2 Limited Edition bestellen, maar dit lukt niet omwille van voorraad = 0.Enig idee wanneer deze terug beschikbaar is voor die prijs 524 € ?Alvast bedanktAntwoord :Hi Ronny, Bedankt om contact op te nemen met de Game Mania klantenservice.Helaas zullen wij geen nieuwe voorraad ontvangen voor het artikel PlayStation 5 - Marvel's Spider-Man 2 Limited Edition.Ik wens je een fijne dag!Mijn antwoord :Beste,Dank u voor deze snelle reactie.Ik vind het alleen jammer dat jullie nog steeds reclame maken op jullie site voor deze PS 5 bundel, zelfs met een Black Friday deal.Dit is niet echt fair, dit is misleidend.
2 jaar garantie wordt niet gerespecteerd
Beste,Ik kocht op 12/03/2021 een Playstation 5 bij Game Mania in Merksem. Vandaag ben ik naar hen toe gegaan met de melding dat de controller die is meegeleverd niet langer functioneert naar behoren. Ik wou dit dus binnen brengen onder de wettelijke garantie van 2 jaar. Zij hebben mij wandelen gestuurd, met de mededeling dat dit slechts één jaar is en dit onder fabrieksgarantie. Ik heb de fabrikant (Sony) gecontacteerd, maar zij zeiden me dat ik bij de verkoper verhaal moet halen. Toen ik zei dat er op de garantievoorwaarden op het aankoopbewijs vermeld staat dat de consument recht had op 2 jaar garantie, haalde die zijn schouders op en stuurde mij wandelen. Dit met de vage uitleg je moet kunnen bewijzen dat dit zo was van het moment van aankoop. Wanneer ik vroeg hoe ik dit dan kan bewijzen, zei die dat kan niemand. Volgens mij is dit ouderwets boerenbedrog
Probleem met levering
Beste Ik besteld bij jullie een pakketje. Dit pakje werd naar een verkeerd adress verzonden. Maar naar de juiste geadresseerde. Na veel communicatie met zowel Gamemanie Customer Service. Post.nl en Post.nl Belgie. Post.nl vraagt contact op te nemen met hun belgische customerservice. En die op keer verweist me door naar Gamemania. Gamemania die doet alsof ze hun verantwoordelijkheid opnemen, maar doen dit heus niet. Na meerdere malen te vermelden dat Gamemanie contact moet opnemen met de leverancier en na het meerdere malen proberen uit te leggen dat 1. Het adress verkeerd is. Dat 2. ik de Geadresseerde niet het pakje heb ontvangen 3 Na meerdere malen gevraagd te hebben voor bewijzen van levering en dit nog steeds niet gekregen heb. Ik tot de conclusie moet komen dat Gamemania weigert mee te werken om een onderzoek te starten naar het uit zoeken waar het pakje zich bevind alsook weigert bewijzen te leveren dat dit pakje geleverd zou zijn op het adress. Weigert een nieuw pakje of compensatie te verschaffen voor het verlies van het pakje . Alsook geen flauw benul heeft wie het pakje in ontvangst geeft genomen. En ik dus als geadreseerde genoodzaakt ben allerhande diensten en ombudsdiensten aan te spreken om u te verwijzen naar uw contractuele plichten en verplichtingen tegenover de geadresseerde. Ik zal dan ook alles op alles zetten om 1. Uit te zoeken wie verantwoordelijk is voor het pakje en wat de procedures zijn alsook wat Gamemania en Post.nl van procedures geeft bij ontvangst en levering. En dan ook klacht in te dienen voor elke fout en nalatigheid betreffende mijn aankoop aan te klagen in conform met de Belgische wetgeving.
Game Mania wenst wettelijke garantie niet toe te passen
Beste,Op 6 november 2017 kocht ik bij jullie een Nintendo Switch. Echter, bij één van de bijgeleverde joy-cons (de linker), ondervind ik momenteel problemen. Zo ontvangt de joystick hiervan steeds input ook al doe ik niets. Dit probleem bij Nintendo's joy-cons is welbekend onder de naam 'analog drift' (https://www.imore.com/how-fix-controller-drift-your-joy-cons). De aangeraden 'trucjes' om dit te herstellen, werken echter niet bij mij. Voorts wil ik ook niet zelf de joy-con uit elkaar halen zolang deze nog binnen de wettelijke garantie van 2 jaar valt.Hierdoor kan ik het product niet gebruiken waarvoor het normaal dient: het maakt het spelen van vele spellen ondragelijk tot zelfs onmogelijk (bv. bij Xenoblade Chronicles 2 stopt het personage met aanvallen zodra nog maar de lichtste beweging gemaakt wordt).Ik kom echter zojuist terug van Game Mania Gent-Dampoort waar me verteld werd dat ik voor een nieuwe joy-con zou moeten betalen omdat de fabrieksgarantie van Nintendo slechts 1 jaar betreft. Desondanks staat uitdrukkelijk vermeld op jullie website (https://www.gamemania.be/FAQ) Op al onze consoles zijn naast de geldende fabrieksgarantie ook de wettelijk bepaalde garanties van toepassing. De fabrieksgarantie mag dan misschien maar 1 jaar gelden, de wettelijke garantie bedraagt nog steeds 2 jaar.Ondanks ik dit alles uitdrukkelijk in jullie winkel vermeldde, wensten jullie toch niet jullie verantwoordelijkheid op te nemen.Langs deze weg hoop ik dat jullie dan toch nog beslissen om dit te doen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten