Terug

2 jaar garantie wordt niet gerespecteerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. R.

Naar: Game Mania

28/10/2022

Beste,Ik kocht op 12/03/2021 een Playstation 5 bij Game Mania in Merksem. Vandaag ben ik naar hen toe gegaan met de melding dat de controller die is meegeleverd niet langer functioneert naar behoren. Ik wou dit dus binnen brengen onder de wettelijke garantie van 2 jaar. Zij hebben mij wandelen gestuurd, met de mededeling dat dit slechts één jaar is en dit onder fabrieksgarantie. Ik heb de fabrikant (Sony) gecontacteerd, maar zij zeiden me dat ik bij de verkoper verhaal moet halen. Toen ik zei dat er op de garantievoorwaarden op het aankoopbewijs vermeld staat dat de consument recht had op 2 jaar garantie, haalde die zijn schouders op en stuurde mij wandelen. Dit met de vage uitleg je moet kunnen bewijzen dat dit zo was van het moment van aankoop. Wanneer ik vroeg hoe ik dit dan kan bewijzen, zei die dat kan niemand. Volgens mij is dit ouderwets boerenbedrog

Berichten (2)

S. R.

Naar: Game Mania

16/11/2022

Friendly reminder

Game Mania

Naar: S. R.

17/11/2022

Beste Schakir,     Wat jammer om te horen dat ze je in de winkel geen verder info hebben gegeven. Je kan natuurlijk wel laten achterhalen of de controller omwille van een fabricage fout defect is gegaan of dat het toch een defect is die te maken heeft met verkeerd gebruik. '‹Als je de controller laat nakijken door een onafhankelijke expert kan hij van het onderzoek een verslag maken dat laat zien of het defect inderdaad te wijten is aan een fabricagefout of niet. als de controller omwille van een fabricagefout defect is geraakt kan je met dat verslag en de controller langs de winkel gaan en kunnen zij jou verder helpen. Zo kan je toch nog gebruik maken van het tweede jaar garantie. Hopelijk kan je dan weer snel aan de slag met de controller.   Met vriendelijke groet, Colin Op Wo, 16 Nov om 11:47 AM , Klachtenbox schreef:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform