Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Terugbetaling
Naar aanleiding van het overlijden van onze moeder,Anny Van der Perre 16/10/1932, vroegen wij aan Pluxee de terugbetaling van 20 dienstencheques. Men verwees ons naar https://dienstencheques.vlaanderen.be/burger/gebruik/overlijden/wat-te-doen#:~:text=Wij%20raden%20u%20aan%20om,attest%20van%20erfopvolging%20te%20bezorgen voor de procedure. Al de nodige formulieren werden bezorgd. Volgens de link gebeurt de terugbetaling via bankrekening van overledene (rekening is sinds 16 juni afgesloten) en in ons geval als er meerdere erfgenamen zijn (wij zijn met 2)moet er een tijdelijke bankrekening op naam van de 2 erfgenamen geopend worden (kost geld) of via notaris (maar dat is niet gratis, daar houden we dan niks aan over). Wij hebben het gevoel dat de procedure zo ingewikkeld is dat Pluxee hoopt dat het geld bij hen blijft. Telefonisch alleen bereikbaar via algemeen nummer 02/4013130, dit is een "hollands sprekend" callcenter, dat vaak niet op de hoogte is. Via mail dan gedurende één week in contact gekomen met Sissi,Sacha,Jessie,Jacqueline en Adriana ... fictieve namen ? Zou het contacteren van de Ombudsdienst Vlaamse overheid problemen met Pluxee behandelen. Alvast dankjewel, Hilde en Wim Polet
Betalingsproblemen
Beste, Na afsluiten van de administratie van mijn gezin, wilde ik op 27/12/2024 nog een aankoop van 100 dienstencheques doen om nog van het fiscale voordeel hierop te kunnen genieten. De bestelling gebeurde via de Belfius app en Klarna. Pas op 31/12/2024 kreeg ik melding dat deze bestelling niet gelukt is, waardoor ik een bankoverschrijving maakte op 31/12/2024 van 900 euro. Het fiscaal attest dat ik enkele maanden later ontving voor 2024, vertoonde geen melding van deze laatste aankoop van 100 dienstencheques. Ik contacteerde de klantendienst van Pluxee met de vraag of het mogelijk was om mijn fiscaal attest aan te passen aangezien ik door de betalingsproblemen van hun systeem de aankoop via een last minute overschrijving heb moeten maken. Een medewerker van Pluxee liet aan de telefoon weten dat ze wel een poging tot bestelling zagen op 27/12/2024, maar dat deze door ongekende reden niet is kunnen doorgaan en omdat zij de betaling via de overschrijving pas op 3/1/2025 hebben ontvangen, 'konden' ze die 100 dienstencheques niet meer op mijn fiscaal attest zetten. Hadden zij een adequaat betalingssysteem kunnen installeren en hanteren, had ik mijn dienstencheques kunnen aankopen op 27/12/2024. Binnen de opgelegde termijn waarin dienstencheques met fiscaal voordeel aangekocht konden worden. Maar door hun falend betalingssysteem is dit niet mogelijk geweest en het is ronduit stuitend dat Pluxee weigert om hier verantwoordelijkheid te nemen en de schuld afschuift op Klarna (die trouwens aangeven dat het probleem bij Pluxee ligt) of hun 'gebonden' handen door de regelgeving. De incompetentie en arrogantie van die bedrijf, dat een overheidsopdracht dient uit te voeren, is mijn insziens zelfs een maatschappelijk probleem dat snel dient rechtgezet te worden.
Kaart maaltijdcheques werkt niet
Ik wou vandaag voor de zoveelste keer in de Delhaize met mijn Pluxee maaltijdcheques betalen en blijkbaar werkt mijn kaart voor de duizendste keer niet. Normaalgezien zou je de eerste keer een pincode moeten ingeven, maar daar werd zelfs niet naar gevraagd, ik kreeg meteen de melding kaart verwijderen / annuleren. Ik kon niet eens de pincode ingeven. Bij eerdere maaltijdcheques nog nooit eerder dit probleem gehad, de kaarten werkten altijd meteen. Ik heb hiervoor intussen al meerdere keren contact gehad per mail en via messenger en niemand helpt me verder. Het enige antwoord dat ik altijd krijg is dat ze mijn kaart gedeblokkeerd hebben in hun systeem, waarna de hele miserie weer van vooraf aan begint. Verwijzen naar vorige mails helpt niet, ze doen de moeite niet om ze terug te vinden. Dit duurt nu al 5 maanden. Hoe moeilijk kan het zijn om werkende maaltijdcheques te hebben? Ik begrijp dit niet . Dit bedrijf is pure incompetentie. Intussen ook al een nieuwe kaart gekregen en wat denken jullie? Werkt natuurlijk weer niet. Ik kook van woede en huil van frustratie door dit incompetente bedrijf. Ze zouden verdorie een dwangsom moeten betalen voor iedere keer dat ik dit probleem heb! Als het dan eens toevallig werkt, lukt het de keren erna weer wekenlang niet. Ik ben dit beu! Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad als met Pluxee! Clowns!
Levering dienstencheques
ik bestelde in december 2024 nog extra dienstencheques met oog op prijs en fiscale aftrekbaarheid, dit binnen het maximum dat mij is toegestaan. Pluxee heeft geweigerd deze af te leveren, ik kreeg geen melding van reden. Ik zou de betaalde sommen terug krijgen maar verlies wel de aftrekbaarheid en betaal een hogere prijs voor een nieuwe bestelling. Ik wens dus mijn cheques aan 9 € en geregistreerd in 2024 zodat ze fiscaal aftrekbaar zijn. De bestelling is betaald op 12/12/2024.
foutieve afrekening en terugbetaling
Geachte, Ondanks meerdere contacten schriftelijk en telefonisch slagen wij er niet in om terug te storten bedrag te recupereren. Betreft: jaargang 2024 volgens onderstaand detail tegoed van 810€ Josee Mathues Heelblok 36 3300 Tienen • Kaartnummer : 592-5193006-95 • Rijksregister : 46.01.07-328-47 Willy Schepers Heelblok 36 3300 Tienen Kaartnummer:592-5192895-81 • Rijksregister: 45.08.11-259-24 Onderwerp .•Fwd: 01362596 - Mijn bestellingen 190193659372 Ontvangen Dienstencheques 2024 : • 03 januari 2024 ............... 48 stuks • 05 maart 2024 .............. 48 stuks • 11 juli 2024 ............ . 30 stuks • 20 november 2024 . . 40 stuks • 20 november 2024 . 40 stuks • Totaal 206 stuks Ontvangen voor een totaal bedrag van 206 x 9€ = 1854 € Betalingen Dienstencheques 2024 : 1. 03-01-2024 ......................432,00€ 2. 05-03 - 2024 ....................432,00€ 3. 18-06 - 2024 . .. . .............270,00€ 4. 11-07 - 2024 ......................270,00€ 5. 26-08-2024 ......................270,00€ 6. 12 - 09 - 2024 ............ ....... . 90,00€ 7. 28 - 09 - 2024 .....................180,00€ 8. 20 - 11 - 2024 ............ ........360,oo€ 9. 20 - 11 - 2024 .....................360,oo€ Totaal van de negen betalingen ......2664,00€ Verschil in ons voordeel 2664,00€ - 1854,00€ = 810,00€ Gelieve dit bedraq te storten op rekening BE19 734026529812 Beleefde groet, Willy Schepers
Dienstencheques te weinig gekregen
Geachte mevrouw/heer, Op 31/12/2024 bestelde en betaalde ik 120 dienstencheques voor 1080 euro (aan 9 euro per stuk). Ik stel echter vast dat Pluxee mij slechts 108 dienstencheques heeft gegeven aan 10 euro per stuk (nieuwe regelgeving vanaf 1/1/2025). Dit heeft geleid tot een verlies van 108 euro oftewel 12 dienstencheques. Na het ontvangen van een mail met de melding dat ik slechts 108 dienstencheques kreeg ipv 120, vulde ik een online klachtenformulier in via de site van Pluxee. Ik deed dit op 2 januari 2025 (zie bijlage). Ik ontving die avond reeds een tevredenheidsbevraging over dit contact, die ik nog steeds niet kan invullen doordat ik momenteel nog steeds wacht (reeds 7 werkdagen) op een reactie van Pluxee, ondanks het feit dat ze binnen de 2 werkdagen zouden antwoorden. Daarom verzoek ik u onverwijld en zo snel mogelijk de 12 dienstencheques toe te voegen aan mijn account. Met vriendelijke groeten, Bijlage: -bewijs betaling 31/12/2024 -mailverkeer Pluxee
Omruiling papieren cheques naar elektronische
Beste Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de klantendienst. Zij raadden me aan op deze mail te reageren. Ik heb op 17/12/2024 voor €2160 dienstencheques besteld, dus in totaal 240, aan €9 per stuk. Uiteraard met de prijsverhoging vanaf 2025 in mijn achterhoofd. Hoewel ik 'electronisch' had aangevinkt, wordt er na betaling vermeld dat er papieren dienstencheques zullen opgestuurd worden. Ik bel direct naar de klantendienst van Pluxee om dit recht te zetten. Zij zeggen dat dit geen probleem is, ik moet enkel de proceduren 'omruiling' volgen: d.w.z. de wachten tot de papieren cheques via de post geleverd worden, de grote rechterstrook afscheuren en terugsturen, de kleine linkerstrookjes bewaren. Dan worden de papieren cheques omgezet naar electronische (zie onderstaande mail van de klantendienst op 17/12/2024, ter staving van ons telefoongesprek - hier staat letterlijk dat er een kosteloze omruiling zal zijn naar electronische dienstencheques). Zo gezegd, zo gedaan. Allemaal nog op tijd, in december. Vandaag krijg ik deze mail met de boodschap van terugbetaling?? Ik heb opnieuw contact genomen met de klantendienst, die mij bevestigt dat de vink 'elektronisch ' inderdaad dit in het systeem automatisch omspringt naar 'papieren', ook al heb je 'elektronisch' opgeslagen. Bij de vraag naar omruiling i.p.v. terugbetaling krijg ik het antwoord dat dit niet meer mogelijk is vanaf 01/01/2025. Ze kunnen niks doen. Hier leg ik mij niet bij neer! Ik heb alles correct gedaan, op tijd, om elektronische dienstencheques te bestellen. Door een fout in het systeem zou ik nu mijn cheques opnieuw moeten bestellen, aan de nieuwe prijs van €10. Hierdoor loop ik een paar honderd euro mis. Ik betaal al maanden elektronisch. Ik wil dat mijn papieren cheques dus omgezet worden in elektronische aan de €9 per cheque die ik oorspronkelijk betaald heb. Hopelijk kunnen jullie het alsnog in orde brengen, anders zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Met vriendelijke groeten, Coenen Johnny.
Dienstencheques komen niet ter beschikking
Geachte mevrouw/heer, Op 22/08/2024, bestelde ik online 32 dienstencheques voor de totale prijs van 288 euro. Tijdens de bestelling koos ik tevens voor de online betaling en niet voor overschrijving. Ik stel echter vast dat deze dienstencheques nog steeds niet ter beschikking zijn om geleverde prestaties te betalen. Dit heeft geleid tot problemen met betaling van geleverde prestaties door Startpeople. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 27/09/2024 dat deze dienstencheques ter beschikking worden gesteld of dat het geld terug wordt gestort. Met vriendelijke groeten, Rudi De Boever Bijlage: - Kopie betaling
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten