Terug

Omruiling papieren cheques naar elektronische

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Pluxee

07/01/2025

Beste Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de klantendienst. Zij raadden me aan op deze mail te reageren. Ik heb op 17/12/2024 voor €2160 dienstencheques besteld, dus in totaal 240, aan €9 per stuk. Uiteraard met de prijsverhoging vanaf 2025 in mijn achterhoofd. Hoewel ik 'electronisch' had aangevinkt, wordt er na betaling vermeld dat er papieren dienstencheques zullen opgestuurd worden. Ik bel direct naar de klantendienst van Pluxee om dit recht te zetten. Zij zeggen dat dit geen probleem is, ik moet enkel de proceduren 'omruiling' volgen: d.w.z. de wachten tot de papieren cheques via de post geleverd worden, de grote rechterstrook afscheuren en terugsturen, de kleine linkerstrookjes bewaren. Dan worden de papieren cheques omgezet naar electronische (zie onderstaande mail van de klantendienst op 17/12/2024, ter staving van ons telefoongesprek - hier staat letterlijk dat er een kosteloze omruiling zal zijn naar electronische dienstencheques). Zo gezegd, zo gedaan. Allemaal nog op tijd, in december. Vandaag krijg ik deze mail met de boodschap van terugbetaling?? Ik heb opnieuw contact genomen met de klantendienst, die mij bevestigt dat de vink 'elektronisch ' inderdaad dit in het systeem automatisch omspringt naar 'papieren', ook al heb je 'elektronisch' opgeslagen. Bij de vraag naar omruiling i.p.v. terugbetaling krijg ik het antwoord dat dit niet meer mogelijk is vanaf 01/01/2025. Ze kunnen niks doen. Hier leg ik mij niet bij neer! Ik heb alles correct gedaan, op tijd, om elektronische dienstencheques te bestellen. Door een fout in het systeem zou ik nu mijn cheques opnieuw moeten bestellen, aan de nieuwe prijs van €10. Hierdoor loop ik een paar honderd euro mis. Ik betaal al maanden elektronisch. Ik wil dat mijn papieren cheques dus omgezet worden in elektronische aan de €9 per cheque die ik oorspronkelijk betaald heb. Hopelijk kunnen jullie het alsnog in orde brengen, anders zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Met vriendelijke groeten, Coenen Johnny.

Berichten (1)

Pluxee

Naar: J. C.

23/01/2025

Beste, We hebben uw mail over de omruiling van de dienstencheques van de heer Coenen goed ontvangen. We betreuren de ontstane situatie voor de heer Coenen, maar de procedures werden door onze diensten correct opgevolgd. We hebben de omruiling binnen korte termijn behandeld. Omdat de Vlaamse Overheid beslist heeft om vanaf 01/01/2025 geen omruiling meer toestaat, is het voor ons technisch gezien niet mogelijk om deze nog uit te voeren. Daarom kunnen we helaas niet overgaan tot een tegemoetkoming. We danken u voor uw begrip. Aarzel niet om ons te contacteren bij vragen. Met vriendelijke groeten, Sven Customer Advisor Klantendienst Dienstencheques Contacteer ons! Contactformulier Tel: +32 (0)2 401 31 30 Uw tevredenheid is onze prioriteit. Ons doel is dat uw ervaring met Pluxee een 9 of een 10 verdient! Geef uw mening door de enquête in te vullen die u binnenkort ontvangt. Bedankt😊 --------------------

Bemiddeling door Testaankoop 26 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform