Terug

Betalingsproblemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. H.

Naar: Pluxee

15/07/2025

Beste, Na afsluiten van de administratie van mijn gezin, wilde ik op 27/12/2024 nog een aankoop van 100 dienstencheques doen om nog van het fiscale voordeel hierop te kunnen genieten. De bestelling gebeurde via de Belfius app en Klarna. Pas op 31/12/2024 kreeg ik melding dat deze bestelling niet gelukt is, waardoor ik een bankoverschrijving maakte op 31/12/2024 van 900 euro. Het fiscaal attest dat ik enkele maanden later ontving voor 2024, vertoonde geen melding van deze laatste aankoop van 100 dienstencheques. Ik contacteerde de klantendienst van Pluxee met de vraag of het mogelijk was om mijn fiscaal attest aan te passen aangezien ik door de betalingsproblemen van hun systeem de aankoop via een last minute overschrijving heb moeten maken. Een medewerker van Pluxee liet aan de telefoon weten dat ze wel een poging tot bestelling zagen op 27/12/2024, maar dat deze door ongekende reden niet is kunnen doorgaan en omdat zij de betaling via de overschrijving pas op 3/1/2025 hebben ontvangen, 'konden' ze die 100 dienstencheques niet meer op mijn fiscaal attest zetten. Hadden zij een adequaat betalingssysteem kunnen installeren en hanteren, had ik mijn dienstencheques kunnen aankopen op 27/12/2024. Binnen de opgelegde termijn waarin dienstencheques met fiscaal voordeel aangekocht konden worden. Maar door hun falend betalingssysteem is dit niet mogelijk geweest en het is ronduit stuitend dat Pluxee weigert om hier verantwoordelijkheid te nemen en de schuld afschuift op Klarna (die trouwens aangeven dat het probleem bij Pluxee ligt) of hun 'gebonden' handen door de regelgeving. De incompetentie en arrogantie van die bedrijf, dat een overheidsopdracht dient uit te voeren, is mijn insziens zelfs een maatschappelijk probleem dat snel dient rechtgezet te worden.

Berichten (1)

Pluxee

Naar: L. H.

15/07/2025

Geachte heer/mevrouw, Helaas kunnen wij u niet identificeren in onze database en kunnen we uw vraag over uw bestelling in het kader van uw dienstenchequedossier dus niet behandelen. Voor de behandeling van uw vraag dient u ons één van de onderstaande elementen te bezorgen: -Uw gebruikersnummer van 12 cijfers (vermeld in alle officiële communicatie die u van Pluxee ontvangt), of -Uw rijksregisternummer van 11 cijfers (staat op de voor- of achterkant van uw identiteitskaart). Zodra we één van deze nummers hebben ontvangen kunnen wij uw verzoek verder behandelen. Andere vragen ? Neem gerust een kijkje op onze website waar u meer informatie en antwoorden vindt die u kunnen helpen! Prettige dag, Stefaniya Customer Advisor Klantendienst dienstencheques Contacteer ons ! Contactformulier Tel: 32 (0)2 401 31 30 From: klachten@test-aankoop.be Sent: Tuesday, July 15, 2025 12:00 PM To: shop@care.pluxee.be Subject: Betalingsproblemen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform