Beste,
Na afsluiten van de administratie van mijn gezin, wilde ik op 27/12/2024 nog een aankoop van 100 dienstencheques doen om nog van het fiscale voordeel hierop te kunnen genieten. De bestelling gebeurde via de Belfius app en Klarna. Pas op 31/12/2024 kreeg ik melding dat deze bestelling niet gelukt is, waardoor ik een bankoverschrijving maakte op 31/12/2024 van 900 euro.
Het fiscaal attest dat ik enkele maanden later ontving voor 2024, vertoonde geen melding van deze laatste aankoop van 100 dienstencheques. Ik contacteerde de klantendienst van Pluxee met de vraag of het mogelijk was om mijn fiscaal attest aan te passen aangezien ik door de betalingsproblemen van hun systeem de aankoop via een last minute overschrijving heb moeten maken. Een medewerker van Pluxee liet aan de telefoon weten dat ze wel een poging tot bestelling zagen op 27/12/2024, maar dat deze door ongekende reden niet is kunnen doorgaan en omdat zij de betaling via de overschrijving pas op 3/1/2025 hebben ontvangen, 'konden' ze die 100 dienstencheques niet meer op mijn fiscaal attest zetten.
Hadden zij een adequaat betalingssysteem kunnen installeren en hanteren, had ik mijn dienstencheques kunnen aankopen op 27/12/2024. Binnen de opgelegde termijn waarin dienstencheques met fiscaal voordeel aangekocht konden worden.
Maar door hun falend betalingssysteem is dit niet mogelijk geweest en het is ronduit stuitend dat Pluxee weigert om hier verantwoordelijkheid te nemen en de schuld afschuift op Klarna (die trouwens aangeven dat het probleem bij Pluxee ligt) of hun 'gebonden' handen door de regelgeving.
De incompetentie en arrogantie van die bedrijf, dat een overheidsopdracht dient uit te voeren, is mijn insziens zelfs een maatschappelijk probleem dat snel dient rechtgezet te worden.