Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
N. P.
25/08/2025

HERHAALDELIJKE PROBLEMEN VOLVO EX30 - VITORELIO BV - NATHALIE PASQUALINO - DRINGENDE OPLOSSING VEREI

Geachte heer/mevrouw, Ik ben lid van Test Aankoop en neem contact op omdat ik ernstige en herhaaldelijke problemen ondervind met mijn Volvo EX30, die ik op 28/05/2025 heb aangeschaft bij de Volvo-garage in Genk. Het voertuig werd als stockwagen verkocht voor een nieuwprijs van bijna 45.000 EUR. Sinds de aankoop heb ik diverse technische problemen ervaren, waarvan ik de oorzaak niet heb kunnen verhelpen, ondanks meerdere pogingen van de garage. Onlangs werd er een software-update uitgevoerd bij de Volvo-garage te Evergem, maar helaas heeft dit de problemen niet opgelost. De storingen blijven zich voordoen, wat ik heb gedocumenteerd in video’s, die ik graag met jullie zal delen indien gewenst. Ik vind het niet alleen frustrerend dat mijn voertuig niet naar behoren werkt, maar ook dat ik als consument niet in staat ben om via de garage een structurele oplossing te krijgen. Dit heeft niet alleen invloed op het rijplezier, maar het is ook gevaarlijk om met een voertuig dat niet betrouwbaar is de weg op te gaan. Gezien de situatie ben ik genoodzaakt om mijn klacht via Test Aankoop in te dienen, aangezien dit probleem naar mijn mening een bredere consumentenkwestie betreft. Aangezien ik de indruk heb dat er onvoldoende druk wordt uitgeoefend om het probleem via de dealer op te lossen, zou ik graag willen weten welke stappen ik verder kan ondernemen en of Test Aankoop me kan helpen om een oplossing af te dwingen bij Volvo. Ik zie uit naar jullie advies en hulp bij het verder oplossen van dit probleem. Met vriendelijke groet, Nathalie Pasqualino

In behandeling
A. V.
17/07/2025

inadequaat onderhoud

Beste, ik zou graag een klacht indienen. Onze Volvo V60 heeft in juni dit jaar 3 weken bij Volvo De Smet gestaan omdat hij een foutmelding gaf (oliedruk). Verder was er niets abnormaal aan te merken. Het is lang onduidelijk geweest wat er precies aan de hand was, de mechaniekers leken het niet goed te weten. Uiteindelijk werden er een nieuwe batterij en een nieuwe distributieriem geplaatst + een groot onderhoud uitgevoerd, totaalkost >€2000. Quasi onmiddellijk toen we hem terugkregen ging er opnieuw een lichtje branden, dat van de batterij. Die dus net vervangen was. 100km later ging een tweede lichtje aan, dat van de motor. Sinds maandag 14/7 staat hij dus terug bij de garage, met onze vraag om recht te zetten wat er bij het onderhoud of de herstelling blijkbaar is misgelopen. Ik heb net te horen gekregen dat de koppakking en de uitlaatkleppen vervangen moeten worden, wat €6400 zou kosten. Ik vind dit niet aanvaardbaar. Bij een groot onderhoud verwacht ik dat de auto grondig wordt nagekeken, op werking en slijtage. Dan kan het niet dat er vlak daarna plots zo'n grote kosten aan zijn. Indien er effectief zo'n belangrijke stukken waren, had dit meteen gemeld moeten worden, want de totaalkost gaat nu al richting €9000... Ik heb dit gecommuniceerd met de garage, waar ze intern nog bekijken of er een goedkopere offerte kan worden opgesteld. Ik verwacht eigenlijk meer. We kochten een dure auto, van een (dachten we) betrouwbaar merk, deze is nog maar 6 jaar oud, dan is het onacceptabel dat er dergelijke kosten zijn.

Afgesloten
L. D.
11/12/2024

niet vrijgeven wagen na herstelling en correcte betaling

na herstelling van de Volvo wagen (één dag te laat) wordt de wagen niet vrijgegeven door de officiele Volvo garage ondanks correcte betaling van de factuur en het onmiddelijk doormailen van bewijs van betaling via overschrijving. Uiteindelijk kan de wagen een viertal dagen niet worden gebruikt voor woon werk verkeer, zonder dat dit door ons was ingepland, vertrouwend op de goede service die een merk als volvo toch zou moeten geven.

Afgesloten
G. V.
9/09/2024

defect cilinder achterklep

Beste, Na nog geen 4jaar mijn VOLVO XC40 aangekocht te hebben dien ik cilinders achterklep te vervangen wegens gekraak en slecht open/toe te gaan. Koffer gaat maar enkele keren per week open heb dan toch wel mijn bedenkingen bij een factuur van 900euro zal ik dit binnen 4jaar terug dienen te betalen? MVG Gert

Opgelost
J. D.
27/05/2024

Mechanisme koffer is stuk

Beste,Sinds 3 weken kraakt 1 van de automatisch koffermechanisme (stangen). Bij jaarlijks onderhoud op 21.05.2024 heb ik dit in de Volvo garage Vermant in Bornem laten nakijken. Blijkt dat de stang niet goed meer werkt. Bijgevolg moeten 2 stangen worden vervangen. Kostprijs per stang 301,32 €. Voor de herstelling krijg ik 40% korting. In totaal zou de herstelling (inclusief korting) mij nu 502.45 kosten. Ik vind dit nog altijd veel voor een auto van bijna 3 jaar (inschrijving 31.05.2024). Bovendien mogen de stangen na zo een korte periode nog geen defect geven. Dit is al het 2de dat moet vervangen worden aan de wagen. In het eerste jaar moest de startmotor ook al worden vervangen (onder garantie). Ik verwacht een grotere geste (korting) dan de 40 % die nu wordt aangeboden.

Opgelost
P. O.
10/10/2023

Aanhoudende reboots van infotainment (middenconsole) Volvo XC40

Beste, Sinds nu meer dan 3 jaar(!) nog steeds tot 3 reboots met infotainment (middenconsole) van mijn Volvo XC40 wanneer ik de wagen start. Doordat probleem enkel met tussenpozen optreedt:- werd tijdens garantie geen probleem gevonden tijdens servicebeurten- na 3de jaar werd logging opgevraagd en probleem eindelijk in kaart gebracht >> vervanging middenconsole, met korting- probleem nog niet verholpen >> zelf video gemaakt, extended logging software laten installeren >> alle data en uren van pannes genoteerd, met belofte op commerciële geste èn software update.- voortdurend mails, eerst naar S. Manzella, nadien naar A. Elbinger (Volvo Sterckx-Desmet) èn naar Volvo Belux Customer Service: geen antwoord meer, sinds 15.05.23!!!

Opgelost
C. B.
12/01/2022

Volvo verdeler Van Schoubroek Motors te Evergem heeft mij misleid bij de aankoop van een Volvo

• De Volvo Selekt tweedehandswagen die ik kocht bij Van Schoubroek Motors te Evergem blijkt NIET het Volvo Selekt-label te dragen.• Er wordt niet meer door Van Schoubroek Motors gereageerd op mijn vragen.• Ik zou de auto niet hebben gekocht als ik had geweten dat ik geen Volvo Selekt tweedehandswagen kocht.In 2020 kocht ik een Volvo Selekt tweedehandswagen bij Van Schoubroek Motors te Evergem. Elke Volvo Selekt krijgt de meest recente software-upgrades en wordt gecontroleerd op meer dan 160 punten om te garanderen dat hij voldoet aan Volvo’s standaarden rond veiligheid, prestaties en presentatie, aldus Volvo’s informatie. Een Volvo Selekt wordt geleverd met 2 jaar garantie, gratis pechverhelping én inruilgarantie. Alleen de beste tweedehands Volvo's worden geselecteerd om het Selekt-label te dragen, zodat Volvo de kwaliteit en veiligheid kan borgen die Volvo eigen is. Ik maakte gebruik van een tijdelijke actie waarin 3 jaar garantie werd aangeboden, binnen en buiten de Benelux. Ik betaalde voor deze Volvo Selekt tweedehandswagen bewust een bedrag dat hoger lag dan voor vergelijkbare Volvo’s van hetzelfde bouwjaar en kilometerstand. Maar dat was het mij wel waard. Tweedehands, niet tweede keuze, zegt Volvo zelf daarover. De driejarige garantie, ook buiten de Benelux, de uitvoerige controle voorafgaand aan de levering, de inruilgarantie, enzovoort, waren voor mij belangrijke overwegingen. Gezien dit aanbod, leek het mij ook geen probleem om de auto te kopen bij een verdeler die op geruime afstand van mijn eigen woonplaats is gevestigd.Kort geleden wendde ik mij tot mijn lokale Volvo verdeler voor een reparatie onder de Selekt-garantie. Hij vroeg mij om een certificaat over te leggen dat het recht op de Selekt-garantie aantoont. Ik was verbaasd, want ik heb een dergelijk certificaat nooit gekregen van Van Schoubroek Motors en ik wist ook niet van het bestaan af. Op zijn advies heb ik contact opgenomen met Van Schoubroek Motors.De mailwisseling is als volgt verlopen:Ik: Afgelopen week heb ik mijn auto ter reparatie onder de Volvo-Selekt Garantie aangeboden bij mijn lokale Volvo verdeler. Men vroeg mij om een Volvo-Selekt certificaat over te leggen, maar ik kon dat niet omdat een dergelijk bewijs mij niet bij aflevering van de auto is gegeven. Wilt u mij dit per omgaande toezenden?Zaakvoerder: De garantie staat bij ons in het systeem vermeld, welk probleem heeft u gehad ? Ik: Ik heb het probleem gehad dat de lokale Volvo verdeler een certificaat voor reparatie onder de Volvo-Selekt garantie heeft gevraagd. Ik heb dat niet, en ik kon ook niet weten dat dat certificaat zou worden gevraagd. Wilt u mij dit volgende week toezenden? Zaakvoerder: Hij mag ons gewoon contacteren voor een akkoord, de dealer kennen elkaar onderling. Groeten en het allerbeste.Ik: Wilt u mij het bewijs van de op mijn auto van toepassing zijnde Volvo-Selekt garantie toezenden? Als u dat niet kunt, zou u mij dan de reden daarvan willen meedelen? Daarna wordt er niet meer door Van Schoubroek Motors gereageerd. Het is wel duidelijk. Van Schoubroek Motors heeft mij een auto verkocht als Selekt tweedehandswagen die in werkelijkheid NIET het Volvo Selekt-label draagt. Ik ben misleid door Van Schoubroek Motors.Dit was de eerste keer dat ik in België een auto heb gekocht. Ik ben dus niet zo goed op de hoogte van de gebruikelijke gang van zaken. In de publicaties van Volvo lees ik dat ik bij een probleem contact moet opnemen met mijn Volvo-verdeler en dat deze zal trachten om met mij tot een vergelijk te komen. Ik zou de auto niet hebben gekocht als ik had geweten dat ik geen Volvo Selekt tweedehandswagen kocht. Ik zou niet eens zijn gaan kijken. Ik ben misleid en ik wil dat de transactie wordt teruggedraaid.

Afgesloten
S. V.
6/09/2021

Prijsstijging huur dakkoffer zonder kennisgeving

Beste, Ik heb dit jaar voor de vierde keer een dakkoffer gehuurd bij Volvo D'Hondt in Zottegem. De huurprijs bedroeg telkens ongeveer €75. Ook dit jaar nam ik contact op om een koffer te reserveren. Er is toen niet gemeld dat de prijs aanzienlijk was gewijzigd. Door de constante de voorbije jaren en in goed vertrouwen heb ik er zelf ook niet expliciet naar geïnformeerd.Bij het inleveren van de koffer moest mijn echtgenote €290,40 betalen. Ik heb de nieuwprijs van het koffermodel opgezocht en die bedraagt €650.Ik heb contact opgenomen om de verviervoudiging (!) van de huurprijs, en zeker dat die is doorgevoerd zonder communicatie, als onaanvaardbaar te melden. Het argument dat mij is gemaild stelt: Niettemin hebt u dan ook andere jaren kunnen genieten van een extreem lage prijs. Uit ervaring als Volvo-werknemer weet ik dat aan klantbenadering veel waarde wordt gehecht door de firma. Ik heb niet de indruk dat de mensen met wie ik contact heb gehad mijn standpunt zelfs maar hebben geprobeerd te begrijpen. Er is alvast geen oplossing voorgesteld.

Afgesloten
G. D.
28/09/2020

problemen met recente auto

Geachte,Ik kocht recent een VOLVO XC90 mild hybride diesel met 0 km.Na ongeveer 3000 km ging het lampje branden van het motormanagementsysteem, dit werd gereset, na 4000 km hetzelfde (dus 1000 km later) probleem - toen werd aan de uitlaat een fiche vervangen en gereset - na ongeveer 1000 km verder terug hetzelfde probleem. Wagen had toen 4978 km.Wagen staat nu reeds meer dan 2 weken in de garage zonder dat ik weet wat de exacte oorzaak is en momenteel zonder oplossing.Graag had ik de oorzaak en de oplossing gekregenDe Coen Guy

Opgelost
W. F.
20/02/2020

EGR problemen

BesteNaar aanleiding van een terugroepactie ivm brandrisico inlaatspruitstuk en een een te snel vervuilende EGR koeler deed ik mijn volvo xc60 op 23 januari jongstleden mijn volvo xc 60 binnen bij volvogarage Van Kasteren in Sint-Niklaas.Daar is een nieuwe software geladen in de auto en andere koelslangen geplaatst naar de EGR koeler.De dag na deze update startte ik mijn wagen en begon onmiddelijk het motorchecklampje te branden in het dashbord. Deze storing heb ik dan laten uitlezen bij volvo Van Kasteren.Daar werd mij verteld dat de egr koeler vervuild was en moet vervangen worden op mijn kosten.(700€ werd mij verteld)Volvo zou hier niet in tussenkomen aldus Van Kasteren vermits de auto niet wordt onderhouden bij de officiële dealer.Ik vind niet dat deze kosten voor mijn rekening mogen zijn vermits er duidelijk een verband is tussen de gedane acties van de terugroepactie van volvo en de motorstoring.Volvo heeft reeds enkele jaren serieuze problemen met de egr klep en koeler op deze dieselmotoren(2liter 4 cyl.) met interne vervuiling van de motor als gevolg.Er zijn hier al meerdere fora over vol geschreven. Ik vind het dan ook zeer flauw van volvo om zich nu weg te steken terwijl zij zeer goed op de hoogte zijn van deze problematiek.Er zijn reeds vele egr koelers en kleppen vervangen buiten de officiele garantieperiode..Ik vraag dan ook dat volvo de nodige acties onderneemt.De egr koeler vervangen en de waarschijnlijk ook vervuilde EGR klep en inlaatspruitstuk reinigen.Graag terugkoppeling van Volvo hoe zij dit gaan oplossen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform