Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Betwisting factuur 25151049
Geachte heer Costermans, Op 15 december heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 98.62. Dat moet echter een vergissing zijn gezien ik in mijn mails van 7, 10 en 21 oktober uitgelegd heb dat deze factuur naar LeasePlan moet verstuurd worden gezien de wagen onder garantie was op datum van de werken. Deze mails zijn helaas onbeantwoord gebleven. Ik had u ook gevraagd om hiervoor contact met de heer Verhelpen te nemen die op de hoogte van het dossier was en over de nodige documenten voor LeasePlan beschikte. Ik ben inderdaad hieromtrent al op 3, 4 en 9 april via mail in contact met de heer Verhelpen geweest. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet,
Fietsrek functioneert niet op Volvo
Betreft : volvo XC90 bouwjaar 20/9/2023 gekocht bij Novabil Kortrijk Mijn fietsrek Thule functioneert enkel niet op de Volvo op BMW en Saab is er een perfecte werking. Wanneer de wagen binnen moet voor een onderhoudsbeurt wordt dit door mij specifiek aangekaart en uitdrukkelijk vermeld dat het probleem niet bij het fietsrek ligt gezien het functioneert op andere wagens. Bij het binnen brengen van de wagen met fietsrek wordt mij bevestigt dat het een detectie-probleem is en dit vaker voorkomt. Het onderhoud wordt uitgevoerd en ik krijg telefoon dat de wagen klaar is en dat de garage de kabelboom van het fietsrek heeft vervangen. Dit is gebeurd door de garage op eigen initiatief zonder enige toestemming, noch communicatie. De uitleg omtrent deze manier van handelen dixit : die mens gaat voor 50€ wel niet moeilijk doen. Uiteindelijk factureert de garage niet 50€ maar 180€. Bovendien hebben ze ook het slot van het fietsrek kapot gemaakt en een nieuw gestoken, zonder dat te vermelden. 1) uitvoering van werken welke niet gevraagd, noch goedgekeurd waren. 2) de garage houdt vol dat het aan het fietsrek ligt, want de volvo is zeer gesofisticeerd en het fietsrek werkt nu wel. 3) gezien ik hiermee niet akkoord ben, immers mijn fietsrek werkte enkel niet op de volvo, hou ik het bedrag van deze specifieke kost in van de factuur. De rest wordt prompt betaalt. 4) garage en ikzelf zijn akkoord dat de oude bekabeling terug geplaatst wordt maar waarbij ik stelt : Hermonteren oude kabelboom : testen op BMW en Volvo Indien op beiden werkt : prima Indien op BMW werkt en niet op Volvo ? Dat is dan de oude toestand. Indien op beiden niet werkt : wat dan ? In feite geven jullie al op voorhand aan in alle communicatie dat het fietsrek manco is. Mijn initiele vraag blijft open : Wat als het nu niet meer werkt mijn BMW ? Immers voorheen werkte het perfect. Het fietsrek werd ook zo afgeleverd, het zou logisch zijn dat het ook zo terug geleverd wordt. Een nieuwe volvo kopen en je bestaande fietsrek mogen veranderen voor een nieuw, nog nooit van gehoord (of de bekabeling mogen vervangen). Het is een Thule fietsrek, wat een hoogstand merk is. Het principe van een fichestekker van een aanhangels is geen rocket-science maar een simpel feit van detectie bij instekken en gevolgd door de vrijgave van stroom toevoer naar het aanhangsel. En u, de garage, betwijfelt of het wel überhaupt werkte, insinuatie welke ik toch moeilijk vriendelijk kan accepteren. De door mij reeds meerdere malen gestelde vraag : jullie hermonteren en wat als het fietsrek niet meer werkt op mijn andere wagen. Wat is dan de positie van de garage, want iets niet werkend monteren om het grote gelijk te halen is simpel. Graag concrete antwoorden en geen mail van je moet vertrouwen hebben , we weten wat we doen, etc. Als jullie hermonteren en zoals voorgesteld een Creditnota maken, wil ik wel een fietsrek terug dat werkt op mijn BMW. Zoniet zorgen jullie ervoor op jullie kosten dat mijn fietsrek wel werkt op mijn BMW. Want jullie draaien de zaken om : als het fietsrek niet meer werkt, is het de oude kabelboom welke defect was en hebben wij gelijk dat we deze hadden vervangen, ergo is de factuur verschuldigd. Waarbij jullie het feit totaal negeren dat het enkel op Volvo was dat dit probleem zich voordeed. En dat jullie dit uitgevoerd hebben op eigen initiatief zonder enige toestemming. Gezien dit nu reeds geruime tijd aansleept dit heen en weer gemail en gebel, zijn we nu in een situatie waarbij jullie volgens mij 3 keer het werk gaan hebben, proficiat. Maar door deze escalatie wens ik mijn fietsrek in originele staat terug, werkend op mijn BMW.
HERHAALDELIJKE PROBLEMEN VOLVO EX30 - VITORELIO BV - NATHALIE PASQUALINO - DRINGENDE OPLOSSING VEREI
Geachte heer/mevrouw, Ik ben lid van Test Aankoop en neem contact op omdat ik ernstige en herhaaldelijke problemen ondervind met mijn Volvo EX30, die ik op 28/05/2025 heb aangeschaft bij de Volvo-garage in Genk. Het voertuig werd als stockwagen verkocht voor een nieuwprijs van bijna 45.000 EUR. Sinds de aankoop heb ik diverse technische problemen ervaren, waarvan ik de oorzaak niet heb kunnen verhelpen, ondanks meerdere pogingen van de garage. Onlangs werd er een software-update uitgevoerd bij de Volvo-garage te Evergem, maar helaas heeft dit de problemen niet opgelost. De storingen blijven zich voordoen, wat ik heb gedocumenteerd in video’s, die ik graag met jullie zal delen indien gewenst. Ik vind het niet alleen frustrerend dat mijn voertuig niet naar behoren werkt, maar ook dat ik als consument niet in staat ben om via de garage een structurele oplossing te krijgen. Dit heeft niet alleen invloed op het rijplezier, maar het is ook gevaarlijk om met een voertuig dat niet betrouwbaar is de weg op te gaan. Gezien de situatie ben ik genoodzaakt om mijn klacht via Test Aankoop in te dienen, aangezien dit probleem naar mijn mening een bredere consumentenkwestie betreft. Aangezien ik de indruk heb dat er onvoldoende druk wordt uitgeoefend om het probleem via de dealer op te lossen, zou ik graag willen weten welke stappen ik verder kan ondernemen en of Test Aankoop me kan helpen om een oplossing af te dwingen bij Volvo. Ik zie uit naar jullie advies en hulp bij het verder oplossen van dit probleem. Met vriendelijke groet, Nathalie Pasqualino
inadequaat onderhoud
Beste, ik zou graag een klacht indienen. Onze Volvo V60 heeft in juni dit jaar 3 weken bij Volvo De Smet gestaan omdat hij een foutmelding gaf (oliedruk). Verder was er niets abnormaal aan te merken. Het is lang onduidelijk geweest wat er precies aan de hand was, de mechaniekers leken het niet goed te weten. Uiteindelijk werden er een nieuwe batterij en een nieuwe distributieriem geplaatst + een groot onderhoud uitgevoerd, totaalkost >€2000. Quasi onmiddellijk toen we hem terugkregen ging er opnieuw een lichtje branden, dat van de batterij. Die dus net vervangen was. 100km later ging een tweede lichtje aan, dat van de motor. Sinds maandag 14/7 staat hij dus terug bij de garage, met onze vraag om recht te zetten wat er bij het onderhoud of de herstelling blijkbaar is misgelopen. Ik heb net te horen gekregen dat de koppakking en de uitlaatkleppen vervangen moeten worden, wat €6400 zou kosten. Ik vind dit niet aanvaardbaar. Bij een groot onderhoud verwacht ik dat de auto grondig wordt nagekeken, op werking en slijtage. Dan kan het niet dat er vlak daarna plots zo'n grote kosten aan zijn. Indien er effectief zo'n belangrijke stukken waren, had dit meteen gemeld moeten worden, want de totaalkost gaat nu al richting €9000... Ik heb dit gecommuniceerd met de garage, waar ze intern nog bekijken of er een goedkopere offerte kan worden opgesteld. Ik verwacht eigenlijk meer. We kochten een dure auto, van een (dachten we) betrouwbaar merk, deze is nog maar 6 jaar oud, dan is het onacceptabel dat er dergelijke kosten zijn.
niet vrijgeven wagen na herstelling en correcte betaling
na herstelling van de Volvo wagen (één dag te laat) wordt de wagen niet vrijgegeven door de officiele Volvo garage ondanks correcte betaling van de factuur en het onmiddelijk doormailen van bewijs van betaling via overschrijving. Uiteindelijk kan de wagen een viertal dagen niet worden gebruikt voor woon werk verkeer, zonder dat dit door ons was ingepland, vertrouwend op de goede service die een merk als volvo toch zou moeten geven.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
