Meest recente klachten

N. P.
25/08/2025

HERHAALDELIJKE PROBLEMEN VOLVO EX30 - VITORELIO BV - NATHALIE PASQUALINO - DRINGENDE OPLOSSING VEREI

Geachte heer/mevrouw, Ik ben lid van Test Aankoop en neem contact op omdat ik ernstige en herhaaldelijke problemen ondervind met mijn Volvo EX30, die ik op 28/05/2025 heb aangeschaft bij de Volvo-garage in Genk. Het voertuig werd als stockwagen verkocht voor een nieuwprijs van bijna 45.000 EUR. Sinds de aankoop heb ik diverse technische problemen ervaren, waarvan ik de oorzaak niet heb kunnen verhelpen, ondanks meerdere pogingen van de garage. Onlangs werd er een software-update uitgevoerd bij de Volvo-garage te Evergem, maar helaas heeft dit de problemen niet opgelost. De storingen blijven zich voordoen, wat ik heb gedocumenteerd in video’s, die ik graag met jullie zal delen indien gewenst. Ik vind het niet alleen frustrerend dat mijn voertuig niet naar behoren werkt, maar ook dat ik als consument niet in staat ben om via de garage een structurele oplossing te krijgen. Dit heeft niet alleen invloed op het rijplezier, maar het is ook gevaarlijk om met een voertuig dat niet betrouwbaar is de weg op te gaan. Gezien de situatie ben ik genoodzaakt om mijn klacht via Test Aankoop in te dienen, aangezien dit probleem naar mijn mening een bredere consumentenkwestie betreft. Aangezien ik de indruk heb dat er onvoldoende druk wordt uitgeoefend om het probleem via de dealer op te lossen, zou ik graag willen weten welke stappen ik verder kan ondernemen en of Test Aankoop me kan helpen om een oplossing af te dwingen bij Volvo. Ik zie uit naar jullie advies en hulp bij het verder oplossen van dit probleem. Met vriendelijke groet, Nathalie Pasqualino

In behandeling
A. V.
17/07/2025

inadequaat onderhoud

Beste, ik zou graag een klacht indienen. Onze Volvo V60 heeft in juni dit jaar 3 weken bij Volvo De Smet gestaan omdat hij een foutmelding gaf (oliedruk). Verder was er niets abnormaal aan te merken. Het is lang onduidelijk geweest wat er precies aan de hand was, de mechaniekers leken het niet goed te weten. Uiteindelijk werden er een nieuwe batterij en een nieuwe distributieriem geplaatst + een groot onderhoud uitgevoerd, totaalkost >€2000. Quasi onmiddellijk toen we hem terugkregen ging er opnieuw een lichtje branden, dat van de batterij. Die dus net vervangen was. 100km later ging een tweede lichtje aan, dat van de motor. Sinds maandag 14/7 staat hij dus terug bij de garage, met onze vraag om recht te zetten wat er bij het onderhoud of de herstelling blijkbaar is misgelopen. Ik heb net te horen gekregen dat de koppakking en de uitlaatkleppen vervangen moeten worden, wat €6400 zou kosten. Ik vind dit niet aanvaardbaar. Bij een groot onderhoud verwacht ik dat de auto grondig wordt nagekeken, op werking en slijtage. Dan kan het niet dat er vlak daarna plots zo'n grote kosten aan zijn. Indien er effectief zo'n belangrijke stukken waren, had dit meteen gemeld moeten worden, want de totaalkost gaat nu al richting €9000... Ik heb dit gecommuniceerd met de garage, waar ze intern nog bekijken of er een goedkopere offerte kan worden opgesteld. Ik verwacht eigenlijk meer. We kochten een dure auto, van een (dachten we) betrouwbaar merk, deze is nog maar 6 jaar oud, dan is het onacceptabel dat er dergelijke kosten zijn.

Afgesloten
L. D.
11/12/2024

niet vrijgeven wagen na herstelling en correcte betaling

na herstelling van de Volvo wagen (één dag te laat) wordt de wagen niet vrijgegeven door de officiele Volvo garage ondanks correcte betaling van de factuur en het onmiddelijk doormailen van bewijs van betaling via overschrijving. Uiteindelijk kan de wagen een viertal dagen niet worden gebruikt voor woon werk verkeer, zonder dat dit door ons was ingepland, vertrouwend op de goede service die een merk als volvo toch zou moeten geven.

Afgesloten
G. V.
9/09/2024

defect cilinder achterklep

Beste, Na nog geen 4jaar mijn VOLVO XC40 aangekocht te hebben dien ik cilinders achterklep te vervangen wegens gekraak en slecht open/toe te gaan. Koffer gaat maar enkele keren per week open heb dan toch wel mijn bedenkingen bij een factuur van 900euro zal ik dit binnen 4jaar terug dienen te betalen? MVG Gert

Opgelost
J. D.
27/05/2024

Mechanisme koffer is stuk

Beste,Sinds 3 weken kraakt 1 van de automatisch koffermechanisme (stangen). Bij jaarlijks onderhoud op 21.05.2024 heb ik dit in de Volvo garage Vermant in Bornem laten nakijken. Blijkt dat de stang niet goed meer werkt. Bijgevolg moeten 2 stangen worden vervangen. Kostprijs per stang 301,32 €. Voor de herstelling krijg ik 40% korting. In totaal zou de herstelling (inclusief korting) mij nu 502.45 kosten. Ik vind dit nog altijd veel voor een auto van bijna 3 jaar (inschrijving 31.05.2024). Bovendien mogen de stangen na zo een korte periode nog geen defect geven. Dit is al het 2de dat moet vervangen worden aan de wagen. In het eerste jaar moest de startmotor ook al worden vervangen (onder garantie). Ik verwacht een grotere geste (korting) dan de 40 % die nu wordt aangeboden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform