Terug

HERHAALDELIJKE PROBLEMEN VOLVO EX30 - VITORELIO BV - NATHALIE PASQUALINO - DRINGENDE OPLOSSING VEREI

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

N. P.

Naar: VOLVO

25/08/2025

Geachte heer/mevrouw, Ik ben lid van Test Aankoop en neem contact op omdat ik ernstige en herhaaldelijke problemen ondervind met mijn Volvo EX30, die ik op 28/05/2025 heb aangeschaft bij de Volvo-garage in Genk. Het voertuig werd als stockwagen verkocht voor een nieuwprijs van bijna 45.000 EUR. Sinds de aankoop heb ik diverse technische problemen ervaren, waarvan ik de oorzaak niet heb kunnen verhelpen, ondanks meerdere pogingen van de garage. Onlangs werd er een software-update uitgevoerd bij de Volvo-garage te Evergem, maar helaas heeft dit de problemen niet opgelost. De storingen blijven zich voordoen, wat ik heb gedocumenteerd in video’s, die ik graag met jullie zal delen indien gewenst. Ik vind het niet alleen frustrerend dat mijn voertuig niet naar behoren werkt, maar ook dat ik als consument niet in staat ben om via de garage een structurele oplossing te krijgen. Dit heeft niet alleen invloed op het rijplezier, maar het is ook gevaarlijk om met een voertuig dat niet betrouwbaar is de weg op te gaan. Gezien de situatie ben ik genoodzaakt om mijn klacht via Test Aankoop in te dienen, aangezien dit probleem naar mijn mening een bredere consumentenkwestie betreft. Aangezien ik de indruk heb dat er onvoldoende druk wordt uitgeoefend om het probleem via de dealer op te lossen, zou ik graag willen weten welke stappen ik verder kan ondernemen en of Test Aankoop me kan helpen om een oplossing af te dwingen bij Volvo. Ik zie uit naar jullie advies en hulp bij het verder oplossen van dit probleem. Met vriendelijke groet, Nathalie Pasqualino

Berichten (2)

VOLVO

Naar: N. P.

01/09/2025

Beste, Bedankt voor het bezorgen van deze klantenklacht. Het is natuurlijk spijtig dat de symptomen niet exact worden gespecifieerd. De enige info die we van onze verdeler hebben ontvangen is dat het voertuig van de klant eenmalig in de werkplaats is geweest op 12 augustus en dat zij de betrokken module hebben geladen met de nieuwste software. Dit omdat de klant klaagde over een verminderde functionaliteit van het middenscherm. Indien de klant nog steeds problemen ondervindt, raden wij aan om opnieuw contact op te nemen met onze verdeler om de symptomen verder te onderzoeken. Med vänliga hälsningar Met vriendelijke groeten/Cordialement/Kind regards CélineCustomer Care Belux +32 2 482 72 22 Cookies Legal Business © 2025 Volvo Car Corporation (or its affiliates or licensors). thread::cDy7V1aTCyKx7WY3Zq7kn2c::

N. P.

Naar: VOLVO

01/09/2025

Geachte mevrouw Céline, Bedankt voor uw reactie. Laat mij echter heel duidelijk zijn: de technische problemen aan mijn voertuig zijn reëel, talrijk en grondig gedocumenteerd. Ik beschik over voldoende beeldmateriaal om de gebreken stuk voor stuk aan te tonen. Het betreft hier geen vage symptomen, maar concrete defecten die zowel het comfort als de veiligheid van het voertuig ernstig aantasten. Hierbij een overzicht van de vastgestelde gebreken: Het middenscherm werkt regelmatig niet, soms minutenlang, waardoor o.a. de bediening van de vier richtingaanwijzers onmogelijk is – een levensgevaarlijke situatie bij filevorming op mijn traject. Het scherm is in dergelijke gevallen volledig niet bedienbaar. Het geluid van het systeem fluctueert spontaan (harder/zachter) zonder enige input. Handsfree bellen werkt nog steeds niet naar behoren: slechte geluidskwaliteit en storingen blijven aanhouden. Een bout aan het linkerportier (bestuurderszijde) is reeds losgekomen. De sluitingsdop van de koffer is losgekomen. Ik heb het afgelopen jaar meerdere keren contact opgenomen met de verdeler in Genk, waar het voertuig werd aangekocht. Omdat wij echter woonachtig zijn in Oostakker, is het niet haalbaar om telkens die afstand af te leggen, en hebben we ons sindsdien tot de verdeler in Evergem gewend. Uw suggestie om "opnieuw contact op te nemen met de verdeler" – zonder enige inhoudelijke opvolging – ervaar ik als gemakzuchtig en bijzonder teleurstellend. Het kan en mag toch niet de bedoeling zijn dat ik maandelijks bij een Volvo-verdeler moet langsgaan voor software-updates of gebreken die steeds opnieuw de kop opsteken? Ik verwacht op korte termijn: Een concrete afspraak bij een erkend Volvo-servicepunt in de regio Oost-Vlaanderen (bij voorkeur Evergem), Een volledige en structurele diagnose van alle hierboven vermelde defecten, Een oplossing die verder gaat dan tijdelijke software-updates, En ten slotte een formele erkenning van de problemen waarvoor ik reeds meermaals melding heb gemaakt. Graag uw spoedige terugkoppeling. Met vriendelijke groet, Nathalie Pasqualino


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform