• De Volvo Selekt tweedehandswagen die ik kocht bij Van Schoubroek Motors te Evergem blijkt NIET het Volvo Selekt-label te dragen.• Er wordt niet meer door Van Schoubroek Motors gereageerd op mijn vragen.• Ik zou de auto niet hebben gekocht als ik had geweten dat ik geen Volvo Selekt tweedehandswagen kocht.In 2020 kocht ik een Volvo Selekt tweedehandswagen bij Van Schoubroek Motors te Evergem. Elke Volvo Selekt krijgt de meest recente software-upgrades en wordt gecontroleerd op meer dan 160 punten om te garanderen dat hij voldoet aan Volvo’s standaarden rond veiligheid, prestaties en presentatie, aldus Volvo’s informatie. Een Volvo Selekt wordt geleverd met 2 jaar garantie, gratis pechverhelping én inruilgarantie. Alleen de beste tweedehands Volvo's worden geselecteerd om het Selekt-label te dragen, zodat Volvo de kwaliteit en veiligheid kan borgen die Volvo eigen is. Ik maakte gebruik van een tijdelijke actie waarin 3 jaar garantie werd aangeboden, binnen en buiten de Benelux. Ik betaalde voor deze Volvo Selekt tweedehandswagen bewust een bedrag dat hoger lag dan voor vergelijkbare Volvo’s van hetzelfde bouwjaar en kilometerstand. Maar dat was het mij wel waard. Tweedehands, niet tweede keuze, zegt Volvo zelf daarover. De driejarige garantie, ook buiten de Benelux, de uitvoerige controle voorafgaand aan de levering, de inruilgarantie, enzovoort, waren voor mij belangrijke overwegingen. Gezien dit aanbod, leek het mij ook geen probleem om de auto te kopen bij een verdeler die op geruime afstand van mijn eigen woonplaats is gevestigd.Kort geleden wendde ik mij tot mijn lokale Volvo verdeler voor een reparatie onder de Selekt-garantie. Hij vroeg mij om een certificaat over te leggen dat het recht op de Selekt-garantie aantoont. Ik was verbaasd, want ik heb een dergelijk certificaat nooit gekregen van Van Schoubroek Motors en ik wist ook niet van het bestaan af. Op zijn advies heb ik contact opgenomen met Van Schoubroek Motors.De mailwisseling is als volgt verlopen:Ik: Afgelopen week heb ik mijn auto ter reparatie onder de Volvo-Selekt Garantie aangeboden bij mijn lokale Volvo verdeler. Men vroeg mij om een Volvo-Selekt certificaat over te leggen, maar ik kon dat niet omdat een dergelijk bewijs mij niet bij aflevering van de auto is gegeven. Wilt u mij dit per omgaande toezenden?Zaakvoerder: De garantie staat bij ons in het systeem vermeld, welk probleem heeft u gehad ? Ik: Ik heb het probleem gehad dat de lokale Volvo verdeler een certificaat voor reparatie onder de Volvo-Selekt garantie heeft gevraagd. Ik heb dat niet, en ik kon ook niet weten dat dat certificaat zou worden gevraagd. Wilt u mij dit volgende week toezenden? Zaakvoerder: Hij mag ons gewoon contacteren voor een akkoord, de dealer kennen elkaar onderling. Groeten en het allerbeste.Ik: Wilt u mij het bewijs van de op mijn auto van toepassing zijnde Volvo-Selekt garantie toezenden? Als u dat niet kunt, zou u mij dan de reden daarvan willen meedelen? Daarna wordt er niet meer door Van Schoubroek Motors gereageerd. Het is wel duidelijk. Van Schoubroek Motors heeft mij een auto verkocht als Selekt tweedehandswagen die in werkelijkheid NIET het Volvo Selekt-label draagt. Ik ben misleid door Van Schoubroek Motors.Dit was de eerste keer dat ik in België een auto heb gekocht. Ik ben dus niet zo goed op de hoogte van de gebruikelijke gang van zaken. In de publicaties van Volvo lees ik dat ik bij een probleem contact moet opnemen met mijn Volvo-verdeler en dat deze zal trachten om met mij tot een vergelijk te komen. Ik zou de auto niet hebben gekocht als ik had geweten dat ik geen Volvo Selekt tweedehandswagen kocht. Ik zou niet eens zijn gaan kijken. Ik ben misleid en ik wil dat de transactie wordt teruggedraaid.