Terug

Fietsrek functioneert niet op Volvo

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

I. C.

Naar: VOLVO

07/12/2025

Betreft : volvo XC90 bouwjaar 20/9/2023 gekocht bij Novabil Kortrijk Mijn fietsrek Thule functioneert enkel niet op de Volvo op BMW en Saab is er een perfecte werking. Wanneer de wagen binnen moet voor een onderhoudsbeurt wordt dit door mij specifiek aangekaart en uitdrukkelijk vermeld dat het probleem niet bij het fietsrek ligt gezien het functioneert op andere wagens. Bij het binnen brengen van de wagen met fietsrek wordt mij bevestigt dat het een detectie-probleem is en dit vaker voorkomt. Het onderhoud wordt uitgevoerd en ik krijg telefoon dat de wagen klaar is en dat de garage de kabelboom van het fietsrek heeft vervangen. Dit is gebeurd door de garage op eigen initiatief zonder enige toestemming, noch communicatie. De uitleg omtrent deze manier van handelen dixit : die mens gaat voor 50€ wel niet moeilijk doen. Uiteindelijk factureert de garage niet 50€ maar 180€. Bovendien hebben ze ook het slot van het fietsrek kapot gemaakt en een nieuw gestoken, zonder dat te vermelden. 1) uitvoering van werken welke niet gevraagd, noch goedgekeurd waren. 2) de garage houdt vol dat het aan het fietsrek ligt, want de volvo is zeer gesofisticeerd en het fietsrek werkt nu wel. 3) gezien ik hiermee niet akkoord ben, immers mijn fietsrek werkte enkel niet op de volvo, hou ik het bedrag van deze specifieke kost in van de factuur. De rest wordt prompt betaalt. 4) garage en ikzelf zijn akkoord dat de oude bekabeling terug geplaatst wordt maar waarbij ik stelt : Hermonteren oude kabelboom : testen op BMW en Volvo Indien op beiden werkt : prima Indien op BMW werkt en niet op Volvo ? Dat is dan de oude toestand. Indien op beiden niet werkt : wat dan ? In feite geven jullie al op voorhand aan in alle communicatie dat het fietsrek manco is. Mijn initiele vraag blijft open : Wat als het nu niet meer werkt mijn BMW ? Immers voorheen werkte het perfect. Het fietsrek werd ook zo afgeleverd, het zou logisch zijn dat het ook zo terug geleverd wordt. Een nieuwe volvo kopen en je bestaande fietsrek mogen veranderen voor een nieuw, nog nooit van gehoord (of de bekabeling mogen vervangen). Het is een Thule fietsrek, wat een hoogstand merk is. Het principe van een fichestekker van een aanhangels is geen rocket-science maar een simpel feit van detectie bij instekken en gevolgd door de vrijgave van stroom toevoer naar het aanhangsel. En u, de garage, betwijfelt of het wel überhaupt werkte, insinuatie welke ik toch moeilijk vriendelijk kan accepteren. De door mij reeds meerdere malen gestelde vraag : jullie hermonteren en wat als het fietsrek niet meer werkt op mijn andere wagen. Wat is dan de positie van de garage, want iets niet werkend monteren om het grote gelijk te halen is simpel. Graag concrete antwoorden en geen mail van je moet vertrouwen hebben , we weten wat we doen, etc. Als jullie hermonteren en zoals voorgesteld een Creditnota maken, wil ik wel een fietsrek terug dat werkt op mijn BMW. Zoniet zorgen jullie ervoor op jullie kosten dat mijn fietsrek wel werkt op mijn BMW. Want jullie draaien de zaken om : als het fietsrek niet meer werkt, is het de oude kabelboom welke defect was en hebben wij gelijk dat we deze hadden vervangen, ergo is de factuur verschuldigd. Waarbij jullie het feit totaal negeren dat het enkel op Volvo was dat dit probleem zich voordeed. En dat jullie dit uitgevoerd hebben op eigen initiatief zonder enige toestemming. Gezien dit nu reeds geruime tijd aansleept dit heen en weer gemail en gebel, zijn we nu in een situatie waarbij jullie volgens mij 3 keer het werk gaan hebben, proficiat. Maar door deze escalatie wens ik mijn fietsrek in originele staat terug, werkend op mijn BMW.

Berichten (1)

VOLVO

Naar: I. C.

10/12/2025

Geachte dames en heren, Bedankt om contact op te nemen met Volvo Car Belux. Om de klacht van uw klant Isabel C nauwkeurig te kunnen behandelen, hebben wij nog volgende informatie nodig: - Het chasisnummer van het voertuig in kwestie - De naam van de Volvo retailer. Na ontvangst zullen wij deze aanvraag zo snel mogelijk behandelen. Wij danken u bij voorbaat voor uw reactie. Stefanie Customer Care Belux +32 2 482 72 22


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform