Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. V.
20/03/2025

Frauduleuze praktijken

Beste, Voor corona ben ik 1 jaar lid geweest van WW Leefdaal, zonder enig probleem... Met corona is dat allemaal gestopt en heb ik mij uitgeschreven... Nu, zoveel jaar later is ww frauduleus geld van mijn rekening aan het halen, NL. van februari tot december vorig jaar! Het gaat over een bedrag van 37,95 EUR maandelijks!! Daar ik dat helaas pas in oktober opgemerkt en gemeld heb, vindt ww het niet meer dan normaal om maar vanaf oktober terug te betalen!!! Wat maakt het nu uit wanneer je dit meldt??? WW heeft dus 3 maanden teruggestort maar weigert de andere 8 te vergoeden!! Ik eis uiteraard dat alle 11 maanden worden terugbetaald!!! Groet, Christiane Vandenthoren

Afgesloten
G. J.
29/04/2024

wegnemen essentiële gebruiksfunctionaliteit

Ik heb een abonnement op Weight Watchers dat ik zo goed als enkel via de website gebruik en wens te gebruiken. De website wordt nu vanaf morgen gewoon offline gehaald, met als mededeling dat we dan maar de app moeten gebruiken, wat ik helemaal niet wens. Ik heb hen gebeld, en ze weigeren halsstarig vanaf die datum mijn abonnement (dat nog 8 maand loopt) terug te betalen. Ik heb heel lang met hen aan de telefoon gehangen en mijn mail hebben ze zelfs niet beantwoord. Aan het einde van het gesprek, omdat ik niet akkoord ging om dan maar gewoon de app te gebruiken, kreeg ik te horen dat er met mij niet te discussiëren viel. Ik kan volledig begrijpen dat ze als bedrijf die stap zetten, maar dan moeten ze wel de gebruikers die die stap niet mee wensen te zetten correct vergoeden, terugbetalen voor de verloren maanden.Volgens de lidmaatschapsvoorwaarden mogen ze veranderingen doen aan hun product om het te verbeteren, onder volgende omstandigheden. Volgens mij valt het weghalen van de helft van het product daar helemaal niet onder, want het is op geen enkele manier een verbetering of aanpassing, het is gewoon het verwijderen van een core functionaliteit::5.2 We kunnen de digitale dienst of een deel daarvan ook om een geldige reden wijzigen, bijwerken, upgraden, opschorten, stopzetten of verwijderen, verdergaand dan wat nodig is om de dienst conform te houden.De volgende redenen worden beschouwd als geldige redenen (i) wijzigingen in wettelijke of regelgevende eisen of jurisprudentie, (ii) de verbetering van het Lidmaatschap zelf, de prestaties, het ontwerp en/of de beveiliging ervan, of om een bedreiging het hoofd te bieden, of de toevoeging van nieuwe diensten of functies, (iii) aanpassing aan een nieuwe technische omgeving, toename van het aantal gebruikers of veranderende marktomstandigheden, (iv) voor uw voordeel of gemak, en (v) om redenen van intellectuele eigendoms- of beeldrechten, de duur van licenties die wij bezitten of de inbreuk op rechten van derden of het risico van inbreuk op rechten van derden.

Opgelost
F. B.
24/05/2023

Ontransparante communicatie over lidmaatschap

BesteIn oktober 2017 ging ik een verkoopscontract aan voor de WW-app. Ik logde de laatste keer in op deze app in februari 2018. Sindsdien is dit dus een slapend account. Ik merkte pas in mei 2023 dat deze domiciliëring nog liep. Volgens jullie - via omwegen te bereiken - klantendienst kreeg ik te horen dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is om mijn boekhouding in te gaten te houden. Echter. 1. De naam van de begunstigde verwijst niet naar jullie organisatie: CHASE PAYMENTECH EUROPE LIMITED. 2. Nooit (in 6 jaar tijd!) maakten jullie in communicatie gewag van een lidmaatschap bvb door te verwijzen naar een lidnummer. Deze elementen duiden op opzettelijke misleiding van de klant. Ik betaalde hierdoor meer dan 1300 euro aan jullie organisatie voor een dienst die ik amper 5 maanden gebruikte. Een organisatie die uitgaat van de kracht van het aanbod zou op een veel transparantere manier communiceren in de plaats van te vervallen in een doortrapte manier van handelen. Jullie zijn bovendien nog eens moeilijk te bereiken voor het beëindigen van het het lidmaatschap. Het mailadres aangegeven op de website blijkt een gesloten mailbox te zijn. De link die via het automatische antwoord wordt gestuurd blijkt verbonden aan de inloggegevens van de app ...waar ik dus al sinds februari 2018 niet meer in ben geweest en ook niet meer in kan.

Afgesloten

Abonnement nog steeds aangerekend

Beste, op 10/1/2022 stuurde ik een mail op mijn abonnement op weight watchers op te zeggen, maar ik heb gemerkt dat u dit nog steeds van mijn VISA kaart aanrekent. Op 01/10, 01/09, 01/08, 01/07, 01/06, 02/05 werd steeds 25 EUR aangerekend.

Afgesloten

Problemen stopzetten contract

Begin januari 2020 heb ik mij aangemeld om 13 maanden gebruik te maken van de weight watchers met maandelijkse betaling via mastercard.Op 1 juni heb ik dit contract via mail opgezegd met onmiddellijke ingang en ik kreeg als feedback dat mijn contract werd stopgezet vanaf januari 2021 en dat ik dus ook nog elke maand 17,95€ moet betalen.Dit terwijl ik hun lidmaatschapsovereenkomst het volgende staat:Beëindiging van uw abonnement7.3 Naast het recht tot annulering tijdens de afkoelperiode, zijn zowel u als WW gerechtigd uw abonnement op de Betalende Diensten op elk moment te beëindigen. Om te beëindigen, dient u de Help toepassing op de Website of Apps te openen waar zich de instructies om te beëindigen bevinden. Volg de stappen om te beëindigen. Opzeggen kan ofwel telefonisch via ?02 700 6025?, ofwel door een e-mail te sturen naar info.be@ww.com. WW.com/be/nl zal zich inspannen alle verzoeken tot beëindiging binnen 72 uur na ontvangst te behandelen.Bovenstaande paragraaf heb ik hen ook teruggemaild en ik kreeg het antwoord dat een overeenkomst van 13 maanden niet vroegtijdig kan beëindigd worden.Dit stond nergens vermeld bij het aangaan van de overeenkomst en hiermee ga ik ook niet akkoord.Ik wordt verplicht nog 7 maanden te betalen voor iets wat ik niet gebruik.

Afgesloten

Abonnement betaald en geen toegang tot de ww app

Beste, ik sloot op 26/1/2020 een nieuw abonnement af voor weight watchers via ITunes. Bedrag: 22,99€. Ik deed dit in het verleden ook al zonder problemen. Echter, wanneer ik me nu aanmeld via de app van ww met mijn gebruikersnaam, krijg ik de melding dat ik geen actief abonnement heb. Ik heb ondertussen al 4 mails gestuurd aan ww, gebeld met hun klantendienst. Die verwezen me naar iTunes maar die kunnen me ook niet verder helpen. Ondertussen sleept dit al een week aan en heb ik nog niet kunnen gebruik maken van de app waar ik wel voor betaald heb. Ww antwoordt heel traag op mijn mails, sturen bovendien foute antwoorden (bv. met een gebruikersnaam die niet aan mij toebehoort). Ik heb alle bewijzen gestuurd via printscreens dat ik een actief abonnement heb. Zij zouden toch iets moeten kunnen doen in hun back office, meer bepaald mijn account moeten her activeren? Wanneer ik trouwens een nieuwe gebruikersnaam aanmaak en me hiermee aanmeld en probeer een ander abonnement te nemen, is de grap dat ik dan de melding krijg dat ik reeds een actief abonnement heb?! Begrijpen wie begrijpen kan... Dankjewel voor jullie tussenkomst

Afgesloten
P. P.
12/12/2019

Problemen opzeggen abonnement

Beste, ik werd eind juli voor 3 maanden lid bij Weight Watchers online. Ik kreeg door een vriendin aan te brengen een maand extra gratis. Op 15 oktober stuurde ik een E-mail dat ik mijn abonnement niet wou verlengen. Ruim op tijd dus. Nu krijg ik mails over openstaande en achterstallige betalingen. Ik bezorgde daarop nogmaals mij E-mail van 15 oktober. Deze opzegging is volgens hen niet geldig omdat deze naar 'verkeerd' e-mailadres gestuurd is.Ik wees hen op het volgende: - op hun website ( toen, nu is het aangepast) stond dat je kon opzeggen door te bellen naar ... (met telefoonnummer) of via E-mail, hierbij stond echter geen mailadres benoemd. Ik stuurde de E-mail van 15 oktober naar WeightWatchers@email.weightwatchers.be = het E-mailadres waarvan ik mails kreeg. Dit is geen NO Reply EN ik vroeg ik mijn E-mail of dit zo in orde was. Nu komen ze af dat dit een foutief adres was, hetgeen ze me ook hadden kunnen laten weten op 16 oktober, lijkt mij.Ik ga dus niet akkoord met deze vraag tot betaling, omdat ik tijdig mijn abonnement stopzette. Heel wat gemail en gebel naar de klantendienst levert niets op. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.Als ik bel vragen ze om mailen, als ik mail krijg ik mail terug dat ik toch moet betalen, maar wel mag bellen als ik vragen heb...waarop ik bij het bellen weer moet mailen...Ik wou wel kilo's verliezen, maar geen geld.

Opgelost

Stopzetten lidmaatschap meer dan een jaar geleden en nu betalingsherinneringen in mijn mailbox

Beste, ik heb een online abonnement gehad van 17/05/2018 tot 21/09/2018. Nu op 28/11/2019 begin ik plots herinneringen te krijgen om te betalen, ik zou de volledige periode na het stopzetten van het lidmaatschap moeten betalen, wat neer komt op 252,44 met dreiging van een incassobureau als ik dat niet binnen de twee weken betaal. Ik viel bijna van mijn stoel. In mei 2018 dacht ik een online abonnement te nemen bij WW voor vier maanden omdat er toen een actie was, ik moest een domiciliëring afsluiten bij Twikey. WW wou dat op geen andere manier doen. Ik had toen nog voorgesteld om de vier maanden in 1 keer te betalen, maar dat mocht niet, ik heb dat toen gedaan met die domiciliëring. Na vier maanden heb ik mijn account stopgezet. Eerst de domiciliëringsopdrachten bij mijn bank stopgezet en toen via Twikey. Daar kon je de reden van het stopzetten doorgeven, ik gaf door: ik wens mijn abonnement bij WW stop te zetten. Niet veel later krijg ik een mail in mijn mailbox van WW zelf!! Waarop letterlijk staat: Beste, WW mandaat wordt om volgende reden geannuleerd: reden van daarnet en dan staat er: U HOEFT NIETS TE DOEN. De mail wordt ondertekend door: MET VRIENDELIJKE GROET, WEIGHT WATCHERS BELGIUM. Ofwel ben ik achterlijk, maar ik veronderstelde dus dat WW mijn stopzetting had ontvangen en dat het in orde was aangezien ze ZELF antwoorden op mijn bericht bij Twikey, dat was via een website. Nu, een JAAR EN TWEE MAANDEN later komen ze af dat ik al die tijd lid ben geweest zonder te betalen???? En dat mijn opzegging geen officiële stopzetting is en dat dat dus mijn verantwoordelijkheid is. Ik heb daarvoor een mail ontvangen op 4 december, vandaag dus, WW schrijft: u heeft alleen (en hier gebruiken ze u), een opzegging via Twikey gedaan, waarmee de betaling is stopgezet. ZE hebben (hier gebruiken ze niet u maar ze, dus Twikey) geen opzegging aan WW zelf doorgegeven. Daarom zijn de openstaande posten opgelopen en is het abonnement niet beëindigd. Ik ben blij dat ze daar geen TIEN JAAR na 2018 mee afgekomen zijn!!!! Stel je voor, want ik was mij van geen kwaad bewust. En verder: daardoor staat er nu een bedrag van 252,44 euro. Ze schrijven ook in hun plotse aanmaningen dat ik herhaaldelijk herinneringen heb ontvangen. Ik heb mijn mailbox onderste boven en binnenste buiten gekeerd, ik heb geen enkele herinnering gevonden voor deze van 28 november 2019, het gaat dus over exact 14 maanden later!! Dat wil zeggen dat zij in die 14 maanden geen enkele keer gezien hebben dat de betalingen niet meer doorgaan van mijn zogezegd account. Ook kon ik na het stopzetten in 2018 niet meer op mijn online account, dat heb ik gecontroleerd om wel zeker te zijn dat het werd stopgezet. Ik heb nu opnieuw mijn paswoord van toen geprobeerd en dat lukt nog steeds niet. Ook ontving ik na september 2018 geen mails meer van WW Webshop, geen mails meer van WW Nieuwsbrief, geen mails meer van WW foodbox, geen mails meer van Weight Watchers zelf... dus dacht ik ook, ok dat is gestopt. Wel ontving ik nog reclame met aanbiedingen na die datum. De mails met de reclame zijn trouwens gestart in oktober 2018, nadat ik mijn lidmaatschap heb stopgezet. Ik kan dat allemaal aantonen in mijn mailbox. De mail met de annulering dateert van 21 september 2018 en de volgende mail van datzelfde e-mailadres is een mail met een betalingsherinnering en dateert dus van 29 november 2019. Er zijn in tussentijd dus geen herinneringen of verzoeken tot betaling verstuurt ook al zeggen zij van wel. WW kan zeker ook het volgende nagaan, ik ben op geen enkel moment op de APP of op een account geweest na het stopzetten in september 2018! Ik heb er dus totaal geen gebruik kunnen van maken! Ik hoop WW luistert naar mij en dat zij de schuld waarover zij het hebben annuleren? Ik heb reeds een aantal keer gemaild en gebeld maar zij luisteren niet naar mij, ze blijven zeggen dat ik het op de verkeerde manier heb gedaan, maar ik vind van niet. Met vriendelijke groet!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform