Terug

Stopzetten lidmaatschap meer dan een jaar geleden en nu betalingsherinneringen in mijn mailbox

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: WW Belgium (Weight Watchers)

04/12/2019

Beste, ik heb een online abonnement gehad van 17/05/2018 tot 21/09/2018. Nu op 28/11/2019 begin ik plots herinneringen te krijgen om te betalen, ik zou de volledige periode na het stopzetten van het lidmaatschap moeten betalen, wat neer komt op 252,44 met dreiging van een incassobureau als ik dat niet binnen de twee weken betaal. Ik viel bijna van mijn stoel. In mei 2018 dacht ik een online abonnement te nemen bij WW voor vier maanden omdat er toen een actie was, ik moest een domiciliëring afsluiten bij Twikey. WW wou dat op geen andere manier doen. Ik had toen nog voorgesteld om de vier maanden in 1 keer te betalen, maar dat mocht niet, ik heb dat toen gedaan met die domiciliëring. Na vier maanden heb ik mijn account stopgezet. Eerst de domiciliëringsopdrachten bij mijn bank stopgezet en toen via Twikey. Daar kon je de reden van het stopzetten doorgeven, ik gaf door: ik wens mijn abonnement bij WW stop te zetten. Niet veel later krijg ik een mail in mijn mailbox van WW zelf!! Waarop letterlijk staat: Beste, WW mandaat wordt om volgende reden geannuleerd: reden van daarnet en dan staat er: U HOEFT NIETS TE DOEN. De mail wordt ondertekend door: MET VRIENDELIJKE GROET, WEIGHT WATCHERS BELGIUM. Ofwel ben ik achterlijk, maar ik veronderstelde dus dat WW mijn stopzetting had ontvangen en dat het in orde was aangezien ze ZELF antwoorden op mijn bericht bij Twikey, dat was via een website. Nu, een JAAR EN TWEE MAANDEN later komen ze af dat ik al die tijd lid ben geweest zonder te betalen???? En dat mijn opzegging geen officiële stopzetting is en dat dat dus mijn verantwoordelijkheid is. Ik heb daarvoor een mail ontvangen op 4 december, vandaag dus, WW schrijft: u heeft alleen (en hier gebruiken ze u), een opzegging via Twikey gedaan, waarmee de betaling is stopgezet. ZE hebben (hier gebruiken ze niet u maar ze, dus Twikey) geen opzegging aan WW zelf doorgegeven. Daarom zijn de openstaande posten opgelopen en is het abonnement niet beëindigd. Ik ben blij dat ze daar geen TIEN JAAR na 2018 mee afgekomen zijn!!!! Stel je voor, want ik was mij van geen kwaad bewust. En verder: daardoor staat er nu een bedrag van 252,44 euro. Ze schrijven ook in hun plotse aanmaningen dat ik herhaaldelijk herinneringen heb ontvangen. Ik heb mijn mailbox onderste boven en binnenste buiten gekeerd, ik heb geen enkele herinnering gevonden voor deze van 28 november 2019, het gaat dus over exact 14 maanden later!! Dat wil zeggen dat zij in die 14 maanden geen enkele keer gezien hebben dat de betalingen niet meer doorgaan van mijn zogezegd account. Ook kon ik na het stopzetten in 2018 niet meer op mijn online account, dat heb ik gecontroleerd om wel zeker te zijn dat het werd stopgezet. Ik heb nu opnieuw mijn paswoord van toen geprobeerd en dat lukt nog steeds niet. Ook ontving ik na september 2018 geen mails meer van WW Webshop, geen mails meer van WW Nieuwsbrief, geen mails meer van WW foodbox, geen mails meer van Weight Watchers zelf... dus dacht ik ook, ok dat is gestopt. Wel ontving ik nog reclame met aanbiedingen na die datum. De mails met de reclame zijn trouwens gestart in oktober 2018, nadat ik mijn lidmaatschap heb stopgezet. Ik kan dat allemaal aantonen in mijn mailbox. De mail met de annulering dateert van 21 september 2018 en de volgende mail van datzelfde e-mailadres is een mail met een betalingsherinnering en dateert dus van 29 november 2019. Er zijn in tussentijd dus geen herinneringen of verzoeken tot betaling verstuurt ook al zeggen zij van wel. WW kan zeker ook het volgende nagaan, ik ben op geen enkel moment op de APP of op een account geweest na het stopzetten in september 2018! Ik heb er dus totaal geen gebruik kunnen van maken! Ik hoop WW luistert naar mij en dat zij de schuld waarover zij het hebben annuleren? Ik heb reeds een aantal keer gemaild en gebeld maar zij luisteren niet naar mij, ze blijven zeggen dat ik het op de verkeerde manier heb gedaan, maar ik vind van niet. Met vriendelijke groet!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform