Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Frauduleuze praktijken
Beste, Voor corona ben ik 1 jaar lid geweest van WW Leefdaal, zonder enig probleem... Met corona is dat allemaal gestopt en heb ik mij uitgeschreven... Nu, zoveel jaar later is ww frauduleus geld van mijn rekening aan het halen, NL. van februari tot december vorig jaar! Het gaat over een bedrag van 37,95 EUR maandelijks!! Daar ik dat helaas pas in oktober opgemerkt en gemeld heb, vindt ww het niet meer dan normaal om maar vanaf oktober terug te betalen!!! Wat maakt het nu uit wanneer je dit meldt??? WW heeft dus 3 maanden teruggestort maar weigert de andere 8 te vergoeden!! Ik eis uiteraard dat alle 11 maanden worden terugbetaald!!! Groet, Christiane Vandenthoren
wegnemen essentiële gebruiksfunctionaliteit
Ik heb een abonnement op Weight Watchers dat ik zo goed als enkel via de website gebruik en wens te gebruiken. De website wordt nu vanaf morgen gewoon offline gehaald, met als mededeling dat we dan maar de app moeten gebruiken, wat ik helemaal niet wens. Ik heb hen gebeld, en ze weigeren halsstarig vanaf die datum mijn abonnement (dat nog 8 maand loopt) terug te betalen. Ik heb heel lang met hen aan de telefoon gehangen en mijn mail hebben ze zelfs niet beantwoord. Aan het einde van het gesprek, omdat ik niet akkoord ging om dan maar gewoon de app te gebruiken, kreeg ik te horen dat er met mij niet te discussiëren viel. Ik kan volledig begrijpen dat ze als bedrijf die stap zetten, maar dan moeten ze wel de gebruikers die die stap niet mee wensen te zetten correct vergoeden, terugbetalen voor de verloren maanden.Volgens de lidmaatschapsvoorwaarden mogen ze veranderingen doen aan hun product om het te verbeteren, onder volgende omstandigheden. Volgens mij valt het weghalen van de helft van het product daar helemaal niet onder, want het is op geen enkele manier een verbetering of aanpassing, het is gewoon het verwijderen van een core functionaliteit::5.2 We kunnen de digitale dienst of een deel daarvan ook om een geldige reden wijzigen, bijwerken, upgraden, opschorten, stopzetten of verwijderen, verdergaand dan wat nodig is om de dienst conform te houden.De volgende redenen worden beschouwd als geldige redenen (i) wijzigingen in wettelijke of regelgevende eisen of jurisprudentie, (ii) de verbetering van het Lidmaatschap zelf, de prestaties, het ontwerp en/of de beveiliging ervan, of om een bedreiging het hoofd te bieden, of de toevoeging van nieuwe diensten of functies, (iii) aanpassing aan een nieuwe technische omgeving, toename van het aantal gebruikers of veranderende marktomstandigheden, (iv) voor uw voordeel of gemak, en (v) om redenen van intellectuele eigendoms- of beeldrechten, de duur van licenties die wij bezitten of de inbreuk op rechten van derden of het risico van inbreuk op rechten van derden.
Ontransparante communicatie over lidmaatschap
BesteIn oktober 2017 ging ik een verkoopscontract aan voor de WW-app. Ik logde de laatste keer in op deze app in februari 2018. Sindsdien is dit dus een slapend account. Ik merkte pas in mei 2023 dat deze domiciliëring nog liep. Volgens jullie - via omwegen te bereiken - klantendienst kreeg ik te horen dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is om mijn boekhouding in te gaten te houden. Echter. 1. De naam van de begunstigde verwijst niet naar jullie organisatie: CHASE PAYMENTECH EUROPE LIMITED. 2. Nooit (in 6 jaar tijd!) maakten jullie in communicatie gewag van een lidmaatschap bvb door te verwijzen naar een lidnummer. Deze elementen duiden op opzettelijke misleiding van de klant. Ik betaalde hierdoor meer dan 1300 euro aan jullie organisatie voor een dienst die ik amper 5 maanden gebruikte. Een organisatie die uitgaat van de kracht van het aanbod zou op een veel transparantere manier communiceren in de plaats van te vervallen in een doortrapte manier van handelen. Jullie zijn bovendien nog eens moeilijk te bereiken voor het beëindigen van het het lidmaatschap. Het mailadres aangegeven op de website blijkt een gesloten mailbox te zijn. De link die via het automatische antwoord wordt gestuurd blijkt verbonden aan de inloggegevens van de app ...waar ik dus al sinds februari 2018 niet meer in ben geweest en ook niet meer in kan.
Abonnement nog steeds aangerekend
Beste, op 10/1/2022 stuurde ik een mail op mijn abonnement op weight watchers op te zeggen, maar ik heb gemerkt dat u dit nog steeds van mijn VISA kaart aanrekent. Op 01/10, 01/09, 01/08, 01/07, 01/06, 02/05 werd steeds 25 EUR aangerekend.
Problemen stopzetten contract
Begin januari 2020 heb ik mij aangemeld om 13 maanden gebruik te maken van de weight watchers met maandelijkse betaling via mastercard.Op 1 juni heb ik dit contract via mail opgezegd met onmiddellijke ingang en ik kreeg als feedback dat mijn contract werd stopgezet vanaf januari 2021 en dat ik dus ook nog elke maand 17,95€ moet betalen.Dit terwijl ik hun lidmaatschapsovereenkomst het volgende staat:Beëindiging van uw abonnement7.3 Naast het recht tot annulering tijdens de afkoelperiode, zijn zowel u als WW gerechtigd uw abonnement op de Betalende Diensten op elk moment te beëindigen. Om te beëindigen, dient u de Help toepassing op de Website of Apps te openen waar zich de instructies om te beëindigen bevinden. Volg de stappen om te beëindigen. Opzeggen kan ofwel telefonisch via ?02 700 6025?, ofwel door een e-mail te sturen naar info.be@ww.com. WW.com/be/nl zal zich inspannen alle verzoeken tot beëindiging binnen 72 uur na ontvangst te behandelen.Bovenstaande paragraaf heb ik hen ook teruggemaild en ik kreeg het antwoord dat een overeenkomst van 13 maanden niet vroegtijdig kan beëindigd worden.Dit stond nergens vermeld bij het aangaan van de overeenkomst en hiermee ga ik ook niet akkoord.Ik wordt verplicht nog 7 maanden te betalen voor iets wat ik niet gebruik.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten