Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Vacansoleil: bedrieglijke reclame en beloftes die niet nagekomen worden
Hieronder de klacht die ik bij Vacansoleil heb ingediend maar die onvoldoende voor mij is opgelost.Wifi: er wordt wifi beloofd in het park, ik ben alleenstaande mama met 3 kids. Op de momenten waarop ik bezig ben, is het niet makkelijk de kinderen bezig te houden, zeker niet bij regen. Ik kies dus een park met wifi om ervoor te zorgen dat de vakantie voor iedereen aangenaam blijft. Blijkt dan dat je verder dan 10m van de receptie geen wifi hebt en zelfs daar is er amper wifi.Speeltuin: Ten 1e, zoals de Vacansoleil verantwoordelijk zelf tegen mij zei, is er geen speeltuin. Een mini schuifaf en schommel kan je geen speeltuin noemen.Ten 2e betaal ik 19 euro voor plaats bij de speeltuin. Wat blijkt? We zitten helemaal aan de andere kant van het park, waar je de grote straat aan de ingang moet oversteken. Hier kan je je kind niet alleen laten lopen. Dan betaal ik nog eens 19 euro om dicht bij het zwembad te zitten. Hier weer hetzelfde verhaal. Andere kant van het park, enkel tenten bij het zwembad en toch mensen durven laten betalen vr plaats aan het zwembad! Geldklopperij! Echt schandalig!Uitleg medewerker: we rekenen op 6min van de voorziening die u kiest. En blijkbaar telt de rivier (eerder beek) ook als watervoorziening. Sorry, ik ga mijn kinderen niet onder een brug laten kruipen om te gaan zwemmen in een beek.Nota: heel het park ligt binnen de 6 min bij de speeltuin en water. Dus nogmaals: pure geldklopperij!Dit alles maakte ook dat ik vrijdag vertrokken ben in plaats van maandag. Dit was geen echte vakantie voor mij. Als alleenstaande moeder is het financieel al niet makkelijk, als je dan bedrogen wordt, is de vakantie helemaal verpest.Na een week wachten, trouwens nog altijd geen reactie op mijn klacht, terwijl er mij beloofd werd dat er tijdens mijn verblijf een oplossing zou gegeven worden.
Geboekte accomodatie problemem
Onze geboekte accomodatie bij vacancesoleil blijkt allesbehalve luxueus. Daarnaast ligt ze vlak naast een drukke verbindingsweg. Gevraagd om te mogen wisselen, vele accommodaties zijn leeg. Geen gehoor bij camping of vacancesoleil, telkens krijgen wij te horen dat alles vol zit wegens hoogseizoen. Wij hebben deze vakantie begin dit jaar geboekt met iets meer luxe het lijkt alsof ze ons ergens in de slechte accommodatie hebben gedumpt. Het lawaai van de auto’s maakt dat wij niet gezellig kunnen genieten van buiten en is heel erg storend. Rust is ons niet gegund. Mvg Ann De Prins
Geld ipv voucher
Hallo,wij hadden een vakantie geboekt met vacansoleil naar slovenie. Door het noodweer stond onze camping onder water en hebben ze onze reis geannuleerd. Wij zijn niet ingegaan op een andere bestemming maar hebben gewoon ons geld teruggevraagd. Dit kan volgens hun niet en we krijgen een tegoedbon. Wij willen graag ons geld want zijn niet van plan om nog met vacansoleil te reizen omdat wij uiterst ontevreden zijn over de communicatie. Er werd ons om 14u opgebeld dat we niet konden gaan terwijl we om 16u konden inchecken. Wij stonden net aan de grens met slovenie. We hadden zelf ook al gehoord van het noodweer en hadden onze twijfels als wij gingen kunnen gaan of niet. We hebben zelf verschillende keren gebeld en gemail en via de chat maar telkens kregen we niemand te pakken. Volgens alles dat ik opgezocht en gelezen heb hebben we recht op ons geld. Toch weigeren ze en spreken ze hun artikel 11 aan terwijl in artikel 10 duidelijk staat dat we recht hebben op terugbetaling als zij annuleren. Dit alles is gebeurd op zondag 6 augustus. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.Mvg Melissa
Betalen voor thermen terwijl inbegrepen volgens website
Beste,We boekten een campingplek via vacansoleil bij de natura camping bij therme olimia van 13/7 tot 20/7 in Slovenie. De website gaf aan dat we toegang hadden tot de thermen (Toegang tot Termalija Relax is eveneens gratis). Indien we hiervoor moeten betalen alle 7 dagen kost ons dit 2×6×17 + 3×6×13 = 511 euro. We zullen de tickers de volgende dagen bijhouden en verwachten een terugbetaling van vacansoleil.
misleiding ivm omboeking en annulatiekosten
Beste, op 11 juli 2021 wilde wij onze geboekte reis omboeken naar een andere plaats binnen vacansoleil. Aangezien dit op een zondag was konden wij vacansoleil niet bereiken om meer info te vragen hierover. Op de website staat dat je tot op de dag van vertrek kan annuleren, wat ons deed denken dat we toch nog een deel van de reissom zouden terugkrijgen aangezien de zin anders vrij nutteloos op de website staat anders leek het ons eerlijker om te schrijven dat je kan annuleren tot zoveel dagen voor datum vertrek. Wij belde naar de camping om aan hen te vragen of zij iets wisten van de procedure en daar werd ons verteld dat ze ons dankbaar waren dat we lieten weten dat wij niet gingen komen en dat we van vacansoleil nog wat gingen krijgen, maar dat we dat met hen moesten bespreken.Ik mailde vacansoleil ook op 11-07-2021 om te melden dat wij het vakantieverblijf gingen annuleren en we boekten het nieuwe verblijf, alsook via vacansoleil. Onderaan op onze factuur staat ook dat een omboeking mogelijk was, maar aangezien wij vacansoleil niet konden bereiken op zondag moesten wij onze plan trekken.Uiteindelijk heb ik 2 dagen na mijn mail zelf moeten bellen hoe het zat omdat wij van vacansoleil niets vernamen.Een vrouw aan de lijn zei me dat ze dit moest bespreken hoeveel we gingen terugkrijgen, om ons daarna te melden dat we op dag van aankomst niets terugkrijgen. De vrouw wist dat wij op dag van vertrek een omboeking nodig hadden, dus waarom ons nog een gevoel geven alsof we iets gingen terugkrijgen.Na de vakantie diende ik nog een klacht in wegens klantonvriendelijk, maar dit werd telkens met standaardtekst beantwoord.Wij zijn niet tevreden over de service die vacansoleil ons biedt.Ze waren onbereikbaar en de tekst op hun website was misleidend, hierdoor zijn wij nu 990 euro kwijt.Wij waren er ons zeker van bewust dat we moesten betalen hiervoor, maar echt het volledige bedrag intrekken terwijl we een omboeking deden naar een ander verblijf van vacansoleil is verre van klantvriendelijk.Wij verwachten dus hierbij een terugbetaling van een deel van ons geld.
Oneerlijke praktijken in verband met omboeken/annuleren tijdens coronacrisis
Geachte, wij hadden in februari via vacansoleil een autovakantie geboekt naar Italië. Van 03072020 tot 13072020 zouden wij verblijven in een stacaravan in Park Albatros in San Vincenzo. Gezien de ontwikkelingen omtrent het coronavirus en het grote dodenaantal in Italië wensten wij niet langer naar Italië te reizen. Wij namen op 27 maart via e-mail contact op met Vacansoleil om dit aan te kaarten. Via e-mail ontvingen wij de melding dat we onze reis gratis konden omboeken naar een andere locatie. Dit gratis omboeken kon slechts tot en met 15 april 2020 en de reis moest dan plaatsvinden in 2020. Een omboeking kon niet verschoven worden naar 2021aangezien Vacansoleil de prijzen voor volgend jaar nog niet ter beschikking had. In het geval dat we zelf wensten te annuleren, zouden we de annuleringskosten moeten betalen. Enkel bij negatief reisadvies kon er een coronavoucher worden voorzien. Omwille van de verdere ontwikkeling van het coronavirus in ons land hadden we besloten om nog even af te wachtenen geen omboeking te vragen vóór 15 april 2020. Regelmatig bezochten wij de website van Vacansoleil om na te kijken of er omwille van het coronavirus andere maatregelen werden getroffen. We bekeken of de mogelijkheid tot gratis omboeken van onze reis verlengd zou worden. Aangezien deze mogelijkheid niet langer geboden werd door Vacansoleil en wij bezorgd waren over de gezondheid van ons gezin, besloten wij op 23 mei een e-mailte sturen met de vraag om de vakantie te annuleren. Hierop ontvingen wij op 25 mei een antwoord met de gewijzigde annuleringsvoorwaarden en opnieuw de vermelding dat enkel bij een negatief reisadvies een coronavoucher konaangeboden worden. Er werd niet meer vermeld over de mogelijkheid om de reis om te boeken in geval van een positief reisadvies. Het spreekt voor zich dat we deze informatie ook hebbenopgezocht op hun website. Ook daar werd deze laatste mogelijkheid niet langer weergegeven. Daarom besloten wij om de reis alsnog te annuleren. Hierdoor zijn we ons voorschot van 515,35€ kwijt. Op 10 juni namen we telefonisch contact op met Vacansoleil. Op die dag verscheen op hun website de melding dat er een mogelijkheid was om een vakantie gratis om te boeken.De medewerker bevestigde dit telefonisch. Maar wij hadden onze reis geannuleerd. De medewerker zei dat de mogelijkheid tot gratis omboeken er steeds is geweest. Wij deelden mee dat dit niet het geval was. Deze mogelijkheid werd ons enkel tot en met 15 april 2020 geboden. De medewerker zei dat wij ons beter hadden moeten informeren en regelmatig de website hadden moeten raadplegen. Wij reageerden hierop dat we dit meermaals hadden gedaan. Enkel in geval van negatief reisadvies was een omboeking mogelijk of kon er een coronavoucher worden aangeboden. De medewerker zei hierop dat wij pech hadden en dat er geen terugbetaling mogelijk was. Wij hadden beslist om te annuleren en moesten de kosten betalen. Vandaag is er op de website van Vacansoleil niets terug te vinden over de mogelijkheid tot omboeken van een geboekte reis. Nu blijkt dit enkel nog mogelijk te zijn bij negatief reisadvies. Wij voelen ons bedrogen en opgelicht door Vacansoleil. We vinden dat zij ons beter hadden moeten informeren over de mogelijkheid tot omboeken van een reis. Zij hadden opzijn minst de periode waarbinnen deze mogelijkheid bestond, (voor ons was dit tot en met 15 april 2020) kunnen verlengen. Wij vinden hun werking niet klantvriendelijk en eisen ons voorschot terug. Of we willen op zijn minst de mogelijkheid krijgen om onze vakantie gratis om te boeken. We vinden dat niet elke consument op een gelijke manier behandeld wordt. Op de facebookpaginaVacansoleil Camping Holidays Belgium vonden we opmerkingen van verschillende personen dit na 15 april 2020 toch hun geboekte vakantie hadden kunnen omboeken. Er waren daarnaast ook opmerkingen van personen die deze mogelijkheid niet geboden werd en zich gedupeerdvoelen. Deze opmerkingen zijn vandaag echter niet meer terug te vinden op deze facebookpagina. Mogelijk heeft Vacansoleil deze gewist. Verder kan er op hun website niet meer terug gekeken worden naar eerdere berichtgevingover het coronavirus. De website wordt meerdere malen geüpdatet waardoor vorige meldingen niet langer zichtbaar zijn. Waarom is het voor de éne persoon wel mogelijk om een vakantie om te boeken na 15 april 2020 en voorandere personen niet? Wij zijn een gezin dat niet jaarlijks op reis kan gaan.Dat laten onze financiën niet toe. Wij kunnen geen vliegreis betalen. Daarom kozen we voor een autovakantie naar een camping in het buitenland. Onze laatste reis dateert van juli 2018.Indien Vacansoleil de mogelijkheid tot omboeken had verlengd, hadden wij hier zeker gebruik van gemaakt om een vakantie in eigen land te boeken. Aangezien we ons voorschot nu kwijt zijn, hebben we zelfs die mogelijkheid niet meer. We hopen dat u ons kan helpen ons voorschot toch tekunnen recupereren. Vriendelijke groeten, Nicolas Van Echelpoel
Probleem met plaats van Waikiki 1 op camping .
Beste , Op 11 november boekten we een verblijf op camping Altomincio aan het Gardameer . Het is reeds de 5e keer op rij dat we via jullie een vakantie van 10 nachten boeken op deze camping . We kennen de camping dus al zeer goed en boeken daarom ook zeer bewust een Waikiki 1 die volgens de gegevens op de website op het lagergelegen gedeelte ligt . Nu krijg ik vandaag telefoon dat een deel van de Waikiki 1 naar het hogergelegen gebied verhuist en wij deze zomer dus ook daar onze vakantie moeten doorbrengen . Nochtans blijven er ook wel waikiki’s in het lagergelegen gedeelte van de camping , waar wij dus voor gekozen hebben , staan . Er is zogezegd voor ons geen mogelijkheid om een verblijf beneden te krijgen . Wel spijtig dat jullie klanten die al 5 jaar via jullie op dezelfde camping boeken zo behandelen . Wij hebben beneden geboekt en willen ook daar verblijven ..: Jullie personeel aan de telefoon wimpelt ons af met goedkope uitvluchten dus daarom maar via deze weg . MvG
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten