Meest recente klachten

C. V.
18/08/2023

Vacansoleil: bedrieglijke reclame en beloftes die niet nagekomen worden

Hieronder de klacht die ik bij Vacansoleil heb ingediend maar die onvoldoende voor mij is opgelost.Wifi: er wordt wifi beloofd in het park, ik ben alleenstaande mama met 3 kids. Op de momenten waarop ik bezig ben, is het niet makkelijk de kinderen bezig te houden, zeker niet bij regen. Ik kies dus een park met wifi om ervoor te zorgen dat de vakantie voor iedereen aangenaam blijft. Blijkt dan dat je verder dan 10m van de receptie geen wifi hebt en zelfs daar is er amper wifi.Speeltuin: Ten 1e, zoals de Vacansoleil verantwoordelijk zelf tegen mij zei, is er geen speeltuin. Een mini schuifaf en schommel kan je geen speeltuin noemen.Ten 2e betaal ik 19 euro voor plaats bij de speeltuin. Wat blijkt? We zitten helemaal aan de andere kant van het park, waar je de grote straat aan de ingang moet oversteken. Hier kan je je kind niet alleen laten lopen. Dan betaal ik nog eens 19 euro om dicht bij het zwembad te zitten. Hier weer hetzelfde verhaal. Andere kant van het park, enkel tenten bij het zwembad en toch mensen durven laten betalen vr plaats aan het zwembad! Geldklopperij! Echt schandalig!Uitleg medewerker: we rekenen op 6min van de voorziening die u kiest. En blijkbaar telt de rivier (eerder beek) ook als watervoorziening. Sorry, ik ga mijn kinderen niet onder een brug laten kruipen om te gaan zwemmen in een beek.Nota: heel het park ligt binnen de 6 min bij de speeltuin en water. Dus nogmaals: pure geldklopperij!Dit alles maakte ook dat ik vrijdag vertrokken ben in plaats van maandag. Dit was geen echte vakantie voor mij. Als alleenstaande moeder is het financieel al niet makkelijk, als je dan bedrogen wordt, is de vakantie helemaal verpest.Na een week wachten, trouwens nog altijd geen reactie op mijn klacht, terwijl er mij beloofd werd dat er tijdens mijn verblijf een oplossing zou gegeven worden.

Opgelost
A. D.
13/08/2023

Geboekte accomodatie problemem

Onze geboekte accomodatie bij vacancesoleil blijkt allesbehalve luxueus. Daarnaast ligt ze vlak naast een drukke verbindingsweg. Gevraagd om te mogen wisselen, vele accommodaties zijn leeg. Geen gehoor bij camping of vacancesoleil, telkens krijgen wij te horen dat alles vol zit wegens hoogseizoen. Wij hebben deze vakantie begin dit jaar geboekt met iets meer luxe het lijkt alsof ze ons ergens in de slechte accommodatie hebben gedumpt. Het lawaai van de auto’s maakt dat wij niet gezellig kunnen genieten van buiten en is heel erg storend. Rust is ons niet gegund. Mvg Ann De Prins

Opgelost
M. M.
9/08/2023

Geld ipv voucher

Hallo,wij hadden een vakantie geboekt met vacansoleil naar slovenie. Door het noodweer stond onze camping onder water en hebben ze onze reis geannuleerd. Wij zijn niet ingegaan op een andere bestemming maar hebben gewoon ons geld teruggevraagd. Dit kan volgens hun niet en we krijgen een tegoedbon. Wij willen graag ons geld want zijn niet van plan om nog met vacansoleil te reizen omdat wij uiterst ontevreden zijn over de communicatie. Er werd ons om 14u opgebeld dat we niet konden gaan terwijl we om 16u konden inchecken. Wij stonden net aan de grens met slovenie. We hadden zelf ook al gehoord van het noodweer en hadden onze twijfels als wij gingen kunnen gaan of niet. We hebben zelf verschillende keren gebeld en gemail en via de chat maar telkens kregen we niemand te pakken. Volgens alles dat ik opgezocht en gelezen heb hebben we recht op ons geld. Toch weigeren ze en spreken ze hun artikel 11 aan terwijl in artikel 10 duidelijk staat dat we recht hebben op terugbetaling als zij annuleren. Dit alles is gebeurd op zondag 6 augustus. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.Mvg Melissa

Opgelost
P. S.
14/07/2023

Betalen voor thermen terwijl inbegrepen volgens website

Beste,We boekten een campingplek via vacansoleil bij de natura camping bij therme olimia van 13/7 tot 20/7 in Slovenie. De website gaf aan dat we toegang hadden tot de thermen (Toegang tot Termalija Relax is eveneens gratis). Indien we hiervoor moeten betalen alle 7 dagen kost ons dit 2×6×17 + 3×6×13 = 511 euro. We zullen de tickers de volgende dagen bijhouden en verwachten een terugbetaling van vacansoleil.

Opgelost
G. E.
22/09/2021

misleiding ivm omboeking en annulatiekosten

Beste, op 11 juli 2021 wilde wij onze geboekte reis omboeken naar een andere plaats binnen vacansoleil. Aangezien dit op een zondag was konden wij vacansoleil niet bereiken om meer info te vragen hierover. Op de website staat dat je tot op de dag van vertrek kan annuleren, wat ons deed denken dat we toch nog een deel van de reissom zouden terugkrijgen aangezien de zin anders vrij nutteloos op de website staat anders leek het ons eerlijker om te schrijven dat je kan annuleren tot zoveel dagen voor datum vertrek. Wij belde naar de camping om aan hen te vragen of zij iets wisten van de procedure en daar werd ons verteld dat ze ons dankbaar waren dat we lieten weten dat wij niet gingen komen en dat we van vacansoleil nog wat gingen krijgen, maar dat we dat met hen moesten bespreken.Ik mailde vacansoleil ook op 11-07-2021 om te melden dat wij het vakantieverblijf gingen annuleren en we boekten het nieuwe verblijf, alsook via vacansoleil. Onderaan op onze factuur staat ook dat een omboeking mogelijk was, maar aangezien wij vacansoleil niet konden bereiken op zondag moesten wij onze plan trekken.Uiteindelijk heb ik 2 dagen na mijn mail zelf moeten bellen hoe het zat omdat wij van vacansoleil niets vernamen.Een vrouw aan de lijn zei me dat ze dit moest bespreken hoeveel we gingen terugkrijgen, om ons daarna te melden dat we op dag van aankomst niets terugkrijgen. De vrouw wist dat wij op dag van vertrek een omboeking nodig hadden, dus waarom ons nog een gevoel geven alsof we iets gingen terugkrijgen.Na de vakantie diende ik nog een klacht in wegens klantonvriendelijk, maar dit werd telkens met standaardtekst beantwoord.Wij zijn niet tevreden over de service die vacansoleil ons biedt.Ze waren onbereikbaar en de tekst op hun website was misleidend, hierdoor zijn wij nu 990 euro kwijt.Wij waren er ons zeker van bewust dat we moesten betalen hiervoor, maar echt het volledige bedrag intrekken terwijl we een omboeking deden naar een ander verblijf van vacansoleil is verre van klantvriendelijk.Wij verwachten dus hierbij een terugbetaling van een deel van ons geld.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform