Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Problemen kwaliteit Hoekzetel
Hebben vorig jaar na wikken en wegen een hoekzetel gekocht bij jullie...na paar weken begon het doorzakken reeds terwijl die enorm weinig gebruikt werd...'we hadden optie 5jaar garantie bijgekocht maar dit hoorde sowieso iets tijdens gewone garantie Hebben gemaild maar niks terug gehad....Later was doorzakken nog erger en ook kleurverschil ondertussen...tevens zakt zetel volledig door dat we bang zijn die gaat breken....hadden gemaild en mail terug en foto's gestuurd maar helemaal niks....zetel van 2000€ is rijp voor de schroot....en nu....herstelling kan sowieso niet.....willen geld terug en hadden beteren de duurdere lederen gekocht die toen in reclame stond....'jammer zo een bedrijf geen moeite doet....
geen tussenkomst herstelling van zomaar losgekomen en gebroken spiegel
Geachte, Ik kocht in 2006 onder andere een slaapkamer bij Top Interieur Izegem bestaande uit ledikant met nachtkastjes, grote kleerkast, commode en bijhorende spiegel.Enkele weken geleden is die spiegel zomaar losgekomen van het houten bord en via de commodekast op de grond in stukken kapotgevallen. Zo is er schade aan de commode en is er natuurlijk de kapotte spiegel. Ik merkte tot mijn verwondering dat de spiegel van 80x80cm slechts met 2 kleefstrips was bevestigd op het houten bord, m.i. een garantie voor problemen ooit. Na meerdere emails met de klantendienst van Top Interieur om tot een oplossing te komen, is er na een nochtans veelbelovend begin uiteindelijk helaas geen oplossing uit de bus gekomen. Nochtans was ik tevreden geweest met enkel een nieuwe spiegelplaat of ev. een gelijkaardige spiegel. Na het versturen van de nodige info via de factuur van destijds, zeiden ze echter dat ze niet meer samenwerken met de leverancier in kwestie en dat de spiegel niet meer verkrijgbaar is. Hun huidige leveranciers zouden ook geen spiegel op maat kunnen leveren. Mijn laatste voorstel was dan dat ik zelf een spiegelplaat zou bestellen en deze zou bevestigen, met de vraag of zij bereid waren om tussen te komen in de onkosten (ten belope van ca 125 euro) die ik eigenlijk niet zo gehad mogen hebben. Maar na deze vraag veranderde de toon van antwoord en werd droogweg gezegd dat Top Interieur niet tussenkomt voor een factuur van 2006, ondanks eerdere emails waar ze zogezegd wel een oplossing gezocht hebben. Ik vind sowieso dat een dergelijk voorval niet onder een maximum garantietermijn van pakweg 1 of 2 jaar moet vallen. Een spiegel mag niet zomaar loskomen. Wat indien daar lichamelijke letsels uit waren voortgekomen, bv. doordat de (grote) stukken spiegel in een wieg met een baby zouden zijn terecht gekomen? Sorry, wij kunnen daar geen verantwoordelijkheid in nemen ? Ik vind allesbehalve een correcte service naverkoop, zelfs rekening houdende met de factuurdatum. Het is gelijk ramen in huis zomaar uit een kozijn zouden vallen en dat dit een normaal risico voor de klant zou zijn... Ik sta er nog steeds volledig voor open om tot een oplossing te komen met Top Interieur Izegem hetzij een gelijkaardige vervangende spiegel hetzij via een principiële tegemoetkoming in de kosten voor herstelling.Ik dank u bij voorbaat voor uw bemiddeling hierbij.Mvg.
Levering is niet comform wat er besteld en betaald volledig betaald is geweest
Wij bestelden een eetplaats van het Italiaanse merk Calligaris en werd niet comform geleverd.maw zijn er maar liefst 3 van de 6 stoelen niet afgewerkt, prijs per stoel 618€. 3 van de 6 stoelen hebben telkens 1 onafgewerkte poot maw is NIET afgerond (gewoon afgezaagd)en ook niet geverfd.alsook is er een groot kleurverschil met de tafelpoot tov van de stoelpoten.vertegenwoordiger van italiaanse firma langs geweest alsook telefonisch contact gehad met de zaakvoerder( die we trouwens persoonlijk kennen) van Top interieur en beiden vinden onze klacht nogal minimalistisch.kleurverschil is normaal want tafelpoot en stoelpoten worden op een andere lijn gespoten, onafgewerkte poot is te wijten aan de productielijn en wordt niet als klacht aanvaard.dit is het antwoord van onze leverancier zegt Top interieur en daarmee moeten we het doen.resultaat is dat ze 1 stoel (de Slechtste volgens hun) gaan vervangen en kleurverschil wimpelen ze af.Top interieur komt totaal NIET op voor zijn klant en schuift gewoon alles door naar zijn leverancier.ze doen gewoon ook geen enkele moeite om tot een oplossing te komen.Dit is voor ons totaal onprofessioneel en vinden ons genoodzaakt verdere stappen te ondernemen om gehoor te krijgen, daar er vanuit Top interieur niets wordt ondernomen.wij raden iedereen aan die ooit bij Top interieur aankoopt NOOIT het volledige bedrag te betalen voor alles goed is gecontroleerd bij levering.
Foute afmeting eetkamer, schade muur en lange wachttijd na onvriendelijke naservice
Beste,Met grote teleurstelling las ik uw mails van Top Interieur Massenhoven.Op 16 juli 2022 bestelden we een houten wand met tv-meubel ter waarde van 2500 euro, een mooi aankoopbedrag.De verkoopster gaf ons toen een fantastisch gevoel en we waren blij dat we gekozen hadden voor een zaak zoals Topinterieur en een Belgische firma om onze woonkamer aan te kleden.Er werd ons wel verwittigd dat de normale wachttijd van zo’n 8 weken, geschat moest worden op 14 à 16 weken, maar dat ze hun uiterste best zouden doen om alles zo snel mogelijk te leveren.Nog steeds tevreden van onze aankoop (al was het wel sneu dat we moesten bijbetalen om een minder hoog paneel op maat te laten snijden) namen we dit erbij en keken uit naar een afgewerkte woning tegen september/oktober. Na onze verhuis in augustus mochten we de correcte afmetingen doormailen en zouden ze snel contact met ons opnemen.Vanaf hier viel de communicatie een lange tijd stil.Einde september informeerde mijn vriend of de afmetingen wel degelijk ontvangen werden. De persoon aan de telefoon confirmeerde dit en daarop viel opnieuw een stilte.Onze eerste homewarming moest echter reeds uitgesteld worden, want einde november was er nog steeds geen spoor van onze ‘eetkamer’ met artikelnummer 210/25000.Begin december (een kleine week voor e plaatsing) kregen we plots telefoon met de, niet echt vriendelijke, mededeling dat ons meubel 13 december in de voormiddag geleverd werd.Even haperend omdat ik niet wist hoe die dag iemand thuis kon zijn, vroeg ik of dit ook nog eventueel op een ander moment kon of niet. De persoon van Top Interieur Massenhoven kon dan niet garanderen of het diezelfde week nog kon en zou dit dan opnieuw moeten bekijken.Noodgedwongen wrong mijn partner zich in bochten bij zijn werkgever om die dag alsnog van thuis uit te kunnen werken omdat we zo zeker waren dat we gesetteld waren tijdens de feestdagen.Op 13 december was het dan zo ver. Twee vriendelijke werkmannen stonden na 5!!! maanden eindelijk met onze eetkamer aan de deur.We hadden alles mooi aan de kant geschoven zodat mijn vriend toch nog het nodige kon doen voor zijn werk. Hij had alle vertrouwen in de werkmannen dus liet hen hun werk doen.Toen hij even poolshoogte nam, werd duidelijk dat er iets niet klopte! Er was een grote spatie tussen het plafond en de vloer.De juiste afmetingen stonden echter overal correct genoteerd, zelfs op de panelen zelf.Echter, de latten waren veel te kort versneden.Na overleg werd het eerste paneel uiteraard opnieuw van de muur verwijderd en terug meegenomen.Gevolg: Verschillende gaten in onze muur en plekjes zonder verf.We namen meteen contact op met de verkoopster Dolores (wiens nummer mijn vriend nog ergens vond).Ze voelde met ons mee en zou er alles aan doen om dit probleem spoedig op te lossen.Echter, zij heeft niet die verantwoordelijkheid en stuurde ons na enkele telefoontjes en 2 weken later door naar Lia Van Reeth.Sindsdien kreeg mijn vertrouwen in Top Interieur een enorme deuk.De onverschillige communicatie en ongeïnteresseerde indruk, gaven me naast de schade aan onze muur een nog slechter gevoel.Het surplus dat we betaalde om alles op maat te laten snijden en de reeds lange wachttijd kwamen daarbovenop.Op 27/12/’22 ontving ik een mail dat het paneel opnieuw geleverd zou worden de 2de week januari (weliswaar onder voorbehoud).De teleurstelling was groot en ik stelde de vraag of er enige tegemoetkoming mogelijk was voor de lange wachtduur, de gaten in de muur, de verfschade en het ongemak (ik lag hier al weken wakker van).Het enige antwoord dat ik hierop ontving, was:“Goede morgen mevrouw Van Son,Het is onze plicht om te zorgen dat uw bestelling in orde wordt gebracht en daar gaan we dan ook voor zorgen.MvgLia”Dit wijst op weinig binding met de klanten en absoluut geen interesse om die te behouden.Vergissen is menselijk, maar het zoeken naar een oplossing bij een ontevreden klant is toch het minste wat je mag verwachten bij een interieurzaak die duurzaam materiaal zou moeten verkopen.Op 09/01/2023 werden we nog steeds niet op de hoogte gebracht van de nieuwe plaatsing.Ik nam dus zelf contact op, waarna ik op 10/01 opnieuw in een koude mail mocht lezen dat de panelen EINDE januari pas geleverd zullen worden en dat ze dan een planning kunnen opstellen.Dit wil zeggen dat we dan bijna 7 maanden wachtende zijn op onze aankoop, waarvan we er 2 mochten kijken op een beschadigde muur.Soms ben ik zelfs bang dat de eetkamer zo’n wrange nasmaak heeft, dat deze me niet meer zal kunnen blij maken.Mensen waartegen wij reeds dit verhaal deden (onze homewarming blijft immers op zich wachten) vallen tevens achterover omdat Top Interieur toch gekend stond als een zaak met iets meer klasse dan de gemiddelde meubelwinkel.Ik ben benieuwd waar dit verhaal eindigt.Momenteel vind ik dit allesbehalve goede reclame.Benieuwd wat u vindt van deze klantenservice.Warme groet,Brigit
slechte herstoffering
eerste kwartaal 2022 werd onze nieuwe natuzzi zetel geleverd, aangekocht bij topinterieur. Na enkele maanden waren de zittingen al volledig aan het verharen, de stof zag er versleten uit. op 30/08/2022 werd de zetel opgehaald (na een klacht hierover) voor herstoffering. dit onder garantie. op 04/10/2022, na een maand zonder zetel te zitten werd hij eindelijk opnieuw geleverd.de zetel werd inderdaad geherstoffeerd, maar heel slecht gedaan, de spanning staat niet overal gelijk waardoor de zittingen rare vormen hebben, en ook is enkel de zitting herdaan, waardoor er nu een kleurverschil en stofverschil zit tussen de zitting en de leuningen. ook al staat er vermeld in hun eigen rapport dat dit volledig werd herdaan, wat dus duidelijk niet het geval is. alsook worden we maar verwacht, aangezien onze hond af en toe in de zetel komt, te aanvaarden dat de schade van de hond zou voortkomen, terwijl de gehele zetel het probleem had. ze proberen gewoon het probleem van zich af te schuiven. schandalig dat een zetel van enkele jaren geleden van 1000 euro met hetzelfde gebruik bijna 8 jaar meegaat, en een zetel van natuzzi van +- 6000 euro bij topinterieur slechts een half jaar. Alsook proberen de problemen van zich af te schuiven is zeker not done, gezien de prijs van de zetel verwacht ik dan ook een correcte oplossing. zelfs de medewerker die de zetel kwam afleveren zag het probleem onmiddelijk en heeft dit zelf ook gemeld op zijn documenten. het is eerst en voortal niet aan topinterieur te bepalen hoe een schade is ontstaan, zeker gezien dit duidelijk over de gehele zetel was, zelfs stukken die zelden werden gebruikt. alsook is er duidelijk te zien, op de stukken die niet geherstoffeerd zijn, dat de schade wel degelijk nog steeds aanwezig is. ook hier dus duidelijk dat ze het maar deels hebben opgelost en ze er zich snel vanaf wilden maken. graag een correcte oplossing, voor een zetel van dit budget zou dit niet mogen na 6 maanden gebruik. grootste rommel ooit, naast de slechte service van dienst naverkoop.
Oplichting
Beste Wij bestelden bij Top Interieur Izegem nieuwe meubelen voor ons nieuwe appartement, daar qe onze woning verkocht hebben . Voor € 12.190 euro aan meubelen, eetplaats ,salon etc.Bij levering werd schade vastgsteld en kleurverschil op de TVkast, werd ook op de leveringsbon TopInterieur gemeld door hun mensen.Later is er ook nog een afgevaardigde ( deskundige terzake ? ) langs geweest die schriftelijk heeft bevestigd dat de schade onherstelbaar is en er wel degelijk een kleurverschil is op de TV kast. Klachten worden arrogant weggelachen , aangetekende brieven onbeantwoord.Dit is zuivere oplichting en misbruik van vertrouwen .Wij wonen nu reeds op ons nieuw appartement en willen graag de nieuwe meubelen welke wij hebben besteld ! vriendelijke groeten Joris Hollebeke Wetteren
Kussens slechte kwaliteit
Geachte,Wij hebben een lounge zetel gekocht op 01/09/2018 bij top interieur Izegem van fabrikant passe partout een Belgische meubelontwerper en fabrikant, geleverd op 26 /11/2018.Op 23 mei 2019 heb ik topinterieur aangeschreven ivm enorme inzakkingen van de kussens, daar werd mij meegedeeld dat we de kussens wekelijks moeten opschudden en ik heb nieuwe rugvullingen heb ik gekregen. Nu 8 maanden later geen verschil , het blijft enorme inzakkingen nog verslechterd en als je opklopt wekelijks komt er iets uit de vulling , de pluimen vliegen eruit bij wijze van spreke,.De fabrikant maakt reclame met elk model,elk detail tot de laatste schroef ,vulling of stoffering word is handgemaakt en samengesteld in onze europese productie faciliteiten.
Inzakken zetel na 5 maanden
Wij hebben een zetel gekocht nog geen 5 maanden geleden bij topinterieur,dit is een zetel van 2925 euro in stof,na ongeveer 5 maanden zakken de kussens volledig in,dit zou niet mogen met een zetel die nog geen 5 maande oud is..ik heb in het verleden ook al stoffen zetels gekocht die goedkoper waren en ik ben er me van bewust dat dit achter een paar jaar kan inzakken maar niet achter 5 maanden,ik schud de kussens af en toe op maar geen effect achter 1 x erop te zitten weer helemaal ingezakt..het is precies of de vulling in de kussen te klein is voor de kussen zelf,wij hopen dat hier een oplossing kan voor geboden worden want dit is echt geen zicht en zo een dure zetel zou toch betere kwaliteit mogen hebben
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten