Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Ongewilde verzekeringen
Beste, Bij het kopen van een MacBook Air bij switch op 27/01/2022 ben ik zonder dat ik het wist een aantal abonnementen aangesmeerd... Deze abonnementen kosten mij maandelijks ruim162 euro! Allen via aparte firma's en rekeningnummers van mijn rekening gehaald. Zie de namen en rekeningen hieronder. Forfait avantage FR7613825002000801239511189Buy Back SFAM FR7630003021800002093345783Forfait assistance SFAM FR7630003021800002093345783Contrat d'assurance FR7630003021800002093345783Ik heb zelf geen contractnummer of gegevens van deze firma's. Ik probeerde Celside te contacteren, omdat dit het enige foldertje is dat ik bij Switch mee kreeg. Maar zij kunnen op basis van mijn naam niets terugvinden.Graag zet ik deze betalingen stop, en indien mogelijk ontvang ik de bedragen terug.Alvast bedankt.
Ik kan nergens mijn verzekering stoppen
Beste,Ik betaal maandelijks een bedrag aan switch verzekering voor mijn ipad. Graag wil ik dit stoppen maar de winkel en de website van de switch winkels zijn niet meer beschikbaar. Hoe kan ik dit abonnement stoppen?
Contracten gedwongen afgesloten bij aankoop iPhone Switch
Beste,Bij het kopen van een iPhone op 13 december 2021 bij switch ben ik zonder dat ik het wist een aantal abonnementen aangesmeerd...Deze abonnementen hebben mij tot dusver via domiciliering meer dan 2700 euro gekost! Allen via aparte firma's en rekeningnummers van mijn rekening gehaald. Zie de namen en rekeningen hieronder.FR7630004024750001092765608 CYRANAFR7630003021800002093345783 Buy Back-SFAMFR7630004024750001068738708 SFAMFR7630004024750001068738708 Societe Francaise d AssuranceFR7610107001180031607000436 SFAMFR7610107001180031607000436 Societe Francaise d'AssuranceMvg,
Opgelicht door medewerker SWITCH MECHELEN
Beste oplichters, Op 2/11/2021 heb ik een Macbook Air aangekocht bij Switch te Mechelen. Ik heb deze hier aangekocht omdat zij een studentenkorting aanbieden van 6%. Dus ik ga naar die winkel om mijn laptop aan te kopen, hier probeerde de verkoper, Vince, mij allerlei contracten aan te smeren, ik zei dat ik hierin niet geïnteresseerd was. Vervolgens zei hij dat er op dat moment een cashback van €250,00 mogelijk was. Hierin was ik wel geïnteresseerd, omdat ik namelijk nog studente ben en zo'n een aankoop redelijk duur is voor mij. Nadien was hij bezig op zijn tablet en zei hij mij dat ik iets moest ondertekenen zodat ik mijn cashback zou ontvangen. Nu deze week, zeven maanden later, ontdek ik dat er een bedrag van mijn rekening afgaat, via domiciliëring, van de zogezegde schuldeiser 'Cyrana'. Ik ken dit bedrijf niet, dus zoek ik dit even op google, en zag dat het verbonden is aan Switch. Ik lees via reviews dat zij andere klanten ook hebben opgelicht en bij deze klanten er elke maand bedragen afgegaan zijn. Dus ik zoek in mijn historiek of er nog bedragen zijn afgegaan en zie dat er een totaal van €874,77 is afgegaan!!!! Zonder mijn afweten!! Ik stond perplex toen ik dit zag! De verkoper van Switch en Switch als bedrijf hebben mij opgelicht!! Ik eis dat het contract per direct wordt stopgezet en dat mijn gestolen geld me terug wordt gestort!!!OOk heb ik die €250,00 cash back nooit teruggezien!! Totale oplichterij dus!!!!Ik houd het hier niet bij !! Ik dien ook een klacht in bij FOD Economie! Dit is zo schaamteloos!! Dat zulke bedrijven nog mogen bestaan!!!Dieven!!!!!Met zeer boze groeten,S. El K.
Oplichting contract Cyrana
Beste, Op 02/10/21 begaf ik mij naar de Switch store voor de aankoop van een Apple macbook. Bij de aankoop werd een CashBack actie voorgesteld. Om gebruik te maken van de Cashback moest ik bepaalde gegevens doorgeven. (Adres, tel nr, e-mail,...). Zonder het zelf te beseffen had ik een engagement voor de diensten van HUBSIDE & CYRANA aangegaan, waar daags nadien een lijvig document van gestuurd werd met in kleine lettertjes de domiciliëringen per pack en dat de keuze voor welke packs binnen 30 dagen diende doorgegeven te worden. Daags nadien thuis heb ik de aankoop geannuleerd. Voor de abonnementen heb ik lang dienen te telefoneren en aan de lijn gehangen, waarbij ze mij telkens trachtte te overtuigen hoe geweldig die packs waren en welke voordelen ik allemaal wel niet miste indien ik toch zou willen opzeggen. Indien gewenst kan ik meerdere details telefonisch bezorgen en nadien op mail zetten. Ik ben gelukkig handig en slim genoeg geweest om de correcte mails en telefoon nrs te vinden en dit af te kunnen handelen. Heel wat andere mensen zijn lees ik ondertussen ook gedupeerd. Ook mijn dochter verliep hetzelfde bij aankoop van een paar oortjes. Switch is een schande voor het Apple imago.
Problemen met bedragen die via domiciliering van mijn rekening afgaan
Beste, ik bestelde een I phone bij switch, bij de toog vertelde ze of ik gebruik wil maken van een caschback van 200€?aangezien er dus eenmalig 24,99€ van mijn rekening afging leek me dit een interessante deal.Nu plots zie ik verschillende bedragen van mijn rekening afgaan van:SFAM: -52.99€CYRANA: 2x -24,99 SOCIETE FRANÇAISE: 2x -19,99€HUBSIDE:-24,99€BUY-back-sfam: -9,99€Na telefonisch contact werd me verteld dat ik zogezegd een verzekering heb genomen voor al mijn toestellen etc. Dit was dus niet zo en ze willen vertellen mij dat ik er niet onderuit kan aangezien mijn handtekening is gezet, terwijl ik hier helemaal niet om heb gevraagd. Dit ging enkel om een cashback.Ik zou graag mijn geld terug willen opeisen en dat alle diensten worden stopgezet. Ik voel me echt in het zak gezet door de medewerkers van SWITCH.Een dag erna lees ik op HLN dat ik dus niet de enige ben.Ik hoop dat u me begrijpt en dat dit word rechtgezet of ik ben genoodzaakt om juridische stappen te zetten.Mvg
Oplichting contract cyrana /switch
In de maand december zijn wij naar switch in Wijnegem binnengegaan om een glasbescheming te zetten op mijn iPhone .Direct aan de kassa werd mij een cashback van 20,00 euro aangeboden, hiervoor moest ik veel gegevens invullen en bepaalde dingen ondertekenen. Opeens haalde de verkoper een blad boven met verschillende packs op. Hij zei om het welcome+ pack te nemen want dit was zogezegd gratis. De verkoper drong er redelijk intensief op aan dat ik een aantal dagen later zeker naar Cyrana moest bellen. Op dezelfde maand heb ik contact opgenomen met cyrana om het te wijzigen naar PACK WELCOME + : voor een bedrag van 0,00 € per maand. Toen ik dit deed vertelde Cyrana mij dat ik op het duurste Exception+ pack zat. Aan de telefoon kon ik mij hier vlug voor uitschrijven zo te zien moet bij een aanpassing van een pack ook een verplichte bevestigingsmail van Cyrana aankomen dat aantoont dat de verandering is gelukt. Nu met het nieuws dat is uitgekomen, dat Switch mensen aan het afzetten is, las ik het mij toegestuurde contract toch eens even door. Hier zag ik dat ik voor 6 maanden minstens voor dit duurste pakket moet betalen. Buiten dit hebben ze ook zonder mijn medeweten mij aangesloten op een foto print service ter waarde van 300 euro per jaar wat nergens aangegeven was en mij nooit verteld is , wat ik zelf niet geaccepteerd heb. Ondertussen nog altijd geen cash back bedrag gezien
Verzekering Celsid? Cyrana?
Ik kocht op 20/01/2022 een iPhone bij Switch Gent. De verkoper wou het toestel niet afleveren zonder dat ik toestemde met een verzekering (waarvan ik zei ze niet nodig te hebben) en tegelijk een soort klantenkaart. Het was gratis, als je meer dekking wou dan de standaarddekking was het wel betalend. Je moest binnen de maand opzeggen, en dan was er geen enkele verplichting. Ik probeer nu al meerdere dagen dit te doen, en wordt door de betrokken verzekering van het kastje naar de muur gestuurd: ze gingen vorige woensdag binnen de 72 uur terugbellen, want de lijnen waren te druk (niet teruggebeld), vandaag wordt er gewoon niet opgenomen, alleen wachtmuziek en na enkele tijd wordt je gevraagd op een ander moment terug te bellen. Via de website vond ik nog andere nrs, maar telkens dezelfde methode: wachtmuziek, en dan afsluiten... Op 1 van die nummers werd dan uiteindelijk opgenomen, maar daar ging het over een klantenkaart, en die kon mij niet verder helpen de dame raadde aan een aangetekend schrijven naar het Franse moederhuis te sturen, of er naartoe te bellen. Wat een schande voor Switch: daar zet ik geen voet meer binnen, tenzij morgen om in de winkel met luide stem de discussie aan te gaan, zodat potentiële klanten in de winkel gewaarschuwd zijn en niet in de val trappen
Switch Cyrana mensen bedriegen
Voor en tijdens de verkoop wordt de Cashback via Cyrana door Switch voorgeschoteld als ‘je moet u daar niets van aantrekken, wij regelen alles hier wel voor u…’Echter, … na verkoop schuiven ze alle verantwoordelijkheid af naar hun zogezegde partner Cyrana….Switch, hou op met dat onder één hoedje spelen met die oplichters, want jullie zijn medeplichtig aan deze wantoestanden!!!En nu wachten op het bevestiging van stopzetting contract ,meer dan 1week wachten op bevestigingsmail, maar alles door SWITCH SHOPPINGSCENTER WIJNEGEMstop met bedriegen van mensen!!!!!Nu zeggen ze geen cashback Als je abonnement stopzet Toestel dat ik gekocht heb staat op website 909€ en ze verkopen dat aan mij aan 939€. Puur diefstal ik heb helemaal geen vertrouwen in deze winkel meer
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten