Ik kocht op 20/01/2022 een iPhone bij Switch Gent. De verkoper wou het toestel niet afleveren zonder dat ik toestemde met een verzekering (waarvan ik zei ze niet nodig te hebben) en tegelijk een soort klantenkaart. Het was gratis, als je meer dekking wou dan de standaarddekking was het wel betalend. Je moest binnen de maand opzeggen, en dan was er geen enkele verplichting. Ik probeer nu al meerdere dagen dit te doen, en wordt door de betrokken verzekering van het kastje naar de muur gestuurd: ze gingen vorige woensdag binnen de 72 uur terugbellen, want de lijnen waren te druk (niet teruggebeld), vandaag wordt er gewoon niet opgenomen, alleen wachtmuziek en na enkele tijd wordt je gevraagd op een ander moment terug te bellen. Via de website vond ik nog andere nrs, maar telkens dezelfde methode: wachtmuziek, en dan afsluiten... Op 1 van die nummers werd dan uiteindelijk opgenomen, maar daar ging het over een klantenkaart, en die kon mij niet verder helpen de dame raadde aan een aangetekend schrijven naar het Franse moederhuis te sturen, of er naartoe te bellen. Wat een schande voor Switch: daar zet ik geen voet meer binnen, tenzij morgen om in de winkel met luide stem de discussie aan te gaan, zodat potentiële klanten in de winkel gewaarschuwd zijn en niet in de val trappen