Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
dienstverlening
Dit is de brief die ik gestuurd heb naar de klantendienst Q-park Geachte, Betreft : mijn ervaring met Q-park Astridplein Antwerpen 1. Ik heb slechte ervaring met meerdere Q-parkings. Het is mij al verschillende malen overkomen dat ik geen QR-code krijg op mijn app zodat ik niet meer terug in de parking kan om mijn wagen op te halen. Daarom heb ik mijn account verwijderd (dacht ik). Dinsdag 26/8 rijd ik de parking Astridplein binnen en gaat de slagboom automatisch open zodat ik geen ticket kan nemen. Gezien ik vermoed dat mijn account dus niet weg is, installeer ik terug de app en probeer in te loggen maar dat lukt niet meer. Ik klik dan op ‘Paswoord vergeten’. Ik heb dit 3 maal gedaan met 2 verschillende apparaten maar tot vandaag (bijna 1 week ) nog geen reactie gekregen. Dus kon ik geen QR-code krijgen om mijn auto te gaan ophalen op 29/8. Ik moet dus wachten tot een andere persoon de parking inging om samen binnen te glippen om mijn auto op te halen. Kunnen jullie zorgen dat de automatische nummerplaatherkenning voor mijn wagens stopt zodat ik terug gewoon een ticket kan nemen bij het binnenrijden van de parking? Mercedes GLE 2 DEE 459 Citroen C4 2 CJD 953 2. Toen ik op 26/8 de parking probeer te verlaten na het parkeren van mijn wagen, kom ik vast te zitten in de lift. Dit kan natuurlijk gebeuren. Ik druk herhaaldelijk op de alarmknop. Dit geeft een afschuwelijk geluid maar geen enkele reactie. Ik druk herhaaldelijk op de knop voor telefonisch contact. Ik kreeg telkens een andere stem te horen maar het was voor mij niet uit te maken welke taal ze spraken omwille van de erbarmelijke staat van de luidspreker : Nederlands, Frans, Engels of iets anders. Ik bel dan naar alle nummers die ik terugvind in de lift. Uiteindelijk kom ik terecht bij een vriendelijke persoon die mij dan correct doorverwijst naar de juiste afdeling. Zij zullen een technieker sturen die over 30min ter plaatse zal zijn. Gelukkig duwt iemand op een andere verdieping op de knop en komt de lift terug in beweging.
Toegankelijkheid parking, Bereikbaarheid diensten, Facturatie
Geachte mevrouw/heer, Op 27 februari mailde ik voor het eerst naar uw diensten i.v.m. het toegankelijkheidsprobleem van parking Julianus. Beide liften naar de parking zijn defect en mijn moeder wandelt met een rollator. Op 28 maart liet u mij weten dat het abonnement bevroren werd vanaf 10/03 en dat het verschil zou worden vereffend met een creditnota. Op 18/03 werd immers de periode van 1/04 t/m 30/06 al betaald. Ik stel echter vast dat op 17 maart toch weer een factuur gestuurd is voor de komende 3 maanden en er helemaal geen sprake is van een creditnota. De liften waren bij onze laatste controle op 23/06 ook nog steeds niet hersteld. Naast het aanhoudende ongemak voor een minder mobiele senior om de auto niet binnen bereik te hebben, leid dit nu weer tot het ophelderen van een facturatieprobleem. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 5 juli het facturatieprobleem uit te zoeken, op te lossen en door te geven aan de juiste dienst binnen uw bedrijf zodat er geen sprake meer zal zijn van herinneringen (en ev. aanmaningen). Daarnaast verwachten we ook duidelijkheid over de te verwachten datum waarop de liften hersteld zullen zijn en de parking dus weer toegankelijk voor mindermobielen. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Mailverkeer met Q-park - Herinnering laatste factuur - Laatste factuur
fraude parkeergeld
Ik mag via mijn werk met een firmawagen rijden privé en werk gerelateerd. Tijdens het voorjaar 2023 heb ik met een firmawagen (shortlease via Hertz) gereden die eind juni niet meer onder mijn vruchtgebruik kwam te vallen. Toen ben ik met een andere firmawagen (lease via Arval) gaan rijden. Tussen Augustus en Oktober 2023 is er toen een andere (anonieme) persoon geweest die gebruik gemaakt heeft van die initiële firmawagen (via Hertz moet dat geweest zijn). Daarmee heeft deze persoon redelijk wat kosten gemaakt in parkings in Brussel bij Easypark / parkmobile / q-park waar ik überhaupt nooit kom. Die kosten worden in mijn schoot geworpen omdat die nummerplaat blijkbaar nog in mijn account stond via die parking (Easypark, formerly Parkmobile). Het betreft hier een kost van rond de 1.000EUR. Ik heb op papier staan dat ik niet aansprakelijk gehouden zou moeten worden voor die kosten aangezien ik niet meer met die wagen reed. Ik loop bij elke relevante organisatie, de politie, FOD, ... tegen een muur, kan niet aan de gegevens van de respectievelijke persoon komen (GDPR) en er is een incasso-bureau ingeschakeld om de rest van de som op te eisen. Er zijn reeds twee maal bedragen van mijn bankrekening gehaald – automatisch. Dit alles staat op papier en ik heb overal bewijs van.Ik heb bij elke organisatie in het verhaal aangeklopt voor een oplossing maar Hertz kan mij niet helpen, Arval kan mij niet helpen, Easypark wil mij niet helpen. COEO-incasso kan mij niet helpen. Graag richt ik mij tot jullie.Alvast hartelijk dank.Met vriendelijke groetenArnold H.
ongeldige rekening
Er is een betaling afgehouden van mijn rekening via easypark van 16 euro. Het tijdstip dat daar aangegeven is was ik op het werk in St.truiden, van 9.00 tot 18.00 . Ik denk dat daar een vergissing is gemaakt.Ik mag de camerabeelden niet zonder de politie.Deze info heb ik reeds gemaild naar Q-park en Easypark (app die de rekening heeft afgehouden)
Boeking niet doorgegaan
GeachteOp zaterdag 23/9/2023 ging ik naar voetbalwedstrijd in Stade du Pays te Charleroi. Op aanraden van vrienden boekte ik via Q-Park een parkeerplaats in de nabijheid van het stadion Q-Park, Bld Zoë Drion, van 15U30 tem 19u..Deze parkeerplaats betaalde ik online: 6,4 euro. Als bewijs ontving ik een code voor de slagboom en een betalingsbewijs in mijn mailbox.Die zaterdag kwamen wij met 2 auto's en bleek er een rij van 5 auto's te staan wachten voor de inrit van de parking: deze was afgezet met een nadar en bij navraag bleek de parking reeds om 15u50 VOLZET te zijn.Wij hebben onze auto ong 1,5 km verder moeten parkeren, gevolg:- onveilige zone- 25 min te laat op de wedstrijd.Ik heb deze klacht + verzoek tot terugbetaling doorgestuurd naar het service-center van Q-Park maar volgens hen (en de parkeerwachter) was er geen probleem en konden wij gemakkelijk geparkeerd hebben......Ik heb 1 fout gemaakt: ik moest een foto van de nadar en de wachtende rij auto's gemaakt hebben maar wij stonden op de rijweg, dus we moesten zo snel mogelijk weg van die parking...Voor een bedrag van 6,4 euro zal ik zeker niet gaan liegen/bedriegen.Principe is principe: als ik bestel en op voorhand betaal, dan heb ik recht op de service/parkeerplaats!!!!!
Nummerplaatherkenning ondergronde parking Zuiderpoort Gent
BesteReeds 3 jaar ben ik een trouwe klant van Q-park Zuiderpoort te Gent. Deze parking werkt met een badge-systeem. Echter, sinds enkele maanden werkt de parking OOK met een nummerplaatherkenning. Ik kreeg daarover een brief om mijn nummerplaat te registreren. Sinds het begin van dat systeem werkt dat systeem ontzettend slecht op mijn auto. Ik sta meer aan te bellen aan de slagboom omdat hij mijn nummerplaat niet herkent. Dus ik besloot op de klantendienst te contacteren en het probleem voor te leggen. Zij wijzen mij elke keer de deur met de melding 'dat er een nieuwe software update is en het nu beter moet werken'. Ik vroeg ook telkens waarom mijn badge niet meer werkt. Na lang zagen daarover, zeiden ze mij dat het de nummerplaatherkenning is OF de badge is die werkt. Je kan dus niet een nummerplaat registreren en ook nog met de badge werken. (Dit staat nergens te lezen, zowel niet in de begeleidende brief als op het internet). Maar goed, ik stel hen dus voor om al mijn nummerplaten uit het systeem te verwijderen, zodat ik terug mijn badge kan gebruiken.Maar dat weigeren ze. Elke keer wordt er verwezen dat er geen problemen zijn met de nummerplaatherkenning.Ik vraag hen dus om al mijn nummerplaten te verwijderen uit het systeem. Dit blijk ik zelf niet te kunnen Er is verplicht 1 nummerplaat te registreren, waardoor de badge dus niet meer werkt. Ik geraak dus niet meer binnen in een parking waar ik ongeveer 150 euro per maand voor betaal, en Q-park wil mijn badge, waarvoor ik betaal, niet meer activeren.Alvast bedankt voor alle hulp
dubbele betaling parking P3 charleroi
BesteIk bestelde en betaalde op 28/4 parking op parking P3 van de luchthaven van Charleroi. Hiervoor werd 39€ van mijn mastercard gecrediteerd. Dit voor de periode 29/4 tot 2/5. Wij verlieten de parking binnen de geboekte tijd met het verkregen ticket na het scannen van de qrcode bij aankomst en dienden nog eens 52€ te betalen. Dit is het bedrag dat je zou moeten betalen indien je niet reserveerde. De terminal kon ons niet verder helpen. Gezien de lange rij achter ons en het feit dat wij gewoon naar huis wilden, hebben wij dan maar betaald. Nu nemen wij contact met klantenservice en wil men ons niet terubetalen, enkel afschepen met een parking voor een volgende reis. Dit kunnen wij niet gebruiken, wij willen gewoon ons onrechtmatig teveel aangerekend geld terug!Na telefonisch contact worden wij afgescheept dat wij opnieuw moeten mailen hiervoor. Zo word je van het kastje naar de muur gestuurd. Wij willen gewoon onze 52€ terug.
Te veel aangerekend bedrag
Vorige week zondag heb ik me geparkeerd in het Q-park te Lecheken, Lamot. Alles goed, ik kom voor de bareel en ze vragen een kaart in te steken. Ik had geen parkeerkaarten of abonnement dus probeer met mijn bankkaart en het werkte. Behalve, ik kreeg geen ticketje. Het was de eerste keer dat ik daar binnenreed dus ik dacht dat dit normaal was. De bareel was namelijk opengegaan door het lezen van mijn bankkaart.. nu, na amper een paar uur, kom ik terug en kom ik bij de betaalautomaat. Die vraagt mij een ticketje of een parkeerkaarten, die ik allebei dus niet heb. Om toch uit de garage te gereken drukte ik op verloren kaart. De prijs,.. ik heb nog nooit zoveel moeten betalen om ergens te staan!! 55 euro!! Voor een paar uur te parkeren. En het is niet eens mijn schuld want ik kreeg bij het binnenrijden geen ticketje en heb toch duidelijk gekeken of er geen uitkwam. Ik zou toch graag een deel terugbetaald worden, want geef toe, dat is echt veel te geel geld om gewoon te parkeren he. Kan u mij helpen?
Tarief “verloren ticket”
Het tarief “verloren ticket” is onredelijk duur: 80 euro ipv 5 euro voor een dagticket.De procedure “verloren ticket” is ongekend voor de klant voordat die de parking betreedt. Ze is eenzijdig opgesteld, zonder inspraak van de klant.Q-park toont zich niet klantvriendelijk door zich te verschuilen achter deze dure procedure en toont geen medewerking. Ze tonen geen begrip of medelijden dat dit voor een alleenstaande een waanzinnige hoge som geld is.De parking staat vol met camera's, het is dus eenvoudig om te registreren hoe laat een klant aankomt en vertrekt. Het is dus een kleine moeite om dit te willen onderzoeken en aan een klant tegemoet te willen komen.Ik heb getracht een gesprek hierover aan te gaan met de toenmalige parkingwachter, alsook heb ik reeds een klacht geformuleerd via de website van Q-Park (ref: C2017/03/20-01). Q-Park blijft zich achter de procedure schuilen.Het duurde 15 dagen voordat ik antwoord kreeg op mijn vraag.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten