Terug

fraude parkeergeld

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. H.

Naar: Q-PARK BELGIUM

15/04/2024

Ik mag via mijn werk met een firmawagen rijden privé en werk gerelateerd. Tijdens het voorjaar 2023 heb ik met een firmawagen (shortlease via Hertz) gereden die eind juni niet meer onder mijn vruchtgebruik kwam te vallen. Toen ben ik met een andere firmawagen (lease via Arval) gaan rijden. Tussen Augustus en Oktober 2023 is er toen een andere (anonieme) persoon geweest die gebruik gemaakt heeft van die initiële firmawagen (via Hertz moet dat geweest zijn). Daarmee heeft deze persoon redelijk wat kosten gemaakt in parkings in Brussel bij Easypark / parkmobile / q-park waar ik überhaupt nooit kom. Die kosten worden in mijn schoot geworpen omdat die nummerplaat blijkbaar nog in mijn account stond via die parking (Easypark, formerly Parkmobile). Het betreft hier een kost van rond de 1.000EUR. Ik heb op papier staan dat ik niet aansprakelijk gehouden zou moeten worden voor die kosten aangezien ik niet meer met die wagen reed. Ik loop bij elke relevante organisatie, de politie, FOD, ... tegen een muur, kan niet aan de gegevens van de respectievelijke persoon komen (GDPR) en er is een incasso-bureau ingeschakeld om de rest van de som op te eisen. Er zijn reeds twee maal bedragen van mijn bankrekening gehaald – automatisch. Dit alles staat op papier en ik heb overal bewijs van.Ik heb bij elke organisatie in het verhaal aangeklopt voor een oplossing maar Hertz kan mij niet helpen, Arval kan mij niet helpen, Easypark wil mij niet helpen. COEO-incasso kan mij niet helpen. Graag richt ik mij tot jullie.Alvast hartelijk dank.Met vriendelijke groetenArnold H.

Berichten (1)

Q-PARK BELGIUM

Naar: A. H.

18/04/2024

Beste,Bedankt voor uw email.Ik zie dat dit kosten zijn aangerekend door EasyPark. We raden u aan om met hen contact op te nemen.Wel willen wij u al wijzen op onderstaande punten: * De bestuurder is steeds zelf verantwoordelijk voor het beheren van de nummerplaten in zijn/haar applicatie(s) * Indien een nummerplaat gekoppeld was in de applicatie heeft deze persoon toegang verschaft. Er heeft in dat geval wel degelijk iemand gebruik gemaakt van de parking en dat dient steeds betaald te worden.In de hoop u hierbij voldoende te hebben gea¯nformeerd wensen wij u nog een fijne dag.Met vriendelijke groet - Meilleures salutations,PeterQ-Park BelgiumSenior Customer Service AssociateBelgicastraat 3 bus 61930 ZaventemE info@q-park.beI www.q-park.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform