Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Garantieprobleem
Beste, Ik verwijs naar mijn mail dd 22/7/2024 mbt 24 maanden bandengarantie. (in bijlage meegestuurd, gezien het ganse verhaal). In betrokken mail tevens het antwoord van Service KMC. Ik ben met het antwoord niet tevreden : de autoband is AF fabriek gemonteerd, dus de garantie telt niet. Als je dit allemaal al consument moet weten, dan is dit ver gezocht. Hopelijk krijg ik geen problemen met de motor want deze is misschien ook AF fabriek gemonteerd. Aangezien ik de mail niet kan toevoegen wegens te groot (groter dan 3 MB), heb ik de betrokken mail geforwarded naar www.testaankoop.be/contact (indien dit niet de correcte werkwijze zou zijn, gelieve me hiervan op de hoogte te brengen aub)
herstellen Versnellingsbak
Beste, Na problemen uit het verleden met mijn versnellingsbak aan mijn wagen binnen de garantieperiode werd er een reset gedaan van de versnellingsbak waar de problemen leken opgelost. Twee weken geleden had ik opnieuw problemen aan de versnellingsbak en kon niet eens meer achteruit rijden of bepaalde versnellingen nemen. Ben met auto tot garage geraakt en na twee dagen was het hersteld door vervanging van de versnellingsbak waarbij ik zelf het defect heb kunnen zien aan het vervangen onderdeel. Deel van de platen was volledig verbogen. De garantie liep tot april 2024 en was dus net buiten de garantie. Sinds mijn auto nog niet eens 90000km op de teller heeft en reeds een probleem heb gehad vond ik dit toch zeer verontrustend naar de kwaliteit van de auto. Mijn garagist neem ik echt niets ten laste en vertrouw hem volledig in het herstellen van mijn wagen en kan er zelf ook niets aan veranderen omdat hij de wetten van Hyundai moet respecteren. Daarom heb ik een mail gestuurd naar Hyundai zelf maar deze vertelden mij dat deze defecten kunnen gebeuren en ik buiten de wettelijke garantie val. Zelf vind ik dit toch een zeer zwakke uitleg en wil weten vanwaar het probleem komt en of hoe dit kan voorkomen worden. Ik vraag zeker niet dat ze me de volledige vergoeding van de factuur zouden terug betalen maar zoals de vervangingsstukken die nu reeds defect zijn toch wel. Ik stuur u hierbij de mail die ik gestuurd en ontvangen heb en tevens de factuur van de herstelling als ook de factuur van februari waar kan aangetoond worden dat er dan al naar de versnellingsbak (nazicht DCT) gekeken is en dan nog binnen de garantieperiode was. Met vriendelijke groeten Philippe Arys
Defecte machine in garantie
Factuur van 1eKeus Datum 26-08-2022 Factuurnummer 202206933 Klantnummer 41139
Problemen met wagen
Ongeveer twee jaar geleden kocht ik een Hyundai i20Bij garage Antoreti in Hamme. Kort nadat ik da wagen kocht begonnen er problemen voor te doen aan mijn koppeling. Dit werd hersteld, maar er bleven problemen optreden. Ik stond 2 maandelijks in de garage voor hetzelfde. Uiteindelijk is mijn wagen 9 tal keer hersteld voor problemen aan mijn koppeling. Ik ben hierdoor ook meermaals in panne gevallen. Waardoor telkens mijn auto getakeld moest worden en telkens mijn wagen moest missen. Ik kocht een nieuwe wagen zodat ik zonder problemen kon rondrijden. Ik heb met mijn nieuwe wagen al meer problemen gehad dan een tweedehands. Dit kan niet! Het kan niet dat er telkens problemen blijven aan mijn koppeling. De garage zegt telkens het is dit probleem en dan dat probleem en telkens opnieuw. Ik ben wel telkens mijn auto een week kwijt. Dit al meerdere keren. Ik wens hier reeds een compensatie voor. Dit kan niet dat je een nieuwe wagen koopt en zoveel problemen hebt. De garage doet er niks aan. Zij lachen het gewoon wat weg. Ik heb zelf al meermaals telefonisch contact en via email gezocht met Hyundai zelf. Ik krijg nooit antwoord op mijn mail en aan de telefoon zijn ze nooit bereikbaar.
problemen met hyundai tucson motor
Beste Hyundai vertegenwoordig(er)(ster)16 November 21 heb ik bij Van Mossel Mechelen een Hyundai Tucson Mild Hybrid aangeschaft.11 juli 23 op amper 17.000 km stond de wagen plots in panne. Afgevoerd naar Van Mossel Mechelen was de diagnose dat een borging van een tandwiel op de krukas het had begeven waardoor inwendige schade aan de motor met als gevolg dat de motor diende uitgewisseld te worden. Dit was duidelijk een constructie fout volgens Van Mossel. Omdat onze mobiliteit gezien onzer beide handicap belangrijk is heb ik mij regelmatig gemeld bij Van Mossel te Mechelen. Dat de herstelling door verlof van het Van Mossel personeel even zou duren, hiermede had ik geen enkel probleem.Bij het eerste bezoek, weken later kreeg ik te horen dat Hyundai Belgium niet meer een hele motor blok zou wisselen doch enkel de onderblok en de kleppen welke dan in de oude cylinderkop dienden ingebouwd te worden.24 augustus 23 krijg ik te horen dat volgens een nieuwe hyundai procedure de motor, zoals hij is, terug dient geassembleerd te worden en ingebouwd om testen uit te voeren om de oorzaak te achterhalen van het falen van de motor.Volgens verkregen informatie is dit niet de eerste maal dat een Hyundai Tucson motor faalt door dit feit en dat de motor uitgewisseld werd.Ik vindt dat deze door Hyundai aangestuurde houding helemaal niet door de beugel kan en dit is nog zachtje uitgedrukt.Met de huidige stand van zaken kan ik geen vrede nemen zeker omdat ik nu besef dat het door die nieuwe procedure weeral weken zal duren.Ik verwacht van Hyundai concrete hulp voor ons verlies van mobiliteit, dit is tenslotte niet mijn fout en een veel betere ondersteuning voor de mensen van Van Mossel Mechelen om dit probleem snel tot een oplossing te brengen.Ten slotte, laat kwaliteit, tevredenheid en garantie geen holle woorden zijn, jullie catalogen staan er vol van.Met vriendelijke groetenBert de PaepeKaaslei 182580 Putte Beste,25 augustus heb ik jullie een mail bericht gestuurd met daarin uitgelegd hetgeen mijn TUCSON mild hybrid, 1ste inschrijving 16-11-2021 amper 17000km op de teller, op 11 juli 2023 is overkomen.Jullie zouden antwoorden binnen de 10 werkdagen, tot op heden heb ik nog steeds geen antwoordt mogen ontvangen.Donderdag 07 september ben ik bij Van Mossel Mechelen geweest voor verhaal te halen. Tot mijn grote verbazing / ergernis staat mijn wagen op de parking wachtende op een antwoord vanwege Hyundai Belgium om te weten hoe hun verder moeten omgaan met het tikkend geluid in de motor. Deze toestand is totaal van de pot geruktVoor mij is de maat meer dan vol. Ik stel mij terecht de vraag hoe het mogelijk is dat na 2 maanden, een organisatie zoals Hyundai is, jullie dit nog niet opgelost hebben. Het falen van de motor is niet mijn fout, de auto is nog in garantie en het is duidelijk een constructie probleem.Willen jullie de wagen gebruiken als test case, mij goed maar geef mij dan een andere gelijkaardige of betere auto, jullie gebruiken mijn geduld als testcase en dat pikken we niet meer.Gelieve geen 10 dagen meer te wachten met een antwoord en de 6 laatste cijfers van het VIN nr zijn 122923.Ik kijk uit naar jullie antwoordBert de Paepe
opgelicht
In 02/2020 hebben wij deze hyundai tucson 2dehands gekocht bij Garage Meeus (2400 Mol). Al snel hadden wij door dat er een abnormaal olie verbruik was. Steeds hebben we de garage gecontacteerd en werden we elke keer aan het lijntje gehouden. Elke keer opnieuw werd er een olie spoeling gedaan. Na enkele keren en een paar jaar verder zijn we dan ook te raden gegaan bij een andere garage. Garage Verhoeven (2970 Schilde). Na een olie evalutie blijkt dat er effectief een olie verbruik is. Ze wisten ons te vertellen dat dit normaal als de wagen onder garantie valt door hyundai wordt gemaakt. Door het jarenlang als leek aan het lijntje gehouden te zijn door een garage is onze auto niet meer onder garantie.Met ook deze uitleg naar Hyundai klanten dienst te sturen kregen we het antwoord dat de wagen buiten garantie viel en er dus niets aan te doen valt.Dus kort om door de garage meeuws in mol zijn wij dik int zak gezet en vallen wij ZWAAR in de kosten.
Leveringstermijn
Beste, ik bestelde op 1/9/22 een Ioniq5 met leveringstermijn april 2022 en wacht tevergeefs op mijn auto.Telkens ik contact opneem blijkt de wachttijd langer te worden en nu verneem ik -nog niet uit officiële bron- dat de auto mogelijks niet meer geleverd wordt (éénzijdige contractbreuk).
Garantie problemen
Beste, Ik heb een Hyundai bestelwagen van het type H350 nieuw gekocht en ingeschreven op 19/08/2016.De wagen is dus iets ouder dan 3 jaar. Op deze 3 jaar is hij reeds 5 maal hersteld door gebreken bij de onderdelen en NIET door slijtage of misbruik van de wagen.Na +/-15.000km was de koppeling volledig weg , na +/-35.000km was deze weer stuk , na +/- 60.000km weer het zelfde verhaal. Bij navraag zou dit een gekend probleem zijn.Nu bij 100.000km weer het zelfde probleem waarbij ik te horen kreeg dat ook het vliegwiel naast de koppeling stuk is. Waarschijnlijk was dit de oorzaak van bij aanvang. Volgens de Hyundai dealer zou de garantie verlopen zijn en heb ik een rekening van meer dan 1106,11 euro moeten betalen. U kan begrijpen dat dit niet door de beugel kan. 3 dagen geleden is op de koop toe dan ook nog mijn contactslot stuk en moeten vervangen worden. Wanneer gaat dit ophouden !!!! Graag had ik de kosten 1106,11 euro van uw Hyundai dealer terug gekregen omdat dit toch niet meer dan normaal zou zijn. Ik denk niet dat iemand hier zou mee akkoord gaan dat een wagen van 3 jaar al zoveel gebreken vertoont .Indien nodig kan ik alle bewijsstukken voorleggen. Mvg van een tot nu toe ontevreden klant.
Probleem met factuur
Beste, Ik heb deze wagen tweedehands gekocht. Hij werd nieuw aangekocht bij Brugge Motors Sint-kruis-brugge door de verkoper. Zoals u in bijlage 1 kan zien staat er op het keuringsverslag voor verkoop: ophangingsgewrichten speling. De verkoper heeft dan de wagen terug aangeboden bij garage Brugge Motors om dit te laten herstellen onder waarborg. Deze herstelling kon echter niet plaats vinden wegens volle kalender en doordat ik de wagen nodig had voor dat ik op vakantie vertrok. (Hij bevestigde wel dat dit niet direct kwaad kon om er nog mee te blijven rijden en ik de herstelling bij een garage naar keuze in mijn buurt mocht laten uitvoeren). ik heb de wagen na mijn vakantie aangeboden voor deze herstelling bij garage De Laet in Boom. Hier werd mij vertelt dat er geen speling te zien was. (wat me eigenlijk verbaasde). Ik vroeg toen ook wanneer ik de wagen terug moest aanbieden voor het volgende onderhoud. De eigenaar van de garage zei toen dat het niet direct nodig was aangezien er reeds een onderhoud gedaan werd op 22/03/2016. Dit was mijn eerste kennismaking met garage De Laet. De tweede maal dat ik mijn wagen aanbood bij garage De Laet, was voor het herstellen van een gekraak wanneer ik van de 3de naar de 4de versnelling schakelde. Er werd een afspraak gemaakt dat ik de wagen zondag 11 september 2016 zou binnen brengen en de herstelling tot woensdag 14 september 2016 zou kunnen duren. Na mijn vraag of ik ook recht had op een vervangwagen kreeg ik een positief antwoord en werd de vervangwagen tot woensdag ter beschikking gesteld.Ik kreeg op dinsdag 13 september 2016 een bericht van de garage dat de wagen reeds klaar was. Na telefonisch contact, met de vraag of ik de wagen op woensdag mocht komen afhalen, doordat ik niet op tijd kon stoppen op mijn werk, kreeg ik een positief antwoord dat dit geen probleem was. Toen ik woensdag rond 16u mijn wagen ging afhalen, kreeg ik echter een factuur voorgelegd, waar weliswaar de herstellingswerken van de versnellingsbak onder waarborg opstond, maar ook dat er een onderhoud gedaan werd en een vraagprijs voor gebruik van een vervangwagen!!!! Toen ik vroeg wat dit inhield vertelde de eigenaar van de garage mij dat ik een vervangwagen had gevraagd op een onderhoud, dat ik tevens ook zou hebben gevraagd. Doordat ik zei dat ik geen onderhoud had gevraagd en ik de vraag had gesteld of ik recht had op een vervangwagen voor de herstelling onder waarborg, heeft de eigenaar de onkosten voor de vervangwagen van het factuur gehaald. Met de vraag over het onderhoud dat was gebeurd, kreeg ik als antwoord, dat er van bij jullie diensten zou gezegd zijn dat dit onderhoud verplicht was voor de waarborg te kunnen garanderen. Ik zei tegen de eigenaar, dat wanneer dit zo is, ik het onderhoud dan wel zou betalen. Toen ik thuis het onderhoudsboekje goed had gelezen en daar zag dat je om het jaar of om de 30.000 km echter een onderhoud moet laten uitvoeren, heb ik u hiervoor gebeld. U kon mij bevestigen dat er inderdaad een aanvraag van waarborg herstelling voor mijn wagen gedaan werd door garage De Laet, maar ook dat er van bij uw diensten zeker geen verplicht onderhoud nodig was zoals de eigenaar van de garage mij wou doen geloven. In bijlage vind u ook een factuur van garage Brugge motors waarop u kan zien dat er wel degelijk een volwaardig onderhoud heeft plaatsgevonden op 22/03/2016 en er dus geen sprake was dat er al terug een verplicht onderhoud zou moeten plaatsvinden. Verder heb ik een foto van de achterkant van mijn wagen toegevoegd waarop u kan zien dat garage De Laet de zwarte houder van de nummerplaat ook heeft vervangen, echter zonder mij een toelating hiervoor te vragen. Ik vind het ongehoord wat er mij allemaal is overkomen en wens hiervoor een oplossing te verkrijgen. Iemand laten betalen voor iets, dat ik ten eerste niet gevraagd heb en ten tweede helemaal niet nodig was, kan niet!!!!!De reactie van garage De Laet kwam bij mij over van, de klant komt voor herstelling onder waarborg, dan zullen we ineens een onderhoud aanrekenen, dan hebben we toch nog iets verdiend aan die klant Mvg
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten