Terug

Probleem met factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: HYUNDAI

16/09/2016

Beste, Ik heb deze wagen tweedehands gekocht. Hij werd nieuw aangekocht bij Brugge Motors Sint-kruis-brugge door de verkoper. Zoals u in bijlage 1 kan zien staat er op het keuringsverslag voor verkoop: ophangingsgewrichten speling. De verkoper heeft dan de wagen terug aangeboden bij garage Brugge Motors om dit te laten herstellen onder waarborg. Deze herstelling kon echter niet plaats vinden wegens volle kalender en doordat ik de wagen nodig had voor dat ik op vakantie vertrok. (Hij bevestigde wel dat dit niet direct kwaad kon om er nog mee te blijven rijden en ik de herstelling bij een garage naar keuze in mijn buurt mocht laten uitvoeren). ik heb de wagen na mijn vakantie aangeboden voor deze herstelling bij garage De Laet in Boom. Hier werd mij vertelt dat er geen speling te zien was. (wat me eigenlijk verbaasde). Ik vroeg toen ook wanneer ik de wagen terug moest aanbieden voor het volgende onderhoud. De eigenaar van de garage zei toen dat het niet direct nodig was aangezien er reeds een onderhoud gedaan werd op 22/03/2016. Dit was mijn eerste kennismaking met garage De Laet. De tweede maal dat ik mijn wagen aanbood bij garage De Laet, was voor het herstellen van een gekraak wanneer ik van de 3de naar de 4de versnelling schakelde. Er werd een afspraak gemaakt dat ik de wagen zondag 11 september 2016 zou binnen brengen en de herstelling tot woensdag 14 september 2016 zou kunnen duren. Na mijn vraag of ik ook recht had op een vervangwagen kreeg ik een positief antwoord en werd de vervangwagen tot woensdag ter beschikking gesteld.Ik kreeg op dinsdag 13 september 2016 een bericht van de garage dat de wagen reeds klaar was. Na telefonisch contact, met de vraag of ik de wagen op woensdag mocht komen afhalen, doordat ik niet op tijd kon stoppen op mijn werk, kreeg ik een positief antwoord dat dit geen probleem was. Toen ik woensdag rond 16u mijn wagen ging afhalen, kreeg ik echter een factuur voorgelegd, waar weliswaar de herstellingswerken van de versnellingsbak onder waarborg opstond, maar ook dat er een onderhoud gedaan werd en een vraagprijs voor gebruik van een vervangwagen!!!! Toen ik vroeg wat dit inhield vertelde de eigenaar van de garage mij dat ik een vervangwagen had gevraagd op een onderhoud, dat ik tevens ook zou hebben gevraagd. Doordat ik zei dat ik geen onderhoud had gevraagd en ik de vraag had gesteld of ik recht had op een vervangwagen voor de herstelling onder waarborg, heeft de eigenaar de onkosten voor de vervangwagen van het factuur gehaald. Met de vraag over het onderhoud dat was gebeurd, kreeg ik als antwoord, dat er van bij jullie diensten zou gezegd zijn dat dit onderhoud verplicht was voor de waarborg te kunnen garanderen. Ik zei tegen de eigenaar, dat wanneer dit zo is, ik het onderhoud dan wel zou betalen. Toen ik thuis het onderhoudsboekje goed had gelezen en daar zag dat je om het jaar of om de 30.000 km echter een onderhoud moet laten uitvoeren, heb ik u hiervoor gebeld. U kon mij bevestigen dat er inderdaad een aanvraag van waarborg herstelling voor mijn wagen gedaan werd door garage De Laet, maar ook dat er van bij uw diensten zeker geen verplicht onderhoud nodig was zoals de eigenaar van de garage mij wou doen geloven. In bijlage vind u ook een factuur van garage Brugge motors waarop u kan zien dat er wel degelijk een volwaardig onderhoud heeft plaatsgevonden op 22/03/2016 en er dus geen sprake was dat er al terug een verplicht onderhoud zou moeten plaatsvinden. Verder heb ik een foto van de achterkant van mijn wagen toegevoegd waarop u kan zien dat garage De Laet de zwarte houder van de nummerplaat ook heeft vervangen, echter zonder mij een toelating hiervoor te vragen. Ik vind het ongehoord wat er mij allemaal is overkomen en wens hiervoor een oplossing te verkrijgen. Iemand laten betalen voor iets, dat ik ten eerste niet gevraagd heb en ten tweede helemaal niet nodig was, kan niet!!!!!De reactie van garage De Laet kwam bij mij over van, de klant komt voor herstelling onder waarborg, dan zullen we ineens een onderhoud aanrekenen, dan hebben we toch nog iets verdiend aan die klant Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform