Beste Hyundai vertegenwoordig(er)(ster)16 November 21 heb ik bij Van Mossel Mechelen een Hyundai Tucson Mild Hybrid aangeschaft.11 juli 23 op amper 17.000 km stond de wagen plots in panne. Afgevoerd naar Van Mossel Mechelen was de diagnose dat een borging van een tandwiel op de krukas het had begeven waardoor inwendige schade aan de motor met als gevolg dat de motor diende uitgewisseld te worden. Dit was duidelijk een constructie fout volgens Van Mossel. Omdat onze mobiliteit gezien onzer beide handicap belangrijk is heb ik mij regelmatig gemeld bij Van Mossel te Mechelen. Dat de herstelling door verlof van het Van Mossel personeel even zou duren, hiermede had ik geen enkel probleem.Bij het eerste bezoek, weken later kreeg ik te horen dat Hyundai Belgium niet meer een hele motor blok zou wisselen doch enkel de onderblok en de kleppen welke dan in de oude cylinderkop dienden ingebouwd te worden.24 augustus 23 krijg ik te horen dat volgens een nieuwe hyundai procedure de motor, zoals hij is, terug dient geassembleerd te worden en ingebouwd om testen uit te voeren om de oorzaak te achterhalen van het falen van de motor.Volgens verkregen informatie is dit niet de eerste maal dat een Hyundai Tucson motor faalt door dit feit en dat de motor uitgewisseld werd.Ik vindt dat deze door Hyundai aangestuurde houding helemaal niet door de beugel kan en dit is nog zachtje uitgedrukt.Met de huidige stand van zaken kan ik geen vrede nemen zeker omdat ik nu besef dat het door die nieuwe procedure weeral weken zal duren.Ik verwacht van Hyundai concrete hulp voor ons verlies van mobiliteit, dit is tenslotte niet mijn fout en een veel betere ondersteuning voor de mensen van Van Mossel Mechelen om dit probleem snel tot een oplossing te brengen.Ten slotte, laat kwaliteit, tevredenheid en garantie geen holle woorden zijn, jullie catalogen staan er vol van.Met vriendelijke groetenBert de PaepeKaaslei 182580 Putte Beste,25 augustus heb ik jullie een mail bericht gestuurd met daarin uitgelegd hetgeen mijn TUCSON mild hybrid, 1ste inschrijving 16-11-2021 amper 17000km op de teller, op 11 juli 2023 is overkomen.Jullie zouden antwoorden binnen de 10 werkdagen, tot op heden heb ik nog steeds geen antwoordt mogen ontvangen.Donderdag 07 september ben ik bij Van Mossel Mechelen geweest voor verhaal te halen. Tot mijn grote verbazing / ergernis staat mijn wagen op de parking wachtende op een antwoord vanwege Hyundai Belgium om te weten hoe hun verder moeten omgaan met het tikkend geluid in de motor. Deze toestand is totaal van de pot geruktVoor mij is de maat meer dan vol. Ik stel mij terecht de vraag hoe het mogelijk is dat na 2 maanden, een organisatie zoals Hyundai is, jullie dit nog niet opgelost hebben. Het falen van de motor is niet mijn fout, de auto is nog in garantie en het is duidelijk een constructie probleem.Willen jullie de wagen gebruiken als test case, mij goed maar geef mij dan een andere gelijkaardige of betere auto, jullie gebruiken mijn geduld als testcase en dat pikken we niet meer.Gelieve geen 10 dagen meer te wachten met een antwoord en de 6 laatste cijfers van het VIN nr zijn 122923.Ik kijk uit naar jullie antwoordBert de Paepe