Meest recente klachten

L. L.
9/09/2024

Garantieprobleem

Beste, Ik verwijs naar mijn mail dd 22/7/2024 mbt 24 maanden bandengarantie. (in bijlage meegestuurd, gezien het ganse verhaal). In betrokken mail tevens het antwoord van Service KMC. Ik ben met het antwoord niet tevreden : de autoband is AF fabriek gemonteerd, dus de garantie telt niet. Als je dit allemaal al consument moet weten, dan is dit ver gezocht. Hopelijk krijg ik geen problemen met de motor want deze is misschien ook AF fabriek gemonteerd. Aangezien ik de mail niet kan toevoegen wegens te groot (groter dan 3 MB), heb ik de betrokken mail geforwarded naar www.testaankoop.be/contact (indien dit niet de correcte werkwijze zou zijn, gelieve me hiervan op de hoogte te brengen aub)

Opgelost
P. A.
8/08/2024

herstellen Versnellingsbak

Beste, Na problemen uit het verleden met mijn versnellingsbak aan mijn wagen binnen de garantieperiode werd er een reset gedaan van de versnellingsbak waar de problemen leken opgelost. Twee weken geleden had ik opnieuw problemen aan de versnellingsbak en kon niet eens meer achteruit rijden of bepaalde versnellingen nemen. Ben met auto tot garage geraakt en na twee dagen was het hersteld door vervanging van de versnellingsbak waarbij ik zelf het defect heb kunnen zien aan het vervangen onderdeel. Deel van de platen was volledig verbogen. De garantie liep tot april 2024 en was dus net buiten de garantie. Sinds mijn auto nog niet eens 90000km op de teller heeft en reeds een probleem heb gehad vond ik dit toch zeer verontrustend naar de kwaliteit van de auto. Mijn garagist neem ik echt niets ten laste en vertrouw hem volledig in het herstellen van mijn wagen en kan er zelf ook niets aan veranderen omdat hij de wetten van Hyundai moet respecteren. Daarom heb ik een mail gestuurd naar Hyundai zelf maar deze vertelden mij dat deze defecten kunnen gebeuren en ik buiten de wettelijke garantie val. Zelf vind ik dit toch een zeer zwakke uitleg en wil weten vanwaar het probleem komt en of hoe dit kan voorkomen worden. Ik vraag zeker niet dat ze me de volledige vergoeding van de factuur zouden terug betalen maar zoals de vervangingsstukken die nu reeds defect zijn toch wel. Ik stuur u hierbij de mail die ik gestuurd en ontvangen heb en tevens de factuur van de herstelling als ook de factuur van februari waar kan aangetoond worden dat er dan al naar de versnellingsbak (nazicht DCT) gekeken is en dan nog binnen de garantieperiode was. Met vriendelijke groeten Philippe Arys

Afgesloten
P. V.
11/07/2024

Defecte machine in garantie

Factuur van 1eKeus Datum 26-08-2022 Factuurnummer 202206933 Klantnummer 41139

Afgesloten
K. B.
24/01/2024

Problemen met wagen

Ongeveer twee jaar geleden kocht ik een Hyundai i20Bij garage Antoreti in Hamme. Kort nadat ik da wagen kocht begonnen er problemen voor te doen aan mijn koppeling. Dit werd hersteld, maar er bleven problemen optreden. Ik stond 2 maandelijks in de garage voor hetzelfde. Uiteindelijk is mijn wagen 9 tal keer hersteld voor problemen aan mijn koppeling. Ik ben hierdoor ook meermaals in panne gevallen. Waardoor telkens mijn auto getakeld moest worden en telkens mijn wagen moest missen. Ik kocht een nieuwe wagen zodat ik zonder problemen kon rondrijden. Ik heb met mijn nieuwe wagen al meer problemen gehad dan een tweedehands. Dit kan niet! Het kan niet dat er telkens problemen blijven aan mijn koppeling. De garage zegt telkens het is dit probleem en dan dat probleem en telkens opnieuw. Ik ben wel telkens mijn auto een week kwijt. Dit al meerdere keren. Ik wens hier reeds een compensatie voor. Dit kan niet dat je een nieuwe wagen koopt en zoveel problemen hebt. De garage doet er niks aan. Zij lachen het gewoon wat weg. Ik heb zelf al meermaals telefonisch contact en via email gezocht met Hyundai zelf. Ik krijg nooit antwoord op mijn mail en aan de telefoon zijn ze nooit bereikbaar.

Afgesloten
P. S.
8/09/2023

problemen met hyundai tucson motor

Beste Hyundai vertegenwoordig(er)(ster)16 November 21 heb ik bij Van Mossel Mechelen een Hyundai Tucson Mild Hybrid aangeschaft.11 juli 23 op amper 17.000 km stond de wagen plots in panne. Afgevoerd naar Van Mossel Mechelen was de diagnose dat een borging van een tandwiel op de krukas het had begeven waardoor inwendige schade aan de motor met als gevolg dat de motor diende uitgewisseld te worden. Dit was duidelijk een constructie fout volgens Van Mossel. Omdat onze mobiliteit gezien onzer beide handicap belangrijk is heb ik mij regelmatig gemeld bij Van Mossel te Mechelen. Dat de herstelling door verlof van het Van Mossel personeel even zou duren, hiermede had ik geen enkel probleem.Bij het eerste bezoek, weken later kreeg ik te horen dat Hyundai Belgium niet meer een hele motor blok zou wisselen doch enkel de onderblok en de kleppen welke dan in de oude cylinderkop dienden ingebouwd te worden.24 augustus 23 krijg ik te horen dat volgens een nieuwe hyundai procedure de motor, zoals hij is, terug dient geassembleerd te worden en ingebouwd om testen uit te voeren om de oorzaak te achterhalen van het falen van de motor.Volgens verkregen informatie is dit niet de eerste maal dat een Hyundai Tucson motor faalt door dit feit en dat de motor uitgewisseld werd.Ik vindt dat deze door Hyundai aangestuurde houding helemaal niet door de beugel kan en dit is nog zachtje uitgedrukt.Met de huidige stand van zaken kan ik geen vrede nemen zeker omdat ik nu besef dat het door die nieuwe procedure weeral weken zal duren.Ik verwacht van Hyundai concrete hulp voor ons verlies van mobiliteit, dit is tenslotte niet mijn fout en een veel betere ondersteuning voor de mensen van Van Mossel Mechelen om dit probleem snel tot een oplossing te brengen.Ten slotte, laat kwaliteit, tevredenheid en garantie geen holle woorden zijn, jullie catalogen staan er vol van.Met vriendelijke groetenBert de PaepeKaaslei 182580 Putte Beste,25 augustus heb ik jullie een mail bericht gestuurd met daarin uitgelegd hetgeen mijn TUCSON mild hybrid, 1ste inschrijving 16-11-2021 amper 17000km op de teller, op 11 juli 2023 is overkomen.Jullie zouden antwoorden binnen de 10 werkdagen, tot op heden heb ik nog steeds geen antwoordt mogen ontvangen.Donderdag 07 september ben ik bij Van Mossel Mechelen geweest voor verhaal te halen. Tot mijn grote verbazing / ergernis staat mijn wagen op de parking wachtende op een antwoord vanwege Hyundai Belgium om te weten hoe hun verder moeten omgaan met het tikkend geluid in de motor. Deze toestand is totaal van de pot geruktVoor mij is de maat meer dan vol. Ik stel mij terecht de vraag hoe het mogelijk is dat na 2 maanden, een organisatie zoals Hyundai is, jullie dit nog niet opgelost hebben. Het falen van de motor is niet mijn fout, de auto is nog in garantie en het is duidelijk een constructie probleem.Willen jullie de wagen gebruiken als test case, mij goed maar geef mij dan een andere gelijkaardige of betere auto, jullie gebruiken mijn geduld als testcase en dat pikken we niet meer.Gelieve geen 10 dagen meer te wachten met een antwoord en de 6 laatste cijfers van het VIN nr zijn 122923.Ik kijk uit naar jullie antwoordBert de Paepe

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform