Beste,
Na problemen uit het verleden met mijn versnellingsbak aan mijn wagen binnen de garantieperiode werd er een reset gedaan van de versnellingsbak waar de problemen leken opgelost.
Twee weken geleden had ik opnieuw problemen aan de versnellingsbak en kon niet eens meer achteruit rijden of bepaalde versnellingen nemen.
Ben met auto tot garage geraakt en na twee dagen was het hersteld door vervanging van de versnellingsbak waarbij ik zelf het defect heb kunnen zien aan het vervangen onderdeel. Deel van de platen was volledig verbogen.
De garantie liep tot april 2024 en was dus net buiten de garantie.
Sinds mijn auto nog niet eens 90000km op de teller heeft en reeds een probleem heb gehad vond ik dit toch zeer verontrustend naar de kwaliteit van de auto.
Mijn garagist neem ik echt niets ten laste en vertrouw hem volledig in het herstellen van mijn wagen en kan er zelf ook niets aan veranderen omdat hij de wetten van Hyundai moet respecteren.
Daarom heb ik een mail gestuurd naar Hyundai zelf maar deze vertelden mij dat deze defecten kunnen gebeuren en ik buiten de wettelijke garantie val.
Zelf vind ik dit toch een zeer zwakke uitleg en wil weten vanwaar het probleem komt en of hoe dit kan voorkomen worden.
Ik vraag zeker niet dat ze me de volledige vergoeding van de factuur zouden terug betalen maar zoals de vervangingsstukken die nu reeds defect zijn toch wel.
Ik stuur u hierbij de mail die ik gestuurd en ontvangen heb en tevens de factuur van de herstelling als ook de factuur van februari waar kan aangetoond worden dat er dan al naar de versnellingsbak (nazicht DCT) gekeken is en dan nog binnen de garantieperiode was.
Met vriendelijke groeten
Philippe Arys