Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Veranderen overeenkomst abonnement
Beste, begin deze maand was mijn jaarabonnement van de krant Het Nieuwsblad afgelopen. Omdat een nieuw abonnement gepaard ging met een enorme prijsstijging ( 90 naar 150 euro ) besloot ik mijn abonnement niet te verlengen. Op 19 augustus kreeg ik de kans een abonnement af te sluiten van 1 jaar voor 102 euro. Dat vond ik correct en ik besloot opnieuw voor een extra jaar te gaan. Vandaag ( 25 aug ) kreeg ik echter een email dat mijn jaarabonnement gewijzigd wordt naar 9 maanden. Kan dit zomaar? Indien ik wist dat dit zou gebeuren had ik mijn abonnement absoluut niet vernieuwd. Meer en meer hoor je klachten over maffiapraktijken van kranten. Het wordt tijd dat Test-Aankoop eens ingrijpt!
Levering Nieuwsblad
Beste, ik vraag: Sinds het Nieuwsblad de bedeling heeft gereorganiseerd (vanaf 1 mei wordt de bedeling niet meer uitgegeven aan De Post) krijgen wij onze krant niet meer. Telkens wordt dit online gemeld en er werd reed 4 maal telefonisch contact opgenomen om dit aan te kaarten. We kregen telkens de melding dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost maar er gebeurt niets. Dit zijn de cijfers: Sinds 1 mei hebben wij slechts 3 weekendkranten gekregen waarvan één maal (3mei) een halve krant zonder bijlagen. Sinds onze vakantieregeling van 4 t/m 21 juli krijgen wij in de week geen krant meer. Tussen 31 juli t/m 3 augustus werd er ook een vakantieregeling getroffen. We tellen bijgevolg al 30 weekdagen dat wij de krant niet meer ontvangen. Elke dag werd dit online gemeld.
Vakantie regeling
Beste na herhaaldelijk via email. Chat.telefonisch contact nog altijd niet opgelost de vakantieregeling het dagblad wordt nog steeds doorgestuurd naar vakantieadres bij laatst telefonisch contact als antwoord de persoon die vakantie krant ontvangt moet dit zelf melden ik dacht het niet dit is jullie verantwoordelijkheid niet aan abonnee ik heb de juiste data doorgegeven Grt Edith
onaangekondigde en te vroeg doorgevoerde tariefverhoging, klantonvriendelijke en respectloze houding
Beste, na 3 vergeefse contactnames met jullie Klantendienst (online formulier - veel te kort om klacht verstaanbaar te beschrijven, telefoon - heel lang menu en eindeloos wachten, en chat - dovemansgesprek met bot Robbie en botte medewerker Tomas - zie PDF-bijlage; andere mogelijkheden - bv. simpele mail - zijn er niet) contacteerde ik de juridische dienst van Testaankoop om de juiste procedures en regels te kennen. We kwamen tot volgend besluit: 1. Mediahuis is net als alle andere organisaties wel degelijk verplicht om klanten PERSOONLIJK en ruim voordat de tariefverhoging ingaat, daarvan op de hoogte te brengen, wat het totaal niet deed (ik vond op 21/6, nadat mijn kredietkaart op 18/6 al gedebiteerd bleek te zijn voor €12,5, het verhoogde tarief, in mijn Mediahuis-account een korte melding dat het tarief vanaf 26/6 verhoogde naar €12,5) 2. Mediahuis rekende me op 18/6 al het verhoogde tarief aan (zonder dat het enigszins vroeg naar mijn toestemming!) terwijl dat pas inging vanaf 26/6. Ook dit was niet correct. Op welke contractuele/wettelijke basis voert Mediahuis die eenzijdige prijsverhoging door? Bovendien moet Mediahuis een klant bij eenzijdige wijziging van het contract (bv. tariefverhoging) de klant de mogelijkheid bieden om het abonnement kostenloos stop te zetten. 3. Toen ik me (online, zie website Mediahuis en bij medewerker Tomas van hun chatbot) informeerde over het stopzetten van mijn abonnement, bleek dat ik dat enkel kon doen door te BELLEN naar het (betalende) nummer 027902115 van hun klantendienst, dat ik eerder al vergeefs had trachten te bellen i.v.m. het verhoogde tarief! 4. Het is nu aan Mediahuis om de fouten die ze begingen (zie punten 1&2) recht te zetten: verderzetting van mijn Nieuwsblad-abonnement aan het eerder overeengekomen tarief van €11/maand, kredietering van de €1,5 die op 18/6 te veel werd aangerekend en excuses t.o.v. een trouwe klant die altijd stipt betaalde en nu op een respectloze wijze werd behandeld. 5. Indien Mediahuis dit niet doet, zie ik me genoodzaakt om mijn abonnement bij hen stop te zetten en klacht in te dienen bij de Economische Inspectie o.w.v. oneerlijke handelspraktijken. 6. Tot slot is Mediahuis verplicht om de klant hun abonnement op schriftelijke wijze en kostenloos te laten stopzetten en hierover duidelijk te informeren bij elke wijziging van het contract.
leveringsprobleem
Korte beschrijving van uw probleem Wij hebben een abonnement bij het nieuwsblad, tijdens de week digitaal en in het weekend de weekendkrant. Nu is het al de achtste week op rij dat wij geen krant in de brievenbus krijgen. Wij hebben al gebeld, gechat en e-mails verstuurd met steeds hetzelfde antwoord wij doen ons best...blijkbaar zijn de kranten in het weekend spoorloos verdwenen want in onze bus belanden ze niet. Ik hoop dat jullie ons hier bij kunnen helpen. Met vriendelijke groeten Kathy en Peter
Geen krant ontvangen
Al enkele maanden geen krant ontvangen, wordt niet opgelost
Bezorging van de krant.
In februari werd B-Post, als bezorger van onze krant, vervangen door een andere leverancier. Vanaf dag 1 loopt het al fout. Geen krant, krant te laat, een andere krant, gelijktijdig meerdere andere kranten. Telkens hebben wij melding gemaakt via het gratis nummer 5821380. Zal wel een 20-tal keer geweest zijn ! Automatische antwoorden : vanaf morgen ontvangt u de krant op tijd (lekker niet). We zoeken het uit. Enkele malen met de klantendienst telefonisch contact opgenomen. Antwoorden als : u hebt gelijk, dit kan niet, we geven het door aan de verantwoordelijke (wie dat ook mag wezen?) Meerdere mails verstuurd. Ik tel er al 11 en vandaag zal de 12de vertrekken. Op 02 april heeft werd ik eindelijk gecontacteerd door een mevrouw maar die minimaliseerde het probleem en gaf mij ongepaste antwoorden. Omdat Het Nieuwsblad zijn contract (tijdig leveren van de juiste kranten) niet naleeft heb ik al meermaals verzocht om mijn abonnement met onmiddellijke ingang en terug werkende kracht stop te zetten en mijn centen prorata terug te betalen. Dit werd mij op 02 april geweigerd en nadien bleven mijn mails onbeantwoord. Sinds maandag 14 april hebben wij GEEN ENKELE krant meer ontvangen. Dagelijks melding gemaakt + contact opgenomen met de klantendienst. Bij deze eis ik nogmaals de stopzetting van mijn abonnement en een terugbetaling van mijn centen met terugwerkende kracht, zijnde vanaf 14 april 2025.
SMS dienst
SMS gekregen Nieuwsblad hun dienst 8871, voor bericht krant ontvangen of niet, gratis dienst. Nu zijn die sms wel betalend van van gsm abonnement gefactureerd. Nieuwsblad al via mail alsook chat gecontacteerd om teruggave , krijg geen contact terug via mail. Zij bieden gratis dienst aan via sms en toch wordt deze op gsm abonnement aangerekend. Daarom zou ik graag die kosten terugkrijgen namelijk 0,44€ x10= 4,4€ Bedankt alvast voor de hulp
Beeindigen contract is niet mogelijk online en via telefoon!
Geachte mevrouw/heer, Meer dan 17 maanden geleden heb ik een abonement van 11.95 euro afgesloten bij jullie voor 1 jaar. Dit heb ik proberen op te zeggen december 2023 via e-mail, wat niet ging. Vervolgens gebeld naar de klantendienst, waar men mij ook niet kon helpen. Vervolgens dan maar teruggebeld 1 maand en 2 dagen voor het aflopen van het jaarcontract in juli 2024. De klantendienst kon mij toen ook niet helpen, ik moest namelijk 3 dagen later bellen zodat zij mijn abonnement konden opzeggen en het juist binnen de 30 dagen viel voor het aflopen van het contract, anders zou het automatisch worden verlengd vertelde men mij. Uiteraard, heeft een mens het ook druk, dus dit vergeten. In september 2024 kwam ik tot de constatie dat ik nu ineens meer dan het dubbel betaal voor een krant die ik niet lees en moet. Om en bij de €28 / maand! Opzeggen online gaat niet, zelfs nu niet daar het een maandcontract is. Naar jullie heb ik ook niet meer gebeld omdat ik in het verleden meermaals van het kasje naar de muur ben gestuurd. Nergens heb ik zo een moeilijkheid ervaren de laatste jaren om iets op te zeggen. Het is werkelijk schrijnend! Ik eis dat per direct mijn abonnement wordt stopgezet en dat al het abonnementsgeld dat ik in jaar 2 betaald heb wordt terugbetaald. Dus de volledige €28/maand voor iedere maand in het 2de kalenderjaar. Enerzijds omdat ik in jaar 1 meermaals aan jullie te kennen hebben gegeven dat ik mijn contract wilde beëindigen, en anderzijds omdat ik geen toezegging heb gegeven om een 2de jaar bij jullie klant te zijn. Kort samengevat de verlenging is onrechtmatig, zonder mijn medeweten, tot stand gekomen. En er is een verdubbeling bijgekomen waar ik niets vanaf weet. Het niet kunnen opzeggen hiervan geeft mij een frauduleus gevoel.
BESTELLING KRANT
korte beschrijving van uw probleem we hebben al vier dag geen gazet besteld gekregen deze week en dat is al een maand aan de gang ene dag is ze te laat of.. ze komt niet en ik heb de krant al zeker 40 jaar als abonnement ik heb al een paar keer gebeld naar de klantenservice maar het probleem geraakt niet opgelost! vr gr L D
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten