Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. C.
9/12/2025

opzegging abonnement

beste Ik zou graag mijn abonnement bij het NIEUWSBLAD (Mediahuis) opzeggen. Echter vind ik geen duidelijke manier op hun 'clientenzone' om dit te doen. Ik word veel doorgestuurd naar SEPASTOP.eu (maar dit kost me 17€ voor aangetekend schrijven. Dienen er geen klantvriendelijke manier gepresenteerd te worden om 'los te komen' van een abonnement. Graag jullie advies Christophe Christiaens Bredeweg 32C - Deinze christiaens.christophe@outlook.com PS: mijn abonnement loopt nog tot 7/1/2026

In behandeling
H. V.
25/10/2025

Levering krant

Ik heb een abonnement op het Nieuwsblad, abonnementsnummer 3083786. Vandaag wééral geen krant ontvangen. Sedert 29/09/2025 ontvangen wij de krant via een andere bezorger. Vroeger was dat bpost, en nóóit problemen. Ik krijg wel zo’n krantencheques om ergens een papieren krant af te halen, maar die verplaatsing is voor mij niet zo gemakkelijk. Een dag kan ik nog aannemen, maar 2 dagen naeen, en dan nog een weekendkrant, is toch net iets teveel. En ik sta denk ik niet alleen, want overal om me heen, en ook in de krantenwinkel, hoor ik klachten over de bezorging. Elke gemeente en elke straat binnen die gemeente heeft een eigen naam, elk huis in die straat heeft een uniek nummer. Ik zou denken dat het toch niet zó moeilijk kan zijn om, aan de hand van een lijst, de juiste krant in de juiste bus te dumpen. Mijn vaststelling is dat die bezorgers totaal inefficiënt werken. Vraag is waarom jullie naar dit systeem zijn overgegaan. Misschien goedkoper dan bpost? Kan wel, maar het zet overal kwaad bloed hij jullie klanten. Ik vraag gewoon dat ik mijn dagelijkse papieren krant in de bus krijg, daar betaal ik tenslotte ook voor. Reactie gevraagd bij Mediahuis online en via mail. Herman Van Colen

Afgesloten
P. L.
18/10/2025

Weekendkrant wordt niet geleverd

Op 6 october 2025 heb ik een klacht ingediend omdat de levering van de kranten niet gebeurt. De klacht heeft geen enkel afdoend resultaat gegeven. Mijn echtgenote heeft ter goeder trouw een telefoontje gekregen van de krantendienst met de melding dat zij ervoor gingen zorgen dat de krant zou geleverd worden en wij kregen enkele extra bonnetjes om gratis een krant te kopen. Wij hebben een abonnement die voorziet dat enkel elk weekend de krant moet toekomen in de bus. Tot onze verbazing was er vorig weekend geen krant in de bus en opnieuw vandaag niet, dus twee weekends op een rij. Blijkbaar is er niets veranderd en komt u uw belofte niet na. Bovendien sprak ik mijn buurman Mr Vierendeels die mij aangaf dat hij ook geen krant krijgt. Het is dus niet alleen een probleem bij mij maar bij vele anderen ook. Het zou goed zijn dat testaankoop hier een enquete over voert om is te zien wie eigenlijk nog tevreden. In ieder geval wens ik mijn abonnementsgeld terug voor alle kranten die ik niet ontvangen heb. Hoogachtend, Patrick Labey en Ann Wilikens

Afgesloten
P. M.
15/10/2025

Geen krant ontvangen

Sinds het Nieuwsblad veranderd is van bezorger hebben wij al minstens 45 dagen geen krant in de brievenbus gekregen. Onze brievenbus hangt aan een paaltjes tegen de openbare weg, op 1,5 m hoogte. Onze naam en ons adres staan erop. Ik heb het alle dagen gemeld en het algoritme belooft mij dat ze het zullen opnemen met de bezorger.. De klantenservice belooft dat ze het gaan onderzoeken en mij bellen maar 2x noppes. Enkele weken geleden heb ik al eens klacht ingediend bij Testaankoop en plots was het de volgende dag in orde. Het is een tijdje redelijk goed gegaan tot nu. Sinds vorige week maandag heb ik 9 opeenvolgende dagen geen krant gekregen. En mijn krantencheques zijn al lang op. Ze beloven mij er nieuwe maar ik heb nog niks gezien. Ik wil alle dagen een krant in mijn brievenbus en een schadevergoeding van 590 euro. Uiteindelijk toch telefoon gekregen. Helaas met een uitleg die dichtbij "onzin" komt.

Afgesloten
P. L.
6/10/2025

leveringsprobleem

Beste, Bij deze hebben wij een abonnement lopen op naam van Paolo Labey die op het zelfde adres woont als ikzelf. Het abonnement loopt tot augustus 2026 maar wij willen het opzeggen omdat de leveringen van de weekend krant te wensen over laat. Het abonnement die wij met het nieuwsblad hebben onderschreven is een digitale krant tijdens de weekdagen en een weekendkrant die in het weekend wordt bezorgd aan huis; De klacht kunnen wij als volgt formuleren : De leveringen van de weekendkrant worden meer niet als wel geleverd, als klant moeten wij systematisch bellen elk weekend om te melden dat wij die niet toegekregen hebben wat eigenlijk stoort. Ten eerste daarmee heb je de krant niet en ten tweede je moet dit steeds opnieuw doen terwijl je uiteindelijk betaalt om de volledige service die systematisch niet wordt nageleefd. Het nieuwsblad verlengt dan wel het aantal geleverde kranten met de niet geleverde maar die formule die zij aanbieden is pas toepasbaar als je zelf belt en aangeeft dat een krant niet is aangekomen. De klacht is dus dat wij van deze werkwijze afwillen en dat we daarom het abonnement opzeggen. Als klant betaal je voor een service en die is er niet. Als je na geruime tijd een contactpersoon aan de lijn krijgt dan legt hij u uit dat het nieuwsblad niet kunnen garanderen dat de krant geleverd wordt. Mvg Patrick Labey

Afgesloten
C. M.
16/09/2025

Onvoltooide bestelling maar wel deels betaald!

Ik bestel op 27/08/2025 online een VIVID plus 2024 13 AH -lage instap-maat 48 elektrische fiets. Ik betaal daartoe 120€ met eco-cheques en wil de rest betalen via QR -code als deze wegvalt. (Niet snel genoeg). De verdere betaling kan dus NIET gebeuren, de bestelling is ondertussen geannuleerd en ondanks 4 mails en 8 telefoons wordt er geen oplossing gegeven, noch een terugbetaling voorgesteld ! Ik krijg steeds het standaard antwoord “dan men er mee bezig is”, zowel telefonisch als op de mails. Mijn 120€ eco-checks zijn ondertussen níet terug gestort (dát staat ook zó vermeld op hun site),.. maar ik wil eigenlijk gewoon mijn FIETS kunnen bestellen, alleen lukt dit NIET! Wat kan ik nu best doen,.. het bewijs van betaling e.a gegevens stuurde ik hen reeds door.

Opgelost
L. S.
25/08/2025

Veranderen overeenkomst abonnement

Beste, begin deze maand was mijn jaarabonnement van de krant Het Nieuwsblad afgelopen. Omdat een nieuw abonnement gepaard ging met een enorme prijsstijging ( 90 naar 150 euro ) besloot ik mijn abonnement niet te verlengen. Op 19 augustus kreeg ik de kans een abonnement af te sluiten van 1 jaar voor 102 euro. Dat vond ik correct en ik besloot opnieuw voor een extra jaar te gaan. Vandaag ( 25 aug ) kreeg ik echter een email dat mijn jaarabonnement gewijzigd wordt naar 9 maanden. Kan dit zomaar? Indien ik wist dat dit zou gebeuren had ik mijn abonnement absoluut niet vernieuwd. Meer en meer hoor je klachten over maffiapraktijken van kranten. Het wordt tijd dat Test-Aankoop eens ingrijpt!

Opgelost
K. C.
22/08/2025

Levering Nieuwsblad

Beste, ik vraag: Sinds het Nieuwsblad de bedeling heeft gereorganiseerd (vanaf 1 mei wordt de bedeling niet meer uitgegeven aan De Post) krijgen wij onze krant niet meer. Telkens wordt dit online gemeld en er werd reed 4 maal telefonisch contact opgenomen om dit aan te kaarten. We kregen telkens de melding dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost maar er gebeurt niets. Dit zijn de cijfers: Sinds 1 mei hebben wij slechts 3 weekendkranten gekregen waarvan één maal (3mei) een halve krant zonder bijlagen. Sinds onze vakantieregeling van 4 t/m 21 juli krijgen wij in de week geen krant meer. Tussen 31 juli t/m 3 augustus werd er ook een vakantieregeling getroffen. We tellen bijgevolg al 30 weekdagen dat wij de krant niet meer ontvangen. Elke dag werd dit online gemeld.

Opgelost
E. B.
17/08/2025

Vakantie regeling

Beste na herhaaldelijk via email. Chat.telefonisch contact nog altijd niet opgelost de vakantieregeling het dagblad wordt nog steeds doorgestuurd naar vakantieadres bij laatst telefonisch contact als antwoord de persoon die vakantie krant ontvangt moet dit zelf melden ik dacht het niet dit is jullie verantwoordelijkheid niet aan abonnee ik heb de juiste data doorgegeven Grt Edith

Opgelost
P. S.
3/07/2025

onaangekondigde en te vroeg doorgevoerde tariefverhoging, klantonvriendelijke en respectloze houding

Beste, na 3 vergeefse contactnames met jullie Klantendienst (online formulier - veel te kort om klacht verstaanbaar te beschrijven, telefoon - heel lang menu en eindeloos wachten, en chat - dovemansgesprek met bot Robbie en botte medewerker Tomas - zie PDF-bijlage; andere mogelijkheden - bv. simpele mail - zijn er niet) contacteerde ik de juridische dienst van Testaankoop om de juiste procedures en regels te kennen. We kwamen tot volgend besluit: 1. Mediahuis is net als alle andere organisaties wel degelijk verplicht om klanten PERSOONLIJK en ruim voordat de tariefverhoging ingaat, daarvan op de hoogte te brengen, wat het totaal niet deed (ik vond op 21/6, nadat mijn kredietkaart op 18/6 al gedebiteerd bleek te zijn voor €12,5, het verhoogde tarief, in mijn Mediahuis-account een korte melding dat het tarief vanaf 26/6 verhoogde naar €12,5) 2. Mediahuis rekende me op 18/6 al het verhoogde tarief aan (zonder dat het enigszins vroeg naar mijn toestemming!) terwijl dat pas inging vanaf 26/6. Ook dit was niet correct. Op welke contractuele/wettelijke basis voert Mediahuis die eenzijdige prijsverhoging door? Bovendien moet Mediahuis een klant bij eenzijdige wijziging van het contract (bv. tariefverhoging) de klant de mogelijkheid bieden om het abonnement kostenloos stop te zetten. 3. Toen ik me (online, zie website Mediahuis en bij medewerker Tomas van hun chatbot) informeerde over het stopzetten van mijn abonnement, bleek dat ik dat enkel kon doen door te BELLEN naar het (betalende) nummer 027902115 van hun klantendienst, dat ik eerder al vergeefs had trachten te bellen i.v.m. het verhoogde tarief! 4. Het is nu aan Mediahuis om de fouten die ze begingen (zie punten 1&2) recht te zetten: verderzetting van mijn Nieuwsblad-abonnement aan het eerder overeengekomen tarief van €11/maand, kredietering van de €1,5 die op 18/6 te veel werd aangerekend en excuses t.o.v. een trouwe klant die altijd stipt betaalde en nu op een respectloze wijze werd behandeld. 5. Indien Mediahuis dit niet doet, zie ik me genoodzaakt om mijn abonnement bij hen stop te zetten en klacht in te dienen bij de Economische Inspectie o.w.v. oneerlijke handelspraktijken. 6. Tot slot is Mediahuis verplicht om de klant hun abonnement op schriftelijke wijze en kostenloos te laten stopzetten en hierover duidelijk te informeren bij elke wijziging van het contract.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform