Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 36
- Aantal klachten *
- 18
- Afgesloten klachten*
- 77%
- Antwoordratio*
- 18 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Komt beloften niet na
Op 6 october 2025 heb ik een klacht ingediend omdat de levering van de kranten niet gebeurt. De klacht heeft geen enkel afdoend resultaat gegeven. Mijn echtgenote heeft ter goeder trouw een telefoontje gekregen van de krantendienst met de melding dat zij ervoor gingen zorgen dat de krant zou geleverd worden en wij kregen enkele extra bonnetjes om gratis een krant te kopen. Wij hebben een abonnement die voorziet dat enkel elk weekend de krant moet toekomen in de bus. Tot onze verbazing was er vorig weekend geen krant in de bus en opnieuw vandaag niet, dus twee weekends op een rij. Blijkbaar is er niets veranderd en komt u uw belofte niet na. Bovendien sprak ik mijn buurman Mr Vierendeels die mij aangaf dat hij ook geen krant krijgt. Het is dus niet alleen een probleem bij mij maar bij vele anderen ook. Het zou goed zijn dat testaankoop hier een enquete over voert om is te zien wie eigenlijk nog tevreden. In ieder geval wens ik mijn abonnementsgeld terug voor alle kranten die ik niet ontvangen heb. Hoogachtend, Patrick Labey en Ann Wilikens
Geen krant ontvangen
Sinds het Nieuwsblad veranderd is van bezorger hebben wij al minstens 45 dagen geen krant in de brievenbus gekregen. Onze brievenbus hangt aan een paaltjes tegen de openbare weg, op 1,5 m hoogte. Onze naam en ons adres staan erop. Ik heb het alle dagen gemeld en het algoritme belooft mij dat ze het zullen opnemen met de bezorger.. De klantenservice belooft dat ze het gaan onderzoeken en mij bellen maar 2x noppes. Enkele weken geleden heb ik al eens klacht ingediend bij Testaankoop en plots was het de volgende dag in orde. Het is een tijdje redelijk goed gegaan tot nu. Sinds vorige week maandag heb ik 9 opeenvolgende dagen geen krant gekregen. En mijn krantencheques zijn al lang op. Ze beloven mij er nieuwe maar ik heb nog niks gezien. Ik wil alle dagen een krant in mijn brievenbus en een schadevergoeding van 590 euro. Uiteindelijk toch telefoon gekregen. Helaas met een uitleg die dichtbij "onzin" komt.
leveringsprobleem
Beste, Bij deze hebben wij een abonnement lopen op naam van Paolo Labey die op het zelfde adres woont als ikzelf. Het abonnement loopt tot augustus 2026 maar wij willen het opzeggen omdat de leveringen van de weekend krant te wensen over laat. Het abonnement die wij met het nieuwsblad hebben onderschreven is een digitale krant tijdens de weekdagen en een weekendkrant die in het weekend wordt bezorgd aan huis; De klacht kunnen wij als volgt formuleren : De leveringen van de weekendkrant worden meer niet als wel geleverd, als klant moeten wij systematisch bellen elk weekend om te melden dat wij die niet toegekregen hebben wat eigenlijk stoort. Ten eerste daarmee heb je de krant niet en ten tweede je moet dit steeds opnieuw doen terwijl je uiteindelijk betaalt om de volledige service die systematisch niet wordt nageleefd. Het nieuwsblad verlengt dan wel het aantal geleverde kranten met de niet geleverde maar die formule die zij aanbieden is pas toepasbaar als je zelf belt en aangeeft dat een krant niet is aangekomen. De klacht is dus dat wij van deze werkwijze afwillen en dat we daarom het abonnement opzeggen. Als klant betaal je voor een service en die is er niet. Als je na geruime tijd een contactpersoon aan de lijn krijgt dan legt hij u uit dat het nieuwsblad niet kunnen garanderen dat de krant geleverd wordt. Mvg Patrick Labey
Onvoltooide bestelling maar wel deels betaald!
Ik bestel op 27/08/2025 online een VIVID plus 2024 13 AH -lage instap-maat 48 elektrische fiets. Ik betaal daartoe 120€ met eco-cheques en wil de rest betalen via QR -code als deze wegvalt. (Niet snel genoeg). De verdere betaling kan dus NIET gebeuren, de bestelling is ondertussen geannuleerd en ondanks 4 mails en 8 telefoons wordt er geen oplossing gegeven, noch een terugbetaling voorgesteld ! Ik krijg steeds het standaard antwoord “dan men er mee bezig is”, zowel telefonisch als op de mails. Mijn 120€ eco-checks zijn ondertussen níet terug gestort (dát staat ook zó vermeld op hun site),.. maar ik wil eigenlijk gewoon mijn FIETS kunnen bestellen, alleen lukt dit NIET! Wat kan ik nu best doen,.. het bewijs van betaling e.a gegevens stuurde ik hen reeds door.
Veranderen overeenkomst abonnement
Beste, begin deze maand was mijn jaarabonnement van de krant Het Nieuwsblad afgelopen. Omdat een nieuw abonnement gepaard ging met een enorme prijsstijging ( 90 naar 150 euro ) besloot ik mijn abonnement niet te verlengen. Op 19 augustus kreeg ik de kans een abonnement af te sluiten van 1 jaar voor 102 euro. Dat vond ik correct en ik besloot opnieuw voor een extra jaar te gaan. Vandaag ( 25 aug ) kreeg ik echter een email dat mijn jaarabonnement gewijzigd wordt naar 9 maanden. Kan dit zomaar? Indien ik wist dat dit zou gebeuren had ik mijn abonnement absoluut niet vernieuwd. Meer en meer hoor je klachten over maffiapraktijken van kranten. Het wordt tijd dat Test-Aankoop eens ingrijpt!
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 18 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten