Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
terugbetalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 27 /10/2025 heb ik online een bestelling en betaling (509,96 euro)gedaan van 4 dozen lego. Bij het afhalen in de winkel in Turnhout vroeg ik of het mogelijk was om alsnog te betalen met cadeaubonnen aangekocht bij members club. Dit kon blijkbaar en de winkelmedewerkster bracht dit in orde en het bedrag van de online betaling ging terug gestort worden. Dit gebeurde echter niet! Na herhaaldelijk lang aan de telefoon wachten had ik op 6/11 een medewerker aan de lijn dossier 60956 werd geopend. Op 7/11 werd het gevraagde kasticket via mail doorgestuurd. Op 15/11 en 24/11 contact met de klantenservice. Telkenmale met de belofte dat het bedrag binnen de 14 dagen zou worden teruggestort. Gisteren 17/12 nogmaals telefonisch contact geprobeerd. Meer dan 1 uur aan de lijn gehangen en meermaals zomaar gedeconnecteerd en geen medewerker gesproken. Ik stel echter vast dat er nog altijd geen terugbetaling is gedaan Dit heeft geleid tot extra telefoonkosten, veel ergernis wegens ondermaatse klantenservice. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 31/12/2025 het verschuldigde bedrag terug te storten. Een tegemoetkoming vanwege dreamland voor de vele ongemakken zou op zijn plaats zijn en zeer geapprecieerd worden. Met vriendelijke groeten, Luc Verbeken Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Weigering retour
Beste Ik neem contact op met de vraag om ondersteuning bij een geschil met DreamLand Ronse omtrent de retour van een Wonderbox. Op zaterdag 15 november kocht ik in de winkel een Wonderbox. Voor ik afrekende vroeg ik expliciet of de bon indien nodig kon worden geretourneerd. De medewerker bevestigde dit en ook op mijn kasticket staat vermeld dat retour mogelijk is. Zowel het kasticket als de box kan ik meeleveren. Op vrijdag 28 november, binnen de retourtermijn, ging ik terug naar de winkel om de box te retourneren. Daar kreeg ik onverwacht te horen dat Wonderboxen niet worden teruggenomen en dat ik mij tot de klantendienst moest wenden. Sindsdien probeer ik hen dagelijks telefonisch te bereiken en stuurde ik al meerdere mails. Hoewel hun website een antwoord binnen vijf werkdagen belooft, blijft elke reactie uit. Ik heb intussen al heel wat tijd gespendeerd aan het proberen contacteren van de klantendienst. Ik kan een overzicht van mijn telefoontjes toevoegen. Ik vraag graag jullie ondersteuning om tot een correcte toepassing van de retourvoorwaarden te komen en de terugbetaling te verkrijgen zoals bij de aankoop meegedeeld werd. Dank om dit dossier te bekijken. Ik bezorg graag alle bewijsstukken. Vriendelijke groeten Amandine Coustenoble
Bestelling geannuleerd
Geachte mevrouw/heer, Op [09-11-2025] kocht ik een [Furby Tie Dye NL] in uw winkel en betaalde ik er [39,99€] voor. U deelde mij op [10-11-2025] dat het product niet leverbaar is. Ik vraag daarom onmiddellijk de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag op mijn rekening. Met vriendelijke groet,
Niet terugbetalen van retour
Op 23/10 bestelde ik 2 artikelen, waaronder de “giftset 3-delig fairy garden” (24,99€) met afhaling in de winkel te Oudenaarde omdat dit in de winkel in mijn gemeente volgens de site niet beschikbaar was. Toen ik in de winkel in mijn gemeente langs ging voor een ander cadeautje bleek dit wel beschikbaar te zijn, waardoor ik de bestellingen te Oudenaarde annuleerde op 25/10. Ik stuurde hiervoor een mail. Ik zou na 10 dagen een terugbetaling krijgen. Dit gebeurde niet, dus ik stuurde een herinneringsmail waarop aanvankelijk snel werd gereageerd. 1 van de 2 artikelen werd ook snel terugbetaald, maar het 2e artikel niet. Ik stuurde hiervoor al meerdere mails. Ook probeerde ik al meermaals telefonisch contact op te nemen, maar na telkens een half uur in wacht geef ik het op. Ook het contactformulier op de site van dreamland blijkt niet te werken. Zij zijn m.a.w. NIET. bereikbaar en ik krijg mijn geld maar niet terug.
Niet leveren van bestelling
Beste, ik heb een bestelling geplaatst bij dreamland op 12/11. Ik ontbreek nog een deel van mijn bestelling (een nintendo switch 2 ter waarde van 509,99 euro). Ik heb al verschillende mails gestuurd. Ik krijg nul reactie. Telefonisch is het onmogelijk om bij de klantendienst binnen te geraken. Ik wil deze bestelling niet meer. Levering laat veel te lang op zich wachten!! Ik wil mijn geld terug. Ik heb ook een annuleringsverzoek ingediend op aanraden van een medewerker uit een dreamlandwinkel. Bestellingsnummer 9963001875132
Geschenkkaart werkt niet en geen antwoord van de klantendienst
In maart 2025 kreeg onze dochter een geschenkkaart ter waarde van 35€. Deze is geldig tot 20/3/2026. Echter wanneer we deze wilden gebruiken blijkt de code niet gekend. We gingen hiermee naar de winkel van Mechelen waar we niet als enige stonden met een niet werkende geschenkkaart. De winkelbediende stuurde ons weg met de mededeling om contact te nemen met hun klantendienst. Na meerdere pogingen via een contact formulier waar geen antwoord op komt en uren in wacht te staan bij een telefooncentrale waar niemand opneemt wil ik via dit platform klacht indienen tegen Dreamland.
Product wordt niet geleverd
Geachte mevrouw/heer, Op 22/10/2025 kocht ik Joycon Grijs op uw webshop en betaalde ik er 55€ voor. Tot op heden heb ik nog geen verzending mogen vaststellen. Het product was zeker op voorraad op de website omdat deze nog enkele dagen beschikbaar was. Nu heb ik vernomen dat deze "Niet bescikbaar" meer zijn via jullie klantendienst die zeer moeilijk te bereiken is. Nu zou ik het geen probleem vinden om deze elder te bestellen of een andere versie maar het prijsverschil is hierop wel zeer groot een andere kleur zou dan plots 90 euro kosten wat wel een groot verschil is. Graag had ik deze alsnog ontvangen of een andere kleur voor dezelfde prijs die ik reeds betaald heb. Met vriendelijke groet,
bestel- en terugbetalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 4 juni bestelde ik een cadeautje Pokemon mini-tin voor mijn dochter. Op 10 juni hadden we nog steeds niets ontvangen van Dreamland. Dus contact opgenomen met de klantendienst. Die ging nagaan wat er misgelopen was. Ze werkten immers met een nieuw systeem. Ik moest 5 werkdagen wachten op antwoord op mijn ticket 44507. Na 5 dagen opnieuw niets vernomen. Dus opnieuw zelf contact opgenomen met de klantendienst. Het artikel was niet meer voorradig. Op 25 juni krijg ik dan bericht dat het geld van de aankoop + de verzendingskosten 'die dag of ten laatste de volgende dag' op mijn rekening zou staan. We zijn nu 4 juli en ik heb nog steeds niets ontvangen op mijn rekening!
bedrif wil garantie niet aanvaarden
Ik kocht bij Dreamland een kindertablet van het merk Kurio. Deze zou speciaal voor kinderen zijn en extra sterk. Na 1 maand was het scherm hiervan al kapot en toen ik deze terug binnen deed, werd mij verteld dat deze gevallen was en zodoende niet onder de garantie valt. Ik weet zlf niet wat er juist gebeurd is, maar het is wel heel bedenkelijk dat een tablet voor kinderen bij het minste gerinste kapot gaat. Ik vind dit je reinste diefstal en zal nooit nog iets kopen bij Dreamland David De Weghe
Geschenkkaart vervallen
Beste, Voor de geboorte van onze dochten hebben we een geschenkkaart gekregen van het werk in oktober. Aangezien de meeste geschenkkaarten een jaar geldig zijn, dacht ik dat we deze geschenkkaart afgelopen week konden gebruiken in de winkel. Helaas kreeg ik te horen dat ze de geschenkkaart niet konden aanvaarden omdat deze ongeveer een maand vervallen was. Ik heb de klantendienst hiervoor gebeld, maar ik kreeg te horen dat de geschenkkaart niet verlengd kon worden. We snappen dat dit onze fout is en dat we de geldigheidsdatum beter hadden moeten bekijken. Maar we vinden dit ook enorm jammer aangezien het over 75 euro gaat. Het is nu weggesmeten geld en heel jammer voor ons kindje. Met vriendelijke groeten, Cindy Bollen
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
