Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Nog niet geboekt
Beste, ik had graag jullie advies & hulp! Ik heb online gekeken bij een bekende reisbureau (Corendon) voor een reis te berekenen hoeveel dat ging zijn. (Ik heb men eigen gegevens moeten invullen zoals mijn naam, geboortedatum, men adres,... ik heb alle stappen gevolgd om een bereking te maken want je moest nog bagage en dergelijke ook appart aanklikken en om prijs te zien in totaal en dan nog met of zonder verzekering en dergelijke anders kon ik geen totaalprijs zien) Zelf heb ik NIETS ondertekend of dergelijke om een boeking definitief te maken / niks betaald van voorschot of gelijk iets! Nu kreeg ik een email van de reisbureaus: U heeft uw reservatie bij Corendon Vliegvakanties geannuleerd. Graag informeren wij u, dat wij nog geen (volledige) betaling van uw annulatiekosten hebben mogen ontvangen. Restbedrag €725,00 Ik heb hun gemaild dat ik nooit iets geannuleerd heb nog ondertekend heb of voorschot betaald heb om een boeking defitief te maken voor een reis! Maar ik ben verplicht die €725 te betalen want ik heb alle stappen doorgenomen om een boeking te maken zeggen ze (toch niet dat ik bewust weet....!) Corendon zegt' Wij kunnen de annuleringskosten helaas niet kwijtschelden' Ik heb gezegd dat ik dit niet betaal want ik heb niks ondertekend voor een reis te boeken/ geen mail gestuurd voor de boeking definitief te maken/ geen voorschot of iets betaald. Want ik maakte gewoon een berekening.... Ik heb gezegd dat ik dit niet betaal, want ik kan dat niet! en ze zeggen ze 'Ik zal het noteren, u zult dan van zelf bericht krijgen van het incassobureau. De kosten lopen dan alleen maar op, maar dat is het risico dan' Kan dit zomaar??? Kunnen ze die €725 eisen dat ik dit betaal? Ik heb NIETS ondertekend , NIETS betaald qua voorschot of dergelijke & NIETS ingevuld om de boeking definitief te maken. Graag jullie advies/hulp! In bijlage bewijs dat er bij staat je niet kan boeken zonder betaling te voldoen! Met vriendelijke groeten Anouck Eestermans.
Annulering reis Funchal
Geachte mevrouw/heer, Op 09.01.25 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. sn3827 geboekt van Brussel Zaventem naar Funchal voor de dag 21.06.2025. Op 12.06.2025 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 500. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring
Onterechte beperking van omboekingsrecht na vluchtwijziging door Corendon tijdens staking
Op 25 juni 2025 zou mijn vlucht met Corendon van Brussel naar Antalya plaatsvinden. Door een staking op Brussels Airport werd deze vlucht geannuleerd of gewijzigd. Corendon bood aanvankelijk enkel een vlucht via Maastricht aan met busvervoer, en weigerde alternatieven. Pas na herhaald aandringen kreeg ik als extra opties: – Een vlucht op 24 of 26 juni, of – Kosteloze terugbetaling. Mijn verzoek tot kosteloze omboeking naar een latere datum naar keuze (zoals voorzien in artikel 8 van EU Verordening 261/2004) werd geweigerd, hoewel die vluchten beschikbaar zijn in hun eigen aanbod. Ik wens geen compensatie of schadevergoeding, enkel correcte toepassing van mijn omboekingsrecht. Bovendien stel ik vast dat Corendon andere passagiers in dezelfde situatie ook foutief informeert, en structureel verkeerde keuzes oplegt. Ik vraag dat Test Aankoop dit onderzoekt en druk uitoefent op Corendon voor correcte toepassing van de wet voor alle passagiers.
Onjuiste informatie
Beste , ik heb in december een reis geboekt naar Aqua Paradise in Bulgarije met vertrek datum 12/09 . Hier stond duidelijk bij aqua park VOLLEDIG open tem 27/09 en iets daaronder tem 30/09 . Nu had ik laatst wat beoordelingen opgezocht van mensen en zag ik veel mensen schrijven dat het aqua park dicht was in september . Ik heb dan naar Corendon via Messenger gestuurd om te horen hoe dit kon en kreeg als antwoord dat ze de exacte data niet konden beloven . Ik vind dit niet kunnen , dan moeten ze er niet bij schrijven volledig open tem… dan moet er op zijn minst bij staan met voorbehoud van weer of dergelijke . Maar er staat niets bij alleen volledig open . ik wou nu graag een andere datum boeken maar de vakantie is ondertussen VEEL duurder geworden dan toen ik boekte in december . Ik zou hier graag een oplossing voor krijgen zodat ik vroeger kan gaan en zeker ben van opening maar wel aan de prijs die het stond in december toen ik boekte . De hoofdreden van deze vakantie boeking in dit hotel is natuurlijk het aqua park .
Vertraging vlucht
Geachte mevrouw/heer, Op 24/11/2024 ben ik op de luchthaven Brussel Airport aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. Xq551 naar Antalya met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 07u10 0p 25 november en kwam het ongeveer 9 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Korte samenvatting van onze vlucht, vertraging in Brussel van 2 uur, een tussenstop moeten maken in Izmir. Volgens de kapitein ging het vliegtuig vertrekken om 01u30 naar Antalya,. Bleek na boosheid van passagiers dat de bemanning en piloten zijn gaan overnachten in een hotel , wij zijn aan ons lot overgelaten . Niemand heeft ons geïnformeerd dat we tot 7 uur smorgens daar gingen zitten, blijkbaar was er geen piloten en bemanning beschikbaar. We zagen wel ander vliegtuigmaatschappijen vertrekken richting Antalya! We zijn opgevangen in een ijskoude wachtzaal met veel te weinig stoelen waar 4 verschillende vluchten bij elkaar zijn opgevangen van Sun Express. Geen info gekregen, geen verantwoordelijke van Corendon of Sun Express gezien, de nacht doorgebracht in wachtzaal met 1 broodje en 1 koude frisdrank, oude zieke mensen, kleine kinderen die geen voorziening hadden, een echte schande ! Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 250€ per passagier (onder 1500 km) - 400€ per passagier (onder 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal [€]. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten
Klacht over verloren koffer, bijkomende kosten, vermiste goederen, gebrekkige communicatie
Betreft: Klacht over verloren koffer, bijkomende kosten, vermiste goederen, gebrekkige communicatie en gebrek aan ondersteuning Geachte heer/mevrouw, Op 3 september 2024 heb ik een aangetekend schrijven verstuurd naar zowel Vakantie Discounter als Corendon in verband met mijn verloren koffer tijdens mijn reis. In dat schrijven verzocht ik beide bedrijven om binnen 14 dagen te reageren. Tot op heden heb ik echter geen enkele reactie ontvangen. Inmiddels is mijn koffer teruggevonden en aan mij overhandigd, maar ik moet helaas melden dat verschillende goederen uit de koffer vermist zijn. De reis vond plaats van 16 augustus 2024 (vertrekdatum) tot 24 augustus 2024 (terugkeerdatum) en was geboekt via Vakantie Discounter. Het betreft boekingsnummer B242459231, vluchtnummer 7657, en dossiernummer CAI-24-24-3112. De bagage werd oorspronkelijk als vermist gemeld met PIR-nummer GZPXC10159. Deze vakantie, die bedoeld was om een periode van rust en ontspanning te bieden, is volledig verpest door het verlies van de koffer en de daarbij behorende nasleep. Ondanks urenlange pogingen om contact te maken met de klantenservice van zowel Corendon als Vakantie Discounter, heb ik geen adequate hulp ontvangen. Meerdere keren werd ik doorverwezen naar websites of naar het andere bedrijf, zonder dat er concrete actie werd ondernomen. Dit gebrek aan communicatie en verantwoordelijkheid heeft niet alleen voor enorme frustratie gezorgd, maar ook veel tijd en energie gekost. De situatie heeft geleid tot aanzienlijke extra kosten, waaronder: €462,50 voor de aanschaf van kleding en toiletartikelen tijdens de vakantie €40,00 aan taxikosten voor de aanschaf van vervangende artikelen €229,15 aan telefoonkosten voor contact met zowel Corendon als Vakantie Discounter €150,00 extra bagagekosten die vooraf waren betaald maar door een fout niet correct geregistreerd Daarnaast heeft het verlies van de koffer, waarin belangrijke medicatie van mijn vrouw zat, ons veel stress en ongemak bezorgd. Hoewel de koffer inmiddels is teruggevonden, zijn enkele goederen vermist. Daarom verzoek ik Test-Aankoop om hulp bij het verhalen van de gemaakte kosten, het indienen van een claim voor de vermiste goederen, en het verkrijgen van een passende compensatie voor het geleden ongemak en de volledig verpeste vakantie. Met vriendelijke groet, Mario Van Waesberghe
vertraging van meer den 3 uur bij landing in Brussel (Zaventem) op 02-07-2024
Geachte mevrouw/heer, Op 02-07-2024 ben ik op de luchthaven Gazipasa (Alanya) (Turkije)aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr XC7666 naar Brussel (Zaventem)met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 15.50 en kwam het ongeveer 3.35 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Ik heb reeds een klacht ingediend bij Corendon per mail op 03-07-2024 en kreeg hierop een antwoordmail,dat men mij iets ging laten weten per mail na 3 tot 4 weken,maar tot heden geen enkele reactie vanwege Corendon Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 400€ per passagier (onder 3500 km) Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 800€. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te storten op rek nr BE28 0011 4551 3820 Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket . Kopie boeking van Carina Wouters en Paul Van Heugten
Annulatie booking door corendon
Op maandag 23/9 reis geboekt Reservering nr / fact nr 3696822 Vertrek datum 8/10 Betaling bewijs doorgestuurd op 26/9 Volledige bedrag gestort Echter late namiddag krijg ik de boodschap dat reis is geannuleerd en ik terug moet boeken . Echter is de reis nu 100 euro duurder. Tevens zal men mij annuleringskosten aanrekenen als ik geen nieuwe reis boek . Ik verwacht dat ik de reis opnieuw kan boeken tegen dezelfde prijs als 4 dagen geleden . Zie foto’s in bijlage Nu 100 euro duurder
Reis niet geboekt - toch annuleringskosten te betalen
Beste, ik had graag jullie advies & hulp! Ik heb online gekeken bij een bekende reisbureau (Corendon) voor een reis te berekenen hoeveel dat ging zijn. (Ik heb men eigen gegevens moeten invullen zoals mijn naam, geboortedatum, men adres,... ik heb alle stappen gevolgd om een bereking te maken want je moest nog bagage en dergelijke ook appart aanklikken en om prijs te zien in totaal en dan nog met of zonder verzekering en dergelijke anders kon ik geen totaalprijs zien) Zelf heb ik NIETS ondertekend of dergelijke om een boeking definitief te maken / niks betaald van voorschot of gelijk iets! Nu kreeg ik een email van de reisbureaus: U heeft uw reservatie bij Corendon Vliegvakanties geannuleerd. Graag informeren wij u, dat wij nog geen (volledige) betaling van uw annulatiekosten hebben mogen ontvangen. Restbedrag 240,00€ Ik heb hun gemaild dat ik nooit iets geannuleerd heb nog ondertekend heb of voorschot betaald heb om een boeking defitief te maken voor een reis! Maar ik ben verplicht die 240€ te betalen want ik heb alle stappen doorgenomen om een boeking te maken zeggen ze (toch niet dat ik bewust weet....!) Corendon zegt' Wij kunnen de annuleringskosten helaas niet kwijtschelden' Ik heb gezegd dat ik dit niet betaal want ik heb niks ondertekend voor een reis te boeken/ geen mail gestuurd voor de boeking definitief te maken/ geen voorschot of iets betaald. Want ik maakte gewoon een berekening.... Ik heb gezegd dat ik dit niet betaal, want ik kan dat niet! en ze zeggen ze 'Ik zal het noteren, u zult dan van zelf bericht krijgen van het incassobureau. De kosten lopen dan alleen maar op, maar dat is het risico dan' Kan dit zomaar??? Kunnen ze die 240€ eisen dat ik dit betaal? Ik heb NIETS geondertekend, NIETS betaald qua voorschot of dergelijke & NIETS ingevuld om de boeking defitief te maken. Graag jullie advies/hulp! Ik de bijlage de mails in gesprek.
Onduidelijke voorwaarden en weinig medewerking klantendienst
Via Corendon boekte ik een nog komende vakantie richting Bulgarije, mijn zus die dezelfde vakantie heeft geboekt maar een maand eerder, had op 2/7/2024 te maken wel lange vertragingen, meer dan 145min, de vertrekuren van de vluchten van mijn vakantie en die van mijn zus zijn dezelfde, nl. 19:05 opstijgen en 23h landen, aangezien mijn zus bijna 2h30 vertraging heeft gehad is zij pas om 1h30 geland, zij is bijna een dag verloren van haar vakantie, uit voorzorg voor mijn vakantie, het ik op de website van corendon mijn vakantie opnieuw gesimuleerd om te bekijken of een vertrekken op een vroegere datum mogelijk was, en dit was mogelijk om 4 dagen eerder te vertrekken met een betere vlucht, ik was mij er zeker van bewust dat de vakantie duurder ging worden, dit zag ik in de simulatie op de website, dus ik belde met goede intentie naar de klantendienst, de telefoniste was uiterst onvriendelijk en liet mij zelden uitspreken, de telefoniste gaf aan dat ik 42dagen op voorhand had moeten omboeken, toen ik belde was het net 41dagen, ik gaf aan dat de vlucht beschikbaar is en het hotel, ik verander enkel da vertrekdatum, geen enkele medewerking of voorstel werd aanvaard door de telefoniste. ik vind dit heel jammer dat er zo met klanten wordt omgegaan.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten