Terug

Onterechte beperking van omboekingsrecht na vluchtwijziging door Corendon tijdens staking

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Annulering vlucht

Klacht

M. K.

Naar: CORENDON

19/06/2025

Op 25 juni 2025 zou mijn vlucht met Corendon van Brussel naar Antalya plaatsvinden. Door een staking op Brussels Airport werd deze vlucht geannuleerd of gewijzigd. Corendon bood aanvankelijk enkel een vlucht via Maastricht aan met busvervoer, en weigerde alternatieven. Pas na herhaald aandringen kreeg ik als extra opties: – Een vlucht op 24 of 26 juni, of – Kosteloze terugbetaling. Mijn verzoek tot kosteloze omboeking naar een latere datum naar keuze (zoals voorzien in artikel 8 van EU Verordening 261/2004) werd geweigerd, hoewel die vluchten beschikbaar zijn in hun eigen aanbod. Ik wens geen compensatie of schadevergoeding, enkel correcte toepassing van mijn omboekingsrecht. Bovendien stel ik vast dat Corendon andere passagiers in dezelfde situatie ook foutief informeert, en structureel verkeerde keuzes oplegt. Ik vraag dat Test Aankoop dit onderzoekt en druk uitoefent op Corendon voor correcte toepassing van de wet voor alle passagiers.

Berichten (1)

M. K.

Naar: CORENDON

20/06/2025

Geachte, In aanvulling op mijn lopende klacht wil ik melden dat Corendon op 20 juni 2025 om 14:06 mijn volledige boeking eenzijdig heeft geannuleerd, zonder mijn toestemming. Dit gebeurde ondanks het feit dat ik herhaaldelijk heb aangegeven géén terugbetaling te wensen, maar gebruik wilde maken van mijn recht op kosteloze omboeking naar een latere datum naar keuze, conform artikel 8, lid 1, punt b van Verordening (EG) 261/2004. Mijn omboekingsverzoek betrof vluchten die Corendon nog steeds aanbiedt. Beschikbaarheid is dus geen probleem, en hun annulering is in strijd met de Europese passagiersrechten. Ik voeg de betreffende mail van Corendon bij als bewijsstuk en verzoek Test Aankoop om dit formeel op te nemen in mijn dossier en Corendon hierop aan te spreken. Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform