Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 118
- Aantal klachten *
- 17
- Afgesloten klachten*
- 94%
- Antwoordratio*
- 17 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Nog niet geboekt
Beste, ik had graag jullie advies & hulp! Ik heb online gekeken bij een bekende reisbureau (Corendon) voor een reis te berekenen hoeveel dat ging zijn. (Ik heb men eigen gegevens moeten invullen zoals mijn naam, geboortedatum, men adres,... ik heb alle stappen gevolgd om een bereking te maken want je moest nog bagage en dergelijke ook appart aanklikken en om prijs te zien in totaal en dan nog met of zonder verzekering en dergelijke anders kon ik geen totaalprijs zien) Zelf heb ik NIETS ondertekend of dergelijke om een boeking definitief te maken / niks betaald van voorschot of gelijk iets! Nu kreeg ik een email van de reisbureaus: U heeft uw reservatie bij Corendon Vliegvakanties geannuleerd. Graag informeren wij u, dat wij nog geen (volledige) betaling van uw annulatiekosten hebben mogen ontvangen. Restbedrag €725,00 Ik heb hun gemaild dat ik nooit iets geannuleerd heb nog ondertekend heb of voorschot betaald heb om een boeking defitief te maken voor een reis! Maar ik ben verplicht die €725 te betalen want ik heb alle stappen doorgenomen om een boeking te maken zeggen ze (toch niet dat ik bewust weet....!) Corendon zegt' Wij kunnen de annuleringskosten helaas niet kwijtschelden' Ik heb gezegd dat ik dit niet betaal want ik heb niks ondertekend voor een reis te boeken/ geen mail gestuurd voor de boeking definitief te maken/ geen voorschot of iets betaald. Want ik maakte gewoon een berekening.... Ik heb gezegd dat ik dit niet betaal, want ik kan dat niet! en ze zeggen ze 'Ik zal het noteren, u zult dan van zelf bericht krijgen van het incassobureau. De kosten lopen dan alleen maar op, maar dat is het risico dan' Kan dit zomaar??? Kunnen ze die €725 eisen dat ik dit betaal? Ik heb NIETS ondertekend , NIETS betaald qua voorschot of dergelijke & NIETS ingevuld om de boeking definitief te maken. Graag jullie advies/hulp! In bijlage bewijs dat er bij staat je niet kan boeken zonder betaling te voldoen! Met vriendelijke groeten Anouck Eestermans.
Annulering reis Funchal
Geachte mevrouw/heer, Op 09.01.25 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. sn3827 geboekt van Brussel Zaventem naar Funchal voor de dag 21.06.2025. Op 12.06.2025 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 500. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring
Onterechte beperking van omboekingsrecht na vluchtwijziging door Corendon tijdens staking
Op 25 juni 2025 zou mijn vlucht met Corendon van Brussel naar Antalya plaatsvinden. Door een staking op Brussels Airport werd deze vlucht geannuleerd of gewijzigd. Corendon bood aanvankelijk enkel een vlucht via Maastricht aan met busvervoer, en weigerde alternatieven. Pas na herhaald aandringen kreeg ik als extra opties: – Een vlucht op 24 of 26 juni, of – Kosteloze terugbetaling. Mijn verzoek tot kosteloze omboeking naar een latere datum naar keuze (zoals voorzien in artikel 8 van EU Verordening 261/2004) werd geweigerd, hoewel die vluchten beschikbaar zijn in hun eigen aanbod. Ik wens geen compensatie of schadevergoeding, enkel correcte toepassing van mijn omboekingsrecht. Bovendien stel ik vast dat Corendon andere passagiers in dezelfde situatie ook foutief informeert, en structureel verkeerde keuzes oplegt. Ik vraag dat Test Aankoop dit onderzoekt en druk uitoefent op Corendon voor correcte toepassing van de wet voor alle passagiers.
Onjuiste informatie
Beste , ik heb in december een reis geboekt naar Aqua Paradise in Bulgarije met vertrek datum 12/09 . Hier stond duidelijk bij aqua park VOLLEDIG open tem 27/09 en iets daaronder tem 30/09 . Nu had ik laatst wat beoordelingen opgezocht van mensen en zag ik veel mensen schrijven dat het aqua park dicht was in september . Ik heb dan naar Corendon via Messenger gestuurd om te horen hoe dit kon en kreeg als antwoord dat ze de exacte data niet konden beloven . Ik vind dit niet kunnen , dan moeten ze er niet bij schrijven volledig open tem… dan moet er op zijn minst bij staan met voorbehoud van weer of dergelijke . Maar er staat niets bij alleen volledig open . ik wou nu graag een andere datum boeken maar de vakantie is ondertussen VEEL duurder geworden dan toen ik boekte in december . Ik zou hier graag een oplossing voor krijgen zodat ik vroeger kan gaan en zeker ben van opening maar wel aan de prijs die het stond in december toen ik boekte . De hoofdreden van deze vakantie boeking in dit hotel is natuurlijk het aqua park .
Vertraging vlucht
Geachte mevrouw/heer, Op 24/11/2024 ben ik op de luchthaven Brussel Airport aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. Xq551 naar Antalya met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 07u10 0p 25 november en kwam het ongeveer 9 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Korte samenvatting van onze vlucht, vertraging in Brussel van 2 uur, een tussenstop moeten maken in Izmir. Volgens de kapitein ging het vliegtuig vertrekken om 01u30 naar Antalya,. Bleek na boosheid van passagiers dat de bemanning en piloten zijn gaan overnachten in een hotel , wij zijn aan ons lot overgelaten . Niemand heeft ons geïnformeerd dat we tot 7 uur smorgens daar gingen zitten, blijkbaar was er geen piloten en bemanning beschikbaar. We zagen wel ander vliegtuigmaatschappijen vertrekken richting Antalya! We zijn opgevangen in een ijskoude wachtzaal met veel te weinig stoelen waar 4 verschillende vluchten bij elkaar zijn opgevangen van Sun Express. Geen info gekregen, geen verantwoordelijke van Corendon of Sun Express gezien, de nacht doorgebracht in wachtzaal met 1 broodje en 1 koude frisdrank, oude zieke mensen, kleine kinderen die geen voorziening hadden, een echte schande ! Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 250€ per passagier (onder 1500 km) - 400€ per passagier (onder 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal [€]. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 17 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten