Terug

Vertraging vlucht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Vertraging vlucht

Klacht

J. L.

Naar: CORENDON

27/11/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 24/11/2024 ben ik op de luchthaven Brussel Airport aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. Xq551 naar Antalya met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 07u10 0p 25 november en kwam het ongeveer 9 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Korte samenvatting van onze vlucht, vertraging in Brussel van 2 uur, een tussenstop moeten maken in Izmir. Volgens de kapitein ging het vliegtuig vertrekken om 01u30 naar Antalya,. Bleek na boosheid van passagiers dat de bemanning en piloten zijn gaan overnachten in een hotel , wij zijn aan ons lot overgelaten . Niemand heeft ons geïnformeerd dat we tot 7 uur smorgens daar gingen zitten, blijkbaar was er geen piloten en bemanning beschikbaar. We zagen wel ander vliegtuigmaatschappijen vertrekken richting Antalya! We zijn opgevangen in een ijskoude wachtzaal met veel te weinig stoelen waar 4 verschillende vluchten bij elkaar zijn opgevangen van Sun Express. Geen info gekregen, geen verantwoordelijke van Corendon of Sun Express gezien, de nacht doorgebracht in wachtzaal met 1 broodje en 1 koude frisdrank, oude zieke mensen, kleine kinderen die geen voorziening hadden, een echte schande ! Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 250€ per passagier (onder 1500 km) - 400€ per passagier (onder 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal [€]. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten

Berichten (1)

CORENDON

Naar: J. L.

27/11/2024

Cher Monsieur/Madame, Nous vous remercions de votre courriel. Si votre courrier concerne une plainte, nous désirons vous informer de la procédure à suivre. Pour que votre plainte soit traitée, nous vous prions de la soumettre via le formulaire en ligne. Allez sur Mon.Corendon.Be, entrez le numéro de la réservation concernée, vous trouverez le formulaire sous l'icône Déposer une plainte. Vous pouvez ajouter des documents en cliquant sur le bouton Télécharger un document. Votre réclamation sera traitée par nos soins dès réception et fera l'objet d'une réponse dans les meilleurs délais. Après avoir soumis votre plainte en ligne, vous recevrez un accusé de réception par e-mail. Nous espérons vous avoir suffisamment informé. CordialementWith kind regards, Karin Service Après VenteQuality control team Lundi, mercredi, jeudi Corendon International Travel B.V. Postbus 349 1170 AH Badhoevedorp Telephone: Mobile: Email: www.corendon.nl Think before you print! Do you really need to print this e mail? Save energy and paper. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 27 november 2024 10:01 Aan: service après-vente sav@corendon.be Onderwerp: Vertraging vlucht ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 05 december 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform