Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Foutieve aanrekening
Beste, Ik heb een reservering voor Terhills resort van 8 tot 12 november. Ik bestel bijkomende services, die ook geadverteerd worden: Wellnessdag in Elaisa voor € 45.50 (exact, niet vanaf ..., zie bijlage, afdruk van de webpagina). Ik bestel voor 4 personen op zaterdag. In de winkelmand is het opeens € 50.50 per persoon. Telefonisch contact levert nets op, er is geen promotie, de vermelde prijs zou zijn vanaf € 45.50, maar dat staat er dus duidelijk niet. Ik zou dus graag € 20 teruggestort krijgen.
Dubbele betaling
Beste , Wij hebben enkele weken geleden een bungalow geboekt bij Kempervennen. (Center Parcs) Boekingsnummer : 6073320 Zaterdag 23 augustus mijn eerste boeking maar ik kreeg geen boekingsbevestiging waarop ik zondag 24 augustus opnieuw een boeking deed. Ik kreeg daarop vrij snel een bevestiging van mijn reservering door. De week daarop zie ik dat er 2x 540 euro van mijn rekening is gegaan. Na verschillende mails en telefoons krijg ik na 2 weken nog altijd geen antwoord op mijn vraag of ze dit al hebben nagekeken en of kunnen verifieren. Zelf hebben ze me na een zoveelste kwade telefoon een belofte gedaan dat ze me dinsdag 10 september persoonlijk gingen bellen. Alsook die dag heb ik echter niets van hun gehoord. Ik voel me niet gehoord ,ze begrijpen mijn kwaadheid maar naar mijn gevoel ben ik nog geen stap verder. Zouden jullie me hier mee kunnen helpen? Mvg Els Hugaert
Center Parcs - reservering betaling
In december 2023 hebben we een reservering gedaan bij Center Parcs voor september 2024. Dit met het oog op vroegboekkorting, want dit is dan veel goedkoper. Nu was ik enkele weken geleden opnieuw op de website gaan kijken en voor exact hetzelfde huisje, in dezelfde periode, in hetzelfde park, was de prijs 500€ goedkoper dan wat wij hebben geboekt. Dit bedraagt 1/3de van het bedrag dat we betalen. Ik heb Center Parcs hierover gecontacteerd en hun antwoord was "wij hanteren fluctuerende prijzen". Ik begrijp dat ze fluctuerende prijzen hanteren en dat het zelfs 100€ kan verschillen, maar 1/3de van onze reservering vind ik ronduit schandalig.
Onterechte overschrijving
Er is onterecht een bedrag van mijn kredietkaart overgeschreven naar de rekening van centerparcs. Ik heb er echter geen boeking gemaakt. Centerparcs heeft geen klachtendienst, wat het zeer lastig maakt om een medewerker te vinden die me te woord wil staan en wil verder helpen. Ik heb al verschillende keren het callcenter gebeld, maar daar krijg ik steeds het antwoord dat zij niet bevoegd zijn om me te helpen. Ik heb ook al verschillende keren hun online klachtenformulier ingevuld en verstuurd. Er is geen ontvangstbevestiging, dus ik kan niet verifiëren of deze zijn toegekomen. Via hun business center ben ik dit emailadres te weten gekomen. Daar heb ik al verschillende mails naartoe gestuurd, zelfs aangetekend. Maar helaas, tot op heden is mijn vraag nog niet ter dege ter harte genomen. Graag had ik het bedrag teruggestort gekregen. Ik heb geen verb´lijf geboekt bij hen.
wijziging boeking naar een andere bungalow
Ik maakte telefonisch een boeking voor een weekendje Centerparcs. Ik boekte voor 5 personen een Comfortbungalow. Volgens de voorwaarden kan je je boeking aanpassen tot 21 dagen voor vertrek. Vandaag belde ik om te vragen om de bungalow te wijzigen naar een duurdere iets luxueuzere bungalow. (PREMIUM). Ik had online al gezien dat de prijs dan 559 euro zou zijn ipv 505. De medewerker aan de telefoon vertelde me echter dat het 622 euro zou zijn. Reden volgens hem omdat ik geboekt had met de korting dreambaby en dan moest hij nu die korting ook toepassen. Ik heb echter geen kleine kinderen en die korting was enkel een code die je online kon vinden. Zelf ben ik 55+ en dan kreeg ik ook sowieso evenveel korting. Dus ik vroeg nu gewoon een andere bungalow met dan de 55+ korting , want maakt mij niet uit hoe de korting noemt. Maar de medewerker zei dat ik sowieso de dreambabykorting moest nemen, wat dus blijkbaar duurder is.(622 euro ipv 505 euro) Ik betreur het dat ze zo handelen. Is dit correct? Klantvriendelijk is het sowieso niet. Zou hier nog iets aan gedaan kunnen worden? maw de premium a 559 zoals ik ook de site kan zien?
Betaalde maar niet gekregen services
BesteWe boekten bij Centerparcs De Vossemeren 2 cottages om met onze hele familie op vakantie te gaan. We betaalden 2x €59 om ons cottagenummer te kunnen kiezen zodat de huisjes langs elkaar zouden liggen. Er was een huisje voor de hele week geboekt en een huisje voor enkel het weekend. De mensen die door de week al op vakantie gingen, kwamen toe met een baby en peutertje in een cottage waar meer lampen niet dan wel werkten, de tv haperde en in de eerste nacht bleek dat het dak in één van de slaapkamers lekte. We namen meteen contact op met de klantenservice maar konden op dat moment niet meer veranderen omdat de kindjes al sliepen. De volgende ochtend gingen we langs de receptie en kregen daar na veel zoeken een leegstaande cottage aangeboden omdat er niets anders meer vrij was. Er was ook geen cottage naast de leegstaande meer vrij dus de familie die in het weekend toekwam, zaten nu verder van ons dan we initieel voor betaald hadden. We kregen als enige compensatie 2x €59 aangeboden in de vorm van vouchers om in het park te spenderen. Dit omdat we onze voorkeursligging niet meer hadden. Na een hele volksverhuis (zo gaat dat nu eenmaal met 2 kleintjes erbij) konden we in onze nieuwe cottage. Maar deze was heel smerig door de leegstand en moest nog gepoetst worden. We waren dus bijna 2 hele dagen van ons verblijf kwijt voor we echt konden beginnen genieten. De persoon die het huisje is komen poetsen, vroeg ons of we een compensatie hadden gekregen en schrok toen ze hoorde dat we enkel 2 vouchers hadden ontvangen om in het park te spenderen, maar zei dat we achteraf nog wel recht zouden hebben op meer gezien de verloren tijd etc. Toen we achteraf echter een klacht mailden met al onze meegemaakte zaken opgelijst, kregen we antwoord dat we €50 in de vorm van een tegoedbon kregen, gezien de compensatie van 2x €59 die we ook in het park al hadden gehad. Ik vind dit echt schandalig, aangezien ons verblijf meer dan €1200 heeft gekost en we 2 dagen tijd zijn verloren en een hoop stress hebben gehad, en dat met 2 kleine kindjes er nog bij. Nu is mijn vraag: mogen ze zomaar die 2x €59 als ‘compensatie’ geven terwijl dat eigenlijk geld was dat we al hadden uitgegeven tijdens onze reservering en dus niet echt hebben teruggehad want we konden het alleen in de winkeltjes in het park gebruiken en zo ging hun geld, weliswaar op een andere manier, gewoon terug naar Centerparcs zelf. We zouden nooit voor meer dan €100 in het park spenderen want het verblijf is al duur genoeg. In mijn ogen hebben we nu betaald voor een service die we uiteindelijn niet kregen, en een tegoedbon in ruil vind in niet kunnen. Mag dit wettelijk gezien? We gaven ook aan in de toekomst niet meer terug te willen gaan omdat dot nu het 2e jaar op rij is dat er zoveel miserie was. Met de €50 korting die we nog extra aangeboden kregen voor een volgend verblijf zijn we dus eigenlijk ook niets. Is een schadevergoeding verplicht om onze verloren tijd goed te maken of mogen we daar niet op rekenen?Alvast bedankt!
verblijft met korting duurder dan volgende dag verblijf zonder korting
Beste, met een groep vrienden boekten wij een verblijf bij Center Parcs Terhills Resort op 05/10/2023. De basisprijs van het verblijf was toen voor een huisje aan het meer 8personen 1449€. 5/10/2023 was het waanzinnige woensdag korting en kregen wij op deze basisprijs 450€ in min. De volgende dag 06/10/2023 is de korting niet meer geldig, zoals ook aangegeven (dus ok). Maar plots is wel de basisprijs verlaagd naar 1059€. 400€ minder dan de basisprijs op 05/10/2023. in principe kregen we dus 50€ korting op de basisprijs, dit is absoluut misleiding van de consument! Daarbij komt er nu een vroegboekkorting bij van 10% waarbij het verblijf eigenlijk zelfs nog goedkoper uitkomt dan op 05/10/2023.Onze wens: 450€ korting op de effectieve basisprijs, en niet op de verhoogde basisprijs van 05/10/2023.
verlies van vroegboek korting
BesteTijdens een verblijf wilden we herboeken. Dit onder mooie voorwaarden die in de cottage te vinden warenDe laatste avonden wonnen we achter op het park een spel waardoor we een voucher wonnen van 250 euro die we nog eens bovenop de korting mochten gebruiken.Op advies van CP wachtten we met boeken en zouden we de maandag de kortingscode krijgen.We hebben echter ontelbare keren moeten terugbellenTelkens andere redenen- verlofdag van medewerker- even wat druk- boekingsdienst was even met vakantie- de code werd aangemaakt maar niet doorgesturud- de code was vermist- ze gingen het snel nakijken- ...Toen we dan eindelijk de vouchercode kregenwas het bedrag voor dat weekend fors gestegen!ook de vroegboekkortingde gezinsgkortingde acitivieitenvoucheren de voorkeursliggen konden we niet meer van genietenEn je ja, het verblijf met aftrek van de gewonnen voucher was nog duurder dan toen we het de dag zelf zouden boeken. maw we hadden beter niks gewonnen.Nochtans was dit niet ons schuldDaar hebben we telefonisch en mailsgewijs genoeg bewijs voor
Schadevergoeding
Volgende mail werd opgesteld naar centerparcs. Er wordt niet op geantwoord. Wij zijn 5 dagen naar Centerparcs geweest.Normaal gingen wij van 16/01/2023 t.e.m. 20/01/2023 naar Centerparcs. Onze grootmoeder is overleden en op 18/01/2023 was de begrafenis van onze grootmoeder. Wij vroegen aan jullie boekingsdienst om het verblijf te verplaatsen van 18/01/2023 t.e.m. 22/01/2023 zodat wij naar de begrafenis konden gaan. Dit was volgens jullie boekingsdienst niet mogelijk omdat het niet 21 dagen op voorhand is doorgegeven. Wij zeiden nogmaals dat het over een onvoorziene omstandigheid ging. Toch wou jullie boekingsdienst niet omboeken. Wij wouden bij de begrafenis zijn dus wij hebben toen gevraagd om een oplossing. Het was wel mogelijk om bij te boeken voor dat weekend. Toch moesten wij dan 200 euro extra betalen omdat wij dat weekend dan extra bij wouden boeken. Dat was wel mogelijk volgens jullie... Wij zijn niet gekomen op maandag en dinsdag toch hebben wij van jullie organisatie moeten boeken van maandag tot zondag... De afgelopen twee weken was het zwaar voor onze familie. Toch kon er geen menselijkheid af van jullie organisatie. Zelfs jullie eigen personeelsleden die in de Vossemeren werkte zeiden dat deze behandeling echt niet correct was en dat we toch nog eens klachten moesten indienen voor een compensatie. Bij deze. Normaal kwamen wij elk jaar naar Centerparcs. Ik hoop dat er toch nog iets kan voorzien worden zodat ons vertrouwen in jullie organisatie blijft...Tijdens het verblijf :1. Tijdens het verblijf hebben wij meerdere dagen met een defecte verwarming gezeten. Wij hebben het koud gehad in onze cottage. Wanneer wij dit melden aan jullie balie, kwam er pas na 6 uur een technieker langs. Wij hebben toen 6 uur in de koude gezeten. Nadat de technieker weg was , was het iets warmer maar konden we de verwarming op maximum 19 graden zetten. Wij hebben zoveel betaald dan verwachten we ook goeie verwarming in ons huisje.2. Op 19/01/2023 is het zwaar beginnen sneeuwen in jullie park. Wij hebben geen enkele keren iemand gezien die zout gestrooid heeft of die de wandelpaden veilig gemaakt heeft. Mijn vriendin is gevallen op één van jullie voetpaden door de ijsvorming die is ontstaan naar aanleiding van het niet wegdoen van het ijs. Zie foto die ik toegevoegd heb. Hierdoor heeft mijn vriendin een blauwe plek op haar arm. Had er van in het begin gestrooid geweest dan was dit niet voorgevallen. Ik snap dat de sneeuw niet weg is op 19/01/2023 en dat het een onvoorziene omstandigheid is maar de wandelpaden in het park ijsvrij maken tegen 22/01/2023 zou wel moeten aangezien er veel passage is. Dit zijn enkele bedenkingen die wij maakte tijdens ons verblijf. Wij zouden dan ook graag een compensatie willen voor deze ongemakken.De vorige twee keer dat wij geweest zijn, hebben wij geen ongemakken ervaren. Maar nu hebben wij niet voor de volle 100 procent kunnen genieten van ons verblijf.Bedankt om dit te bekijken.
Annulatie familieweekend na overlijden
Beste, wij hadden een familieweekend (broers, zussen, schoonbroers, schoonzussen, kinderen en kleinkinderen) geboekt bij Centerparcs maar plots kwam de papa te overlijden. In plaats van op weekend te gaan zaten we allemaal in de begrafenis. We annuleerden dus het weekend en vroegen de toepassing van onze verzekering All Risk. Centerparcs verwees ons hiervoor door naar het digitaal platform bij Europ Assistance (clemnummer: E21T1791572) maar daar krijgen we geen enkel concrete reactie. We hebben al diverse documenten overgemaakt maar zonder gevolg. De claim dateert van 25 oktober 2021
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten