Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
P. C.
14/10/2024

Herstelling die niet werkt

Op 31 mei hebben we een eerste interventie gehad van Buderus omdat de verwarming niet meer werkte. Na de interventie hebben we de verwarming niet meer nodig gehad maar nu het kouder wordt merkten we dat de verwarming nog steeds niet werkt. Er werd op 31 mei een onderdeel van de ketel vervangen die de ontbranding moet regelen. We hebben het probleem van de niet werkende verwarming gemeld en afgelopen woensdag 09/10/2024 hebben we een nieuwe interventie gehad. Er werd een toestel vervangen ter waarde van €146,13 excl. BTW (zie factuur in bijlage). Na 1 dag begint dit toestel te tikken en opnieuw werkt de vloerverwarming niet. Buizen worden bloedheet en als klap op de vuurpijl hebben we geen warm water meer. Bij iedere interventie geraken er andere dingen stuk in plaats van dat ze hersteld worden. Iedere keer worden er voorrijkosten aangerekend. Ondertussen hebben we om en bij de €500 betaald voor de 2 interventies en nog steeds werkt de verwarming niet naar behoren. Erger nog; we hebben het hele weekend geen warm water en verwarming meer. Dit lijkt eerder op he in stand houden van een terugkerende business liever dan het probleem effectief op te lossen. Komt daar nog bij dat we 2 kinderen hebben van 8 en 4 jaar die we dit weekend in een koude douche hebben moeten geven. Ik wil een volledige herstelling en deze keer op kosten van Buderus.

Afgesloten
A. V.
7/06/2023

Slecht uitgevoerde interventie

Hallo,Ik ben zelf allround technieker, ik weet waar ik over praat.Onze verwarmingsketel Buderus gaf al enkele dagen geen sanitair en verwarmingswater. De circulatiepomp maakte heel veel lawaai en ik was er zeker van dat de pomp stuk was. Ik heb Buderus gecontacteerd en deze hebben een interventie uitgevoerd op 2/06/2023 iets rond 12u. Toen ik thuis aankwam was de technieker al aan het werk en hoorde hem duvelen, da past niet of wat.Na een kwartier hoorde ik de technieker bellen om advies. Blijkbaar moest hij ook 2 voelers vervangen (die had hij bij).Na een half uur was de ketel hersteld en werd hij getest, ook het water voor de verwarming. Ik zei dat het opwarmen van de radiatoren wel lang duurde, maar ik moest geduld hebben zei hij. Ik moest de thermostaat op 31° graden zetten. Na 5 minuten werd de verwarming ook licht warm en was volgens de technieker de herstelling uitgevoerd, een rekening van € 636,68 en de technieker was ribbedebie.'s Avonds rond 17u ga ik afwassen en had geen warm water, de ketel gaf foutcodes 4 en 7. Wat wil zeggen ontsteking en waterdrukfout. Ik heb de servicedienst nog opgebeld maar deze waren teug bereikbaar maandagmorgen. Ze moeten uiteraard van mij ook niet tijdens het weekend werken.Ik heb dan als technieker zijnde zelf de koe bij de horens genomen en aantal zaken getest en nagezien. Mijn eerste vaststelling was dat alleen het elektrisch gedeelte van de pomp vervangen was, de behuizing niet (die vond ik terug in een achtergelaten doos). Ik heb nog nooit geweten dat ik of een collega technieker een nieuwe pomp demonteer en half vervang. De pomp wordt altijd in zijn geheel vervangen. Om te testen, heb ik de oude voelers terug gemonteerd, maar dit gaf geen soelaas. Vervolgens heb ik de ontstekingspunten nagezien, pomp ontlucht, elektrische aansluitingen nagezien (ook van de pomp) en hier zat het probleem. De elektrische aansluiting was niet goed gebeurd (niet beveiligd door de rode pal die erop zit). Nadat ik dit had hersteld, werkte de ketel. Nadien heb ik de oude voelers terug gemonteerd en de ketel werkte nog steeds. Dus hoe is de herstelling door Buderus gebeurd en wat waren de gevolgen:De pomp werd half vervangen en slecht aangesloten-> de ketel werkte niet -> na telefonische bijstand werden de voelers vervangen -> toevallig had de pomp dan elektrisch contact en werkte de ketel wel-> na een 10-tal minuten gewerkt te hebben en een tijd (+/- 4 uur) stil gestaan te hebben was het elektrisch contact terug verbroken -> en stuurde de pomp geen water meer door de leidingen -> sloeg de ketel wel aan (omdat ik de ketel gereset had) maar omdat het water stilstond in de leidingen, was de druk en warmte te hoog en stopte de ontsteking-> en gaf de 2 foutcodes 4 en 7.Ik heb Buderus gecontacteerd hierover, mijn bevindingen gemaild en gevraagd naar een financiële compensatie voor de half gemonteerd pomp en de onderdelen die niet vervangen moesten worden (€366,59). Buderus en hun diensten vinden dat er goed werk geleverd werd en wijzen al mijn bevindingen af als niet juist. Het antwoord van Buderus staat vol onjuistheden. Als het nodig is kan ik u dit mailverkeer bezorgen.Buderus wil enkel een financiële compensatie geven van 10% op de onderdelen die werden vervangen (+/- € 45,00).GroetenBart Vanlerberghe

Afgesloten
M. V.
11/12/2020

Storingsmelding 9U/233

Beste, wij wonen sinds 2017 in ons (grondig) gerenoveerd huis. Sinds enkele maanden krijgen wij regelmatig de storingsmedling 9U/233. Dit houdt in dat wij geen warm water en of verwarming hebben. Ik heb al minstens 3 maal onze vakman laten komen. Hij gaf aan dat dit een foutmelding is bij de module waardoor deze als het ware 'vergeet' welk type gasketel hij is. Hij gaf aan dat enkel Buderus vervangingen mag uitvoeren om dit op te lossen. Op 19 oktober is er dan iemand langs geweest. Er waren 2 mogelijke fouten en dus ook 2 oplossingen, een was de chip vervangen (€ 126), de andere was de volledige module vervangen (+-€500). De technieker gaf aan dat dit HELAAS buiten de garantie periode viel. Daardoor koos ik dus ook voor de goedkoopste oplossing, ook goed wetende dat het probleem hiermee wel eens opgelost kon zijn. HELAAS stel ik nu na 1,5 maand na de interventie van de Buderus technieker vast, dat dit niet de oplossing was. Opnieuw storingsmelding 9U/233. Er zit dus ook niks anders op dan een volledig nieuwe module te laten plaatsen. Ik kan echter niet begrijpen, dat deze computer/software module buiten garantie valt. In mijn ogen is dit euvel niet te wijten aan slijtage maar eerder een gebrekkig product. Ik wordt gesterkt in mijn mening door voorgaande klachten, zoals ik hier op de site ook kon terugvinden (https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceId=CPTBE01106395-13). Ook bij ons gaat het namelijk over het type BUDERUS Logamax Plus. Ik verwacht dan ook van Buderus dat zij deze vervanging uitvoeren op hun kosten. En indien mogelijk sluit ik mij dus graag aan bij de voorgaande klacht die door jullie werd opgenomen waarnaar ik verwees via de link.

Afgesloten
G. F.
20/11/2020

Problemen met pomp chauffage

Beste,Wij wonen in een zeer recent nieuw appartementsgebouw met 13 eenheden,Er zijn van in de opleveringen van deze appartementen (in 2017 en 2018) problemen met de gasverwarmingstoestellen type BUDERUS Logamax Plus.Telkenmale is er geen verwarming noch warm water productie mogelijk : er wordt dan een defecte circulatiepomp vastgesteld bij reeds 4 van de 13 (allemaal dezelfde Buderus) toestellen is hetzelfde euvel vastgesteld :– Bij twee toestellen is deze circulatiepomp onder garantie door Buderus vervangen geweest. – Bij één toestel is door Buderus de vervanging geweigerd : defect was 2 dagen buiten garantie......... (= 2 jaar na opleveringsdatum appartement) – Thans wordt bij mezelf ook een defecte circulatiepomp vastgesteld. Deze zal buiten de garantieperiode dienen vervangen te worden.Een onafhankelijk erkende verwarmingstechnieker is van mening dat deze circulatiepompen een gebrek vertonen en waarbij iedereen in ons gebouw geconfronteerd zal worden met deze “gebrekkige, dubieuze” circulatie pomp ! De kostprijs voor vervanging en plaatsing van een dergelijke nieuwe pomp bedraagt 411,40 €Mijn verzoek naar jullie toe :? vinden jullie het normaal dat 30% van deze toestellen na een normaal privé-gebruik binnen de 3 jaar een zwaar mankement vertonen ?? Hebben jullie echo van leden met dezelfde problematiek bij Buderus-toestellen ?Bij deze dank bij voorbaat voor uw antwoord, hoogachtend?

Afgesloten
B. V.
17/04/2019

Buderus Service zet mensen 24 dagen letterlijk en figuurlijk in de kou

Op 1/4 werd door de bewoonster een defect vastgesteld aan het verwarmingstoestel type logamax U124 van de wonig welke ik verhuur te Wetteren. De display van het toestel gaf op dat ogenblik foutmelding 4 C weer. Als gevolg van dit defect functioneerde het toestel niet meer en was het dus niet mogelijk om de woning te verwarmen alsook om warm water af te tappen. Om dit probleem te verhelpen nam ik contact op met Buderus Service, tot mijn grote verbazing konden deze mensen mij pas helpen op 09/04, waardoor mijn huurster 9 dagen zonder verwarming en warm water verder moest. De technieker welke op 09/04 de herstelling diende uit te voeren kon de diagnose wel stellen maar diende hiervoor terug te komen met de nodige wisselstukken zodoende de vermarming opnieuw aan de praat te krijgen, hiervoor diende ik opnieuw een afspraak te maken met Buderus Service. Ook deze keer kon men mij niet onmiddellijk verder helpen en diende ik opnieuw 3 dagen te wachten, meerbepaald tot 12 april. Twaalf (!) dagen na melding van het probleem, 12 dagen zonder verwarming en warm water. Het was dan ook een opluchting toen ik op 12/04 vernam dat het probleem (zogezegd) verholpen was. Na betaling van de factuur (374 Euro) kon mijn huurster eindelijk genieten van een warme douche en een verwarmde woning. Helaas was deze situatie van heel korte duur, een aantal uur na de herstelling viel het toestel opnieuw uit, deze keer verscheen er code 6 en vervolgens code 7 op het scherm, het probleem was duidelijk niet opgelost! Gezien het op dat ogenblik vrijdagavond was, kon, ik pas opnieuw met Buderus Service contact opnemen op maandag 15/04. In de wetenschap dat men mijn huurster reeds 15 dagen in de kou had laten staan (letterlijk en figuurlijk) en ik reeds 374 Euro had neergeteld voor een mislukte herstelling, ging ik er vanuit dat Buderus Service mij deze keer wél onmiddellijk zou helpen. Niets bleek echter minder waar, als nieuwe herstellingsdatum schotelden ze mij prompt 24/04 voor (24 dagen na melding van het probleem, 24 dagen zonder warm water of verwarming!). Meerdere pogingen om deze datum te vervroegen werden tot op heden deskundig door de medewerkers van de planningsdienst weggelachen...'het is druk meneer, we kunnen jou niet helpen'. Een bizarre houding voor een firma die de klant net 374 Euro heeft aangerekend voor een niet geslaagde herstelling, nadat de klant eerst 15 dagen had moeten wachten. Als bijkomend probleem heb ik intussen een eis van mijn huurster ontvangen waarbij ze een financiële compensatie wil (terugstorting huur) voor de dagen waarop ze over geen warm water en verwarming beschikte en heeft ze er daarenboven mee gedreigd het huurcontract op te zeggen. Allemaal rechtstreekse gevolgen van de ondermaatse dienstverlening en de gebrekkige herstelling van de firma Buderus Service.

Afgesloten
G. D.
29/10/2018

problemen met service

Op 13.08.2018 schreef ik 155.82 € (mededeling +++274/4400/94726+++) over om op 15.10.2018 (2 maanden later) een afspraak voor onderhoud te krijgen.Deze werd door de firma verplaatst naar 27.11.2018.(nog eens 2 maand en 12 dagen later = 4 MAANDEN)Blijkbaar was er intern iets fout gelopen met het inboeken van het onderhoud.Vermits ik begripsvol was en me flexibel wou opstellen stemde ik in met de nieuwe datum.Deze houding wordt nu niet enkel afgestraft, maar dreig ik bijkomende onkosten te moeten maken.Zondagoctend 28.10.2018 merkte ik dat mijn apparaat in veiligheid viel: geen verwarming! Heropstarten volgens instructie in de handleiding werd meermaals gevolgd: zonder resultaat!Jullie diensten blijken op zondag totaal niet bereikbaar waardoor jullie geen enkele service garanderen.Ik diende de diensten vandaag (29.10.2018, 09:43) zelf te contacteren om een stand van zaken omtrent herstelling/onderhoud te vernemen.Buiten een procedurele toelichting van koppelen dossiers kon er mij geen info gegeven worden wanneer een technieker zou kunnen langskomen.Ik zou vandaag nog uitsluitsel krijgen* om 13:51 kreeg ik een anonieme oproep van jullie.Normaliter beantwoord ik geen onbekende oproepen wegens: onpersoonlijk, onbetrouwbare, malafide bedrijven/personen...Tom van Buderus-service, die weigerde zijn familienaam te zeggen, kon mij op een zeer bureaucratische manier enkel meedelen dat ik slechts kon ingepland worden nadat ik een betalingsakkoord gaf.Een info@ mailadres werd opgeven om klachten door te geven.Daarbij dien ik VOORAFGAANDELIJK een betalingsakkoord te geven om een interventie kunnen in te plannen, die -het wordt alleen maar schrijnender- pas zaterdagvoormiddag 03.11.2018 kan doorgaan.Naast de voorbije 29 uur zonder warm water én verwarming wordt er zonder enige probleemoplossende aanpak, alternatief, tips, noodoplossing... nog een periode van MEER DAN 100 (HONDERD !!! uur) voorgesteld alvorens er een interventie gegarandeerd kan worden.O ironie, ik sta dan met de hoogste prioriteit ingepland!!!Mag ik hieronder verstaan dat er geen enkele technieker momenteel bezig is met het uitvoeren van onderhoudsbeurten en de, naar mijn aanvoelen uiterst onderbemande, equipe allemaal herstellingsinterventies uitvoeren bij mensen die -zoals ik- reeds lang(er) zonder verwarming zitten?Of schrijft de bedrijfsprocedure voor dat alles zoals gepland moet doorgaan, ongeacht crisissituaties/noodoproepen (wat in deze wel degelijk van toepassing is)...Zeer bedenkelijk!

Afgesloten
A. C.
11/02/2017

klacht factuur - terugroepactie

Beste,Op 28/11/2016 is er een onderhoudstechnieker hiergeweest van Buderus om mijn buderus ketel Logamax Plus GB162-25 af te stellen en om een ionisatiepen te vervangen.Deze man vroeg mij of ik geen brief ontvangen had een aantal jaar geleden omdat er blijkbaar een fout in deze serie van ketels was, die onder garantie moest vervangen worden.Ik melde hem dat ik nooit een brief heb gezien.Voor de rest is deze interventie goed verlopen en die factuur heb ik onmiddellijk betaald.Deze man zou Buderus contact laten opnemen met mij voor het vervangen van dat onderdeel.Op 19/12/2016 Is er dan een andere onderhoudstechnicus van jullie hier geweest om dat onderdeel te komen vervangen. Een paar dagen later krijg ik een factuur in de brievenbus van 259,7 euro.Ik heb ondertussen contact gehad met jullie helpdesk facturen (Veerle) maar blijkt dat ik slechts 30 % korting kan krijgen op het onderdeel omdat mijn garantie verlopen is. Ik begrijp niet , als er een fout in jullie ketel zit, dat ik voor die kosten moet opdraaien nadat ik of mijn installateur nooit hierover een schrijven hebben ontvangen.Dit heeft dus niets meer met garantie te maken maar met een fout van jullie om mij, of mijn installateur, niet op de hoogte te brengen van deze productiefout.Ondertussen heb ik 2x contact gehad via mail met info@myservice.be , maar ik heb hier 2x een negatief antwoord van ontvangen.Ik vrees dat ik het hierbij niet kan laten.Dit is gewoon oneerlijk.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform