Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
bestelling annuleren
Op 21/08/25 kwamen twee verkopers van Bofrost volgens hen een enquête afnemen over de voorkeuren die ik had kwestie eten. Ik heb daarop geantwoord. Ik kreeg al een vermoeden dat men mij een bestelling wilde laten doen. Ik heb toen gezegd dat ik niets wilde bestellen. Op het einde van het gesprek kreeg ik een bonnetje waarop onderaan stond: 'Hartelijk dank voor uw bestelling' Ik wil nog eens duidelijk laten weten dat ik niets besteld heb en men mij niet moet leveren op 25/08/25 zoals op dat bonnetje vermeld staat.
Ze blijven maar bellen, sms'en en langskomen
Op 26/7 ll. stuurde ik een mail naar de klantendienst om mij als klant te schrappen. Ik ontvang nog steeds sms'en over bezoeken van verkopers. Ik wens niet meer opgebeld of gecontacteerd te worden. Verkopers dienen niet meer langs te komen op mijn adres.
Ongewenst gecontacteerd door bedrijf
Beste,In september 2023 kwam Bofrost aan de deur en ik ging akkoord een pakket te proberen. Dit voldeed niet aan onze verwachtingen en hebben inmiddels 3x gebeld om aan te geven dat wij niet meer gecontacteerd willen worden. Helaas blijf ik maandelijks sms berichten te krijgen met daarin een tijd en uur waarop ze weer zouden langskomen. Gisteren zijn ze alsnog aan de deur gekomen en gaven ze aan dat ik een mail moest sturen naar privacy@bofrost.be, desondanks kreeg ik deze ochtend weer een telefoon van Bofrost uit Roeselare dat ze morgen zouden langskomen (051 28 01 20) waarna ik naar hun klantendienst gebeld heb om mij uit te schrijven (016 98 19 19). Ik denk niet dat ze mij gaan uitschrijven gezien de zovele pogingen.
Stopzetting genegeerd
Beste,Wij probeerden de dienst van bofrost uit. Er werd ons verteld dat als het niets voor ons was en we vijf keer niets namen, ze niet meer langs zouden komen. Een leugen bleek achter af. Mits wij er echt niets aan hebben lieten we de chauffeur weten dat hij niet meer moest komen, daarna ook aan de telefoon operator. Die laatste liet weten dat we dat via e-mail moesten doen, wat wij dan ook deden. Maar geen van al deze acties lijken te werken, de chauffeur blijft komen. We doen al zelfs de deur niet meer open.
Afmelding klantenbestand
Beste, begin dit jaar kwam er een verkoper van Bofrost aan ons deur met de melding dat er een promo-actie was om diepvriesproducten aan verminderde prijs te proberen n.a.v een aantal bestellingen in onze straat.We zijn hierop ingegaan met de intentie om eens te proberen. Enkel mijn naam, adres en gsm-nummer werden door de verkoper geregistreerd op een tablet.Na deze eerste test, komt er nu iedere maand een diepvries-bestelwagen van Bofrost langs om mogelijke bestellingen op te nemen. Ik krijg iedere maand ook steeds een sms'je via nummer 8810 om te melden wanneer Bofrost langs komt. Ik had onlangs via de klantenservice van Bofrost laten weten, dat we eigenlijk geen interesse hebben in hun producten en gevraagd om me te verwijderen uit hun klantenbestand.Vreemd genoeg kreeg ik de reactie dat dit niet kon en dat er maar 2 opties zijn: OFWEL overstappen op een telefoonservice waarbij ik 1-2 keer per maand wordt opgebeld om te kijken of ik al dan niet een bestelling wenst te plaatsen OFWEL een pauze inlassen van 3 of 4 maanden.Wat kan ik hiertegen beginnen ? Ik heb geen klantennummer en ik vrees als ik me registreer op hun website dat ik dan nog meer vastleg.Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bij Bofrost heb je een klantnummer - en daar stopt het.
Beste, tot mijn ontgoocheling en mijn frustratie kan ik niet anders dan vaststellen dat Bofrost geen sikkepit om zijn klanten geeft. Ik ben reeds enkele jaren klant en bestel op regelmatige basis allerlei diepvriesproducten. Daar waar vroeger de verkoper om de 3 à 4 weken langs kwam, is de frequentie van zijn bezoeken het laatste anderhalf jaar verhoogd. Regelmatig zijn er tussen 2 bezoeken slechts 15 dagen wat voor mij echt te snel is. Nadat ik dit vorig jaar enkele keren telefonisch had gemeld, werden de afspraken wel naar een latere datum verplaatst maar dit bracht geen soelaas want het eerstvolgende bezoek daarna was opnieuw slechts een tweetal weken later.Na de laatste levering (14/02/23) heb ik het contactformulier op de site van Bofrost ingevuld en nogmaals gevraagd om de leveringen beter te spreiden in de tijd (om de 3 à 4 weken). Ik heb hier niet de minste reactie op gekregen, maar tot mijn verbazing heb ik wel op hun site gezien dat ze de afspraak die voor gisteren (06/03/23) was voorzien nu verplaatst hebben naar 24/03/23.Ondertussen had ik echter al wel op 28/02/23 een nieuwe mail naar Bofrost gestuurd (via contactformulier op de site) om de leveringen te stoppen met onmiddellijke ingang en om hen te vragen om mijn gegevens uit hun database te schrappen. Ook hier geen antwoord tot op vandaag.Hierbij komt nog dat ik even heb gecheckt hoe het met de prijsevolutie van de producten van Bofrost is gesteld: welnu, op minder dan een jaar tijd zijn de producten gemiddeld om en bij de 30% duurder geworden wat in mijn ogen echt wel veel is.Wat mij uiteindelijk heeft doen beslissen om de samenwerking met Bofrost stop te zetten is het feit dat voor hen klanten blijkbaar bijna letterlijk dode voorwerpen zijn, zolang je maar regelmatig producten bestelt. Ik heb even de tijd genomen om de beoordelingen van en de klachten over Bofrost op te zoeken op het internet in het Duits, het Frans, het Nederlands en zelfs in het Italiaans. Het is onvoorstelbaar dat de overgrote meerderheid van de klachten steeds opnieuw gaan over de slechte service die Bofrost aan zijn klanten biedt, gaande van het bijna letterlijk stalken van de klanten, tot ongevraagde bezoeken van hun verkopers enz... Het is tevens ook quasi onmogelijk om je (onbestaand) contract op te zeggen. Bofrost reageert nauwelijks of niet op telefoons, brieven en mails van de klanten.Voor mij is het verhaal Bofrost in ieder geval afgelopen.
Einde lidmaatschap wordt genegeerd
Beste, ik vorig jaar in augustus eenmalig besteld bij Bofrost. Ik heb nadien meermaals telefonisch aangegeven dat ik geen lidmaatschap meer wens, en heb dit tweemaal bevestigd per e-mail. Op 26/11/2022 en 03/01/2023. Jullie antwoordden telkens dat het zou opgelost worden met excuses. Ik word tot op vandaag nog steeds gebeld door jullie contactcenter, soms meermaals per dag. Ik ben dat ontzettend beu, het stoort me enorm dat mijn boodschap niet duidelijk is. Ik wens nooit meer gecontacteerd te worden. Ik heb alvast ook mijn gsm-nummer op de lijst gezet om niet meer gebeld te worden voor reclamedoeleinden.
Blijvende telefoontjes
Beste, Ik heb ondertussen al 45 telefoontjes (ik heb ze geteld) van jullie gekregen met de vraag of ik iets wil bestellen. Het antwoord is NEE!! Ik heb de laatste 10 telefoontjes telkens gevraagd mij niet meer te bellen maar er wordt maar geen rekening gehouden met mijn wens. Als ik de telefoon niet opneem bellen jullie mij gewoon 5x per dag terug. Ik was tevreden van jullie tot de telefoontjes zijn begonnen. Ik bestel NOOIT van mijn leven nog iets bij jullie en zal zeker geen reclame maken. Heel triestig dat ik via dit kanaal moet gaan om van jullie stalkgedrag af te komen!
stalking
Beste, al meer dan 10 jaar krijg ik regelmatig, met periodes soms iedere week, telefoon van de firma bofrost (diepvriesproducten). Vorige week belde zelfs een vertegenwoordiger aan de deur! Telkens zeg ik geen interesse te hebben en toch blijft de firma doorgaan. Ik heb nooit iets van deze firma aangekocht en zal dit ook nooit doen. Ik wil dat dit stopt! Dit is geen reclame meer maar stalking. Zonet ontving ik opnieuw een telefoon van hen (025920339). Wanneer ik vraag om mij van hun lijst te schrappen dan krijg ik geen antwoord maar wordt er ingehaakt. Moet ik klacht indienen bij de politie?
Zonder toestemming opgenomen in klantenbestand
Beste,Enkele weken geleden kwam er een verkoper van Bofrost aan de deur met een speciale aanbieding.Aangezien er heel wat korting op dit pakket was hebben wij dit aanvaard.(De korting was eigenlijk echt een grap, want je betaald veel te veel, maar dat is een ander verhaal).De verkoper vertelde mij dat er geen verbintenissen bij waren en dit eenmalig was.Nu krijg ik vandaag een brief binnen waarop er staat dat “ze blij zijn met mij als nieuwe klant” en er om de 3 weken een chauffeur zal langskomen? Ik ben geen nieuwe klant en ik heb hier duidelijk geen toestemming voor gegeven.Wat voor louche manieren zijn dit om klanten te winnen??Ik zou heel graag willen dat al mijn gegevens uit de bestanden verwijderd worden, alsook staat mijn gsm nummer op de site dcnm.be “bel me niet meer” lijst.Indien ik in de toekomst bezoeken of opgebeld wordt dan neem ik verdere stappen en ga ik naar het https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/ en de FOD ECONOMIE en dien ik bij beide klacht in.Graag zou ik geschreven bevestiging willen dat ik uit het klantenbestand verwijderd ben.Alvast bedankt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten