Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Apple AirPods 2 besteld en niets ontvangen
Geachte heer/mevrouw, Op 19 augustus 2025 heb ik via Amazon.nl een paar Apple AirPods Pro 2 besteld (bestelnummer: 405-7843634-2628306). Volgens de trackinginformatie werd het pakket op 20 augustus aangeboden op mijn thuisadres. Aangezien ik op dat moment aan het werk was, heb ik via de Bpost-app gevraagd om het pakket bij mijn buren af te leveren. Helaas werd daar niet aangebeld en werd er ook geen bericht achtergelaten door de bezorger. Het pakket werd vervolgens op 21 augustus ter afhaling klaargelegd in het Bpost-postpunt Carrefour. Ik haalde het op op 23 augustus. Bij het openen van het pakket stelde ik vast dat het volledig leeg was, op wat bruin opvulpapier na. De bestelde AirPods ontbraken. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan Amazon via hun klantenservice, zowel via chat als e-mail. Ondanks herhaaldelijke pogingen om het probleem op te lossen, weigert Amazon tot op heden een terugbetaling te voorzien. In plaats daarvan word ik doorverwezen naar de politie, met de vraag om een proces-verbaal van diefstal door derden te laten opmaken. Na juridisch advies te hebben ingewonnen, blijkt dat de verkoper wettelijk verantwoordelijk blijft voor een correcte levering tot het moment dat de consument het product in goede staat ontvangt. Aangezien het pakket leeg was, is er geen geldige levering gebeurd, en ligt de aansprakelijkheid bij Amazon.nl. Ik verzoek dan ook met aandrang om een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Ik ben niet geïnteresseerd in een vervangend product, noch in verdere doorverwijzingen.
Iphone besteld maar niet geleverd
Feitenrelaas: Op 20 juni 2025 heb ik via Amazon.nl een iPhone besteld. Het bestelnummer is 404-3691370-9943535. Volgens de trackinginformatie werd het pakket geleverd op 22 juni 2025 in de Van De Wiellei 76. Bij levering lag het pakket zomaar voor onze voordeur, zonder dat er door ons is afgetekend of een afleverbevestiging is gegeven. Er is niemand aan de deur geweest om het in ontvangst te nemen, en wij hebben dus niet getekend voor ontvangst. Bij het openen van het pakket bleek dat er twee kleurboeken in zaten in plaats van de bestelde iPhone. De verpakking leek op het eerste gezicht normaal gesloten, maar de inhoud klopte totaal niet met wat besteld werd. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan Amazon, maar tot op heden weigeren zij het probleem op te lossen of mijn betaling terug te storten, dit na herhaaldelijk contact via chat, email en telefoon. Ze verwijzen me nu naar de politie om daar een PV laten op te maken (terwijl ik reeds een melding van de politie heb aangeleverd - zie bijgevoegd)
Amazon annuleert levering 2 maanden na betaling
Geachte mevrouw/heer, Tijdens de Black Friday actie kocht ik op 26 november 2024, samen met een aantal andere goederen een SAMSUNG TU55DU7105 4K Ultra HD 55" LED Smart TV in uw online winkel en betaalde ik 451,46€. Tijdens het betaalproces kon ik kiezen voor levering binnen 2-3 werkdagen (of "next day" prioriteit levering). Pas na de betaling van de bestelling werd mij meegedeeld dat de leveringsdatum van de TV op dat moment nog niet gekend was. De andere bestelde goederen werden geleverd, maar de levering van de TV bleef uit. Een maand na de bestelling nam ik contact op met de klantendienst en kreeg ik te horen dat er niet naar België geleverd wordt ondanks dat hetzelfde item op dat moment beschikbaar gesteld werd voor verzending naar België op amazon.fr, amazon.de, amazon.nl en ook amazon.com.be. Uiteraard niet meer aan de "Black Friday" prijs. Ik verzocht de klantendienst om de TV alsnog te leveren. Twee maanden na de betaling krijg ik het bericht dat de bestelling éénzijdig geannuleerd werd. Ik verzoek derhalve om levering van het bestelde goed. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Pakket onvoldoende geleverd
Beste, op 22/12 bestelde ik een pakket bij Amazon met 3 tablets en 3 tablethouders. Een bestelling van in totaal €390. Op 24/12 ontving ik een pakket van Amazon, geleverd via Bpost. De inhoud van het pakket was 2 tablets. Er ontbraken dus 1 tablet en 3 tablethouders. Op hetzelfde moment kreeg ik een bericht van Bpost dat alles geleverd werd. Dit bleek dus niet het geval dus ik nam direct contact op met de klantendienst van Amazon. Zij bevestigden mij 27/12 terug te contacteren. Op 27/12 krijg ik enkel een bericht van hen dat mijn account geblokkeerd werd en dat ze het recht hebben om mij de service te weigeren. Geen bericht over mijn missende items. Opnieuw neem ik contact op met Amazon via mail. Op dat moment volgen 11 berichten heen en weer gemail, waarin zij telkens hetzelfde zeggen "het pakket is geleverd en indien u niet akkoord bent kan u contact opnemen met de vervoerder". Ondertussen heb ik ook contact opgenomen met de vervoerder, Bpost, en zij zeggen dat er voor dit pakket nooit een dossier is aangemaakt door Amazon maar dat ik zelf geen dossier kan openen omdat dit de verantwoordelijkheid is van Amazon. Amazon blijft bij zijn standpunt en zegt dat alles geleverd is, terwijl dit niet het geval is! Het blokkeren van mijn account is ook zonder aanleiding gebeurd en zorgde ervoor dat ik zelf de klantendienst niet telefonisch kon bereiken. Testaankoop is werkelijk mijn laatste redmiddel, want zij blijven gewoon een zelfde standaard mail sturen zonder me verder te helpen. Ik voel me als consument echt machteloos in deze, en ik heb nog steeds mijn missende goederen niet ontvangen, terwijl ik deze wel betaald heb.
terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 29 november heb ik een Samsung 990 PRO 2 tb bij u gekocht voor 146.90euro. Ik ontving het product op 1 december. In overeenstemming met uw algemene voorwaarden, ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht ontvangt u als retour. Het door mij betaalde bedrag van 146,90 verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer . Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs
Gestolen pakket
Geachte mevrouw/heer, Op 21 november 2024 kocht ik een Sony WH1000XM4 Draadloze Bluetooth-hoofdtelefoon met ruisonderdrukking, 30 uur batterijduur, met microfoon voor telefoongesprekken, geoptimaliseerd voor Amazon Alexa en Google Assistant, zwart in uw online winkel en betaalde ik €189,00. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering op 22 november 2024 zou plaatsvinden. Mijn bestelling werd echter nooit geleverd op 22 november 2024 en heb ik tot op heden 12/12/2024 niet ontvangen. De niet levering heeft mij als schade berokkend dat ik de Black Friday sale gemist heb en dat ik mijn geld niet kan terugvorderen. Tevens ben ik verschillende uren van mijn kostbare tijd kwijt door foutieve informatie, de misleidende communicatie van jullie klantendienst en door het vereisen van ongegronde informatie om verder te kunnen gaan met de procedure. Tot op heden heb ik geen antwoord ontvangen omtrent een oplossing hoewel ik, zoals door jullie gevraagd, een proces verbaal ben gaan laten opmaken door de lokale politie en jullie bewijs hiervan geleverd heb. De politie voorziet in een attest van klachtneerlegging met een duidelijk vermeld proces-verbaal nummer bovenaan de eerste bladzijde. Het eigenlijke proces verbaal mogen ze mij niet bezorgen/meegeven. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van €385 wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Alexander Jansens
Klacht over beschadigde bestelling en wijziging van accountstatus
Geachte heer/mevrouw, Op 30 November 2024 heb ik via de zakelijke afdeling van Amazon.de drie bestellingen geplaatst: één iPhone 16 Pro, één iPhone 15 en een hoesje met bestelnummer 304-5546047-1902767. Hoewel ik de artikelen heb ontvangen, kwam de iPhone 15 beschadigd aan, met een kras op de onderste cameralens aan de zijkant. Ik heb direct contact opgenomen met Amazon om dit te melden en werd geïnformeerd dat ik het product kon retourneren na het uitvoeren van een fabrieksreset van het toestel. Na het voltooien van de reset heb ik Amazon opnieuw gebeld, waarbij ik werd gevraagd om mijn identiteitskaart te versturen voor beveiligingsdoeleinden ter voorkoming van fraude. Hoewel dit verzoek in strijd is met de Europese consumentenwetgeving (Artikel 94 van Richtlijn 2011/83/EU), heb ik toch gehoor gegeven aan het verzoek. De volgende dag ontving ik echter een e-mail van Amazon Business waarin stond dat mijn account tijdelijk was geblokkeerd. Bij navraag werd mij meegedeeld dat dit was om een recente grote bestelling te controleren en om fraude te voorkomen. Men verzekerde mij dat ik hierover verdere communicatie zou ontvangen. Drie dagen later ontving ik een e-mail waarin werd aangegeven dat mijn account opnieuw was geactiveerd, maar dat mijn zakelijke account was omgezet naar een particulier account. Daarbij werd vermeld dat ik in de toekomst geen zakelijke account meer kon aanmaken, omdat mijn bedrijf en btw-nummer op een "blacklist" stonden. Dit heeft als gevolg dat ik de beschadigde iPhone 15 nu niet kan retourneren, aangezien ik geen toegang meer heb tot mijn zakelijke account, terwijl ik nog steeds recht heb op herroepingsrecht van 30 dagen. Gezien mijn status als eigenaar van een geregistreerde BV, heb ik recht op toegang tot een Amazon Business-account, en verzoek ik u vriendelijk om mijn zakelijke account te herstellen. Ik vertrouw erop dat u deze situatie zo spoedig mogelijk zult onderzoeken en oplossen, zodat ik mijn herroepingsrecht kan uitoefenen en verdere schade kan worden voorkomen. Ik zie uw antwoord graag binnen korte termijn tegemoet. Alvast bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Mohamed El Amrani Zaakvoerder, BV. Hair-Style
Verkeerd item geleverd
Beste op 06/12 kocht ik een portwest vest en in de plaats daarvan ontving ik een fluohesje nochtans werd mij beloofd dat de jas is opgestuurd dus heb ik jullie gevraagd om juiste item op te sturen maar in de plaats daarvan geven jullie toe dat er veel problemen zijn met dit artikel enij gewoon een bon van 5€ willen geven en dit vind ik niet normaal ik vraag dus om de juiste jas op te sturen
Geweigerde terugbetaling
Beste Amazon.de, Op 8 Nov 2024 heb ik in uw online winkel een EYMPEU Wall Shelf Set of 3 Floating Wooden Shelves gekocht, order nr 305-7078899-2173925 waarbij ik het bedrag van 22.87€ heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 12 Nov 2024 heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Na meerdere contact met klantendienst jullie geweigerd mijn terugbetaling voor geretourneerde artikel te storten. Daarboven jullie vroeg om mijn identiteitskaart naar jullie doormailen om mijn geld terug te krijgen wat is in strijd is met de rechten van kopers in online winkels en GDPR regels van EU consumenten. Tot op heden, na 28 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 22.87 €. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet,
Goederen nooit ontvangen doch staan vermeld als bezorgd
Beste, Ik heb momenteel drie items / pakketten pre paid online besteld bij amazon.be Ik ontving verschillende mails waarin ik de melding kreeg dat deze pakketjes zouden zijn bezorgd?! Bij de buurman, ik heb echter al onze buren en overburen tot wel drie huizen verder langs weerzijden persoonlijk aangesproken zonder enig resultaat?! Het is bijzonder frustrerend dat zo een gigant van een bedrijf geen deftig callcenter, chatbox whatever schijnt te hebben. Het 0800 nummer blijkt foutief / onbestaand te zijn???Onbegrijpelijk dat wanneer ik dan uiteindelijk terecht kwam op een chatbox en vriendelijk in het Engels werd verder geholpen, net op het moment dat ze mij zou doorverbinden met de juiste persoon om mijn klacht te onderzoeken en hopelijk voor oplossingen te kunnen zorgen, werd ik vriendelijk verzocht oim 1€ te storten dewelke volledig refundable was, U begrijpt dat ik hier niet ben op in gegaan en wederom gefrustreerd achter bleef! Ik betreur dit vooral omdat ik de eerste ben die respect heeft voor de hardwerkende werknemers van dit soort online pakjesdiensten, zeker nu met de drukte van de aankomende feestdagen. Hiermee heb ik echter nog steeds niet mijn kerst kado's waarvoor ik in blijde verwachting was. Hopelijk kan test aankoop uitvissen wat er te doen is om alsnog ofwel mijn bestelde items terug te vinden, of op z'n minst mijn geld terug te claimen vooral gezien dat ze beweren dat deze zouden zijn afgeleverd.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten